Drużynowe Mistrzostwa Polski - Gorzów nad Wartą 11-12.08.12
Drużynowe Mistrzostwa Polski - Gorzów nad Wartą 11-12.08.12
Strona turnieju DMP:
http://dmp.4aces.eu/
Strona całej imprezy DMP+ETC+ESC+ESC/SIDE+SINGLE:
http://etc-gorzow.prv.pl/
Zasady
Format turnieju:
- 5x2400p (8edycja)
- Ograniczenia Euro
(http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 8&t=102122)
- zgodnie z uściśleniami sędziowskimi
(http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294).
- Erraty by Games Workshop
(http://www.games-workshop.com/gws/conte ... ue&start=2)
- Nie można używać: Deamons of Chaos OFFICAL UPDATE
Gdzie i kiedy:
11-12.08.2012
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
(Hala sportowa).
ul. Puszkina 31
66-400 Gorzów Wlkp.
CAŁKOWITY ZAKAZ SPOŻYWANIA ALKOHOLU ITD. NA TERENIE SZKOŁY!!!
Wjazd:
40zł od uczestnika (200zł drużyna) - opłata przy zapisach (lub przelewem). Całość wpłacana przez kapitana drużyny.
Dla tych którzy nie chcą stać w kolejce możliwa będzie przedpłata - ułatwi to zapisy i nam i wam.
Nr konta: "Proszę o kontakt na priv wówczas namiary na konto zostaną przesłane."
Wymóg na turnieju:
CAŁKOWICIE POMALOWANA ARMIA, BEZ PROKSÓW.
(wyjątek może stanowić drużyna rezerwowa, aby nie było nieparzyście).
W pełni pomalowana oznacza że każdy model musi mieć nałożone podstawowe i odpowiednie kolory na każdą rozróżnialna powierzchnię (detale jak kryształki, klamerki czy oczy mogą zostać pominięte) nie może na wierzch przebijać podkład i figurka musi mięć fakturowaną podstawkę (trawka, malowany piasek itp.)
Dopuszcza się zastąpienie modelu/oddziału innym w przypadku zgłoszenia oryginalnego z armii w konkursie malarskim "GREY SEER".
Zgłoszenia
Zgłoszenie z rozpiskami kapitan drużyny powinien wysłać do 07.08.2011r (do 24:00) na adres dmp.gorzow@gmail.com
Zgłoszenie powinno zawierać:
a) Nazwę drużyny
b) Imiona, Nazwiska i ID graczy oraz przyporządkowane do nich armie (kapitan jako nr.1).
c) 5 rozpisek w formacie *.txt (najlepiej text summary)
Limit miejsc:
brak ale warunkiem przyjęcia drużyny jest zgłoszeniem w wyznaczonym terminie.
Sędziowie:
Kapitanowie drużyn mają rozstrzygnąć wszelkie spory między sobą. Jeśli nie potrafią będą mogli się zgłosić do jednego z sędziów, którzy będą do dyspozycji graczy.
Sędzia rozstrzyga tylko i wyłącznie kwestie sporne nie ujęte w zasadach i uściśleniach.
Sędzia główny:
Jurek "Furion" Borzozowski
Piotr "Szmajson" Szmajewski (techniczny)
Marek "Buszmen" Buszkiewicz (techniczny)
ZASADY SĘDZIOWANIA:
http://www.mediafire.com/view/?1ucpaoab4tfjfn7
Obostrzenia dot. składu drużyn:
W drużynie nie można powtarzać armii.
Klub a drużyna:
Do udziału w turnieju są dopuszczone drużyny o dowolnym składzie personalnym, jednak puchar przechodni może trafić jedynie do klubu walczącego w jednolitym składzie (z co najwyżej jednym najemnikiem), reprezentowanego na Liście Ligowej. Czyli zwyciężyć w turnieju może dowolny skład, zabrać do siebie puchar i tytułować się najlepszym klubem już nie byle kto.
Rozpiski:
Gramy na jawne rozpiski.
Scenariusze:
5x PB. Losowanie strony, wystawiania, zaczęcia zgodnie z podręcznikiem.
Stoły dla poszczególnych par wybierane są losowo. (Rzut D6 dla kaźdej pary, wynik 6 i wynik już wylosowany przerzucamył).
Rozstawienie graczy:
Parowanie EURO
1. (1&2th match up of Team A v. Team B)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
2. (3&4)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
5. (5)
Team A last army («in hand»)
Team B last army («in hand»)
All this must be time limited to 20 minutes max.
Tables - random.
System punktacji:
Drużyna w jednej rundzie może zdobyć 0-100 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki drużyny sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 64 punkty z bitew otrzymuje 65 MP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 36 punktów otrzymuje 35 MP. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie. Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy DP.
Progi:
0-150 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Rozkład jazdy:
sobota:
09.00 - 10.00 - rejestracja
10.00 - 13.30 - runda I
14.00 - 17.30 - runda II
18.00 - 21.30 - runda III
22.00 - zamknięcie hali
niedziela:
08.30 - 12.00 - runda IV
12.15 - 15.45 - runda V
16.00+ - ogłoszenie wyników
Ograniczenia EURO
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1.
Iron daemon, kdai destroyer count as war machines.
Chalice of darkness counts as 2 pd.
Max 3 out of Str. 5 shooting templates, Kdai destroyer.
Chalice or Sorcerer Prophet.
Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: For Heralds of Tzeentch only it is a 0-2 gift and the Loremaster rule is removed; instead randomly determine spells (as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner.
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons.
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).
Scoring:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
Sponsorzy:
Partnerzy
Dojazd
GOOGLE MAPS:
http://goo.gl/maps/nwne
Nocleg w szkole:
Takie info dla osób które będą nocować z piątku na sobotę:
Proszę planować podróż itd. tak aby pojawić się tak po 21:00.
INNE:
Szkoła posiada dużą ilość pryszniców.
- W pobliżu jest NETTO.
- Będzie wielki grill (spoko ceny, dobre jedzenie).
- Ulotki z jedzeniem na dowóz będą dostępne przy stoliku sędziowskim. Warto obadać linka poniżej.
- http://www.hotgorzow.pl (Restauracja, Puby, Dyskoteki itd.)
Taxi:
"Tylko Gorzów" 957288888 (Low cost )
"Eska Taxi" 957222222
"NoVa Taxi" 957255555
"Plus Taxi" 95 1 9661
"City Taxi" 95 1 9627
"Joker Taxi" 95 1 9464
"TOP Taxi" 95 1 9629
więcej numerów nie mam w komie
Hotele/Akademiki/Noclegi itd.:
Hotel Azyl ( http://hotelazyl.prv.pl/)
Hotel Dworcowy (przy dworcu PKP) ( http://www.hotelikdworcowy.pl) - jeżeli strona nie działa to: Dworcowa 1 Gorzów Wielkopolski 95 722 85 91
Hotle Huzar (http://www.hotel-huzar.pl)
Hotel Gorzów (http://www.hotelgorzow.pl)
Schronisko Młodzierzowe
(http://panoramafirm.pl/lubuskie,,gorzów ... i.html#tab )
Akademik AWF
(http://gorzowwielkopolski.naszemiasto.p ... ,id,t.html)
Hotle MCM ( http://www.hotel-gorzow.pl/ )
I trochę droższe:
Hotle Gracja *** (http://www.hotelgracja.pl/)
Hotle Mieszko *** (http://www.hotel-mieszko.pl/)
Hotel Qubus **** (http://www.qubushotel.com/hotele.php?id_h=2&lang=1)
Hotel Best Western *** ( http://www.bestwesterngorzowwlkp.pl/ )
- Jeżeli ktoś chce coś więcej się dowiedzieć o GWlkp. http://www.gorzow.pl/przystan/
- A jak ktoś wybiera się z osobą towarzyszącą-kibicującą to polecamy:
- http://www.slowianka.pl/
- http://www.galeria-askana.pl/pl/index.php
- http://gorzow.mynight.pl/wydarzenia,2010_05_29.html
- http://www.nova-park.pl/
“Oficjalne koszulki ETC”
Podczas weekendu z ETC (17-19 sierpnia) będziecie mogli zakupić oficjalne koszulki ETC. Ich wygląd możecie podziwiać na załączonych wizualizacjach. Koszulki będą dostępne w kolorze białym i czarnym. Ponieważ będzie wydrukowana limitowana ilość aby mieć pewność zakupu najlepiej zamówić sobie koszulkę wcześniej wchodząc na sklep flep.pl: http://www.flep.pl/m/6/etc. Wystarczy w zamówieniu wybrać opcję dostawy “ETC pickup” (płacąc w przedpłacie można też od razu zapłacić za zamówienie kartą, na miejscu nie będzie takiej możliwości). Na stoisku z koszulkami będzie można za niewielką dodatkową opłatą nadrukować własną ksywę, nazwę drużyny albo dodatkową grafikę.
