kilka pytań początkującego 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 3
Napisz lepiej proszę jak jest naprawdę, a nie się nabijaj
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
1. Trolle nie zdają głupoty. Rzut K6 prowadzi do kontaktu z wrogą jednostką. Czy:
a) szarżują na tą jednostkę
b) zatrzymują sie 1 cal przed nią
2. Nasza jednostka łamie w walce wręcz jednostkę przeciwnika i udaję się ją dogonić w pościgu. Jednak rzut na pościg jest na tyle duży, że prowadzi do kontaktu do nowego wroga. Czy :
a) następuje szarża na tego nowego wroga w wyniku najeżdżania
b) zatrzymujemy się 1 cal przed wrogą jednostką
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
a) szarżują na tą jednostkę
b) zatrzymują sie 1 cal przed nią
2. Nasza jednostka łamie w walce wręcz jednostkę przeciwnika i udaję się ją dogonić w pościgu. Jednak rzut na pościg jest na tyle duży, że prowadzi do kontaktu do nowego wroga. Czy :
a) następuje szarża na tego nowego wroga w wyniku najeżdżania
b) zatrzymujemy się 1 cal przed wrogą jednostką
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Ushi
Ushi
1. podręcznik strona 76Ushi pisze:1. Trolle nie zdają głupoty. Rzut K6 prowadzi do kontaktu z wrogą jednostką. Czy:
a) szarżują na tą jednostkę
b) zatrzymują sie 1 cal przed nią
2. Nasza jednostka łamie w walce wręcz jednostkę przeciwnika i udaję się ją dogonić w pościgu. Jednak rzut na pościg jest na tyle duży, że prowadzi do kontaktu do nowego wroga. Czy :
a) następuje szarża na tego nowego wroga w wyniku najeżdżania
b) zatrzymujemy się 1 cal przed wrogą jednostką
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
2. a
w podręczniku masz to opisane, pod hasłem pursuit into fresh enemy.Ushi pisze:Dzięki Furion.Furion pisze:2. a
Kiedy ta walka z nowym przeciwnikiem jest rozstrzygana ? W następnej turze ?
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Gdzie mogę znaleźć w RB informacje o tym, czy czarodziej walczący wręcz, może rzucać czary?
Na stronie 31 jest notka, że nie mogą rzucać czarów magowie, którzy uciekają albo są poza polem bitwy. Czyli gdy czarodziej wraz ze swoją jednostką walczy wręcz może rzucać czary?
Z góry dzięki
Na stronie 31 jest notka, że nie mogą rzucać czarów magowie, którzy uciekają albo są poza polem bitwy. Czyli gdy czarodziej wraz ze swoją jednostką walczy wręcz może rzucać czary?
Z góry dzięki
Impossible is nothing.
Może rzucać wszystkie czary oprócz magic missile.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Dzięki.
Jeszcze jedno pytanie.
Na 56 stronie RB odnośnie powstrzymania się od pościgu po wygranej walce, kiedy przeciwnik ucieka.
Gdy zdam test LD, mogę zrobić reorganizację. Czy gdy mam muzyka, mogę zrobić quick reforma po zdaniu LD i potem jeszcze się poruszyć, jak po normalnej szybkiej reorganizacji? Czy niezależnie od posiadania muzyka w armii, mogę przeprowadzić tylko zwyczajnego reforma i nie mogę się już dalej poruszać?
Z góry dzięki za pomoc, nie znalazłem tego w RB.
Jeszcze jedno pytanie.
Na 56 stronie RB odnośnie powstrzymania się od pościgu po wygranej walce, kiedy przeciwnik ucieka.
Gdy zdam test LD, mogę zrobić reorganizację. Czy gdy mam muzyka, mogę zrobić quick reforma po zdaniu LD i potem jeszcze się poruszyć, jak po normalnej szybkiej reorganizacji? Czy niezależnie od posiadania muzyka w armii, mogę przeprowadzić tylko zwyczajnego reforma i nie mogę się już dalej poruszać?
Z góry dzięki za pomoc, nie znalazłem tego w RB.
Impossible is nothing.
Niezależnie od tego czy masz muzyka możesz zrobić tylko zwyczajnego reforma i nie możesz się dalej ruszyć
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Hej, czy jeżeli w oddziale, dajmy na to hordzie mam maga (lub inną postać) i nie chcę aby walczyła bo zginie, jest słaba lub cokolwiek, czy gdy dojdzie do combata, mogę nim odejść w obrębie pierwszego szerego od walki jeśli jest miejsce gdzie nie będzie się stykał z wrogiem? Słyszałem ostatnio to od znajomego z którym grałem, nie wiem czy to prawda.
nie możesz wyciągać postaci ot tak sobie, zresztą jak niby miałbyś to zrobić skoro walka jest w innej fazie niż ruchy, szarżujesz w takiej formacji w jakiej jest oddział, nie możesz nic zmienić
zanim zaszarżujesz tak ustaw formację by mag np był na rogu wówczas może uda ci się tak maksymalizować liczbę walczących by on nie był w walce
zanim zaszarżujesz tak ustaw formację by mag np był na rogu wówczas może uda ci się tak maksymalizować liczbę walczących by on nie był w walce
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mi nie chodzi o wyjście podczas walki z oddziału, tylko czy można wykonać coś na podobieństwo zasady "z drogi" jak to robi heros który się nie styka, tylko w drugą stronę, że przesuwa się na skraj pierwszego szeregu aby właśnie NIE walczyć (opcja dla magów i innych niewalczących)
Nie można, misha Ci przecież napisał.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
@Eledrin
dobry gracz by to przewidział
dobry gracz by to przewidział
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Dla Was prościzna, dla mnie czarna magia.
Mam pytanie - zresztą jak zawsze
Jest taka sytuacja:
Opis:
Była sobie walka wręcz, moich korsarze przegrali, uciekają po walce od Bretki 1. Bretka mnie nie złapała, udało mi się uciec. Teraz nadochodzi tura Bretki. Bretka 1 powstrzymuje się od pościgu, zdaje LD, robi reforma itd.
Natomiast Bretka 2 może zaszarżować na moich uciekających Korsarzy? I jak ich dotknie tylko, tzn. szarża się uda, to od razu giną?
No i zasadnicze pytanie, czy gdy są ruchy przymusowe w turze mojego przeciwnika, to ja też poruszam się swoimi uciekającymi jednostkami? Tzn. powiedzmy że Bretka 1 nie powstrzymała się od pościgu ale mnie nie dogoniła od razu jak przegrałem walkę. Nadchodzi tura Bretki, chce mnie Bretka gonić dalej, więc ja logicznie myśląc znów powinienem rzucić na dystans ucieczki tak jak oni na dystans pogoni... A gdyby po prostu mnie nie gonili, to ja i tak uciekam, w turze przeciwnika, czy tylko w swojej?
Eh... Kurde gubię się z tymi zasadami, za dużo od razu chcę przyswoić... A taką sytuację miałem dziś jak graliśmy i się zagubiłem
z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
Mam pytanie - zresztą jak zawsze
Jest taka sytuacja:
Opis:
Była sobie walka wręcz, moich korsarze przegrali, uciekają po walce od Bretki 1. Bretka mnie nie złapała, udało mi się uciec. Teraz nadochodzi tura Bretki. Bretka 1 powstrzymuje się od pościgu, zdaje LD, robi reforma itd.
Natomiast Bretka 2 może zaszarżować na moich uciekających Korsarzy? I jak ich dotknie tylko, tzn. szarża się uda, to od razu giną?
No i zasadnicze pytanie, czy gdy są ruchy przymusowe w turze mojego przeciwnika, to ja też poruszam się swoimi uciekającymi jednostkami? Tzn. powiedzmy że Bretka 1 nie powstrzymała się od pościgu ale mnie nie dogoniła od razu jak przegrałem walkę. Nadchodzi tura Bretki, chce mnie Bretka gonić dalej, więc ja logicznie myśląc znów powinienem rzucić na dystans ucieczki tak jak oni na dystans pogoni... A gdyby po prostu mnie nie gonili, to ja i tak uciekam, w turze przeciwnika, czy tylko w swojej?
Eh... Kurde gubię się z tymi zasadami, za dużo od razu chcę przyswoić... A taką sytuację miałem dziś jak graliśmy i się zagubiłem
z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
Impossible is nothing.
W turze przeciwnika nie kontynuujesz ucieczki. Wyjątkiem jednak jest sytuacja, w której jakiś oddział przeciwnika deklaruje szarżę na Twoja uciekającą jednostkę. W takim wypadku całość rozpatrujesz tak jakby jednostka uciekająca dała w reakcji na szarżę flee.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki