8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Morsereg »

skaventail pisze:ponawiam:
między 8) oraz :mrgreen: zakładamy 1"

8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



............................. :oops:

rozumiem, że :mrgreen: może spivotować wchodząc na 8) tylnym rogiem podstawki i ruszyć się ruchem losowym szarzując na :oops: ?







8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

czyli tutaj także :mrgreen: może obrócić się w stronę 8) i zaszarżować?
polecam poczytac temat: Pivot a 1" apart
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=31706

tam masz wszystko wytlumaczone.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

skinex
Warzywo
Posty: 14

Post autor: skinex »

Witam. Mam pytanie odnosńie border patrolu czy w 8ed wyszły jakieś nowe zasady czy caly czas się gra na tych starych z White Dwarfa?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nic nie wyszlo :) a czy gra ktoś w ogóle bitwy na 500 ptk w WFB? może i tak, ale armie i tak się zmieniły i kompozycja w 8ed, więc ustalcie może sobie sami jakieś ogólne zasady
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Grajcie jak chcecie. Proponuję stare zasady z White Dwarfa traktować jedynie jako wskazówkę. No i punkty nieco zwiększyć, bo teraz regimenty chodzą po 30+ chłopa a nie tak jak wtedy 16-25.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

uścislenia są super, ale chcę się upewnić...

8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

między :mrgreen: i 8) jest 1"
:mrgreen: może albo zaszarzować w 8) albo iść w przód/tył, si?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Si :)

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

mozna targetowac kroksy w CC walcząc z kohortą skinków?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Według Erraty GW nie można.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak jesli stykasz sie z kroxem

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

a slyszalem juz rozne wersje i czy mozna ich ustawic w takiej formacji?
:mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: kroks

:D skink


:D :D :D :D :D :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:D :D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No w takiej formacji ustawia się właśnie Kohorty, a przynajmniej tak to turniejowo wygląda. Pisząc moją odpowiedź miałem na myśli walkę na froncie takiej jednostki, tak więc trochę niedokładnie się wypowiedziałem. Shino powiedział dokładniej, czyli jeśli stykasz się z Kroxigorami (w tym wypadku będąc na flance), to wtedy możesz w nie uderzyć.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

wszystko jasne, dzieki

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Czy moge obrócić monstera (podstawka 100/50) po wygranym CC jeśli dostał szarże na bok?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Podpinam się - chodzi o to że wyciąga się wtedy modele z combatu czego teoretycznie nie wolno, innym przykałdem jest np. wejscie na bok bretońskiej lancy horda i jej fikusmny obrót - możliwe czy nie?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jeśli wyciągniesz modele z combatu, to nie.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

skaventail pisze:
skaventail pisze: między 8) oraz :mrgreen: zakładamy 1"

8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



............................. :oops:
wykorzystam sytaucję przedstawioną wcześniej...
czy jeśli :mrgreen: wyzaczy kierunek ruchu w stronę :oops: , lecz na 3d6 wypadnie za mało, żeby liczyć ruch jako szarzę, to :mrgreen: obraca się możliwie w stronę :oops: i pali szarzęczyli stoi w miejscu bo nie może się obrócić i pali w miejscu?
czy jak to by trzeba było rozpatrzeć?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

random movement nie pali szarzy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Obracasz się w stronę wyznaczonego kierunku ile możesz zachowując 1" od innych jednostek.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

ok, to jesli oddzial obok jest 1", :mrgreen: nie moze sie juz obrocic, to jedzie do przodu?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok wiem że to było na różne sposoby wałkowane już ale chciałbym się upewnić:

:mrgreen: - przeciwnik
:arrow: - mój oddział nr 1
:idea: - mój oddział nr 2
:?: - mój oddział nr 3
__________________________________________________________
sytuacja 1:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea: :idea:
:arrow: :?: :?: :?: :?: :?: :idea: :idea:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:

pytanie:
Jeżeli ubiję tak dużo modeli wroga że zostganie mu tylko pierwszy szereg i nawet on zacznie się kurczyć to jeden z moich oddziałów: :arrow: lub :idea: zostanie wyłączony z walki.
Jeżeli się nie mylę to decyduje o tym przeciwnik ?
musi tylko pozostawić taki układ aby walczyło jak najwięcej oddziałów, a potem tak aby było w kontakcie jak najwięcej modeli ?

Czyli musi wyłączyć z walki ten z moich oddziałów z którego więcej modeli się z nim styka (bez brania pod uwagę wspierających ataków) ?

__________________________________________________________
sytuacja 2:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:

pytanie:
Jeżeli ubiję tak dużo modeli wroga że zostanie mu tylko pierwszy szereg i nawet on zacznie się kurczyć to czy jeden z moich oddziałów (pojedynczy bohaterowie): :arrow: lub :idea: zostanie wyłączony z walki?
Czy też po prostu będa one się "dosuwać" do przodu pozostając w walce z przednim szeregiem gdy będzie się kurczył ?

__________________________________________________________
sytuacja 3:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :idea:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:
__ :?: :?: :?: :?: :?:

pytanie:
Jeżeli ubiję tak dużo modeli wroga że zostanie mu tylko pierwszy szereg i nawet on zacznie się kurczyć to czy jeden z moich oddziałów (pojedynczy bohaterowie): :arrow: lub :idea: zostanie wyłączony z walki?
Czy też po prostu będa one się "dosuwać" do przodu pozostając w walce z przednim szeregiem gdy będzie się kurczył ?
Tylko że w tym przypadku nie mają oni styku z pierwszy, a jedynie z szeregami 2, 3 i 4. Tak więc aby pozostać w walce musieli by się przesunąć tak aby stykać się z pierwszym szeregiem.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, o 09:32 przez White Lion, łącznie zmieniany 2 razy.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Zablokowany