imperium 1350 pts. wydanie I poprawione

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

imperium 1350 pts. wydanie I poprawione

Post autor: Arte »

Witam
Poniewaz poprzednia rozpiska nie zdala testu(okazalo sie nawet ze byla nie legalna :shock: ) , postanowilem cosik zmienic.
i tak z poradą moich kolegów z Barda doszedlem do tego:


Ksiądz: Great weapon + armour with meteoric iron(+1 save):119

2x magowie 2 lvl kazdy po jednym scrollu: 250


5x reiksguard knight :115(zmienilem FCG na 6 swordmanow)

12x swordsman FCG : 145

10xHandgunners+ marksman:85


6xpistoliers+musican+outrider with rep. pistol:132

2x Great cannon:200


Steam Tank: 300

casting pool:6
Dispel pool:5

models: ok 45
Total army cost: 1350

no wiec, mamy magów ksiedza, 2 oddzialy konnicy ktore glownie bede atakowac, mamy czolg, 2 canony i HG oraz maly oddzial swordsmanow

i teraz pomysly:

glowne ataki to frontalnie czolg, a na flankach konnica, machiny sciagaja machiny, a piechota idzie ze steam tankiem do przodu(flankowac od boków atakujących czolg, aby mogl tylko 1 ture stac) to jest pomysl na armie ktore sa lekko ofensywne i lekko defensywne. natomiast jesli spotka mnie armia mocno atakujeąca to wszystko siedzi i czeka poza tankiem i pistoliersami(ztym ze pistolriesi moze rowniez beda stac)


mam nadzieje ze jest lepsza od poprzedniej.

pozdro!
Ostatnio zmieniony 13 sie 2007, o 11:33 przez Arte, łącznie zmieniany 1 raz.

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Arte pisze: meteoric iron(+1 save)
Armour save na 6+? :roll: :D
Arte pisze: 5x reiksguard knight FCG:155
Co to? Poza fluffem, oczywiście?

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Myślę że powinieneś (jak zauważył Lord MC) wywalić FCG z rycerzy i za to wrzucić dodatkowych 6 swordsmanów - szkoda tracić na nich banner a w dodatku 15 (bo zapewne rzucisz tam priesta) piechociarzy szybko poleci od ostrzału.
Co chcesz zrobić z magami? Rozumiem że możesz nimi wylosować jakiegoś mastera albo coś z lore of heaven i skitrać gdzieś w lesie, ale jak trafisz na jakieś kiepskie czary to nawet nie będziesz miał ich gdzie schować, a oddział 17 modeli za 480 pts z 3 bohaterami i 5+ Sv to ryzykowna sprawa.

Pozdrawiam :)
Oczywiście mogę się mylić;)

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

te z otym my slalem zeby dowalic wszystkich swordeanow zamiast FCG

a magow?


jednego dam np. do oddzialu HG, a 2 gdzies do lasku albo do swordamnow

wszystko zalezy jakie bedzie roztawienie, oraz jaki przeciwnik

Lord MC: reiksguardzi to jest oddzial rycerzy dokladnie jest to gwrdia Karla Franza. są wyposażeni w tarcze i Lance

Awatar użytkownika
Wych
Mudżahedin
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wych »

-Klecha bardzo w porzadku - sam bym go zlozyl identycznie
-Jesli nie gramy porno defensem to na te punkty chyba lepiej wystawic caddy'ego i kapitana na pegazie, ale powiedzmy ze opcja z 2 magami tez jest grywalna.
- 14 SM to porazka. Minimum 20, a 25 to optimum
-Handguny imho sa zupelnie nieoplacali jak na te punkty. Lepiej ich wywalic i za te punkty podrasowac swordsmanow i ewentualnie kawe. Jezeli marksman to tylko z hochlandem.
- 5 rycerzy z FCg moze byc fajna, chociaz ja bym poszukal punktow na dorzucenie 6-ego kolesia i warbannera.
-champion w pistoliersach to strata pkt. Wystarczy 4 + muzyk. I juz zaoszczedziles kilka pkt :D
-Ja osobiscie uznaje 1 cannonke na kazde rozpoczete 1000 pkt, ale druga w sumie nie zawadzi.
-tankietka zawsze sie przydaje :)
- ogolnie jakos nie widze tej rozpiski, ni to ofens ni defens i strasznie duzo pkt utopionych w handguny i pistoli, a za to niedorobieni miecznicy. Ni to ofens ni defens.

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Swordsmeni to wieś na maxa w ogóle. tylko tyle, że taniocha. Bez full opcji zejdą szybko.

