8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
jak jest w pojedynku to tylko w pojedynek celuje, atak jest z tą samą inicjatywą co bazowe, więc można nabijać overkill
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Pytania dotyczące WE w kwestiach ostatniego głosowania LS i EURO:
1. Na głosowaniu zostało ustalone że EGFS działa jak scaly skin na 5+ i się normalnie sumuje z niemagicznym ekwipunkiem.
- czy magiczne zbroje i bronie nadal go niwelują ?
- czy wynik głosowania LS jest obowiązujący od razu po głosowaniu czy dopiero po wyjściu nowej wersji Uściśleń?
Chodzi mi o to czy na turnieju należy oprócz uściśleń mieć ze sobą kilkanaście kartek z ostatnimi głosowaniami LS jako dodatkową wykładnię zasad ?
2. W zasadach EURO jest zapis o tym że wszyscy BSB mogą mieć brać dostępny ekwipunek (pomimo zasad niektórych AB które zabraniają tego).
- w WE jest zapis o tym że BSB traci łuk stając się BSB. WE Noble nie ma możliwości wykupienia sobie łuku bo z nim zaczyna.
Czy to znaczy że BSB WE nie traci łuku czy też jednak go traci ?
1. Na głosowaniu zostało ustalone że EGFS działa jak scaly skin na 5+ i się normalnie sumuje z niemagicznym ekwipunkiem.
- czy magiczne zbroje i bronie nadal go niwelują ?
- czy wynik głosowania LS jest obowiązujący od razu po głosowaniu czy dopiero po wyjściu nowej wersji Uściśleń?
Chodzi mi o to czy na turnieju należy oprócz uściśleń mieć ze sobą kilkanaście kartek z ostatnimi głosowaniami LS jako dodatkową wykładnię zasad ?
2. W zasadach EURO jest zapis o tym że wszyscy BSB mogą mieć brać dostępny ekwipunek (pomimo zasad niektórych AB które zabraniają tego).
- w WE jest zapis o tym że BSB traci łuk stając się BSB. WE Noble nie ma możliwości wykupienia sobie łuku bo z nim zaczyna.
Czy to znaczy że BSB WE nie traci łuku czy też jednak go traci ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Można kombować z magicznymi brońmi / zbrojami, ale bonus "scaly skin" tracisz, tak jak jest napisane w booku do WE.White Lion pisze:Pytania dotyczące WE w kwestiach ostatniego głosowania LS i EURO:
1. Na głosowaniu zostało ustalone że EGFS działa jak scaly skin na 5+ i się normalnie sumuje z niemagicznym ekwipunkiem.
- czy magiczne zbroje i bronie nadal go niwelują ?
Teoretycznie 2 tygodnie od publikacji uściśleń. W praktyce w dniu zakończenia głosowania, choć lepiej poczekać na update.- czy wynik głosowania LS jest obowiązujący od razu po głosowaniu czy dopiero po wyjściu nowej wersji Uściśleń?
Będzie update jeszcze przed Gdańskiem.
pozdrawiam
Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
mam pytanie odnoszące się do uściślenia o Ranged Atakach:
"Ranged attacks – jak to rozumied?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base
(lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk
Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki
zasięgowe."
Moje rozumienie powyższego (Proszę mnie skorygować jeśli źle to rozumiem):
A). W całym Battlu absolutnie KAŻDY atak który wpływa na przeciwnika i ma w swoim opisie zasięg większy niż 0 - to jest ZAWSZE "Ranged Attack".
B). Ranged Ataki dzielą się na:
- Ataki strzeleckie (ranged shooting attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie strzelania (np. kowadło, brass orb który jest enchanted itemem, krzyk banshee) i mają zasięg większy od 0.
- Ataki magiczne (ranged magic attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie magii i mają zasięg większy od 0.
Jeżeli dobrze to rozumiem to moje pytania:
1. Czy istnieje dodatkowo pojęcie - ranged special attack - np. dla krzyku Banshee ?
2. Jak klasyfikowane są ataki które zdażają się w innych fazach niż strzelecka lub magiczna (np. efekt wybuchu Mortisa, efekt wybuchu Ołtarza TK, rany otrzymane po zabiciu TerrorG albo Tomb Kinga) ?
tzn. rozumiem że są Ranged - ponieważ mają zasięg większy od 0 ale czy są Shooting czy Magic czy jeszcze inaczej ?
