Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: loko »

opuszczasz się kołata w graniu zielonymi [-X
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Mam chyba najbardziej chory pomysł w historii WFB:

Night Goblin Squig Herd - zasada Squigs Go Wild nie mówi, że w oddziale muszą pozostać jakiekolwiek squigi, aby były wypłacane hity, mówi tylko o dodatkowych hitach za każde 5, które przeżyje. Dodatkowo w rozdziale o tworzeniu armii w Night Goblin Squig Herd nie ma napisane, że oddział musi mieć jakiegokolwiek squiga. Czy zatem można za 30 punktów wziąć samobójczy oddział 10 poganiaczy w kresce jako odginaczka, która dodatkowo może potencjalnie wybić parę jednostek wroga?

Ten pomysł jest tak PG i przeciwny duchowi grania zielonymi, że mam nadzieję, że ktoś pokaże mi jakąś dziurę w tym misternym planie ;)

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

dziury nie ma. można tak grać
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dziura jest w sumie tylko taka, że masz dodatkową animozję.

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Mam takie troche noobowe pytanie a mianowicie co to ta odginaczka i jak to dziala? Czesto widze to w opisach np takiego trolla ale o co dokladnie chodzi?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

szeszej pisze:Mam chyba najbardziej chory pomysł w historii WFB:
Ten pomysł jest tak PG i przeciwny duchowi grania zielonymi, że mam nadzieję, że ktoś pokaże mi jakąś dziurę w tym misternym planie ;)
Bardziej chore pomysły się zdarzały np. odginaczka ze szczurów, która zatrzymuje cholyrnie drogie odziały z powodu packmastera.
I czemu przeciw duchowi grania zielonymi ? Nieklimatyczne, chore i zupełnie losowe za to daje całe mnustfo funu. :lol2:

@ Khay
Odginaczka to takie tanie coś co, załóżmy że jest sobie banda chosenów, których jak nie jesteś tym noobem o którym cały czas piszesz
- nie chcesz za nic przyjać na klatę. Więc szarżujesz na to takimi śmieciami, żeby ich chociaż te pare tur zatrzymać i przy odrobinie farta odciągnąć od tego co się liczy na stole i punkty trzyma.
W mojej jedynej udanej grze z wochem przegoniłem ich tak na jakieś zadupie i mogłem się wreszcie z warriorami nurgla i heleną jak równy z równym zmierzyć.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ej, ale ten packmaster utrzyma ten oddział tylko na dwóch pałach, a i to tylko jeśli ten oddział nie ma ataków w różnych inicjatywach. ;)

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

GrimgorIronhide pisze:Więc szarżujesz na to takimi śmieciami,
akurat z tym żeś nie trafił. podstawia sie trola pod nos odziału z którym nie chcemy walczyć, i to tak żeby nie mógł go ominąć i pod takim kątem że gdy to on w nas wpadnie to z overruna leci tam gdzie my chcemy żeby poleciał lub po prostu zrobił reform i stał tam gdzie stał. ja ty wpadniesz to kombat w twojej turze a wjego on robi co chce. no i jeszcze nie możesz do niego strzelać. [-X
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Oj, błąd redakcyjny :oops: O to właśnie z grubsza chodziło, dzięki za czujność. (jakiś roztrzepany dzisiaj jestem)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Squig Herds and Szeszej
a jak to się ma do zasady tworzenia oddziału?
Squig Herds are composed of both Night Goblins and Squigs
oraz str 108
Squig Herds: Size 10+ must have at least 1 Night Goblin for every three Cave Squigs
jak chcesz stworzyc oddział 10 nocników tylko?

poza tym zasada Squigs go wild
If the unit flees, or if at any time there are only squigs left alive in the unit with no Herders, the Squigs go wild, biting at anything nearby
gracie tak, że nawet jak nie ma Squigów i będzie break z combatu to wypłacane sa hity? jest napisane, że to Squigi gryzą i bla bla

czasami gram na nich i chętnie dowiem się poprawnej wersji grania :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Squig Herds: Size 10+ must have at least 1 Night Goblin for every three Cave Squigs
Czy 10 NG nie spełnia wymogu co najmniej 1 goblina na 3 paszczaków?
If the unit flees, or if at any time there are only squigs left alive in the unit with no Herders, the Squigs go wild, biting at anything nearby
Pogrubione to zasady, reszta to flufowe pierdzenie. Co się dzieje w przypadku spełnienia jednego z warunków jest napisane zdanie dalej. Może głupie, ale miej pretensje do osoby piszącej te zasady. FAQ ani errata żadna nie wyszła.

Ja dam im ładunki wybuchowe aby nie było problemu z wytłumaczeniem, choć akurat jeden paszczak jest nawet przydatny. 5 punktów więcej a zawsze 2 ataki z siłą 5 przez co inne śmieci może zagryźć, a poza tym ładnie łapie pociski. Zamiast 8 goblinów tracę paszczaka i 2 gobliny. Dla mnie dobry deal.

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

po 1. to są "stada paszczaków nocnych goblinów", a nie "stada goblinów nocnych paszczaków" :lol2:
po 2. no nie wszystko w zasadach musi być czarno na białym wypisane, czasem trzeba stosować trochę logiki, a logika wskazuje, że to jest oddział squigów z poganiaczami, nie odwrotnie :wink:
a tak juz w ogóle, to na Bazylu miałem właśnie sytuację, że uciekały już same gobasy i Kudeł zasędziował, że w takim wypadku nie "szaleją"

a swoją drogą było by to niezłe :mrgreen:
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

po 1, jest pewien oddział ogrów, który nazywa się ludożercy a nawet ludzi nie je za bardzo, i choć zwiedza cały świat, to zawsze akurat odwiedza imperium skąd ma broń palną. Zaskakujące, co?

po 2. Musi być i tyle. Logika wskazuje, że olbrzym samotnie niszczy wioski a strzały mogą go co najwyżej irytować, ale zasady mówią, że ma 5 wytrzymałości i 6 żywotności, przez co pada od 2 salw, i kroją go nawet gobliny. W takim wypadku od dzisiaj ma 8 żywotności i 6 wytrzymałości. Nie masz chyba nic przeciwko logice, co?

Bliższy przykład, można leczyć czołg, trucizna działa na nieumarłych i rzeczy mechaniczne, a podwójna 1 na animozji pozwala bić się nawet jeżeli najbliższy oddział akurat jest w trakcie walki. Mogę dać S&S w pierwszy oddział, a na drugi dać flee, ale nie mogę strzelać i uciekać przed jednym oddziałem. Gdzie widzisz logikę? Wymieniać dalej?

Jeżeli GW nie pisze errat, to trzeba trzymać się zasad, jak kretyńskie by nie były. Polegając na logice powinniśmy zmienić połowę zasad i statystyk.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie twierdzę, że nie masz racji, czytam tylko co jest napisane,

1 zdanie z zasady specjalnej oddziału Night Goblin Squig Herd
zasada specjalna: Squig Herd
Squig Herds are composed of both Night Goblins and Squigs
czyli oddział musi się składać z obu tych rodzajów ludzików, jeśli uważasz, że 1 zdanie z zasady specjalnej to pierdzenie fluffowe to chyba coś nie gra

dalej str 108 podaje zasady tworzenia takiego oddziału
wielkość 10+ i że musi być przynajmniej 1 goblin na 3 squigi

i wychodzi, że minimalnie, oddział 10 ludków składać się może z 3 squigów i 7 gobosów, jako, że parametr ilości NG/SQ jest podany jest to minimalna wartość, nie możesz mieć 1/3 goblina.

wybuch następuje gdy jest break (flee) lub nie ma goblinów przy squigach, znowu podana jest sytuacja gdzie występują 2 rodzaje ludków

wątpię czy jakikolwiek sędzia na masterze puściłby wybuch samych NG, pierdzenie fluffowe jest w opisie jednostki, zasady specjalne czy magic itemy pierdzenie fluffowe mają napisane kursywą

jeśli wymaga to uściślenia LS to może warto :) wystawianie 30ptk oddziałów NG które wybuchają z S5 na wszystko wokół jest trochę gięte, i te gobliny nie mają czym wybuchać bo wybuchają Squigi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

1. yyy....chyba nie załapałem :roll:
2. właśnie, jak sam zauważyłeś, zasady mówią że
Tandor92 pisze:, ma 5 wytrzymałości i 6 żywotności
i tu nie ma msc. na interpretację
a wracając do squigów, sam wytłuszczyłeś fragment z podręcznika wskazujący, że jednostka bez poganiaczy szaleje, kwestią ew. dyskusyjną może byc jednostka uciekająca, gdzie nie jest podane czy musi zawierać squgi, ale chyba same wyrażenie "squig go wild" wskazuje na squigi, a nie poganiaczy.
Tak wiem do czego zmierzasz, leczony czołg i takie tam pierdoły...Ale czasem w tak nielogicznym świecie jakaś logika jednak jest, ale grać możesz oczywiście jak chcesz :wink:
Polecam jeszcze przeczytanie na str. 2 RB krótkiego tekstu na marginesie
Tandor92 pisze:a podwójna 1 na animozji pozwala bić się nawet jeżeli najbliższy oddział akurat jest w trakcie walki.
przeczytaj jeszcze raz zasady animozji, i kto wykonuje testy :wink:
misha pisze:wątpię czy jakikolwiek sędzia na masterze puściłby wybuch samych NG,
jednego juz znam i nie puścił [-X
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Squig Herds are composed of both Night Goblins and Squigs
czyli oddział musi się składać z obu tych rodzajów ludzików, jeśli uważasz, że 1 zdanie z zasady specjalnej to pierdzenie fluffowe to chyba coś nie gra

