Manuskrypt z Ferlangen - Wilczy parów (Wrocław 24.06.2012)

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Manuskrypt z Ferlangen - Wilczy parów (Wrocław 24.06.2012)

Post autor: Thomas »

Obrazek

Historia jest aktualnie spisywana przez starego niziołka w jednej z... ten, tego... wież magów środkowego kręgu


Obrazek

Wrocławski Klub "The Gamblers" zaprasza na mini kampanię składająca się z 4 niezależnych turniejów połączonych ze sobą jedną epicką historią.

Przed nami trzeci etap kampanii: Manuskrypt z Ferlangen - Wilczy parów
czyli turniej na 2000 punktów OPEN


>> MIEJSCE I CZAS PIERWSZEGO ETAPU

Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
24.06.2012
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00


>> KOSZT UDZIAŁU ARMII W DRUGIM ETAPIE

- Wstęp: 9zł od osoby do puli turniejowej oraz 1zł do puli hobbystycznej
- Nagrody turniejowe: Zebrana pula turniejowa + 50% od sklepu BOLTER po zakończeniu każdego z turniejów
- Nagroda hobbystyczna: zebrane pule hobbystyczne ze wszystkich 4 turniejów stworzą sumę przeznaczoną dla najlepszego hobbysty kampanii, która zostanie przyznana po jej zakończeniu


>> ZASADY

----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------

- Gramy 3 bitwy (6 tur lub 2h)na 2000 punktów z tym że od 150 do 200 punktów należy przeznaczyć na zwiad (oddział piechoty z dowolnego slotu, dowolnie wyposażony oraz z opcjonalną grupą dowodzenia; szczegóły w sekcji "Scenariusze")
- Jako że zasady są open to MOŻNA brać specjalnych bohaterów zalecanych przez magazyn Młotkowy http://www.mlotkowy.webd.pl/Mlotkowy_nr3.pdf z drobnymi wyjątkami poniżej
- Dopuszczamy wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Zakaz używania Folding Fortress
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Virtual Line of Sight

FAQ:
- Rozpiska nie musi być stała na wszystkie 4 turnieje, a nawet powinna podlegać zmianom wynikającym np. z innego formatu pozostałych etapów. Jak ktoś chce to może nawet za każdym razem przyjść inną armią
- Dany gracz może przyjść pierwszy raz na przykład na 2 lub 3 część kampanii, gdyż za każdym razem będzie osobna lista zgłoszonych itp. Poszczególne etapy połączone będą jedynie fluffem z którego wynikać będą np. zasady dodatkowe

----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------

- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru to 6 kości, z tym że w przypadku gdy zdecydujemy się rzucić czar z 6 kości to każdy miscast podlega zasadzie Piekielnego Zakłócenia Mocy – wykonywane są 2 osobne rzuty na tabelkę, a przeciwnik może wybrać jeden z wylosowanych efektów
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12, combo z obniżką statystyk + Curse of Lepper, oraz wszystkich czarów obejmujących testowanie statystyk przez całe oddziały takich jak: Cloying Quagmire z Nurgla lub Ecstatic Seizure ze Slaanesha

----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------

Zwiad - każda z armii musi przeznaczyć od 150 do 200 punktów z puli 2000 na oddział dywersyjno-zwiadowczy. Oddział ten musi być typu Infantry i może pochodzić z dowolnego slotu oraz mieć dowolne (również magiczne) wyposażenie. Zwiad nie może być częścią innego oddziału (np. z oddziału za 400 punktów nie można wyłączyć 150 pełniącego w danym scenariuszu rolę zwiadu). Zwiad musi zostać wybrany w momencie wysyłania rozpisek i wybór ten nie może ulec zmianie podczas trwania turnieju. Do zwiadowców nie może dołączyć żaden bohater ani lord.

Ponadto do zwiadu nie mogą należeć jednostki posiadające następujące zasady specjalne: Ethereal, Fly (...to be continued)


1. Przełęcz Kamiennego Gromu

Obrazek

Wystawianie: Battleline

Zasady specjalne: każdy z graczy ma możliwość otrzymania dodatkowych 100 punktów za kontrolowanie ćwiartek. Stół dzielimy na 4 idealnie równe ćwiartki, których kontrolowanie rozliczane jest na koniec bitwy. Jeżeli w danej ćwiartce znajduje się choć 1 oddział złożony z 5 modeli rank’n’file (w przypadku monstrousów wystarczą 3 modele) należący do danej armii oraz nie znajduje się oddział wroga spełniający powyższe kryteria to ćwiartkę uważa się zdobytą.