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Lord MC pisze:Swordsmeni to wieś na maxa w ogóle. tylko tyle, że taniocha. Bez full opcji zejdą szybko.
W takim razie co proponujesz w core'ach? Mają WS4, I4 i Sv4+ HtH.
Ja ich bardzo lubię, używam ich zazwyczaj dwa oddziały i rzadko mnie zawodzą - zwłaszcza z priestem w środku.
Oczywiście mogę się mylić;)

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Na 1350 masz 2 sloty hero.

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

Xet pisze:Na 1350 masz 2 sloty hero.
Masz 3 ale na wiekszosci turów dopuszczone są 2 :wink:

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

my bedziemy grac na 3 sloty hero

swordmani sa bardzo dobrą jednostka! tania, silna jednostka core!

juz zamieniam FCG zKO na 6 swordmanow

i jeszcze tylko pytanie co zrobic z HG, ja bym przy niej pozostal ale przydalby sie FCG na KO a ti jest 40 ptk.

ta rozpiska tak jak juz powiedzialem, jest wefensywna, z lekką ofensywą aby powstrzymywac silne oddzialy przed natarciem na magów czy dzialka

z pistoliersow nie zrezygnuje bo są bardzo przydatni

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Dwudziestu swordsmanów z fcg może być, ale dobrze byłoby dodać im dwa detachmenty handgunnersów. Wtedy się obronią na pewno.

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

To tez jest mysl!, i zmieniam jescze jedno!

usuwam jednego pistoliersa i dodaje sztandal dla KO, uwazam ze 5 pistoliersow Jest bardzo dobra opcja
Czyli w przed dzien turniejem rozpiska wyglada tak:

Ksiądz: Great weapon + armour with meteoric iron(+1 save):119

2x magowie 2 lvl kazdy po jednym scrollu: 250


5x reiksguard knight :131 Sztandarowy

20x swordsman FCG : 145
(dzielone po 5) detachment 10xHandgunners :80


5xpistoliers+musican+outrider with rep. pistol:114

2x Great cannon:200


Steam Tank: 300

casting pool:6
Dispel pool:5

models: ok 50
Total army cost: 1339

zostalo mi 11 ptk, i teraz nie wiem czy dac muzyka konnicy, czy moze sztandar dajacy przerzuty mobilizacji

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

Zaktualizowano

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

chyba ten sztandar...a ksiadz do piechoy idzie? lepiej chyba go do kawy dac

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Ale po co dwie detki handgunnersów? Nie lepiej zamiast jednej dać coś do counter-charge?
Oczywiście mogę się mylić;)

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Można, ale wyobraźmy sobie taką sytuację:
Oddział pięciu knights of khorne szarżuje, zrywa jedną salwę, nic mu się nie dzieje, przejeżdża po detachmencie, a następnie wpada w swordsmenów.

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

pozatym Ccharge moge zrobic tez jednym z HG albo zrobic S&S i potam jak stane co jest bardzo mozliwe bo bede robic unbreakable to potem counter charge nimi

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Zrezygnowałbym ze sztandaru dla rycerzy (szkoda stracić 100p. za sztandar gdy dostaną wklepy). Dałbym czempiona.

Dodałbym konia Kapłanowi i dorzucił jakąś magiczną broń. Wtedy mogę Kapłana wstawić do piechoty, lub do kawalerii (tam gdzie będzie bardziej potrzebny). Jeszcze tylko 10 Handgunów w detachmencie i jeśli wejdzie 5ciu Milicji (czasem jest potrzebne coś taniego, co sprowokuje przeciwnika.

Na rzucenie modlitwy unbreakable bym zbytnio nie liczył, każdy przed szarża w taką piechotę będzie ją zdejmował.
W sumie
rozpiska będzie bardzo silna i uniwersalna.
Przeciwnik zbiera ostrzał prze 1-2 tury, a potem masz jeszcze czym uderzyć... (ST i Kawalerię trzymałbym w rezerwach).

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

Tu sie z toba nie zgodze
1. sztandar kosztuje 50 ptk jesli mi go zdobeda. lepszy jest ten +1 do CR niz dodatkowy atak mam mniejsza szanse ze zdobede ptk za atak niz gwarantowane +1
2. IMO lepiej zeby ktos sie odemnie odbil i potem go zjesc, niz ryzykowac czy zabije mu tego jednego wiecej czy nie


co do rozpiski, w piatek poprawialismy ja jeszcze, zamiast scrolli dajemy magowi jednemu konia i doom fire ring
2 mag dostaje w prezenciku ring of volans

i mam wtedy tak:
6 casting pool+ 3 bound spelle(1 z nich jest 1-no razowy)
i 5 Dispel pool

zwykle mapia powinienem góraowac, a jak bede gral na TK to czy bede mial, czy nie bede mial scrolli to i tak sie przebije, a zawsze mam te 2 bound spelle

dodatkowo wywalamy księdzu 2 rak i dajemu sword of might( magiczna bron+ nie wale ostatni)

ODPOWIEDZ