SZTORM NA PÓŁNOCNYCH RUBIEŻACH, 2800p,SPECJALE, GIŻYCKO

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

SZTORM NA PÓŁNOCNYCH RUBIEŻACH, 2800p,SPECJALE, GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Chciałbym serdecznie zaprosić na organizowany dzięki współpracy z Klubem Garnizonowym przy 15 BZ turniej WFB w Giżycku:

„SZTORM NA PÓŁNOCNYCH RUBIEŻACH”

Miejsce: Klub Garnizonowy Mazurska 4, Giżycko
http://www.cylex.pl/firmy/klub-garnizon ... 04337.html
Termin: 23.06.2012
Format: 2800 Single, 8 ed. „nie do końca euro” + bohaterowie imienni z podręczników armijnych
Scenariusze 3x battleline
Wjazd: 10 zł
Cattering: kawa, herbata i mały poczęstunek na miejscu
Nagrody: okolicznościowe dyplomy ( o które się postaramy ), puchary jeśli będzie większa liczba graczy
Sędzia: będzie
Stoły:72x48, tereny po obrysie

Rozkład:
8.30-9.00 zapisy (+ ewentualne ustawianie stołów i terenów kto moze)
9.00-12.15 1 bitwa
12.20-15.35 bitwa
15.40-18.55 3 bitwa
19.00 ogloszenie wyników

REGULAMIN:
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW (chyba ze sa modyfikowane przez uscislenia sedziowskie)
-Sędzia ma zawsze rację
-Proxy w granicach przyzwoitości, każdy prox musi być wielkości odpowiadającej figurce którą zastępuję
- gramy 3 bitwy ( max 2h45min )
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Nie ma wymogu grania pomalowana armią !!!
- Jest wymóg posiadania rozpiski przy sobie oraz księgi armii/ ksero ze specjalnymi zasadami walczącego na stole imiennego bohatera !!!

PUNKTACJA
- Generał oraz BSB 100 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt

OGRANICZENIA BOHATERÓW:
(można mieć tylko jednego bohatera specjalnego i nie musi on być generałem armii)

LIZARDMEN: Lord Kroak - Nie dopuszczony, Tetto'Eko - Herald of Cosmic Events jest One Use Only i dotyczy tylko jego samego
DWARFS: Thorek Ironbrow - Nie dopuszczony
WOOD ELVES : Orion, the King in the Woods - Nie dopuszczony
HIGH ELVES: Teclis - Nie dopuszczony
WARRIORS OF CHAOS: Archaon, The Everchosen - Nie dopuszczony
Valkia - Nie można jej wystawić w armii posiadającej jakiekolwiek Warshrine, Wullfrik the Wanderer - Maksymalna wielkość oddziału maruderów, z którym może wyjść z krawędzi to 25 modeli, Festus the Leechlord - Nie można go wystawić w armii posiadającej jakiekolwiek Warshrine.
DAEMONS OF CHAOS: Kairos Fateweaver - Nie dopuszczony, Oracle of Tzeentch, Bluescribes - Jest warty dodatkowe 100VP dla przeciwnika, Masque - Jest warty dodatkowe 100VP dla przeciwnika
DARK ELVES: Malekith, The Witch King - Jest warty dodatkowe 100VP dla przeciwnika, Shadowblade - Nie może ujawnić się we wrogiej, maszynie wojennej, Lokhir Fellheart - Jednostki złapane dają mu maksymalnie +50VP za zasadę Merciless Slaver,
SKAVEN: Queek Headtaker - Jest warty dodatkowe 100VP dla przeciwnika,
TOMB KINGS: Settra The Imperishable - Nie dopuszczony,

Domyślnie dopuszczeni są tylko bohaterowie specjalni z aktualnych ksiąg armii. Jeśli ktoś zechce użyć specjalnego bohatera z innego źródła (strona GW, White Dwarf) musi go zgłosić -takie sprawy będą rozpatrywane indywidualnie. Termmin takich zgłoszeń zostanie podany.
Modele pojedyncze Dogs of War, które używają slot Hero (np. Dark Emmisary, Asarnil the Dragonlord) mogą być używane wyłącznie przez armię Dogs of War.
Bohaterowie specjalni używający przedmiotów magicznych, które znajdują się na normalnej liście w danej armii, uniemożliwiają wzięcie tych przedmiotów przez zwykłe postacie (np. Shadowblade posiadający Potion of Strength uniemożliwia wzięcie PoS przez inną postać).

Jest wymóg posiadania na stole modelu przedstawiającego imiennego bohatera zgodnego z wielkością odpowiadającą figurce którą zastępuję !!!

Ograniczenia „nie do końca euro”
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:


Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (3000 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1.
Iron daemon, kdai destroyer and every model with hashut lore count as war machines
Chalice of darkness counts as 2 pd
Max 3 outof lore of Hashut, Str. 5 war machine shooting templates, Kdai destroyer, iron daemons.
Chalice or Sorcerer Prophet
Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: If taken by herald it gives you 'loremaster: Lore of Tzeentch' or the ability to randomly determine spells(as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2900 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (3000 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (3000 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).



Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game
60-100 Battle-Points per team (in all rounds)
(The losing team gets 60 points even if they score less – the winning team never gets more than 100 points, even if they score more. Real Battle Points [non-limited by the 100-60 bracket] will be used in case of the Battle Points tie as tie-breaker.)


Victory points to Battle points per game:

0-180 Victory-Points difference - 10-10
181-360- 11-9
361-540- 12-8
541-720- 13-7
721-900- 14-6
901-1080– 15-5
1081-1260 – 16-4
1261-1440- 17-3
1441-1620- 18-2
1621-1800-19-1
1801 i więcej - 20/0

3. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.

Pozostałe zasady:

W przypadku nieparzystej liczby graczy, pierwsza gre pauzuje organizator, nastepnie osoba o najmniejszym dorobku punktowym. Za pauze gracz otrzymuje 15 DP i odpowiednia wartosc MP. nikt nie moze pauzowac wiecej niz raz.

Proszę zgłaszać swoje rozpiski na adres:
mkgb.polnocne.rubieze@wp.pl w formacie html lub txt.
jak ktos będzie zglaszał rozpiskę z polskimi nazwami to musi dopisac co okeslony przedmiot robi.
Za nie przysłanie zgłoszenia razem z rozpiską do dnia 19.06.2012 do godz.23.59 - 5 punktów karnych!
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, o 11:35 przez rudobrody79, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

zmień troche progi bo to są na 2400 ojro. na 2800 raczej co 150 pkt to ciut za mało. takie moje zdanie ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

wszystko poprawione: data zgłoszenia, pewne ograniczenia, progi punktowe

wszystkich przepraszam za błędy i zachęcam do gry na turnieju

zgłoszeni:

1. Grolshek
2. Rob
3. Danio
4. Siena
5. Chemol
6. KondziO
7. Norb
8. Bajc
9. Miscast
10. Miscast
11. Miscast
12. Miscast
13. Miscast
14. Bela16
15. Cichy
0. Rudobrody79
Ostatnio zmieniony 1 cze 2012, o 20:10 przez rudobrody79, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

:!: Odnowienie zaproszenia na turniej :!: :!: :!:
Obrazek

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Ekipa z Olsztyna szykuje się na wyjazd. Spokojnie możesz z 5 miejsc rezerwować.

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

bardzo miło to czytać,
czy 5 osób poza tymi zapisanymi :?:

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Jak wszyscy o których słyszałem się zbiorą to tak.

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Obrazek
no to super :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

małe odnowienie tematu

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

EDYTOWANO DZIŚ:
w związku z wieloma uwagami jest euro + specjale,

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Dziękuję wszystkim uczestnikom za przybycie w tak licznym gronie. poniżej przestawiam zdjęcie które najlepiej pasowało do naszego turnieju, będące jego symbolem, które dzięki mojemu jedynemu i najlepszemu doradcy - mojej żonie, znalazło się na Waszych dyplomach i nagrodach.
Obrazek
Poniższe wyniki przedstawiają jak wyrównaną walkę stoczyło wielu graczy. każdy z nas trzech,zajmujących 3,4,5 miejsce, którzy zdobyliśmy jednakową liczbę punktów może sobie uświadomić jak byliśmy blisko i zwrócić uwagę gdzie był najważniejszy moment gry, który zadecydował o tych małych punktach. widzimy jak mała różnica, dzieli nas od podium.