3. Wielokrotnie poruszany efekt Storm Bannera na co w końcu działa?
jego zerratowany tekst: ”...All shooting attacks that don’t use BS to hit their target need to roll a 4+ on a D6 before they can fire...”
- czy działa na krzyk TerrorG który opisany jest jako "Special Attack" ?
- czy działa na rzut Brass Orbem który jest Enchanted Itemem ?
- czy działa na efekt raniący kowadła który w ogóle nie ma określenia typu poza tym że odpala się w fazie strzelania ?
- czy działa na efekt raniący Tomb Kinga po jego śmierci - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie czyli np. w walce wręcz lub strzelaniu ?
- czy działa na efekt raniący Mortis Engine lub Casket of Souls - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie model czyli prawie dowolnie bo nawet może się rozsypać po śmierci generała na początku tury?
- czy działa na Master Rune of Immolation u krasi która zazwyczaj wybucha w fazie walki wręcz i również nie ma określonego typu ?
Wiem że te pytania brzmią uciążliwie ale z mojego doświadczenia w graniu z graczami szczurów z kilku miast wynika że to czy działa czy nie zależy od kaprysu sędziego i upartości danego gracza. Skaveny są dość częstą armią na stołach, a jeszcze nie widziałem rozpiski bez tego przedmiotu więc może dało by się to jakoś uściślić ?
p.s. często prowadzę lokalne turnieje i przyznam że pytany przez moich 2 graczy szczurów nie potrafię podać im spójnego i jasnego uzasadnienia moich decyzji w takich przypadkach.
Zazwyczaj sędziuję to tak że banner działa na:
- wszystkie ataki raniące w fazie strzelania które są wykonywane są zwykła lub magiczną bronią,
- wszystkie ataki raniące w fazie strzelania które wykorzystują template,
- wszystkie ataki/efekty raniące które mają w swoim opisie dokładne określenie "Shooting Attack"
w każdym innym sędziuję tak że banner nie działa.
Daleki jednak jestem od pewności tego że sędziuję poprawnie
?
"Ranged attacks – jak to rozumied?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base
(lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk
Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki
zasięgowe."
Moje rozumienie powyższego (Proszę mnie skorygować jeśli źle to rozumiem):
A). W całym Battlu absolutnie KAŻDY atak który wpływa na przeciwnika i ma w swoim opisie zasięg większy niż 0 - to jest ZAWSZE "Ranged Attack".
B). Ranged Ataki dzielą się na:
- Ataki strzeleckie (ranged shooting attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie strzelania (np. kowadło, brass orb który jest enchanted itemem, krzyk banshee) i mają zasięg większy od 0.
- Ataki magiczne (ranged magic attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie magii i mają zasięg większy od 0.
Jeżeli dobrze to rozumiem to moje pytania:
1. Czy istnieje dodatkowo pojęcie - ranged special attack - np. dla krzyku Banshee ?
2. Jak klasyfikowane są ataki które zdażają się w innych fazach niż strzelecka lub magiczna (np. efekt wybuchu Mortisa, efekt wybuchu Ołtarza TK, rany otrzymane po zabiciu TerrorG albo Tomb Kinga) ?
tzn. rozumiem że są Ranged - ponieważ mają zasięg większy od 0 ale czy są Shooting czy Magic czy jeszcze inaczej ?
3. Wielokrotnie poruszany efekt Storm Bannera na co w końcu działa?
jego zerratowany tekst: ”...All shooting attacks that don’t use BS to hit their target need to roll a 4+ on a D6 before they can fire...”
- czy działa na krzyk TerrorG który opisany jest jako "Special Attack" ?
- czy działa na rzut Brass Orbem który jest Enchanted Itemem ?
- czy działa na efekt raniący kowadła który w ogóle nie ma określenia typu poza tym że odpala się w fazie strzelania ?
- czy działa na efekt raniący Tomb Kinga po jego śmierci - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie czyli np. w walce wręcz lub strzelaniu ?
- czy działa na efekt raniący Mortis Engine lub Casket of Souls - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie model czyli prawie dowolnie bo nawet może się rozsypać po śmierci generała na początku tury?
- czy działa na Master Rune of Immolation u krasi która zazwyczaj wybucha w fazie walki wręcz i również nie ma określonego typu ?
