8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

8 edycja - Pytania 3

Post autor: Shino »

Kontynuacja Poprzedniego Watku.

Podzielone zeby latwiej bylo temat moderowac

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

1.
WS złożonych modeli klasy unique
Pojedyncze modele składające się de facto z wielu modeli (np. Cauldron of Blood) używają w obronie najwyższej wartości WS.
Czy Screaming Bell jest "pojedynczym modelem składającym się de facto z wielu modeli"? (karkołomne sformułowanie)

2. Jak działa atak 1-2 abominacji na modele wieloczęściowe:
all models in base contact takee an automatic hit
Wszystkie części są trafione czy rozlosowujesz jak przy strzelaniu?

3. Działo widzi oddział pchający Screaming Bell, ale nie widzi samego dzwonu. Czy może deklarować strzał tak, aby dzwon był najbardziej prawdopodobnym celem? (dla zwykłych ataków strzeleckich w dzwon celuje się oddzielnie od oddziału)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

szeszej pisze:1.
WS złożonych modeli klasy unique
Pojedyncze modele składające się de facto z wielu modeli (np. Cauldron of Blood) używają w obronie najwyższej wartości WS.
Czy Screaming Bell jest "pojedynczym modelem składającym się de facto z wielu modeli"? (karkołomne sformułowanie)

2. Jak działa atak 1-2 abominacji na modele wieloczęściowe:
all models in base contact takee an automatic hit
Wszystkie części są trafione czy rozlosowujesz jak przy strzelaniu?

3. Działo widzi oddział pchający Screaming Bell, ale nie widzi samego dzwonu. Czy może deklarować strzał tak, aby dzwon był najbardziej prawdopodobnym celem? (dla zwykłych ataków strzeleckich w dzwon celuje się oddzielnie od oddziału)
1. górę osobno, dół osobno (na najwyższym WS tej części)
2. wszystkie części obrywają. strona 105, osstatni akapit lewej kolumny.
3. strzelasz w to, co widzisz.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

czy maszyna wojenna ma przód, tył, boki na potrzeby tego gdy ktoś ją szarżuje?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

esgaroth pisze:czy maszyna wojenna ma przód, tył, boki na potrzeby tego gdy ktoś ją szarżuje?
Tak, ma. Musisz dojść do odpowiedniej strefy i zrobić wheel max 90 stopni.

Jeżeli właściciel maszyny nie ma podstawki, to prowadzisz strefy od środka modelu.
Jeżeli jest sytuacja sporna, rozstrzygasz to na niekorzyść gracza maszyny (jeżeli nie ma podstawki)

pozdrawiam
Furion

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Czyli nie można robić szarż taktycznych na maszynę? A jak to wygląd z maksymalizacją modeli, skoro zawsze walczy 6?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Andrzej pisze:Czyli nie można robić szarż taktycznych na maszynę? A jak to wygląd z maksymalizacją modeli, skoro zawsze walczy 6?
Oczywiście można robić szarże taktyczne na maszynę. Musisz tylko dojść do odpowiedniej strefy i wheelować o maks 90 stopni.

Maksymalizacje jest wtedy, kiedy styknie się pierwszy model. Nie robisz żadnego close the door, z żadnej strony.

pozdrawiam
Furion

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

units charging a warmachine do not have to close the door to align - they just have to complete the charge in such a manner that they are touching the war machine's body
RB nie karze ci domykać drzwi, dochodzisz do maszyny i dotykasz rogu podstawki czy ciała maszyny nie ma znaczenia i zostajesz w takim ustawieniu, pod jakim kątem się ustawisz to twoja wola, więc jak rozkręcisz maszynę to overrun robisz tak jak się ustawiłeś
Ostatnio zmieniony 7 cze 2012, o 13:08 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Furion pisze:
Andrzej pisze:Czyli nie można robić szarż taktycznych na maszynę? A jak to wygląd z maksymalizacją modeli, skoro zawsze walczy 6?
Oczywiście można robić szarże taktyczne na maszynę. Musisz tylko dojść do odpowiedniej strefy i wheelować o maks 90 stopni.
To maszyny mają strefy? :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

oczywiście, tylko problematyczne jest ich ustalenie jeśli nie mają podstawek ;D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w RB jest napisane, że nie mają stref na potrzeby CC
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze:To maszyny mają strefy? :shock:
Mają :)

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Uhm, czyli maja strefy, ale nie sa one do niczego liczone (ani do close the door ani do CR). W praktyce mozna wiec chyba powiedziec, ze nie maja stref.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Chyba nie do końca. Stojąc równolegle do krawędzi stołu i szarżujac na maszynę nie można się przecież ustawić prostopadle do krawędzi stołu (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Nie jestem pewny jak to jest więc zapytam się bardziej doświadczonych graczy.
W RB napisane jest, że nie można kogoś atakować, jęsli jest w challangu. Impact hity to także są ataki (?).

Moje pytanie brzmi: w sytuacji gdzie bije się dwóch bohaterów w challangu i w jednego z nich zaszarżuje coś z impact hitami. To czy możemy nimi zranić gościa, który w tej chwili jest w pojedynku?

Bo na miejscu scar-veterana to ja bym się obraził kiedy nagle mojego rywala przygniata biegnący stegadon :D

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Wendigo pisze: Moje pytanie brzmi: w sytuacji gdzie bije się dwóch bohaterów w challangu i w jednego z nich zaszarżuje coś z impact hitami. To czy możemy nimi zranić gościa, który w tej chwili jest w pojedynku?
Tak. Impact hity są rozlosowywane jak shooting. Koleś w challengu nie może być atakowany przez żadne inne jednostki.
bless pisze:Uhm, czyli maja strefy, ale nie sa one do niczego liczone (ani do close the door ani do CR). W praktyce mozna wiec chyba powiedziec, ze nie maja stref.
Warunkują one w którym miejscu może dojść szarżujący. Obrazek:

Obrazek


pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Maszyny nie mają stref. I przeważnie nie mają nawet podstawek.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Lidder pisze:5. Czy będąc w przedniej strefie maszyny można zaszarżować na jej strefę boczną?
Nie. Wbrew opinii co poniektórych maszyna posiada strefy. Fakt, czasami ciężko je ustalić, jednak to nie było celem tego pytania.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w RB jest wpis, że maszyna nie posiada stref na potrzeby liczenia CC, w dziale gdzie jest opisywana szarża na maszynę nic o tym nie ma, więc imo wkluczenie stref w CC nie wklucza jednocześnie ich posiadania na potrzeby ustalenia szarży, która podlega normalnym zasadom z wyjątkiem, że nie domyka się drzwi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Chyba chodzi o to, że nie ma bonusu za bok/tył
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zablokowany