Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: Przemcio »

Wokrze ale mi chodzilo o unit jak bedzie ci slonce dispelowal to niestety ale viletide nic nie zrobisz unitowi:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Dlaczego nic? 10 per tura modeli to mało? Może go w ten sposób nie zabiję, ale znacząco ułatwiam życie swoim hordom :) (i obniżam Ld na oddziale z genrałem - szeregi skaveńskie). Poza tym nie muszę "wskazywać" hagtree na unit z dzwonkiem - w Skavenach dobrą alternatywą jest abomka, warpcannon, monki z plague bannerem, ba - nawet klocki poboczne ze slave'ami czy klanbraćmi (tylko najpierw doom&darkness).

Generalnie chodzi mi o to, że sam Beast, o ile świetnie wzmacnia CC, o tyle brakuje mu uniwersalności na obecny metagame (a zwłaszcza na to co Bestie boli najbardziej). Skoro mamy bonus w postaci 3 PD per tura to jestem za jak najwiekszym wykorzystaniem tego potencjału. Z mojej perspektywy dotychczasowe próby zdominowania tylko jednej fazy (CC) kończyły się średnio - problemy z MSU, strzelaniem / ofensywną magią, kowboje. Teraz moje rozpiski idą w stronę zmniejszenia liczby modeli na stole (czyli w pewnym sensie zmniejszenia odporności i przewagi a la "armia radziecka"), ale szansy na zdominowanie dwóch faz (nadal CC, choć ciut słabsze, i magia) oraz możliwości odpowiedzi na większość zagrożeń (abomka zanim dojdzie i przetrzepie hordy, monstery, parki maszynowe na tyłach, pancerne modele - od kowboi po demiśki i mournfangi). Samą magią trudno wygrać i jest losowa, ale rozmaitość domen daje mi uniwersalność i możliwość zmiany taktyki w czasie bitwy (najpierw magic missile spam, potem obszarówki i wzorniki, w zawrciu boosty/debuffy, a po drodze gdzieś snajperki na co bardziej upierdliwych). Dodatkowo magię dobieram tak, żeby było jak najwięcej czarów o niskich trudnościach (po to mi też 4 lvl) - minimalizuję szansę miscastów (tip of a day: rzucając 2d6 trzy razy masz ponad dwa razy mnijesze prawdopodobieństwo IF niż raz rzucając 5d6 :) ).

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ma save 5+ i ward 5+ i to tylko dopóki żyje dzwon. a generalnie w skavenach chocby jechanie po BSB snajperami to dobra inwestycja, wyłaczanie małych magów tez ułatwia grę. Na szczury nagorsza jest abomka mysle dlatego o eco BSB z flamingiem i 2+ save
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

wokrze pisze: Hmm... A próbowałeś kiedyś dzidą albo flockiem utłuc maga w oddziale? Albo potraktować Spearem kowboja AR 1+ w oddziale? :)
Ale pomyślmy o samych maszynach:
- Flock of Doom - łatwy do rzucenia, średnio 7 hitów, rani na 6, przerzut z hagtree -> średnio 2 woundy (lub 36,5% na zdjęcie machiny przy statystycznym rzucie; ogólne prawdopodobieństwo pewnie podobne); najlepsza rzecz to zasięg na 48", ale z racji że jest tylko jeden taki czar więc można go spokojnie wyjąć...
- Amber Spear - na niskim poziomie dość tani, ale rani machiny w 55% przypadków (z hagtree), i zadaje k3 woundy, czyli ~15% na zdjęcie maszyny po skutecznym rzuceniu (albo zdejmowanie na raty); na dużym poziomie rzuca się tak trudno jak słonko (i można sobie wywalić maga w kosmos), w zasadzie zawsze rani i ma jakieś 66% na zdjęcie machiny
- Snajperka Ld - na machiny słaba (chyba że goblińskie), bo trzeba dobrze machnąć (jeżeli masz +1 Ld vs machina to masz 27,8% na jej zdjęcie; jeżeli +2 to już 41,7%)
- Snajperka St - machiny mają 0 siły (ruling by our sędziowie), więc wpada 2k6 na 4+ z przerzutem z hagtree = 91,7% na zdjęcie maszyny
- Viletide - standardowy rzut na ilość hitów to c.a. 17-18 -> przy 17 hitach maszyna schodzi w jednej turze na 92,9%
Jeżeli w mojej standardowej rozpisce mam 2xViletide, to Beast jest mi na maszyny nie potrzebny, a snajperki mają podwójne zastosowanie (zwłaszcza, że niektóre czary z beasta mogę wylosować na małych magach).
Wokrze wybacz stary .. Próbujesz udowodnić że death i jego snajperki są lepsze na maszyny od Beasta: No przecież Snajperki i fetysz maja 24' i to w wersji tej trudniejszej do rzucenia! żeby to zrobić musisz sie zbliżyć na tą odległość, gdybym był przeciwnikiem i zobaczył że gracz bestameński jest już tak blisko mojej krawędzi i rzuca takie czary w maszyny to obawiam sie że bym nie wytrzymał i wybuchnął śmiechem :wink: ... noż miśku pyzaty, maszyny trzeba ściągnąć jak najszybciej w swojej 1-2 turze, do tego są harpie w scoucie (i duży zasięg czarów z beast).
Oczywiście istnieje inna ewentualność, jeżeli z tej odległości przeciwnik rzuca mi w maszyny snajperki to znaczy że od poprzedniej tury jestem w kakaowym dole bo żaden z moich herosów nie żyje i gracz bestameńskich nie ma już lepszych celów dla tych czarów i nie zależnie od wszystkiego ta bitwa skończy sie dla mnie obsysem do 0.
Jak kłopotem sa magowie w oddziale to od tego są świnie i harpie, wymiana 70p lub 55 p. za maga .. wchodzę w to (gorzej jak to HE mag w klocku :()

Death poza wyciąganiem pojedynczych wrogich herosów z oddziałów nie pomaga Kozom w niczym. Beast daje za dużo bonusów w naszej armii żeby móc z niego zrezygnować na dużym magu. (a swoją drogą że nadal uważam połączenie Hagtree fetysza z Death za hmm zbyt naciągany wał).
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Na maszyny są inne rzeczy np harpie
beast i wild słabo wyciągają scrole patrz co zrobisz jak rzucę snajperę w maga z scrolem

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

easy boy... #-o

bo watahy niedługo się będą bawić między sobą a nie " z klubami z cywilizowanych krajów " :wink:

szczerze po masterze z Gdańsku jestem pewien na 100% że każdy powinien gra tym co lubi... 8)

kumple i pierwsze play test przekonały mnie bo skuteczności bestigorów, a na mastże ani razu nie były w CC nie wiem czemu, może to i wiem ale tak to jest jak jest jak nie jest się przekonany do danej rzeczy, unitu czy rodzaju " magii "

nie jestem za GW w tej ed., choć minoski z 7S brzmią rewelacyjnie bo nawet świniak się nie pała szarżą na nich, to jednak uderzamy po wszystkich razem z Krasnalami by się na wzajem po wytłukiwać i robić festiwal kostek kto więcej i lepiej podkręci czy wychucha by powypadało bez jedynaczek na W... bez sensu fro me :P
rozpa for pro pisze:Great Bray-Shaman, chalis of dar rain, staff of rarkkosa, 4level beast

Great Bray-Shaman, feetback scroll, 4lvl wild

BSB, 206

Bray-shaman, ferysz, 2level shadow

Bray-shaman, DS, 2level shadow

50 x gor, AHW ( można zastanawiać się nad parry SV ), FCG

4x truskgor chariot

4x 5x ungor riders

2x 5 x harpie scout

2x 1x razorgor

cygor

cygor
w pkt. coś mogłem się jebnąć bo robiłem to z głowy ale bardziej chodzi o złożenie dobrej rozpy tak by mało rzeczy bolało, bo osobiście taką rozpo nie zagram :P

1. masz max tego co można czyli

a) najlepszy oddział w bestiach czyli gory z 1+S, ma pierdolnięcie i ma przerzywalność

b) full magii, odpowiedzi na niską I czyli pita i na wysoką czyli miasma, boost herosów i oddziałów, odpowiedź na monster cavalery ( murfangi i gryfocośki ) ewentualnego smoka czy ghorgonę ( za którą nie ma pkt. o ile szaman przeżyje test T ), fajne zionięcie z -d3T to też idealne do Cygora, z +1to cast w 6" łatwo i wygodnie wejdzie każdy czar z wszystkich domen, nie mówiąc o 3kostach gratis woków 6" naszego kamyka stada i jesteśmy bestią spod ^^ ( shift + 66 :lol2: )

c) max shootingu czyli cygory, są też świetnym wsparciem jednostki w CC jeśli są po kancie, z -d3T robią miazgę nawet jeśli coś ma 5SV, idealne do ściągania maszyn przeciwnika, co daje nie marnowanie magii na to, po ruchu można strzelić + obelisk = ściągamy średnio maszynę na turę nie ponosząc strat ( nie wliczam doomdevera )

d) najlepsze odginaczki i szybkie wsparcie CR ( ipackty )

e) no i full anty magii, jeśli ktoś rzuci czar z 4PD, to z fetyszem 3W mag umiera na 75%, plus DS, który ewentualnie można zamienić na ring z fire boltem by potem niszczyć abdominację z 5d6, czy dzidy

2. bo w huj nie może być lepiej :lol2:

a) możecie pokombinować ewentualnie nad zmieszczeniem 10 bestigorów z +1LD ale nie sądzę by było to aż tak kluczowe

b) pozdrawiam :)

ps.: death uważam najsłabszym lorem dla bestii nawet jeśli mamy fetysza, po za " okazyjnym " słońcem i sniperkami vs ogarnięcie rozpiski z MR i wardami, to tak naprawdę -1S -1T jest tam najmocniejszym czarem

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Rzadko spotykam przeciwnika, który pozwoliłby ustawić sobie harpie w scoucie w zasięgu szarży od maszyn i nie mieć do tego żadnej kontry (zwłaszcza, że chyba scout, jeżeli zaczyna, nie może szarżowć). Poza tym życzę dużo powodzenia w szarżowaniu hrapiami np. hellcannona (maszyny krasnoludzkie też bywają twarde, zwłaszcza z inżynierem w pobliżu). Beast ma tylko jeden czar o zasięgu większym niż 24", który bez hagtree (który ma 24") jest do bani vs machiny. Nie staram się udowdnić, że snajperki są do tego lepsze - staram się udowdnić, że przy pomocy snajperki wyciągam kostki DD lepiej niż czym kolwiek z Beast'a (patrz co Klops napisał), a do zjęcia machin wystarcza mi wtedy Viletide na 4lvl i na Staff'ie, które robią to lepiej niż cokolwiek z wspomnianego Beast'a. 24" to dużo? A wg mnie wcale nie: 24" cale dzielą obie strefy, a ja mam 10" ruchu. A nie zdejmę wszystkich w 1 turze? So what - euro ma limit 4 machin, a ja jakby co to i tak będę miał w co ładować z magii.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Khumek Khumek... a ten kamyk do z bazy wbudowany masz? bo w rozpie go nikt nie ma ^^

poza tym beast 4 levl ale bez samozdlonosi w kombacie (czytaj 4+ ward fencers blades other trickster shard) mnie nie przekonuje, bo boosty na hero sie marnuja. Ale jakby tego beasta zamienić na death... mniam mniem ^^ byle tylko paniki zadnej nie miec
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

nie będę się z wami kłócił bo o ile można zainwestować 50 punktów w bound spella(lepsze od feedbacka) to 235 na szamiego to za dużo jak dla mnie a i tak nie ma pewności że wylosujesz 5d6
Death mi się akurat sprawdza fetysza mam bo jak na swój koszt świetnie wspiera 2 z deatha (jest lepszy od bane heada)
w rozpiskach beastmanów brakuje mi tylko jeszcze speara i blokera muzyków

Niech każdy gra swoim stadem i do zobaczska w Gorzowie

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Klops pisze:Niech każdy gra swoim stadem i do zobaczska w Gorzowie
true stroy :D
Klops pisze: nie ma pewności że wylosujesz 5d6
twa pewność jest bardzo mała, a duże szanse na wylosowanie są :wink:
-Qc- pisze:Khumek Khumek... a ten kamyk do z bazy wbudowany masz? bo w rozpie go nikt nie ma ^^
miał być z dużym który ma feetback scrola ale zauważyłem że przekraczają limit 650 :P

jak już wspomniałem to zarys rozpy :P

osobiście wracam do starych ale jak bardzo sprawdzonych ilości minosków 8)

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Wokrze co z tego że wyciągamy kostki przeciwnikowi, skoro nie mamy co rzucić jak on już będzie bez kostek ??

Bestie to armia combatowa, magia ma służyć temu żeby wspomagać właśnie w tym miejscu, wyciąganie herosów nie ma sensu skoro my mamy go zapierd***ć w walce, lub zjeść goniąc jego odział.

Nasza różnica zdań wynika z różnic w podejściu do całej armii, ja ide na zwarcie i nic mnie nie obchodzi, domyślam sie że grasz inaczej, męczysz przeciwnika a potem wpadasz w dogodnym momencie gdzieś najwcześniej w 4 (?) turze, żeby w 2-3 ruchach zakończyć grę (tak gra z reszta większość armii co wpieprza mnie nieprawdopodobnie).
Moim zdaniem bestie nie zdobywają punktów bez CC i próby robienia tego inaczej wychodzą słabo, pójście na wymianę ciosów na odległość i taktyczne zagrywki nie maja racji bytu bo przeciwnik ma strzelanie a my nie a na które nie poradzimy. Nie jesteśmy zapuszkowanym Wochem którego pestki nie bolą.
Z mojego punktu widzenia każda tura zwłoki w szarży to bonus dla przeciwnika.

hmmm... W sumie faktycznie dyskusja jest daremna bo nikt z nas sie nie przekona do racji oponenta.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

A właśnie, że taktyczne zagrywki w bestiach mają sens! Bez nich gra byłaby nudna :roll:

A do kombatu spieszyć się wcale nie trzeba to zależy od przeciwnika.
A wyciąganie maszyn magią uważam za bzdurę :^o od tego są pumby i harpie. Jedyny czar do wyciągania maszyn, który się do tego nadaje to laserowa dzida i tyle w tym temacie :roll:

Death nie jest taki słaby, właśnie ze względu na snajperki, szczególnie jeżeli trafimy na armię pełną synergii np. DOCH :twisted: Do tego słoneczko i obniżanie S/T analogiczne do łajldforma ino odwrotne... Jak się umie deathem grać to nie jest taki słaby na jaki by się wydawał, choć wciąż uważam, że Szadow bywa lepszy (choć to jest dosyć sytuacyjne)

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Nikt nie pisze że Death jest słaby, poprostu 2 pozostałem szkoły magii Bestiom bardziej sie przydają.
Ściąganie magią maszyn - nikt z nas tego nie robi, rozmowa była tylko o tym co robi to lepiej :wink: (a robi sie to tylko wtedy kidy maszyny sa nie przycięte i harpie sie nie spisały).
Ej ! ale napierdzielanie nie jest nudne :D 30 kostek i fruuuu :twisted: 100 razy więcej fanu niż: - uwaga ruszam się ! "słift" ( #-o ) i 0,4 cala tutaj w bok i 0,3 do przodu i tu mały weel żeby widzieć pół podstawki twojego elfa .. bleeee :roll: Takie macanie sie z przeciwnikiem po jajach a nie granie :evil:
Bestie to armia dla czcicieli Kozy ! wystawiasz sie i bach 10' do przodu z ewentualnie drobnym weelem i tak aż do zaszarżowania najpóźniej w 3 turze.
Jak przeciwnik nie ma maszyn to harpie i ambush są od tego żeby od 1 tury blokować możliwość cofania się robienia penisa dających reformów frajerowi (frajer - osoba która używa w batlu ruchu innego niż do przodu).
Jak grasz z przeciwnikiem pederastą to ten wystawia sie na 12 calu tylko po to żeby mieć miejsce an cofanie sie !! Drrramat .. w 9 edycji ruch do tyłu powinien być zabroniony ! :twisted:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ech Dibo Dibo ... ; p CC bestii bez magii jest bez szans. A bez taktycznych kmin bestie mają problem w brutalnej sile bo nie mają tam przeważnie przewagi ; p
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Ajajaj Ja nic nie mówiłem o braku magii. Magia jest tu niemal kluczowa. Po prostu przy takim graniu jaki opisałem Death jest dla mnie bezużyteczny bo nic nie daje w combacie który jest imo kluczowy w tej armii.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Gra która polega na jechaniu na pałe i turlaniu 30 kostkami jest nudna :roll:


Jak to death jest bezużyteczny?! A wyciąganie wrogich magów, żebyśmy my mieli turbo busty w CC, a wyciąganie BSB, generałów, heraldów itd. A słonko? A -1 S/T (analogiczne do wildforma) :roll:

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

@Dibo mistrz :D

im więcej inwestowałem w magii tym miałem gorsze wyniki, jeden szaman DS z 2lvl beastem i po robocie

sam strącałem maszyny dzidą laserową bo to jest rozsądne jak ma się inne ciekawsze zadania dla harpii

im więcej inwestowałem w jednostki a nie w herosów-Bulli tym gorze się grało

to nie ten styl to nie ta finezja, poza gorami nie używam żadnego innego oddziału i tylko wtedy gdy mam +1S, jak nie są masą do trzymania szamana, czasem wyciągnę minoskowe wagony bo mi smutno jak tak stoją na półeczce

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Jeżeli chodzi o kombatowość besti to jestem po 3 bitwach drużynówki w poznaniu
1 bitwa DE ala rince przeciwnik nie ograny
Po stracie BSB poka w pierwszej turze nie podleciał nawet na 30 smoczurem pod maga z deathem
szare miałem dopiero w 5 turze aczkolwiek wyczyściłem stół poza smokiem 20 0
2 bitwa orki 40 orko strzelców 40 bigunów 50 goblinów generalnie weszła mi 1 szarża 30 bestigorów na 10 + w horde łuków więcej sensownych kombatów i wypadow na połowę przeciwnika nie pamiętam 18 2.Nie wylosowałem słońca
3 bitwa empire na altarze ale nie wybrzydzam nie idę na wroga ponieważ on się do mnie nie kwapił a czołg zabiłem dopiero w 6 turze 16 4 poza harpiami nic nie weszło na połowę wroga

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

to jest przewaga ludzie nie są ograni i to mocna przewaga graczy bestii że inne armie można jednak bardziej ogrywać niż tą... strasznie do lamusa też zeszły demony, ale ogranie z poprzednich paków oiro i ed. zostało, bo nie wiele się zmieniło :P

we Wrocławiu mamy problem z Imp / Dwarfami / VC... nie można mieć wszystkiego ;)

Awatar użytkownika
michnik000
Kretozord
Posty: 1753

Post autor: michnik000 »

Witam, ostatnio wykminiłem taką rozpiskę na turniej w Łodzi 22 Lipca.Można mieć lordów i herosów imiennych, ale zrezygnowałem z nich i dałem dużego shamana z beastem i BSB-ka.
Co o tym sądzicie i co można ewentualnie zmienić/wywalić?

Unnamed1800 Pts - Beastmen Army

1 Great Bray-Shaman @ 305.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 4; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]
Chalice of Dark Rain [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 * Wargor @ 210.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Beast Banner [75.0]
Gnarled Hide [15.0]

39 Gor Herd @ 345.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

39 Gor Herd @ 345.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Gor @ [0.0] Pts
Spear

1 Bestigor @ [0.0] Pts

2 Tuskgors @ [0.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Gor @ [0.0] Pts
Spear

1 Bestigor @ [0.0] Pts

2 Tuskgors @ [0.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Gor @ [0.0] Pts
Spear

1 Bestigor @ [0.0] Pts

2 Tuskgors @ [0.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Gor @ [0.0] Pts
Spear

1 Bestigor @ [0.0] Pts

2 Tuskgors @ [0.0] Pts

6 Harpies @ 84.0 Pts
Scout

5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout

6 Ungor Raiders @ 36.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

1 Razorgors @ 55.0 Pts


Models in Army: 106


Total Army Cost: 1800.0

ODPOWIEDZ