Wiem że te pytania brzmią uciążliwie ale z mojego doświadczenia w graniu z graczami szczurów z kilku miast wynika że to czy działa czy nie zależy od kaprysu sędziego i upartości danego gracza. Skaveny są dość częstą armią na stołach, a jeszcze nie widziałem rozpiski bez tego przedmiotu więc może dało by się to jakoś uściślić ?
p.s. często prowadzę lokalne turnieje i przyznam że pytany przez moich 2 graczy szczurów nie potrafię podać im spójnego i jasnego uzasadnienia moich decyzji w takich przypadkach.
Zazwyczaj sędziuję to tak że banner działa na:
- wszystkie ataki raniące w fazie strzelania które są wykonywane są zwykła lub magiczną bronią,
- wszystkie ataki raniące w fazie strzelania które wykorzystują template,
- wszystkie ataki/efekty raniące które mają w swoim opisie dokładne określenie "Shooting Attack"
w każdym innym sędziuję tak że banner nie działa.
Daleki jednak jestem od pewności tego że sędziuję poprawnie
?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Tylko całość jest poprzedzona przez "All shooting attacks" i tu jest problem czy np. krzyk banshee jest shooting attack.jawor pisze:Wydaję mi się, że jasno jest to wytłumaczone...White Lion pisze:that don’t use BS to hit their target
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
cytat z podręcznika:Macias pisze:Tylko całość jest poprzedzona przez "All shooting attacks" i tu jest problem czy np. krzyk banshee jest shooting attack.jawor pisze:Wydaję mi się, że jasno jest to wytłumaczone...White Lion pisze:that don’t use BS to hit their target
"A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshe has marched, charged or is engaged in close combat... [bla bla, dodatkowo co do tematu co może też was interesować] Wounds from a Ghostly Howl are magical attacks and are distributed as if from shooting"
dla mnie ewidentnie to wyjaśnia że wynik jest rozstrzygany jak strzelanie ale nie jest ranged attakiem tylko umiejętnoscią specjalną
Chyba tak. Nie pokuszę się o holistyczną odpowiedź.White Lion pisze: Moje rozumienie powyższego (Proszę mnie skorygować jeśli źle to rozumiem):
A). W całym Battlu absolutnie KAŻDY atak który wpływa na przeciwnika i ma w swoim opisie zasięg większy niż 0 - to jest ZAWSZE "Ranged Attack".
Ranged attack to ranged attack, nie wprowadzaj żadnych sztucznych podziałów (chyba, że jest to potrzebne do jakiejś zasady)B). Ranged Ataki dzielą się na:
- Ataki strzeleckie (ranged shooting attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie strzelania (np. kowadło, brass orb który jest enchanted itemem, krzyk banshee) i mają zasięg większy od 0.
- Ataki magiczne (ranged magic attacks) - czyli WSZYSTKIE ataki które odpalają się w fazie magii i mają zasięg większy od 0.
Jeżeli dobrze to rozumiem to moje pytania:
1. Czy istnieje dodatkowo pojęcie - ranged special attack - np. dla krzyku Banshee ?
Podaj konkretny przypadek kiedy ma to znaczenie, zasady dla jednostki A i zasady dla jednostki B i będziemy myśleć.2. Jak klasyfikowane są ataki które zdażają się w innych fazach niż strzelecka lub magiczna (np. efekt wybuchu Mortisa, efekt wybuchu Ołtarza TK, rany otrzymane po zabiciu TerrorG albo Tomb Kinga)
tzn. rozumiem że są Ranged - ponieważ mają zasięg większy od 0 ale czy są Shooting czy Magic czy jeszcze inaczej ?
1. podaj opis TerrorG. Chyba nie.3. Wielokrotnie poruszany efekt Storm Bannera na co w końcu działa?
jego zerratowany tekst: ”...All shooting attacks that don’t use BS to hit their target need to roll a 4+ on a D6 before they can fire...”
1 - czy działa na krzyk TerrorG który opisany jest jako "Special Attack" ?
2 - czy działa na rzut Brass Orbem który jest Enchanted Itemem ?
3 - czy działa na efekt raniący kowadła który w ogóle nie ma określenia typu poza tym że odpala się w fazie strzelania ?
4 - czy działa na efekt raniący Tomb Kinga po jego śmierci - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie czyli np. w walce wręcz lub strzelaniu ?