Uwaga! Przedsprzedaż prowadzimy tylko do 12 sierpnia.
http://dmp.4aces.eu/
Strona całej imprezy DMP+ETC+ESC+ESC/SIDE+SINGLE:
http://etc-gorzow.prv.pl/
Zasady
Format turnieju:
- 5x2400p (8edycja)
- Ograniczenia Euro
(http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 8&t=102122)
- zgodnie z uściśleniami sędziowskimi
(http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294).
- Erraty by Games Workshop
(http://www.games-workshop.com/gws/conte ... ue&start=2)
- Nie można używać: Deamons of Chaos OFFICAL UPDATE
Gdzie i kiedy:
11-12.08.2012
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
(Hala sportowa).
ul. Puszkina 31
66-400 Gorzów Wlkp.
CAŁKOWITY ZAKAZ SPOŻYWANIA ALKOHOLU ITD. NA TERENIE SZKOŁY!!!
Wjazd:
40zł od uczestnika (200zł drużyna) - opłata przy zapisach (lub przelewem). Całość wpłacana przez kapitana drużyny.
Dla tych którzy nie chcą stać w kolejce możliwa będzie przedpłata - ułatwi to zapisy i nam i wam.
Nr konta: "Proszę o kontakt na priv wówczas namiary na konto zostaną przesłane."
Wymóg na turnieju:
CAŁKOWICIE POMALOWANA ARMIA, BEZ PROKSÓW.
(wyjątek może stanowić drużyna rezerwowa, aby nie było nieparzyście).
W pełni pomalowana oznacza że każdy model musi mieć nałożone podstawowe i odpowiednie kolory na każdą rozróżnialna powierzchnię (detale jak kryształki, klamerki czy oczy mogą zostać pominięte) nie może na wierzch przebijać podkład i figurka musi mięć fakturowaną podstawkę (trawka, malowany piasek itp.)
Dopuszcza się zastąpienie modelu/oddziału innym w przypadku zgłoszenia oryginalnego z armii w konkursie malarskim "GREY SEER".
Zgłoszenia
Zgłoszenie z rozpiskami kapitan drużyny powinien wysłać do 07.08.2011r (do 24:00) na adres dmp.gorzow@gmail.com
Zgłoszenie powinno zawierać:
a) Nazwę drużyny
b) Imiona, Nazwiska i ID graczy oraz przyporządkowane do nich armie (kapitan jako nr.1).
c) 5 rozpisek w formacie *.txt (najlepiej text summary)
Limit miejsc:
brak ale warunkiem przyjęcia drużyny jest zgłoszeniem w wyznaczonym terminie.
Sędziowie:
Kapitanowie drużyn mają rozstrzygnąć wszelkie spory między sobą. Jeśli nie potrafią będą mogli się zgłosić do jednego z sędziów, którzy będą do dyspozycji graczy.
Sędzia rozstrzyga tylko i wyłącznie kwestie sporne nie ujęte w zasadach i uściśleniach.
Sędzia główny:
Jurek "Furion" Borzozowski
Piotr "Szmajson" Szmajewski (techniczny)
Marek "Buszmen" Buszkiewicz (techniczny)
ZASADY SĘDZIOWANIA:
http://www.mediafire.com/view/?1ucpaoab4tfjfn7
Obostrzenia dot. składu drużyn:
W drużynie nie można powtarzać armii.
Klub a drużyna:
Do udziału w turnieju są dopuszczone drużyny o dowolnym składzie personalnym, jednak puchar przechodni może trafić jedynie do klubu walczącego w jednolitym składzie (z co najwyżej jednym najemnikiem), reprezentowanego na Liście Ligowej. Czyli zwyciężyć w turnieju może dowolny skład, zabrać do siebie puchar i tytułować się najlepszym klubem już nie byle kto.
Rozpiski:
Gramy na jawne rozpiski.
Scenariusze:
5x PB. Losowanie strony, wystawiania, zaczęcia zgodnie z podręcznikiem.
Stoły dla poszczególnych par wybierane są losowo. (Rzut D6 dla kaźdej pary, wynik 6 i wynik już wylosowany przerzucamył).
Rozstawienie graczy:
Parowanie EURO
1. (1&2th match up of Team A v. Team B)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
2. (3&4)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match
5. (5)
Team A last army («in hand»)
Team B last army («in hand»)
All this must be time limited to 20 minutes max.
Tables - random.
System punktacji:
Drużyna w jednej rundzie może zdobyć 0-100 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki drużyny sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 64 punkty z bitew otrzymuje 65 MP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 36 punktów otrzymuje 35 MP. Pozostałe drużyny otrzymują ilość MP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie. Ranking ustalany jest na podstawie najpierw sumy MP, następnie sumy DP.
Progi:
0-150 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Rozkład jazdy:
sobota:
09.00 - 10.00 - rejestracja
10.00 - 13.30 - runda I
14.00 - 17.30 - runda II
18.00 - 21.30 - runda III
22.00 - zamknięcie hali
niedziela:
08.30 - 12.00 - runda IV
12.15 - 15.45 - runda V
16.00+ - ogłoszenie wyników
Ograniczenia EURO
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1.
Iron daemon, kdai destroyer count as war machines.
Chalice of darkness counts as 2 pd.
Max 3 out of Str. 5 shooting templates, Kdai destroyer.
Chalice or Sorcerer Prophet.
Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: For Heralds of Tzeentch only it is a 0-2 gift and the Loremaster rule is removed; instead randomly determine spells (as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner.
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons.
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).
Scoring:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
Sponsorzy:
Partnerzy
Dojazd
GOOGLE MAPS:
http://goo.gl/maps/nwne
Nocleg w szkole:
Takie info dla osób które będą nocować z piątku na sobotę:
Proszę planować podróż itd. tak aby pojawić się tak po 21:00.
INNE:
Szkoła posiada dużą ilość pryszniców.
- W pobliżu jest NETTO.
- Będzie wielki grill (spoko ceny, dobre jedzenie).
- Ulotki z jedzeniem na dowóz będą dostępne przy stoliku sędziowskim. Warto obadać linka poniżej.
- http://www.hotgorzow.pl (Restauracja, Puby, Dyskoteki itd.)
Taxi:
"Tylko Gorzów" 957288888 (Low cost )
"Eska Taxi" 957222222
"NoVa Taxi" 957255555
"Plus Taxi" 95 1 9661
"City Taxi" 95 1 9627
"Joker Taxi" 95 1 9464
"TOP Taxi" 95 1 9629
więcej numerów nie mam w komie
Hotele/Akademiki/Noclegi itd.:
Hotel Azyl ( http://hotelazyl.prv.pl/)
Hotel Dworcowy (przy dworcu PKP) ( http://www.hotelikdworcowy.pl) - jeżeli strona nie działa to: Dworcowa 1 Gorzów Wielkopolski 95 722 85 91
Hotle Huzar (http://www.hotel-huzar.pl)
Hotel Gorzów (http://www.hotelgorzow.pl)
Schronisko Młodzierzowe
(http://panoramafirm.pl/lubuskie,,gorzów ... i.html#tab )
Akademik AWF
(http://gorzowwielkopolski.naszemiasto.p ... ,id,t.html)
Hotle MCM ( http://www.hotel-gorzow.pl/ )
I trochę droższe:
Hotle Gracja *** (http://www.hotelgracja.pl/)
Hotle Mieszko *** (http://www.hotel-mieszko.pl/)
Hotel Qubus **** (http://www.qubushotel.com/hotele.php?id_h=2&lang=1)
Hotel Best Western *** ( http://www.bestwesterngorzowwlkp.pl/ )
- Jeżeli ktoś chce coś więcej się dowiedzieć o GWlkp. http://www.gorzow.pl/przystan/
- A jak ktoś wybiera się z osobą towarzyszącą-kibicującą to polecamy:
- http://www.slowianka.pl/
- http://www.galeria-askana.pl/pl/index.php
- http://gorzow.mynight.pl/wydarzenia,2010_05_29.html
- http://www.nova-park.pl/
“Oficjalne koszulki ETC”
Podczas weekendu z ETC (17-19 sierpnia) będziecie mogli zakupić oficjalne koszulki ETC. Ich wygląd możecie podziwiać na załączonych wizualizacjach. Koszulki będą dostępne w kolorze białym i czarnym. Ponieważ będzie wydrukowana limitowana ilość aby mieć pewność zakupu najlepiej zamówić sobie koszulkę wcześniej wchodząc na sklep flep.pl: http://www.flep.pl/m/6/etc. Wystarczy w zamówieniu wybrać opcję dostawy “ETC pickup” (płacąc w przedpłacie można też od razu zapłacić za zamówienie kartą, na miejscu nie będzie takiej możliwości). Na stoisku z koszulkami będzie można za niewielką dodatkową opłatą nadrukować własną ksywę, nazwę drużyny albo dodatkową grafikę.
Uwaga! Przedsprzedaż prowadzimy tylko do 12 sierpnia.
Ostatnio zmieniony 9 sie 2012, o 16:11 przez Szmajson, łącznie zmieniany 15 razy.
- mapki terenów - TAK JAK NA ETC
Ostatnio zmieniony 18 lip 2012, o 17:07 przez Szmajson, łącznie zmieniany 1 raz.
