rozpiski elfów VIII ed.
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: rozpiski elfów VIII ed.
Dlaczego heaven?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
bo jest całkiem uniwersalny, ma bardzo fajną sygnaturkę i niskie CV.
IMO całkiem dobrze uzupełnia się z HM, któremu brakuje czarów o dużym zasięgu i tych które można rzucać do CC.
Mogę przy okazji zrobić analizę, czemu nie inne lory:
- fire - mało ciekawe czary (WL nie potrzebują woundować na 1+), a pociski nie są aż takie super (średni fireball ma CV 10, a nasz Fury tylko 8+)
- metal - mało pancernych jednostek na które byłby prawdziwym batem (choć ostatnio EMP zaczyna grac na demigryfach i ryckach, podobnie w WoC coraz więcej kawy)
- beast - słaby lore, herosi HE nie walczą więc ich nie zboostujemy
- ligt - z jednym magiem banishment odpada, sygnaturka to zwykły pocisk (większej wersji małym magiem nie będę ciskał), birona by się nadawała, ale to tylko ok. 20 % szans ze ją będę miał
- life - mało fajnych czarów, sygnaturka do kitu.
- shadow - dopóki nie wejdziemy do walki ten lore nic nie jest w stanie zrobić (zostaje tylko pitka, ale mała szansa na wylosowanie i spory CV), pozA tym te nerfy nie są aż tak super ja ma się tylko jednego maga (wole ciskać -1 Hit zamiast -1 WW).
- death - całkiem dobrze działał, bardzo dobry straszak, ale coraz więcej MR-ów mnie zniechęciło do niego. Jak na razie no 2.
IMO całkiem dobrze uzupełnia się z HM, któremu brakuje czarów o dużym zasięgu i tych które można rzucać do CC.
Mogę przy okazji zrobić analizę, czemu nie inne lory:
- fire - mało ciekawe czary (WL nie potrzebują woundować na 1+), a pociski nie są aż takie super (średni fireball ma CV 10, a nasz Fury tylko 8+)
- metal - mało pancernych jednostek na które byłby prawdziwym batem (choć ostatnio EMP zaczyna grac na demigryfach i ryckach, podobnie w WoC coraz więcej kawy)
- beast - słaby lore, herosi HE nie walczą więc ich nie zboostujemy
- ligt - z jednym magiem banishment odpada, sygnaturka to zwykły pocisk (większej wersji małym magiem nie będę ciskał), birona by się nadawała, ale to tylko ok. 20 % szans ze ją będę miał
- life - mało fajnych czarów, sygnaturka do kitu.
- shadow - dopóki nie wejdziemy do walki ten lore nic nie jest w stanie zrobić (zostaje tylko pitka, ale mała szansa na wylosowanie i spory CV), pozA tym te nerfy nie są aż tak super ja ma się tylko jednego maga (wole ciskać -1 Hit zamiast -1 WW).
- death - całkiem dobrze działał, bardzo dobry straszak, ale coraz więcej MR-ów mnie zniechęciło do niego. Jak na razie no 2.
już wole kolejnego WL. Loec IMO to jakiś wielki mit, nigdy nie używałem i jakoś nie mogę się przekonać.
Poza tym widziałem co Kalafior robił swoim kadajem na ostatnim turze jeszcze trochę aol zostawię.
Poza tym widziałem co Kalafior robił swoim kadajem na ostatnim turze jeszcze trochę aol zostawię.
A ja właśnie mam zamiar pograć trochę na loecu. Tak sobie myśle, że dzięki niemu mogę iść WL na solo vs zdrowa hydra czy abomka, oraz pomoże mi kroić rzeczy takie jak treeman czy dzwon. Potestuje go przez parę turniejów.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
mi sie sprawdza, bo WL maja problem z abomka czy hydra, a dzieki temu talizmanowi mozna rozwiazac probelm zanim dostana A zwrotne juz nie wspomne o kowbojach...
pozatym przeciwnicy niezawsze zdaja sobie sprawe jak ten item dziala
kolejna sprawa to ze z talizmanem miesci sie 1 WL wiecej...
pozatym przeciwnicy niezawsze zdaja sobie sprawe jak ten item dziala
kolejna sprawa to ze z talizmanem miesci sie 1 WL wiecej...