podaję wyniki:
snajper 45
lohost 39
siena 38
bajc 38
rudobrody 38
rob 35
fario 33
cichy 33
kondzio 30
chemol 27
stanek 24
caman 15
oskar 11

jak tylko otrzymam zdjęcia od chemola, zamieszczę je tutaj na forum.

niestety nie przyjechali wszyscy zgłoszeni, dlatego pauzowałem pierwszą turę. za udzielenie wywiadu pracownikowi radia5 ( ttp://www.radio5.com.pl/ ) otrzymałem 15 punktów :lol2: :lol2: :lol2:
w drugiej turze trafiłem na WoCh prowadzony przez Oskara. natrafiłem na trzy klocki piechoty wsparte dwoma warshrinami, Kholekiem i bsb na dysku. w 1.turze minotaury dowodzone przez dumbulla Bolo z bsb Lolo szarżowały w wojów khorna.na lewym skrzydle dostałem na klatę hordy gorów kholeka. dzięki obniżeniu inicjatywy zerówką z domeny cienia, Bolo i Lolo wraz z minosami zmiażdżyły wojów ku uciesze khorna i w drugiej turze klepały bok wybrańców perwrsyjnych slanesha, wraz z hordą gorów. rydwan i horda 34 pestigorów prowadzone przez samego wodza bestii - Orkhana, wpadła z całym impetem w klocek wojów nurgla ze sztandarem szału, prowadzonego przez maga ognia. nie pomogło wsparcie latacza, który padł od ciosów Orkhana w wygranym pojedynku. na prawy bok minosów dostałem szarżę warshrina,który trochę pokrzyżował moje szyki. jednak ostatecznie przegrana walka WoCh-u w dwóch starciach przyniosła mi zwycięstwo. zapomniałem w pierwszej bitwie o specjalnych zdolnościach minotaurów, które po wygranych turach otrzymują dodatkowy atak. być może wygrana byłaby wyższa.Oskarowi na stole zostały 2 warshriny w tym jeden uciekający, kholek i dwa spawny, ktore zlikwidowały mi harpie. umiejętnie wspierałem swoje wojska zerówką z bestii i obniżałem inicjatywę przeciwnikom zerówką z cienia, co przyniosło mi zwycięstwo 16:4.

w drugiej bitwie trafiłem na Lohosta i jego HE złożone z 3 klocków białych lwów, włóczników z bsb, 2 magami oraz łuczników dużego klocka i dwóch mniejszych. zabrakło mi pomysłu i tak od niechcenia hordy szły do przodu a na prawym boku Bolo i Lolo z minosami. Bolo i Lolo po wygraniu walki z orzełkiem, ktorego Lohost wystawił w wiadomym celu, dostały na bok białe lwy. wygrałem pierwsze starcie z nimi i po odróceniu się z elfami stykali się tylko bohaterowie.Bolo i Lolo zmiażdżyły małe lewki i niestety nie doszarżowały do końca gry w żaden inny oddział. na lewym skrzydle horda pestigorów z włądcą bestii - Orkhanem zmiażdzyła białe lwy za dużą cenę. niestety antymagia HE była bardzo duża, dlatego nie mogłem wspierać tak swych oddziałów magią jak to miało miejsce w 1-ej bitwie. w 5-tej turze cofnąłem pozostałości hordy gorów uszczuplonych strzelaniem oraz dwie inne złe decyzje, przyniosły trochę niezamierzone efekty. niestety byłem przekonany,że już kończymy !!! mimo wszystko ugrałem 7 punktów.

dziękuję swoim przeciwnikom :!:
mam nadzieję,że minosy Bolo i Lolo wpadną na olsztyńskie blaty i zmiażdża jeszcze wiele istnień :!: :!: :!:
_________________

ODPOWIEDZ