Organizatorzy przygotowani pewnie jeszcze lepiej niż w zeszłym roku. SS stawi się w trój drużynowym składzie. Mam nadzieje, że w tym roku któraś z tych drużyn wywiezie puchar
Brak noclegu w piątek, będzie dramatem. Panowie działajcie.
Brak noclegu w piątek, będzie dramatem. Panowie działajcie.
Wiara, że istnieje bóg i Niebo, że Maria nigdy nie umarła, że Jezus nie miał ziemskiego ojca i chodził po wodzie, że modlitwy zostają spełnione, — żadne z tych przekonań nie jest poparte dowodami. A jednak wierzą w nie miliony ludzi. Być może jest tak dlatego, że powiedziano im, by w to wierzyli, kiedy byli tak mali, że wierzyli we wszystko.
- profesor Richard Dawkins
- profesor Richard Dawkins
przeciez bedzie, szczegoly wkrotce- Szmaja pisal.
No raczej
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
No bo jak nie można jechać na DMP?
Można prosić o jakieś wytyczne dotyczące wyglądu tajnej rozpiski?
Można prosić o jakieś wytyczne dotyczące wyglądu tajnej rozpiski?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Biała kartka wypisana kwaskiem cytrynowym lub woskiem + świeczka na każdym stole
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Zrozumiałem to tak, że nie jest to pewne. Cóż, czekam na konkrety w takim razieBuszman pisze:przeciez bedzie, szczegoly wkrotce- Szmaja pisal.
Wiara, że istnieje bóg i Niebo, że Maria nigdy nie umarła, że Jezus nie miał ziemskiego ojca i chodził po wodzie, że modlitwy zostają spełnione, — żadne z tych przekonań nie jest poparte dowodami. A jednak wierzą w nie miliony ludzi. Być może jest tak dlatego, że powiedziano im, by w to wierzyli, kiedy byli tak mali, że wierzyli we wszystko.
- profesor Richard Dawkins
- profesor Richard Dawkins
Lidder pisze:No bo jak nie można jechać na DMP?
Można prosić o jakieś wytyczne dotyczące wyglądu tajnej rozpiski?
Kod: Zaznacz cały
Tajne rozpiski:
Obowiązek przygotowania rozpisek tajnych maja wszyscy. Jeżeli obaj kapitanowie zgłoszą chęć grania na tajne rozpiski drużyny grają wtedy na tajne. Domyślnie gry odbywają się przy jawnych rozpiskach.
Wiesz Kudłaty, dla mnie tajne rozpiski to pusta kartka, bo to co mam jest widoczne na stole. Kojarzę motyw sprzed dwóch(?) lat na ETC gdzie były półtajne - wiedziałeś np., że heros ma shield, ale nie widziałeś jaki, że ma lance, ale nie wiesz czy magiczną itd.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
+1Lidder pisze:Wiesz Kudłaty, dla mnie tajne rozpiski to pusta kartka, bo to co mam jest widoczne na stole. Kojarzę motyw sprzed dwóch(?) lat na ETC gdzie były półtajne - wiedziałeś np., że heros ma shield, ale nie widziałeś jaki, że ma lance, ale nie wiesz czy magiczną itd.
Tylko wtedy było by trzeba wymagać wyswigu, z czym bywa różnie nawet na masterach.
ale poważnie nie wystarczy Ci, że ma heros napisane na "poł jawnej" rozpisce tak:
EXALTED HERO
Halberd, shield
Battle standard
220pts?
(przyklad jedynie)
EXALTED HERO
Halberd, shield
Battle standard
220pts?
(przyklad jedynie)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
No właśnie ze względu na dowolność, wszyscy z tego rezygnują.Błażej pisze:Zresztą nie wiem o co ta dyskusja... zapisek o rozpiskach jest na każdym DMP i jakoś nigdy mi się nie zdarzyło by ktokolwiek wspomniał o graniu na tajne...
Można spokojnie skreślić ten zapis i nikt nie zauważy różnicy...
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
+1 i miejmy to z głowy:)JaceK pisze:No właśnie ze względu na dowolność, wszyscy z tego rezygnują.Błażej pisze:Zresztą nie wiem o co ta dyskusja... zapisek o rozpiskach jest na każdym DMP i jakoś nigdy mi się nie zdarzyło by ktokolwiek wspomniał o graniu na tajne...
Można spokojnie skreślić ten zapis i nikt nie zauważy różnicy...
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
- Irek_Dwarf
- Chuck Norris
- Posty: 418
- Lokalizacja: Zabrze
Będzie się coś działo przez ten tydzień między DMP i ETC ?