Ja też mam w rozpie archmage z ring of fury i annulian, mage z dispell scrollem i ruby ring of ruin, np. rzucam pocisk k6 S4 z jednej kości, bo wchodzi na 3+ więc nic nieszkodzi jak nie wejdzie, a jak wejdzie to przeciwnik marnuje 2 kości(bo z jednej jak rzuci 1 lub 2 to juz będzie miał do rozpraszania np.+4) albo wpuszcza i zadajemy straty, potem 2k6 z S4, zerówa z light k6 S4, kolejna zerówka i baniszment na pewno coś wejdzieVallarr pisze:Ostatnimi czasy jestem wrecz fanatykiem ring of fury taka pierdola, a jak doskonale wyciąga kostki.
Unnamed2500 Pts - High Elves Army
1 Prince @ 624.0 Pts
General; Dragon Armour
Vambraces of Defence [55.0]
Sword of Might [15.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Enchanted Shield [10.0]
1 Dragon: Star @ [370.0] Pts
1 Mage @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light; Miscast Table
Sigil of Asuryan [40.0]
Iron Curse [5.0]
1 Noble @ 163.0 Pts
Lore of Light; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Radiant Gem of Hoeth [45.0]
20 First Archers @ 240.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
20 Archers @ 235.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
14 Spear Elves @ 151.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
24 White Lions @ 428.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]
24 White Lions @ 378.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 103
Total Army Cost: 2499
Z rozpiską na smoku czuję się jak hipster na koncercie Vadera, ale dobrze mi się tym gra Przeciw emp jest pod gorke (nie próbowałem jeszcze) DF maja przeważnie flemingi na cannonach, więc jest ok, a smok daję radę przeciwko prawie wszystkiemu (zjadł 30 df warriorów z grejtami). Czasem się zastanawiam czy nie dać zamiast bsb 2lvl maga, bo zdarza się, że lewki walczą w odległości więcej niż 12" i nie mają bonusów, choć też były sytuacje że gdyby nie bsb to miałbym 3 tury pod rząd niezdane feary a jak mam trochę szczęścia to banishment z S5 jest wporządku i łatwy do rzucenia, a BoS gwarantuje, że mam czym rzucać
1 Prince @ 624.0 Pts
General; Dragon Armour
Vambraces of Defence [55.0]
Sword of Might [15.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Enchanted Shield [10.0]
1 Dragon: Star @ [370.0] Pts
1 Mage @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light; Miscast Table
Sigil of Asuryan [40.0]
Iron Curse [5.0]
1 Noble @ 163.0 Pts
Lore of Light; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Radiant Gem of Hoeth [45.0]
20 First Archers @ 240.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
20 Archers @ 235.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
14 Spear Elves @ 151.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
24 White Lions @ 428.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]
24 White Lions @ 378.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 103
Total Army Cost: 2499
Z rozpiską na smoku czuję się jak hipster na koncercie Vadera, ale dobrze mi się tym gra Przeciw emp jest pod gorke (nie próbowałem jeszcze) DF maja przeważnie flemingi na cannonach, więc jest ok, a smok daję radę przeciwko prawie wszystkiemu (zjadł 30 df warriorów z grejtami). Czasem się zastanawiam czy nie dać zamiast bsb 2lvl maga, bo zdarza się, że lewki walczą w odległości więcej niż 12" i nie mają bonusów, choć też były sytuacje że gdyby nie bsb to miałbym 3 tury pod rząd niezdane feary a jak mam trochę szczęścia to banishment z S5 jest wporządku i łatwy do rzucenia, a BoS gwarantuje, że mam czym rzucać
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.
