8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Luciu
Mudżahedin
Posty: 235

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Luciu »

tylko teoretyczny:P

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ja jeszcze raz w sprawie podstawek pod maszyny... skoro nie jest jasno ustalona ich wielkość i kształt z skąd mam wiedzieć ,czy dam radę się do niej dostawić czy nie? Nie ogarniam tego trochę i co krasnolud to inaczej to tłumaczy... ostatnio spotkałem się z tłumaczeniem ,że np latajace harpie mogę dostawić bo mają małe podstawki ale herosa na pegazie to już nie zmieszczę bo nie ma na niego miejsca... przecież to jest bez sensu :D
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

kubencjusz pisze:Takie pytanie odnośnie magii. Co się stanie, jesli oddział szkieletów o ld = 3 zostanie poddany zerówce z shadowa, który zredukuje jego ld do 1, a potem na ten sam oddział wejdzie doom and darkness. Ma ld 1 czy 0 ? W opisie miasmy jest napisane, że nie moze spaść poniżej 1, ale w opisie doom&darknessa tego nie ma.
Opcja -2 odpada ze względu na zapis z 3 str.
all characteristics are rated on a scale from 0 to 10 - they cannot go below 0 or rise above 10
Wg mnie taki oddział ma ld =0. I tutaj mam kolejny problem. Jak taki oddział zdaje ld. Czy tylko na dwóch jedynkach czy w ogóle nie zdaje z automatu? I jak takie coś ma się sypać ?
Ktokolwiek ma pomysł, ktokolwiek wie ?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

PiotrB pisze:ja jeszcze raz w sprawie podstawek pod maszyny... skoro nie jest jasno ustalona ich wielkość i kształt z skąd mam wiedzieć ,czy dam radę się do niej dostawić czy nie? Nie ogarniam tego trochę i co krasnolud to inaczej to tłumaczy... ostatnio spotkałem się z tłumaczeniem ,że np latajace harpie mogę dostawić bo mają małe podstawki ale herosa na pegazie to już nie zmieszczę bo nie ma na niego miejsca... przecież to jest bez sensu :D
To ma sens. Jeżeli 1 cal przed maszynką stoi klocek krasnali to heros na pegazie nie wciśnie się pomiędzy maszynkę i klocek, natomiast harpie już tak. Ogólnie podstawki są tylko po to aby łatwiej wyznaczyć strefy maszynki.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Klops pisze:Furion problem w tym że jak maszyna ma nie prostokątną podstawkę lub jej brak nie jesteś w stanie wyznaczyć jej stref
Klopsik, nie masz racji.
Ciągniesz wtedy linię ze środka maszyny.
PiotrB pisze:ja jeszcze raz w sprawie podstawek pod maszyny... skoro nie jest jasno ustalona ich wielkość i kształt z skąd mam wiedzieć ,czy dam radę się do niej dostawić czy nie? Nie ogarniam tego trochę i co krasnolud to inaczej to tłumaczy... ostatnio spotkałem się z tłumaczeniem ,że np latajace harpie mogę dostawić bo mają małe podstawki ale herosa na pegazie to już nie zmieszczę bo nie ma na niego miejsca... przecież to jest bez sensu :D
Ok. Kompilacja w punktach. Możesz sobie wydrukować i pokazywać przeciwnikom, że to jest klepnięte przez LS :P

1. Zaleca się aby maszyna miała podstawkę. Podstawka maszyny może być dowolnego kształtu, o ile ma rozmiary zbliżone do rzutu z góry maszyny oraz jest estetycznie zadowalająca.
2. Jeżeli maszyna nie ma podstawki, to wszystkie sytuacje gdzie ma to znaczenie traktuje się na niekorzyść posiadacza maszyny.
3. Niezależnie od tego czy maszyna ma podstawkę czy nie, ma swoje strefy. Prowadzone od środka modelu, przód w kierunku punktu z którego się strzela. Chyba, że maszyna ma prostokątną podstawkę, wtedy wiadomo gdzie przód i boki.
4. Podczas szarży na maszynę ograniczają cię normalne zasady szarży, tj: musisz kulnąć zasięg, dojechać do odpowiedniej strefy, max 1 wheel do 90 stopni.
5. Wyjątkiem podczas takiej szarży jest to, że ani szarżujący ani szarżowany nie robi close the door. Nawet jak ma prostokątną podstawkę.
6. Szarża, w której stykasz się kantem podstawki z kantem war maszyny to legalna szarża (o ile spełnia wymogi punktu 4)
7. W przypadku szarży np. lataczami obowiązują cię dalej normalne restrykcje szarży, tj. musisz legalnie wylądować (patrz punkt 4) w legalnej pozycji, czyli fizycznie na stole a nie nad jednostką.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Wykorzystując temat zapytam jeszcze. Jak rozpatruje się rozmiary maszyny oraz zasięg do nich, jeśli podstawka nie ma znaczenia, a są to modele konwertowane, nie oryginalne, albo też z różnych edycji, gdzie w niektórych przypadkach ich wielkość była chyba zupełnie inna?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: kocham CIĘ
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kubencjusz pisze:
kubencjusz pisze:Takie pytanie odnośnie magii. Co się stanie, jesli oddział szkieletów o ld = 3 zostanie poddany zerówce z shadowa, który zredukuje jego ld do 1, a potem na ten sam oddział wejdzie doom and darkness. Ma ld 1 czy 0 ? W opisie miasmy jest napisane, że nie moze spaść poniżej 1, ale w opisie doom&darknessa tego nie ma.
Opcja -2 odpada ze względu na zapis z 3 str.
all characteristics are rated on a scale from 0 to 10 - they cannot go below 0 or rise above 10
Wg mnie taki oddział ma ld =0. I tutaj mam kolejny problem. Jak taki oddział zdaje ld. Czy tylko na dwóch jedynkach czy w ogóle nie zdaje z automatu? I jak takie coś ma się sypać ?
Ktokolwiek ma pomysł, ktokolwiek wie ?
1. zerówką z shadowa nie możesz obniżyć LD.
2. Uściślenia. Kolejność nakładania efektów ma znaczenie.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:Wykorzystując temat zapytam jeszcze. Jak rozpatruje się rozmiary maszyny oraz zasięg do nich, jeśli podstawka nie ma znaczenia, a są to modele konwertowane, nie oryginalne, albo też z różnych edycji, gdzie w niektórych przypadkach ich wielkość była chyba zupełnie inna?
Nie rozumiem jak "podstawka nie ma znaczenia".
O ile masz podstawkę, to wszystko mierzysz do podstawki. Zasięgi itp.

Modele konwertowane / nieoryginalne nie mogą spowodować, że masz niesprawiedliwą korzyść. W przypadku gdy dostępny jest model maszyny, podstawka powinna być co najmniej tak duża jak rzut nowego modelu, nawet jeżeli twój konwertowany model jest mniejszy.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czyli jeśli robię maszynkę i umieszczę ją sobie na podstawce odpowiednio dużej w porównaniu do oryginału, to nie będzie problemu z takim modelem na turnieju i nikt mi go nie zdejmie ze stołu? :P
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Większa może być, nigdy mniejsza... bo to robi różnicę.
Furion pisze:O ile masz podstawkę, to wszystko mierzysz do podstawki. Zasięgi itp.
No chyba nie.
Jest wyraźnie napisane, że mierzysz od lufy bądź od skrzyżowania belek na klopie itp... [ znaczy oficjalnie jednak w sumie tak samo jest z zionięciem, wg rb było od głowy, ale dawało całkiem niezłe pole do popisu przy konwersjach smoków/hydry :twisted: :wink: ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Nawet na pewno nie, podstawka (której brak w standardowych łormaszinach jest zresztą wyraźnie zaznaczony w rulebooku) jest dobrym pomysłem na pomoc przy określaniu stref (których istnienie jest dla wielu osób zupełną nowością), ale szarże mierzymy do korpusu maszyny a strzelanie od końca lufy/bolca/belki klopy. Przecież przed taką Helką na nowej podstawce już by się chyba nic nie dało schować.
A to, że przy wątpliwościach obowiązuje standardowy model GW jest raczej oczywiste.

Tak swoją drogą, Klops ma rację - nieobracanie maszyn przy strzelaniu, to powszechna praktyka (sam nie robiłem tego prawie nigdy jak grałem kraśkami).

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bigpasiak pisze:Większa może być, nigdy mniejsza... bo to robi różnicę.
Furion pisze:O ile masz podstawkę, to wszystko mierzysz do podstawki. Zasięgi itp.
No chyba nie.
Jest wyraźnie napisane, że mierzysz od lufy bądź od skrzyżowania belek na klopie itp... [ znaczy oficjalnie jednak w sumie tak samo jest z zionięciem, wg rb było od głowy, ale dawało całkiem niezłe pole do popisu przy konwersjach smoków/hydry :twisted: :wink: ]
Chodziło mi o: zasięgi szarży, wzorniki. Taki niezgrabny skrót myślowy.

Zasięg strzału od firing pointu ofc.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To jak to jest z konwersjami, można uzyskać korzyści w grze przy tym, że maszyna jest mniejsza, albo lufę/głowę ma wysuniętą bardziej?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:To jak to jest z konwersjami, można uzyskać korzyści w grze przy tym, że maszyna jest mniejsza, albo lufę/głowę ma wysuniętą bardziej?
nie.

Awatar użytkownika
Luciu
Mudżahedin
Posty: 235

Post autor: Luciu »

Czyw turze w której jednostka pojawia się jako posiłki można się ruszyć? Tak normalnie, o wartość M?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Luciu pisze:Czyw turze w której jednostka pojawia się jako posiłki można się ruszyć? Tak normalnie, o wartość M?
Tak, może się ruszyć o wartość M, a gdy wchodzi, ustawiasz ją plecami do krawędzi w formacji takiej, aby żaden model nie był 2xM od krawędzi.
Furion pisze:
Azurix pisze:To jak to jest z konwersjami, można uzyskać korzyści w grze przy tym, że maszyna jest mniejsza, albo lufę/głowę ma wysuniętą bardziej?
nie.
No ale jak w takim przypadku mierzyć zasięgi przy strzelaniu, szarży, albo wielkość maszyny na potrzeby template'ów, skoro dorobienie maszynie podstawki nie powoduje, że bierze się pod uwagę jej rozmiar, tylko ciągle wykorzystuje się "korpus" maszyny i jej lufę?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:
Furion pisze:
Azurix pisze:To jak to jest z konwersjami, można uzyskać korzyści w grze przy tym, że maszyna jest mniejsza, albo lufę/głowę ma wysuniętą bardziej?
nie.
No ale jak w takim przypadku mierzyć zasięgi przy strzelaniu, szarży, albo wielkość maszyny na potrzeby template'ów, skoro dorobienie maszynie podstawki nie powoduje, że bierze się pod uwagę jej rozmiar, tylko ciągle wykorzystuje się "korpus" maszyny i jej lufę?
Zasięgi jak strzelasz mierzysz od firing pointu.

Wszystko inne - od i do podstawki.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No dobra, a co jeśli "Firing Point" jest wysunięty do przodu ponadprzeciętnie, albo znajduje się na samym tyle modelu maszyny?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:No dobra, a co jeśli "Firing Point" jest wysunięty do przodu ponadprzeciętnie, albo znajduje się na samym tyle modelu maszyny?
Zdrowy rozsądek.

Jak jest to wałek, to wałek. Jak nie, to nie. Jak masz problem to zawołaj sędziego. Albo umówcie się, że od środka przodu podstawki mierzycie.

pozdrawiam
Furion

Zablokowany