5 - czy działa na efekt raniący Mortis Engine lub Casket of Souls - brak określenia typu, działa w fazie w której zginie model czyli prawie dowolnie bo nawet może się rozsypać po śmierci generała na początku tury?
6 - czy działa na Master Rune of Immolation u krasi która zazwyczaj wybucha w fazie walki wręcz i również nie ma określonego typu ?
2. podaj opis Brass Orb. Chyba tak.
3. opis. nie wiem.
4. opis. chyba nie.
5. opis. chyba tak.
6. jak wystawisz na turnieju to działa. jak gracie w domu to rzućcie na 4+.
pozdrawiam
Furion
Co do punktu B - kojarzę jeszcze podział na missle ranged attacks i non-missle ranged attacks.
Jeśli chodzi o Storm Banner - z tego co kojarzę, rozróżnia się shooting attacks or ranged attacks, gdzie wszystkie shooting attacks to jednocześnie ranged attacks, ale nie wszystkie ranged attacks to shooting. W typ wypadku pod tą kategorię podpiąłbym wszystko, co trafia automatycznie, czyli efekt kowadła, krzyk, itd.
Idąc tym tokiem myślenia, Storm Banner powinien działać tylko na ataki, które w jakiś sposób określają trafienie, chociażby przez rzuty kostką artyleryjską lub scatterką. Czyli będzie działał na wszelkie machiny wojenne, rakiety, brass orby etc, ale już nie na kowadło, krzyki, zionięcia i wybuchające jednostki, bo to trafia automatycznie.
Jeśli chodzi o Storm Banner - z tego co kojarzę, rozróżnia się shooting attacks or ranged attacks, gdzie wszystkie shooting attacks to jednocześnie ranged attacks, ale nie wszystkie ranged attacks to shooting. W typ wypadku pod tą kategorię podpiąłbym wszystko, co trafia automatycznie, czyli efekt kowadła, krzyk, itd.
Idąc tym tokiem myślenia, Storm Banner powinien działać tylko na ataki, które w jakiś sposób określają trafienie, chociażby przez rzuty kostką artyleryjską lub scatterką. Czyli będzie działał na wszelkie machiny wojenne, rakiety, brass orby etc, ale już nie na kowadło, krzyki, zionięcia i wybuchające jednostki, bo to trafia automatycznie.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
@WhiteLion
dobry temat podniosłeś
RAW - krzyk banshee/TerrorG jest special attak w fazie shooting. Jest tylko distributed as shooting. Banner nie powinien działać moim zdaniem jest atakiem zasięgowym tak, ale nie shooting, ale może ktoś z LS uzna inaczej.
pytanie Storm Banner vs Mortis Engine jest imo bezzasadne, to jest atak obszarowy nie strzelecki, rany są rozdzielane jak shooting ale nic poza tym, dodatkowo rozpatruje się to na początku tury gracza VC, a nie w fazie strzelania.
A jeśli wybuch Mortisa można blokować to dlaczego nie samą aurę? c'mon
blokowanie na 4+ wybuchu runy czy mortisa czy czegokolwiek innego jest imo daleko idącym błedem w rozumowaniu, to nie są w ogóle ataki shooting tylko zasady specjalne
dobry temat podniosłeś
RAW - krzyk banshee/TerrorG jest special attak w fazie shooting. Jest tylko distributed as shooting. Banner nie powinien działać moim zdaniem jest atakiem zasięgowym tak, ale nie shooting, ale może ktoś z LS uzna inaczej.
pytanie Storm Banner vs Mortis Engine jest imo bezzasadne, to jest atak obszarowy nie strzelecki, rany są rozdzielane jak shooting ale nic poza tym, dodatkowo rozpatruje się to na początku tury gracza VC, a nie w fazie strzelania.
A jeśli wybuch Mortisa można blokować to dlaczego nie samą aurę? c'mon
blokowanie na 4+ wybuchu runy czy mortisa czy czegokolwiek innego jest imo daleko idącym błedem w rozumowaniu, to nie są w ogóle ataki shooting tylko zasady specjalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
1. TG:
Death Shriek: A Deathshriek is a special attack that can be used against a single unit in the Shooting phase ... This attack has a range of 8'' and needs los....A Death Shriek is a magical attack and Wounds suffered from it are distributed as from shooting."