fajna rozpa
Ja bym zamienił Sigil na Annuliana. Ironcurse raczej niepotrzebne, bo i tak maszyny będą walić po smoku i WL. Możesz wywalić to i jeden sztandar i masz 25 Liona w tańszym oddziale Imo na łukach albo FCG albo sam muzyk. Przy takim układzie magów nie wiem czy light jest najlepszym wyborem, ja bym chyba wziął Death + Fire, ale to już kwestia twoich preferencji
1 Archmage @ 340.0 Pts
Magic Level 4; High Magic
Ring of Fury [40.0]
Annulian Crystal [40.0]
1 Prince @ 257.0 Pts
General; Lore of Death; Great Weapon
Radiant Gem of Hoeth [45.0]
Dispel Scroll [20.0]
Armour of Caledor [25.0]
Luckstone [5.0]
1 * Noble @ 169.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Soccery [50.0]
24 First Archers @ 289.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
16 Archers @ 181.0 Pts
Longbow; Musician
17 Spear Elves @ 158.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician
26 White Lions @ 445.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Guardian @ [22.0] Pts
Heavy Armour
Talisman of Loec [10.0]
26 White Lions @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Guardian @ [27.0] Pts
Heavy Armour
Amulet of Light [15.0]
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Zmieniłem zgodnie z radami, lorda z death chcę jeszcze przetestować - zobaczymy... wygląda to teraz chyba w miarę standardowo. pytanie odnośnie gry - arcy i bsb trzymać w łucznikach największych?
Magic Level 4; High Magic
Ring of Fury [40.0]
Annulian Crystal [40.0]
1 Prince @ 257.0 Pts
General; Lore of Death; Great Weapon
Radiant Gem of Hoeth [45.0]
Dispel Scroll [20.0]
Armour of Caledor [25.0]
Luckstone [5.0]
1 * Noble @ 169.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Soccery [50.0]
24 First Archers @ 289.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
16 Archers @ 181.0 Pts
Longbow; Musician
17 Spear Elves @ 158.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician
26 White Lions @ 445.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Guardian @ [22.0] Pts
Heavy Armour
Talisman of Loec [10.0]
26 White Lions @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
1 Guardian @ [27.0] Pts
Heavy Armour
Amulet of Light [15.0]
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Zmieniłem zgodnie z radami, lorda z death chcę jeszcze przetestować - zobaczymy... wygląda to teraz chyba w miarę standardowo. pytanie odnośnie gry - arcy i bsb trzymać w łucznikach największych?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
Akurat tu masz na tyle liczne oddziały, że możesz trzymać herosów w każdym z corów. O ile nie będziesz się tym oddziałem wystawiła na cały krasnoludzki czy imperialny gunline
Ja często kończę bitwę ze wszystkimi 3 herosami w klocku 10 sperów czy 10 łuków. Takie małe oddziała łatwiej się kryją za WL.
Ja często kończę bitwę ze wszystkimi 3 herosami w klocku 10 sperów czy 10 łuków. Takie małe oddziała łatwiej się kryją za WL.
No bo herosami trzeba się ruszać cały czas, dzięki temu dłużej żyją
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
pytanie odnośnie lore - która/które wydaje wam się najbardziej użyteczna turniejowo i dlaczego. osobiście zastanawiałem się na przykład nad deathem - wydaje się dawać radę a mimo to chyba nie specjalnie się na nim gra - dlaczego.
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
Śląski mistrz Andrzej gra na Light, tak też robią jego wszyscy wierni wyznawcy (też ze Śląska i okolic).
Grany są jeszcze High + inny lore.
Reszty jest już mało, choć niektórzy je wciskają do rozpisek - kwestia stylu gry.
Grany są jeszcze High + inny lore.
Reszty jest już mało, choć niektórzy je wciskają do rozpisek - kwestia stylu gry.