Ponadto z jednej strony stołu znajduje się fragment jaskini, w której gracze poszukują pozostałych skrawków zaginionego manuskryptu. Podczas fazy deploymentu należy w niej wystawić wypełniający misję oddział Zwiadu. Zwiad porusza się w fazie danego gracza, a jego zadanie polega na wyeliminowaniu konkurencji (wybiciu lub złamaniu oraz zagonieniu przeciwnika) w jaskini. Na oddziały znajdujące się w grocie nie działają żadne czary oraz inne zasady specjalne z zewnątrz pola bitwy. Krawędzie boczne jaskini są nieprzekraczalne dla żadnych oddziałów i są traktowane jako kraniec stołu.

Zabicie wrogiego oddziału (oprócz standardowych punktów wynikających z jego kosztu) jest warte dodatkowe 100 punktów.


2. Wąwóz Zawodzących Dusz

Obrazek

Wystawianie: Battleline, dodatkowo oddział zwiadu nie zostaje wystawiony na polu bitwy podczas fazy deploymentu, tylko począwszy od drugiej tury każdy gracz we własnej fazie Remaining Moves odejmuje od liczby 7 aktualną turę, a uzyskany w ten sposób wynik stanowi próg jaki należy wyrzucić na k6 aby oddział zwiadu mógł pojawić się na stole. Pierwszy gracz, któremu uda się pomyślnie rzut na wystawienie zwiadu może wybrać boczną krawędź, z której wejdzie jego zwiad (zmuszając tym samym przeciwnika do wybrania przeciwnej jak przyjdzie jego pora). Zwiad pojawiając się na stole traktowany jest tak jakby wyszedł z krawędzi po overrunie za stół.

Zasady specjalne: w scenariuszu zabronione jest wchodzenie oraz wychodzenie oddziałami na pole bitwy przez boczne krawędzie stołu (wyjątek stanowi zwiad). Jeżeli dany oddział w reakcji na szarżę zdecyduje się (lub zostanie zmuszony) na ucieczkę która normalnie skończyła by się wyjściem za stół przez boczną krawędź to zatrzymuje się on w momencie zetknięcia ze ścianą wąwozu a następnie dostawiany jest do krawędzi w ten sam sposób jak wykonuje się domknięcie oddziałów podczas szarży. Jeżeli szarżujący oddział dogoni dzięki temu uciekinierów to są oni automatycznie łapani (schodzą ze stołu) a oddziałowi który szarżował przysługuje darmowy reform (jak przy normalnym złapaniu oddziału po reakcji flee). Dodatkowe punkty w tym scenariuszu można zdobyć w następujący sposób:
- jeżeli po zakończeniu gry wszystkie modele danego gracza znajdujące się na stole są poza strefą rozstawiania; +150 punktów
- jeżeli po zakończeniu gry połowa punktów za modele danego gracza znajdujące się na stole przekroczyła połowę stołu: +150 punktów
- jeżeli po zakończeniu gry co najmniej 500 punktów danego gracza znajduje się w strefie rozstawiania przeciwnika: +150 punktów

Dodatkowo zabicie wrogiego zwiadu (oprócz standardowych punktów wynikających z jego kosztu) jest warte dodatkowe 50 punktów.


3. Wzgórze Piekielnych Kręgów

Obrazek

Wystawianie: Meeting Engagement, z tym że zamiast „kreski” są specjalne strefy (patrz mapka)

Na obszarze wzgórza znajdują się 4 Piekielne Kręgi, w których ukryte są fragmenty pradawnego manuskryptu. W celu zabezpieczenia każdego z kręgów konieczne jest przebywanie oddziałem lub bohaterem na jego obszarze po zakończeniu gry. Za każdy zabezpieczony krąg nie znajdujący się w niczyjej strefie rozstawiania można pod koniec bitwy otrzymać 150 punktów, krąg we własnej strefie rozstawiania warty jest 75 punktów, natomiast krąg w strefie rozstawiania przeciwnika warty jest 225 punktów. W tym scenariuszu zwiad wystawiany jest jak normalny oddział!


----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------


Beastmen: narazie brak

Bretonnia: narazie brak

Chaos Dwarves: narazie brak

Dark Elves: Hydra 0-1, Shadowblade zakazany

Dwarves: narazie brak

Daemons of Chaos: narazie brak

Empire: narazie brak

High Elves: Teclis zakazany

Lizardmen: Salamandry 0-1, Tetto'eko zakazany

Ogre Kingdoms: narazie brak

Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3

Skaven: elektrycy 0-3, abominacja 0-1

Vampire Counts: Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)

Tomb Kings: narazie brak

Wood Elves: narazie brak

Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1, Valikia zakazana


----------------------------------------------
V. PUNKTACJA TURNIEJOWA
----------------------------------------------

- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 200 punktów
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
- do punktacji turniejowej nie liczona jest poniższa hobbystyka! podium turnieju zostanie wyłonione wyłącznie na podstawie zdobytych punktów z bitew


----------------------------------------------
VI. PUNKTACJA HOBBYSTYCZNA
----------------------------------------------

Podczas każdego z 4 turniejów uczestnicy będą zdobywać osobne punkty za hobbystykę do ogólnej klasyfikacji hobbystycznej kampanii. Po zakończeniu czwartego etapu wszystkie punkty z poszczególnych etapów zostaną podliczone, a osobie która ich zdobędzie najwięcej przyznana zostanie nagroda Najlepszego Hobbysty Ostlandu.

Punkty za hobbystykę (PH) w każdym etapie można zdobyć w następujący sposób:
+1 PH za wysłanie rozpiski do godziny 15:00 dnia poprzedzającego turniej
+1 PH za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
+0-3 PH za malowanie armii (przyznawane przez pracownika sklepu Bolter)
+1 PH za wystawienie Special Charactera (z uwagi na termin ogłoszenia, PH liczone będą dopiero od 2 etapu)
+1 PH za 0% proxów w armii (rzetelne konwersje nie są liczone jako proxy)
+1 PH za kompletny WYSIWYG
+10 PH za napisanie krótkiej historii opisującej okoliczności w jakich dany władca armii dowiedział się o Manuskrypcie z Ferlangen, podróży z ojczyzny do krainy Ostlandu lub/i planach jakie wódz snuje w kontekście znaleziska (jednorazowy bonus dla każdego uczestnika za napisanie tekstu oraz opublikowanie go na forum przed rozpoczęciem ostatniego etapu kampanii)
+ 5 PH za napisanie oraz opublikowanie krótkiego raportu fluffowego z poczynań armii podczas każdego z etapów oraz przemyśleń władców armii na temat rozgrywających się w kampanii wydarzeń (na raporty czekam do 7 dni od każdego etapu, po upływie tego czasu punkty nie zostaną przyznane; punkty za ostatni, czwarty etap a zarazem wyłonienie najlepszego hobbysty będzie miało miejsce po upływie 7 dni od jego zakończenia tak aby wszyscy chętni zdążyli zamieścić swoje dzieła)

(opowiadania można również wysyłać na adres thomas_best@o2.pl)

Obrazek


rozpiski proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl

Lista zgłoszonych:

1. Thomas
2. Tandor
3. Xyxel
4. Omadan
5. Miechu
6. Orcus
7. Marcins
8. Jarek
9. Dymitr
10. Gerwaz

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, o 22:59 przez Thomas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Miechu
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Miechu »

Rozpa poszła! :evil:

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Prawdopodobnie będę.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Post autor: Thomas »

up listy zgłoszonych, zapraszam jutro o 9.00 =]

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

daj znać jak było w rowie wilczego.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Orcus
Chuck Norris
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / The Gamblers

Post autor: Orcus »

nie dam rady byc na 1 bitwe bede na druga wiec oddaje 15:5 chyba ze da rade bye
Strategikon 2010:
Gasior pisze: najlepszy tekst opisujacy rowniez bardzo przyjemna bitwe z Dimitrim i Tomkiem powiedział fisch - "czułem się jakbym grał w warhammera a oni w 40k. Ja na nich z łukiem i mieczem a oni z bolterów i jakiś dział"

:D

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

właśnie dotarłem do domu i do wódki - może być cięzko
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Post autor: Thomas »

nie mam waszych rozp więc jak coś to sami je przynieście

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

byłem, wygrałem, podobało mi się:)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Orcus
Chuck Norris
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / The Gamblers

Post autor: Orcus »

Wygrałeś tylko dla tego ze miałeś domek na środku ;) tak to byłeś w dupie ;p ale podobało mi się ;) było zacięcie ;) skończyłem ostatecznie na 5 miejscu ;p
Strategikon 2010:
Gasior pisze: najlepszy tekst opisujacy rowniez bardzo przyjemna bitwe z Dimitrim i Tomkiem powiedział fisch - "czułem się jakbym grał w warhammera a oni w 40k. Ja na nich z łukiem i mieczem a oni z bolterów i jakiś dział"

:D

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

a znasz może pełne wyniki?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Xyxel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: Xyxel »

A jak to z tym domkiem poszło w skrócie? Grałem obok ale nie miałem czasu zajrzeć, bo mnie Bretonnia zajeżdżała z każdej strony kurdebele.
Jak zwykle moje konstrukty Tomb Kingsów trafiły na Krasnoludy z hordą machin. Na ilości ran oczywiście szóstki wypadały. Ech...

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

chodzi o to, że choseni ze wszystkimi bohaterami, wardem 3+ stubbornem, BSB w domku - sa NIEZNISZCZALNI TOTALNIE...a jak zabili Kadai Destroyera, to wyszli z domku rozpoczeli marsz do naroznika pretendenta:)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

ODPOWIEDZ