Nasi sponsorzy:
Titan-Forge:
Obrazek
http://www.titan-forge.com/
Micro Art Studio
http://www.microartstudio.com/
Stocznia Remontowa
http://www.remontowa-rsb.pl/
Termin: 7-8 Lipca 2012.
Miejsce: Państwowe Szkoły Budownictwa Aleja Grunwaldzka 238.
![Obrazek](http://s1.img.pl/v/1207/162937samochodowa.jpg)
Jak dojechać z dworca PKP:Jeśli mamy możliwość wysiąść w Gdańsk-Wrzeszcz to czynimy to i kupujemy bilet SKM do Gdańsk Zaspa. Jest to tylko jeden przystanek. Wysiadamy wchodzimy po schodach i kierujemy się w prawo. Dochodzimy do skrzyżowania z Aleja Grunwaldzka (3 minuty drogi). Przechodzimy przez ulicę i skręcamy w prawo. Po przejściu ok 300m szkoła będzie po lewej. Jeśli wysiadamy w Gdańsku Głównym to idziemy do kolejki SKM i kupujemy bilet do Gdańsk Zaspa.(bilety albo w automatach na peronie lub w tunelu pod kolejką) i dojście tak jak wyżej napisane. Druga opcja to pójść na tramwaj w kierunku Wrzeszcz. (Należy zejść do tunelu i kierować się tabliczkami przy wejściach na przystanki) Kupujemy bilety godzinny za 3.6zł lub 1.80zł ulgowy. Możemy to zrobić albo w tunelu albo w automacie na przystanku. Wsiadamy w tramwaje : 6, 9, 11 lub 12. Wysiadamy na przystanku 'Wojska Polskiego'. Jest on za przystankiem ' Galeria Bałtycka'. W tramwajach zawsze gadają jaki jest następny przystanek wiec nie powinno być problemu
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://s1.img.pl/v/1207/162930mapka+master+piesi.jpg)
Dojście tak jak na mapce powyżej. Na zaznaczonym skrzyżowaniu jest monopolowy. Biedronka jest również zaznaczona.
Format: 2400 ETC, solo.
Koszt: 50 zł od gracza. Oczywiście wstęp wolny dla osób towarzyszących
Nocleg: na terenie szkoły - mamy tutaj małą sale gimnastyczną, ale na nocleg spokojnie starczy. Tuż obok szkoły jest schronisko młodzieżowe, wiec dla wygodnickich zacna to opcja(200 m od szkoły) http://www.ssm.gda.pl/index.php/pl/nasz ... ldzka.html
Wyżywienie: W cenie wejściówki jest obiad w sobotę. Oczywiście kawa,ciacho i takie tam również będą.
Obiad w cenie mastera będzie do wyboru.
W każdym zestawie frytki i surówka, do tego w opcjach:
-mielone
-udko z kurczaka
-kotlet drobiowy
Na miejscu będzie bufet. Tani i dobry(bez ściemy
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-jajecznica z 4ech jaj z kiełbasa i cebula za 6zl
-2 parówy z sosami za 5zl,
-2x kiełbasa za 6zl.
Polecam osobiście świeżą bułkę z gyrosem za 3,5 zł. Młody natomiast poleca hot-dog za 4 ziko!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mapki: Gramy na mapkach ETC: http://www.mediafire.com/?n45ve7vazl76fht
Zgłoszenia: Zgłoszenie powinno zawierać: imię, nazwisko, ksywę, miasto, klub, numer ID (do pobrania stąd: ligawfb.prv.pl zakładka "gracze") oraz rozpiskę w formacie CZYTELNYM txt lub HTML (może być zrobione np. za pomocą programu Army Builder)
Zgłoszenia należy wysyłać na adres: snotgdansk@gmail.com
Zgłoszenie wysłane do dnia 30.06.2012 (włącznie) będzie premiowane 5 punktami do klasyfikacji końcowej. Podajemy: imię, nazwisko, ksywę, klub, miasto,ID ligowe oraz jaki obiad chcemy zjeść(patrz wyżywienie). Zgłoszenie wysłane do 04.07.2012 (włącznie) będzie premiowane 2 punktami do klasyfikacji końcowej. Rozpiski proszę przesyłać w formacie .html.
Sędziowie:Cytuj:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1.
Iron daemon, kdai destroyer count as war machines.
Chalice of darkness counts as 2 pd.
Max 3 out of Str. 5 shooting templates, Kdai destroyer.
Chalice or Sorcerer Prophet.
Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: For Heralds of Tzeentch only it is a 0-2 gift and the Loremaster rule is removed; instead randomly determine spells (as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner.
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons.
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).
III. Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Główny :
Karol 'Młody' Pietrowicz
Liniowi:
Krzysztof 'Lidder' Widera
Konrad 'Klops' Jankowski
Michał 'Szuchy' Salamon
Progi: co 150 małych punktów.
Ocena Malowania: wlicza się do klasyfikacji końcowej!
Nie dopuszczamy proksów. Odpowiedzialny za ocene malowania będzie Jagal. Jesli jakies modele niespełniają wymogu masterowego po prostu są ściągane ze stołów. Jeśli chodzi o kwestie trejów to wymagane są od 4+ modeli (3jki rydwanów, mournow, pegazów czy fiendów bez trejow- spoko ale powyżej już nie. Jest to granica-jakaś musiała byćJakość pomalowania
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane
+1 - modele mają modelowane podstawki
WYSIWYG
0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen WYSIWYG na oddziałach
Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
3 - pełne przygotowanie do gry
Maksimum: 15
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hobbysta: Na turnieju będzie do zdobycia nagroda za najlepiej 'zrobioną' armię. Wybierze ją 3 osobowe jury (Młody, Malin, Jagal). Warunkiem dostania hobbysty jest oczywiście własnoręcznie pomalowana armia oraz max z czystej oceny malowania tzn bez 'przygotowania do gry'.
Test Wiedzy: Na turnieju zostanie przeprowadzony test by Młody. Będzie sprawdzał ogólną zajebistość i 'yntelygencje
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ramówka czasowa - może jeszcze ulec zmianie:
Sobota:
9:00- 10:00- zapisy
10:00-13:00 - I bitwa
13:00-13:45 - przerwa obiadowa
13:45-16:45 - II bitwa
16:45-17:00 – przerwa
17:00-20:00 - III bitwa
Niedziela:
8:45-11:45 - IV bitwa
12:00-15:00 - V bitwa.
około 15:15 - rozdanie nagród
Czasu na bitwy jest dość, za do 3 min spóźnienia wlepiamy 1 karniak. Do 5 minut wlepiamy 5 karniaków. Spóźnienie powyżej 10 minut wpisujemy remis 10-10, 0-0 lub inaczej, wg uznania sędziego. W niedzielę będziemy bardzo restrykcyjni w tej kwestii!.
Ogłoszenia duszpasterskie:
1. NA TURNIEJU OBOWIĄZUJE OBUWIE NA ZMIANĘ! Bierzcie klapki!
2. Uściślenia sędziowskie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294
3.Telefony do głównych organizatorów:
Młody: 606 725 629
Jagal: 509 195 713
Lista zgłoszonych na dzien 30.06. - a wiec mających max pkt za rozpe:
1. Paweł Gąsiewski - VC
2. Jakub Michalec - VC
3. Marcin Korecki - HE
4. Wojciech Gładysiak - DF
5. Sergiusz Skorek - WOC
6. Karol Malinowski - DOC
7. Kacper Bucki - WOC
8. Marcin Salamon - OK
9. Staś Scheiner - LIZ
10. Jerzy Brzozowski - HE
11. Kuba Augustyn - VC
12. Łukasz Mirytiuk - WOC
13. Kamil Matczak - SK
14. Krzysztof Kawczyński - WOC
15. Paweł Krauze - DF
16. Maciek Baliński - EMP
17. Adam Kuc - BOC
18. Maciej Przygórzewski - DF
19. Łukasz Jagalski - BRE
20. Łukasz Frankiewicz - OK
21. Wojciech Okrzeja - BOC
22. Mateusz Wanta - TK
23. Marcin Telego - SK
24. Piotr Lubiński - DE
25. Daniel Marian Kuźma - BOC
26. Artur Lichnerowicz - OG
27. Marek Bąk - DOC
28. Michał Nawrot - EMP
29. Paweł Paszek - WE
30. Konrad Trojanowski - HE
31. Maciej Rogiński - VC
32. Andrzej Rodziewicz - OK
33. Jerzy Oleksiak - OG
34. Marek Kiełbasa - SK
35. Bałagan - TK
36. Radek Bednarski - WOC
37. Karol Wyszkowski - EMP
38. Filip Szokalski - OG
39. Bartosz Bruski - SK
40. Piotr Dębkowski - BRE
41. Marcin Zakrzewski - SK
42. Piotr Pabis - BRE
43. Konrad Urbański - WE
44. Błażej Misztal - VC
45. Sebastian Mejer - OK
46. Karol Juralewicz - VC
47. Marcin Lipiński - DOC
48. Krzysztof Fischer - LIZ
49. Tomasz Tutaj - OK
50. Konrad Kotelczuk - BRE
51. Tomasz Biłas - OK
52. Kacper Schroeder - HE
53. Jakub Dutka - LIZ
54. Marek Gmyrek - VC
55. Michał Kołakowski - OG
56. Maciej Marczak - OG
57. Jakub Sowa - OK
58. Szymon Marchocki - VC
59. Wojciech Pacewicz - SK
60. Michał Rusinek - TK
61. Aleksander Jaworowski - DE
62. Kacper Rutecki - DF
63. Maciej Paraszczak - OK
64. Paweł Prusaczyk - DOC
65. Adam Szczodrowski - BRE
66. Michał Truba - OG
67. Jacek Kaczmarski - DOCH
68. Emil Cychlik - HE
69. Wojciech Łubkowski - DE
70. Marcin Wasek - DF
71. Andrzej Bąk - HE
72. Bogdan Kotarski - DF
73. Miłosz Sarwa - VC
74. Błażej Rajkowski - BRE
75. Smiechu - VC
76. Tomek Gęgotek - DE
Osoby zgloszone po terminie, ale mające 2 pkt do klasyfikacji końcowej:
77. Łukasz Kocoń - LIZ
78. Krystian Lewandowski EMP
79. Stanisław Leszczyński SK
80. Konrad Dmowski VC
81. Marcin Jakubowski LIZ
82. Adam Staniszewski SK
83. Wojciech Soporowski EMP
84. Radek Tarasiewicz TK
85. Piotr Siwek SK
86. Mateusz Dąsal SK
87. Wojciech Dojlido HE
88. Marcin Szlasa-Rokicki CHD 5pkt
89. Jan Suchecki BRE
90. Michał Stachowski OG
91. Bartłomiej Dudek EMP
ZAPRASZAMY !!!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)