Możesz już przestać tak grać. Regenka jest zdjęta dopiero dla kolejnych ataków z niższą inicjatywą.Na razie, dopóki ktoś z LS się nie wypowie to będe grać, że zdejmuje.
8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Takie pytanie odnośnie magii. Co się stanie, jesli oddział szkieletów o ld = 3 zostanie poddany zerówce z shadowa, który zredukuje jego ld do 1, a potem na ten sam oddział wejdzie doom and darkness. Ma ld 1 czy 0 ? W opisie miasmy jest napisane, że nie moze spaść poniżej 1, ale w opisie doom&darknessa tego nie ma.
Opcja -2 odpada ze względu na zapis z 3 str.
Opcja -2 odpada ze względu na zapis z 3 str.
Wg mnie taki oddział ma ld =0. I tutaj mam kolejny problem. Jak taki oddział zdaje ld. Czy tylko na dwóch jedynkach czy w ogóle nie zdaje z automatu? I jak takie coś ma się sypać ?all characteristics are rated on a scale from 0 to 10 - they cannot go below 0 or rise above 10
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
To chyba wyjaśnia wszystekIf during the Charge sub-phase, a unit that includes one or more Frenzied models could declare a charge, then is must do so unless Ld test is passed.

kubencjusz pisze:Takie pytanie odnośnie magii. Co się stanie, jesli oddział szkieletów o ld = 3 zostanie poddany zerówce z shadowa, który zredukuje jego ld do 1, a potem na ten sam oddział wejdzie doom and darkness. Ma ld 1 czy 0 ? W opisie miasmy jest napisane, że nie moze spaść poniżej 1, ale w opisie doom&darknessa tego nie ma.
Opcja -2 odpada ze względu na zapis z 3 str.Wg mnie taki oddział ma ld =0. I tutaj mam kolejny problem. Jak taki oddział zdaje ld. Czy tylko na dwóch jedynkach czy w ogóle nie zdaje z automatu? I jak takie coś ma się sypać ?all characteristics are rated on a scale from 0 to 10 - they cannot go below 0 or rise above 10
Kurcze według mnie, to stosuje się tu zasadę z szaleńczej odwagi - na dwóch jedynkach stoją zawsze, bo nie przypominam sobie żeby coś miało zdolności przywódcze 0 (tak jak np przy zranieniu zawsze 1 nie rani itp) Tak również wiele jest przedmiotów których działanie coś obniża ale zawsze do minimum 1
No wlasnie jest rozniekubencjusz pisze:To chyba wyjaśnia wszystekIf during the Charge sub-phase, a unit that includes one or more Frenzied models could declare a charge, then is must do so unless Ld test is passed.

Ja to rozumiem tak:
A) Jesli ja chce zadeklarowac szarze, to robie to i szarzuje. Jesli nie chce, to wtedy robie test LD i jak mi nie wyjdzie, szarzuje na najblizszy unit.
Druga interpretacja:
B) Najpierw testuje LD, jak zdam to moge szarzowac gdzie chce(lub nie szarzowac w ogole), jak nie zdam rzucam sie na najblizszy wrogi unit.
mam wrazenie ze Twoja odpowiedz nie odpowiada na pytanieKlops pisze:test robisz w dowolnym momencie deklaracji szarż
aczkolwiek optymalnie jest go wykonać na początku deklaracji szarż bo masz większą kontrolę nad wydarzeniami na stole

moim zdaniem w czasie szarzowanania, jak sam zadeklaruje szarze to nie musze testowac LD i potencjalnie szarzowac oddzialu ktorego nie chce szarzowac ! Czy jest to bledne stwierdzeie czy nie ?

ostatnio pojawiła się kwestia sporna, prosiłbym o obalenie/poparcie teorii mojego kumpla 
na moją warmaszynę szarżuje jego oddział, i teraz tak - on twierdzi, że wg rulebooka maszyna nie ma przodu, boków ani tyłu, w związku z tym nie musi się przykleić do mojej podstawki, wystarczy że się z nią zetknie. Podjeżdża więc i dostawia róg skrajnego modelu do mnie w ten sposób, że jednostka szarżuje de facto bokiem, i jest ustawiona praktycznie prostopadle do maszyny. Pozwala mu to między innymi na overrun w bok mojej innej jednostki...
Ile w tym prawdy i sensu, a ile szukania dziur w zasadach?
PS. aha, i czy byłoby to legalne gdybym nie miał podstawki?

na moją warmaszynę szarżuje jego oddział, i teraz tak - on twierdzi, że wg rulebooka maszyna nie ma przodu, boków ani tyłu, w związku z tym nie musi się przykleić do mojej podstawki, wystarczy że się z nią zetknie. Podjeżdża więc i dostawia róg skrajnego modelu do mnie w ten sposób, że jednostka szarżuje de facto bokiem, i jest ustawiona praktycznie prostopadle do maszyny. Pozwala mu to między innymi na overrun w bok mojej innej jednostki...
Ile w tym prawdy i sensu, a ile szukania dziur w zasadach?
PS. aha, i czy byłoby to legalne gdybym nie miał podstawki?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
Co do frenzy to test wykonujesz zawsze jeżeli masz wroga w m +12
Co do maszyn to jest to jak najbardziej legalne zagranie
pamiętaj że do maszyn nie ma close the door
masz rację że maszyny mają strefy aczkolwiek skoro nie ma wymogu posiadania prostokątnych podstawek to ciężko ustalić strefy inaczej jak w combacie, zresztą z maszynami to jest najmniejszy problem
Co do maszyn to jest to jak najbardziej legalne zagranie
pamiętaj że do maszyn nie ma close the door
masz rację że maszyny mają strefy aczkolwiek skoro nie ma wymogu posiadania prostokątnych podstawek to ciężko ustalić strefy inaczej jak w combacie, zresztą z maszynami to jest najmniejszy problem
Maszyna ma przód, boki i tył.Havelock pisze:ostatnio pojawiła się kwestia sporna, prosiłbym o obalenie/poparcie teorii mojego kumpla
na moją warmaszynę szarżuje jego oddział, i teraz tak - on twierdzi, że wg rulebooka maszyna nie ma przodu, boków ani tyłu,
Tak.w związku z tym nie musi się przykleić do mojej podstawki, wystarczy że się z nią zetknie.
Wheel do max 90 stopni.Podjeżdża więc i dostawia róg skrajnego modelu do mnie w ten sposób, że jednostka szarżuje de facto bokiem, i jest ustawiona praktycznie prostopadle do maszyny.
pozdrawiam
Furion
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Nie jest błędne, rzucasz na ld tylko wtedy jak nie deklarujesz szarżLeoh pisze:mam wrazenie ze Twoja odpowiedz nie odpowiada na pytanieKlops pisze:test robisz w dowolnym momencie deklaracji szarż
aczkolwiek optymalnie jest go wykonać na początku deklaracji szarż bo masz większą kontrolę nad wydarzeniami na stole
moim zdaniem w czasie szarzowanania, jak sam zadeklaruje szarze to nie musze testowac LD i potencjalnie szarzowac oddzialu ktorego nie chce szarzowac ! Czy jest to bledne stwierdzeie czy nie ?

"jeśli podczas fazy szarżowania jednostka, która zawiera jeden lub więcej modeli z zasadą specjalną "frenzy", które mogłby zadeklarować szarżę, to muszą to zrobić, chyba że zdadzą test ld"If during the Charge sub-phase, a unit that includes one or more Frenzied models could declare a charge, then is must do so unless Ld test is passed.
dalej jest dopiero wzmianka, że jak się zdecydujesz rzucać na ld to w wypadku niepowodzenia szarżujesz na najbliższego przeciwnika.
Furion problem w tym że jak maszyna ma nie prostokątną podstawkę lub jej brak nie jesteś w stanie wyznaczyć jej stref
Ja widzę 3 rozwiązania tej kwestii
-wprowadzić prostokątne podstawki pod wszystkie maszyny
-wprowadzić strefy tak jak w warmaszynie (namalować strefę przednią i tylną na podstawce)
-gracze przed piwotem maszyny ustalają jaką strefę mają do potencjalnej szarży)
jak wiadomo podstawki inne niż okrągłe są wałkogenne więc ja bym się skłaniał ku opcji nr 2 (maszyna na prostokątnej podstawce maa wyraźnie strefy, a bezpodstawkoowe są na tym w plecy-rozpatrywane na korzyśc przeciwnika)
jest też inna kwestia nie poruszana przez ludzi czyli nie piwotowanie maszyny na wprost celu.
Ja widzę 3 rozwiązania tej kwestii
-wprowadzić prostokątne podstawki pod wszystkie maszyny
-wprowadzić strefy tak jak w warmaszynie (namalować strefę przednią i tylną na podstawce)
-gracze przed piwotem maszyny ustalają jaką strefę mają do potencjalnej szarży)
jak wiadomo podstawki inne niż okrągłe są wałkogenne więc ja bym się skłaniał ku opcji nr 2 (maszyna na prostokątnej podstawce maa wyraźnie strefy, a bezpodstawkoowe są na tym w plecy-rozpatrywane na korzyśc przeciwnika)
jest też inna kwestia nie poruszana przez ludzi czyli nie piwotowanie maszyny na wprost celu.
Czytamy ze zrozumieniemkubencjusz pisze:"If during the Charge sub-phase, a unit that includes one or more Frenzied models could declare a charge, then is must do so unless Ld test is passed.
jeśli masz frenzy i jesteś w zasięgu szarży ,jeżeli nie zdasz szarżujesz do najbliższego
nie ma tam żadnych opcji
A mogę się ruszyć normalnie?Klops pisze:Może robić wszystko co nie maszerujący i nie szarżujący oddział czyli czarować i strzelać jeżeli normalnie po ruchu może
Pytanie 2. Bound spell level 2 wchodzi od 2+ czy 3+, zgodnie z zasadą ze str.32, że czar zawsze potrzebuje niezmodyfikowane 3?