2. Brass Orb (enchanted item):
One use only. In the Shooting phase the user can throw the orb. Place the small round template....Models touched by the template must take an I test or be destroyed...
3. Kowadło:
"...During his own Shooting phase the Runelord may strike a single rune each turn....
Rune of Wrath & Ruin
When the Anvil is struck .... nominate an unengaged enemy unit anywhere on the table... The target unit takes D6 magical S4 hits distributed in the same way as Shooting hits....
4. Tomb King:
"The Curse: If a model with the Curse rule is removed from play, then the enemy unit responsible - by inflicting the final wound, for example - will immediately suffer d6 S5 hits... These Wounds are distributed as for shooting hits...."
5. Mortis Engine:
- jak zginie:
".. When the Mortis Engine suffers its last unsaved Wound, every unit within 12 plus the turn number in inches, firend or foe, must take 2d6 hits with a S equal to the current turn number. These hits are distributed as shooting."
- oraz co turę:
"At the start of each of your turns, roll 2d6 and add the current turn number. This is range of the .. dark aura this turn in inches. All enemy units within range of the dar aura immediately take d6 hits with a S equal to the current turn number, distributed as from shooting..."
6. Master Rune of Immolation:
"One use only. The Dwarf player can cause the machine to explode at the end of any round of combat before determining the result. The machine and its crew are all killed. Each enemy unit in combat with the war machine takes 2d6 S4 magical hits allocated as shooting."
?
Death Shriek: A Deathshriek is a special attack that can be used against a single unit in the Shooting phase ... This attack has a range of 8'' and needs los....A Death Shriek is a magical attack and Wounds suffered from it are distributed as from shooting."
2. Brass Orb (enchanted item):
One use only. In the Shooting phase the user can throw the orb. Place the small round template....Models touched by the template must take an I test or be destroyed...
3. Kowadło:
"...During his own Shooting phase the Runelord may strike a single rune each turn....
Rune of Wrath & Ruin
When the Anvil is struck .... nominate an unengaged enemy unit anywhere on the table... The target unit takes D6 magical S4 hits distributed in the same way as Shooting hits....
4. Tomb King:
"The Curse: If a model with the Curse rule is removed from play, then the enemy unit responsible - by inflicting the final wound, for example - will immediately suffer d6 S5 hits... These Wounds are distributed as for shooting hits...."
5. Mortis Engine:
- jak zginie:
".. When the Mortis Engine suffers its last unsaved Wound, every unit within 12 plus the turn number in inches, firend or foe, must take 2d6 hits with a S equal to the current turn number. These hits are distributed as shooting."
- oraz co turę:
"At the start of each of your turns, roll 2d6 and add the current turn number. This is range of the .. dark aura this turn in inches. All enemy units within range of the dar aura immediately take d6 hits with a S equal to the current turn number, distributed as from shooting..."
6. Master Rune of Immolation:
"One use only. The Dwarf player can cause the machine to explode at the end of any round of combat before determining the result. The machine and its crew are all killed. Each enemy unit in combat with the war machine takes 2d6 S4 magical hits allocated as shooting."
?
Ostatnio zmieniony 3 lip 2012, o 18:42 przez White Lion, łącznie zmieniany 2 razy.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Aura Mortisa ma taki sam opis może doklej bo to się niczym nie różni od wybuchu.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak, jest on MC i tak, działa na niego kb.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
FAQ do RB twierdzi, że nie jest odporny.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Znalazłem:
"Q: Does Killing Blow work against a mounted character regardless
of what he is mounted on? (p72)
A: Yes, as long as the character would count as an infantry
model if it wasn’t mounted."
Ja to interpretowałem tak, że Postać będąca modelem Monstrous Cavalry nie może stać się Infantry, gdyż nie jest w stanie nie być Mounted, ponieważ cały model ginie.
"Q: Does Killing Blow work against a mounted character regardless
of what he is mounted on? (p72)
A: Yes, as long as the character would count as an infantry
model if it wasn’t mounted."
Ja to interpretowałem tak, że Postać będąca modelem Monstrous Cavalry nie może stać się Infantry, gdyż nie jest w stanie nie być Mounted, ponieważ cały model ginie.
Jak dla mnie " if it wasn’t mounted" odnosi się do sytuacji, w której nie dostałby mounta na poziomie rozpiski.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki