8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
jeśli deklarujesz użycie boilera jedziesz tylko po prostej, jeśli nie to szarżujesz normalnie
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
może ktoś by podał cytat jakiś i Shino byś wyjaśnił o co chodzi?
imo trochę to z dupy, że padają takie odpowiedzi, "nie bo nie", może jakiś argument, nie każdy miał w ręku AB do tak 'egzotycznej' armi jak ChDwarfs a już grać z nimi bitwy to w ogóle więc przydała by się bardziej rozwinięta odpowiedź, dzięki
imo trochę to z dupy, że padają takie odpowiedzi, "nie bo nie", może jakiś argument, nie każdy miał w ręku AB do tak 'egzotycznej' armi jak ChDwarfs a już grać z nimi bitwy to w ogóle więc przydała by się bardziej rozwinięta odpowiedź, dzięki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
zasada lumbering and ustoppable
"[...] It may move normaly up to its move dstance and fire its weapons without penalty while doing so. Alternately it may it may choose to engage its steam boiler's power and move faster, but this is hardly a precise art. In this case rather than using the normal rules for charging or marching, roll 2D6 and unless double 1 is rolled then add this number to Iron Deamon's movement score for the total distance travelled. The Iron Deamon moves this distance forward in a straight line and may not turn or wheel as ot does so. If a double 1 is rolled something has gone wrong and the Iron Deamon does not move at all this turn.
If a charge is being attempted, this must be declared as normal before the extra movement amont is rolled and if failed (ie, the distance rolled for movement is insufficient to reach the target unit) simply move the Iron Deamon forward the rolled distance instead. [...]"
"[...] It may move normaly up to its move dstance and fire its weapons without penalty while doing so. Alternately it may it may choose to engage its steam boiler's power and move faster, but this is hardly a precise art. In this case rather than using the normal rules for charging or marching, roll 2D6 and unless double 1 is rolled then add this number to Iron Deamon's movement score for the total distance travelled. The Iron Deamon moves this distance forward in a straight line and may not turn or wheel as ot does so. If a double 1 is rolled something has gone wrong and the Iron Deamon does not move at all this turn.
If a charge is being attempted, this must be declared as normal before the extra movement amont is rolled and if failed (ie, the distance rolled for movement is insufficient to reach the target unit) simply move the Iron Deamon forward the rolled distance instead. [...]"
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Widze ze w dziale emp sie kloca wiec chce zapytac bardziej doswiadczonych graczy. Czy bohater wyszarzowujacy z unitu dostaje bonus do M jesli ten unit mial sztandar +1M? Ogolem dyskusja dotyczy sztandaru przerzutu jedynek ale na jedno wychodzi. Drugie pytanie: czy ten bohater ma look-outa? (4+)
w momencie deklaracji szarazy statystyka ruchu hero wynosi M+1.
tak ma LoS! na 4+
@shino
tak ma LoS! na 4+
@shino
wedlug tego cytatu widac, ze moze normalnie szarzowac natomiast specjalne zasady tycza sie go w momencie gdy uzywa steam boilera."[...] Alternately it may choose to engage its steam boiler's power and move faster (...) In this case rather than using the normal rules for charging or marching (...)
"
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
@Morsereg chyba żartujesz i widząc opis zgadzam się z Shino
model ma wybór albo normalny ruch (ruch nie szarża) albo użycie alternatywnego piecyka. W tym wypadku zamiast korzystać z normalnych zasad szarży lub marszu robisz bla bla bla
fragment który pogrubiłeś nie świadczy o możliwości wykonania normalnej szarży, w sposób normalny model może tylko się ruszyć, jeśli chce jechać szybciej musi turlać
model ma wybór albo normalny ruch (ruch nie szarża) albo użycie alternatywnego piecyka. W tym wypadku zamiast korzystać z normalnych zasad szarży lub marszu robisz bla bla bla
fragment który pogrubiłeś nie świadczy o możliwości wykonania normalnej szarży, w sposób normalny model może tylko się ruszyć, jeśli chce jechać szybciej musi turlać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
mam pytanie dotyczące BSB w armii na parówce - stoi taki chłopak w unicie z armii sojuszniczej - nie daje przerzutów,
Czy sytuacja sie zmieni jeśli BSB zostanie tylko z jednym modelem z tego unitu (reszta nie żyje ) czy nadal nie ma przerzutów? bo teraz BSB stanowi 50% unitu i ciężko stwierdzić imo do której armii unit należy...
Czy sytuacja sie zmieni jeśli BSB zostanie tylko z jednym modelem z tego unitu (reszta nie żyje ) czy nadal nie ma przerzutów? bo teraz BSB stanowi 50% unitu i ciężko stwierdzić imo do której armii unit należy...
jak graliśmy na parówkach to liczył się oddział czyli nawet 1 koleś póki żyje i nikt nie robił problemów z tym ale niech "bookowcy" sie wypowiedzą jeszcze
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
taa i ten 1 model to np zombie i nagle robi się 2D6+4 zombich i BSB, no c'mon 1 model to też jest oddział sojuszniczy
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dlaczego miałby nie dawać przerzutów? Bierze udział w walce przecieżkrystian1wielki pisze:mam pytanie dotyczące BSB w armii na parówce - stoi taki chłopak w unicie z armii sojuszniczej - nie daje przerzutów,
Czy sytuacja sie zmieni jeśli BSB zostanie tylko z jednym modelem z tego unitu (reszta nie żyje ) czy nadal nie ma przerzutów? bo teraz BSB stanowi 50% unitu i ciężko stwierdzić imo do której armii unit należy...
Bo bsb nie daje przerzutów sojusznikom, a jedynie własnej armii.Urban pisze:Dlaczego miałby nie dawać przerzutów? Bierze udział w walce przecieżkrystian1wielki pisze:mam pytanie dotyczące BSB w armii na parówce - stoi taki chłopak w unicie z armii sojuszniczej - nie daje przerzutów,
Czy sytuacja sie zmieni jeśli BSB zostanie tylko z jednym modelem z tego unitu (reszta nie żyje ) czy nadal nie ma przerzutów? bo teraz BSB stanowi 50% unitu i ciężko stwierdzić imo do której armii unit należy...
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Wiem o tym, nic w 12" wtedy nie ma przerzutów. Jednak w combacie w którym on też uczestniczy nagle przestaje być bsb?Macias pisze:Bo bsb nie daje przerzutów sojusznikom, a jedynie własnej armii.Urban pisze:Dlaczego miałby nie dawać przerzutów? Bierze udział w walce przecieżkrystian1wielki pisze:mam pytanie dotyczące BSB w armii na parówce - stoi taki chłopak w unicie z armii sojuszniczej - nie daje przerzutów,
Czy sytuacja sie zmieni jeśli BSB zostanie tylko z jednym modelem z tego unitu (reszta nie żyje ) czy nadal nie ma przerzutów? bo teraz BSB stanowi 50% unitu i ciężko stwierdzić imo do której armii unit należy...
W opisanej sytuacji nie było nic o tym że ten bsb jest w cc, a nawet jeśli to myślę że i tak nie pozwala na przerzut dla tego oddziału.
Mógłby ktoś potwierdzić, ze taki bohater dostaje przy szarży +1 do Mv?Morsereg pisze:w momencie deklaracji szarazy statystyka ruchu hero wynosi M+1.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
jak to jest ze słoneczkiem rzuconym na bohatera na mouncie:
- jeżeli celem jest capitan na pegazie, rzucamy na najwyższą inicjatywę w modelu i ewentualnie ginie cały model
- a jak to jest z capitanem na gryfie, wciąż rzucamy na najwyższą inicjatywę, czy na inicjatywę potwora? jak nie zda to ginie cały model, czy tylko sam mount?
- jeżeli celem jest capitan na pegazie, rzucamy na najwyższą inicjatywę w modelu i ewentualnie ginie cały model
- a jak to jest z capitanem na gryfie, wciąż rzucamy na najwyższą inicjatywę, czy na inicjatywę potwora? jak nie zda to ginie cały model, czy tylko sam mount?
1 takesgaroth pisze:jak to jest ze słoneczkiem rzuconym na bohatera na mouncie:
1 - jeżeli celem jest capitan na pegazie, rzucamy na najwyższą inicjatywę w modelu i ewentualnie ginie cały model
2 - a jak to jest z capitanem na gryfie, wciąż rzucamy na najwyższą inicjatywę, czy na inicjatywę potwora? jak nie zda to ginie cały model, czy tylko sam mount?
2 jeżeli model ma osobno targetowalne części (np.: stegadon, smok ale NIE np.: sphinx) to rzucasz dla każdej części osobno na jego własnej inicjatywie.
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
czy uwaga panie działa też na klątwy ?
co jeśli strzelam z działa do oddziału gdzie są trzy szeregi w tym ostatni ma 1 ludka
czy przesuwam go tak żeby był na lini mojego strzału czy zostaje tam gdzie był ustawiony przed strzałem
co jeśli strzelam z działa do oddziału gdzie są trzy szeregi w tym ostatni ma 1 ludka
czy przesuwam go tak żeby był na lini mojego strzału czy zostaje tam gdzie był ustawiony przed strzałem
kilka pytań po rozegranych bitwach:
- po zbrejkowaniu przeciwnika i dogonieniu go zatrzymujemy się tam gdzie uciekł przeciwnik i możemy zrobić reformę w tym miejscu, ale po wycięciu do zera przeciwnika i zrobieniu overruna nie możemy zrobić reformy? mam rację?
- chain lighting jest czarem direct damage więc nie można go rzucić od walki wręcz, ale czy może on przeskoczyć na inną jednostkę w combacie? (pewnie nie)
- schodzi dzwon który był w hordowych stormverminach (szerokość unitu: 3 stormy, dzwon jako 3 modele, 4 stormy), zamiast dzwonu wstawiamy seera ale czy stormverminy mają teraz szerokość 10 modeli czy tylko 7?
- hellcannon stracił załogę, na tabelkę monster reaction rzucił 3/4, czyli pilnuje ciał obsługi, obraca się i strzela do najbliższego wroga. czyli sprowadza się to że nadal mogę strzelać z helki tylko że do najbliższego przeciwnika?
- czy w przypadku takiego strzału mogę używać rerolla scater/artillery dice z chaos dwarfickiego sorcerora?
- po zbrejkowaniu przeciwnika i dogonieniu go zatrzymujemy się tam gdzie uciekł przeciwnik i możemy zrobić reformę w tym miejscu, ale po wycięciu do zera przeciwnika i zrobieniu overruna nie możemy zrobić reformy? mam rację?
- chain lighting jest czarem direct damage więc nie można go rzucić od walki wręcz, ale czy może on przeskoczyć na inną jednostkę w combacie? (pewnie nie)
- schodzi dzwon który był w hordowych stormverminach (szerokość unitu: 3 stormy, dzwon jako 3 modele, 4 stormy), zamiast dzwonu wstawiamy seera ale czy stormverminy mają teraz szerokość 10 modeli czy tylko 7?
- hellcannon stracił załogę, na tabelkę monster reaction rzucił 3/4, czyli pilnuje ciał obsługi, obraca się i strzela do najbliższego wroga. czyli sprowadza się to że nadal mogę strzelać z helki tylko że do najbliższego przeciwnika?
- czy w przypadku takiego strzału mogę używać rerolla scater/artillery dice z chaos dwarfickiego sorcerora?