dalej str 108 podaje zasady tworzenia takiego oddziału
wielkość 10+ i że musi być przynajmniej 1 goblin na 3 squigi

i wychodzi, że minimalnie, oddział 10 ludków składać się może z 3 squigów i 7 gobosów, jako, że parametr ilości NG/SQ jest podany jest to minimalna wartość, nie możesz mieć 1/3 goblina.
To jest zdanie w zasadzie gdzie jest mowa jak rozdzielać rany i jak usuwać modele, stąd zdanie poprzedzające potrzebę tej zasady. Nie ma tutaj żadnego wymogu. Ilość modeli i jakie mają być, określa się dalej, przy kosztach.

Oddział musi składać się z co najmniej 10 modeli i na trzy paszczaki musi przypadać co najmniej 1 gobos. Czy 10 NG spełnia oba warunki? Owszem. To nie jest żaden parametr określający stosunek modeli w jednostce, a goblinów do paszczaków. To zupełnie co innego.

Matematyka dla podstawówki: Czy liczba 10 stanowi co najmniej 1/3 liczby 0?
wątpię czy jakikolwiek sędzia na masterze puściłby wybuch samych NG, pierdzenie fluffowe jest w opisie jednostki, zasady specjalne czy magic itemy pierdzenie fluffowe mają napisane kursywą
Spoko, mam nadzieje, że nie puści przy okazji leczenia czołgu czy trucia go.
jeśli wymaga to uściślenia LS to może warto wystawianie 30ptk oddziałów NG które wybuchają z S5 na wszystko wokół jest trochę gięte, i te gobliny nie mają czym wybuchać bo wybuchają Squigi
Owszem, ale interpretacja zasad nie zależy od mniemania o sile oddziału. Inne nacje mają potężniejsze rzeczy i nikt tego nie stara się przyciąć nadinterpretacją tylko dlatego, że jest silne.
1. yyy....chyba nie załapałem
Nazwa oddziału nie ma nic do jego zawartości. Oddział orków może nie mieć ani jednego orka (chodzi o konkretny model, nie rasę) jeżeli ulepszymy ich na debeściaków.
2. właśnie, jak sam zauważyłeś, zasady mówią że
Tandor92 napisał(a):
, ma 5 wytrzymałości i 6 żywotności

i tu nie ma msc. na interpretację
a wracając do squigów, sam wytłuszczyłeś fragment z podręcznika wskazujący, że jednostka bez poganiaczy szaleje, kwestią ew. dyskusyjną może byc jednostka uciekająca, gdzie nie jest podane czy musi zawierać squgi, ale chyba same wyrażenie "squig go wild" wskazuje na squigi, a nie poganiaczy.
Tak wiem do czego zmierzasz, leczony czołg i takie tam pierdoły...Ale czasem w tak nielogicznym świecie jakaś logika jednak jest, ale grać możesz oczywiście jak chcesz
W przypadku paszczaków jest napisane czarno na białym :w przypadku braku goblinów bądź ucieczki oddziału (...) w 2K6" każdy oddział otrzymuje K6 trafień z siłą 5. Gdzie tu pole do popisu?

Wyrażenie 'Squigs go wild' jest tylko nazwą. Nic nie wnosi do działania.


Chcecie poprawić WFB? Proszę bardzo, ale nie poprzestajecie na paszczakach.

a podwójna 1 na animozji pozwala bić się nawet jeżeli najbliższy oddział akurat jest w trakcie walki.
przeczytaj jeszcze raz zasady animozji, i kto wykonuje testy
Tu jest problem co oznacza subject to animosty. Wydaje mi się, że odnosi się to to wszystkiego z tą zasadą. Szczególnie, że nie powtarzali by jednego z warunków testu (5+ modeli).

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

kolesie bez squigów wybuchają i już. i tak nikt na nich nie gra, po co sie sapią, nie rozumiem
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Aron_Banalny pisze:kolesie bez squigów wybuchają i już. i tak nikt na nich nie gra, po co sie sapią, nie rozumiem
+1
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

spoko przyjmuję argumentację :) nie chcę prowadzić akademickich dyskusji ani się sapać zbędnie, ale jak tak zagram chciałem wiedzieć jakie są argumenty za takim zagraniem oraz czy sędziowie są ich świadomi i pozwalają na takie zagrania

dzięki za wyjaśnienie kwestii
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

Aron_Banalny pisze:nikt na nich nie gra
nikt to znaczy kto konkretnie?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

ODPOWIEDZ