8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Macias »

Nie, jak trafia na 6+ to poisony na 5+ przepadają
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

i analogicznie, jak trafiasz na 7+ to w praktyce tracisz poison.


Spotkałem (poza Polską) się z dwoma interpretacjami redirecta, i już sam zgłupiałem. (najlepiej jak by ktoś podał ruling zgodny z ETC)

Redirecta wykonujesz w
1. Momencie jak przeciwnik rozpatrzy flee.
2. Po zadeklarowaniu innych szarż.
3. jakaś inna opcja.

Prosił bym o podanie uzasadnienia.

Dzięki.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Byro pisze:A czy przypadkiem reinforcement nie wraca w remaining moves, podczas gdy random movement jest w compulsory moves?
Tak chyba było w 7 edycji, ale teraz nie mogę tego znaleźć w podręczniku. Anyone?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To było w zasadzie pytanie retoryczne, jest compulsory przed remaining, reinforcements są też w remaining.

Co do redirect - obstawiam 2.
Bazując na FAQ
Q: If multiple units have declared a charge against a unit that
has chosen a Flee! Charge response, can they all attempt to redirect
their charge if there is another viable target in range? (p18)
A: Yes. The controlling player chooses in which order to try
and redirect his charging units.
Ta sytuacja nie byłaby możliwa gdyby deklarować redirect zaraz po zdeklarowaniu flee.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Pierwsza jednostka szarżuje, HOLD.
Deklarujesz kolejną, FLEE.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No, i co wówczas? pierwsza robi redirect już po kolejnej deklaracji. Więc siłą rzeczy robi redirect po kolejnych deklaracjach.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Tak, ale czy, w między czasie mogę inne szarże deklarować? po czym wrócić do redirectów, czy mam je zrobić przed deklaracją nowych szarż?

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

przeciwko jakim jednostką ironcurse icon daje warda 6+? co jest uważane za war machine a co już nie, gdzie jest granica?
czy jest ward przeciwko: latarce, impactom ze steam tanka, zionięciu salamandry, strzałowi z hellcannona, bolthrowerom?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

przeciwko 'warmachine weapons'
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ważne, żeby atak był wykonany jako "warmachine weapon" czyli jak masz np wpisane, że coś jest typu chariot (OK - ironblaster?) ale strzela jak canon to masz warda, w CC tego warda już nie masz, bo nie oberwiesz armatą w zwarciu

są czasami jednostki/zasady itp które mówią, że coś strzela jak "shots as stone thrower / bolt thrower / canon"
o to chodzi, i zdaje się nie oznacza to że wszystkie templaty to "warmachine weapon"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Luciu
Mudżahedin
Posty: 235

Post autor: Luciu »

Czy poszczególne armie mogą używać wszystkich przedmiotów z Rulebooka czy tylko tych, które mają wypisane w armybookach?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

RB itemy są dla wszystkich, przeczytaj jeszcze raz opis
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Dodać jeszcze można, że jeśli przedmioty się powtarzają, to aktualny jest koszt punktowy z armybooka, no i do rulebookowych przedmiotów w ogóle nie mają dostępu kraśki i demony.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Luciu pisze:Czy poszczególne armie mogą używać wszystkich przedmiotów z Rulebooka czy tylko tych, które mają wypisane w armybookach?
zestawienie ilosci postow napisanych na forum oraz pytania robi wrażenie, pewnie malarz :)

Pytanie:
Pisalem juz na podforum VC, ale jako ze niewiele osob tam zagląda a odpowiedz Mishy wydaje sie obiecujaca, przenosze tutaj.

"Rod of flaming death 40pkt

Bound Spell (PL 3). If cast successfully, this item cast a magic missle with range 18" that inflicts D6 S4 hits with Flaming Attacks special rule. Any unit taking one or more unsaved Wounds from this spell must immediately take panic test. Futhermore, if the target unit moves for any reason during next turn, every model in the unit suffer an immediate S4 hit,after which the spell's effects end. If the unit does not move the spell ends at the start of the caster's next Magic phase."

a) nie musze zadawac rany oddzialowi aby reszta efektu czaru działała (hit S4 przy ruchu)?
b) czy jesli ja w kolejnej swojej turze zadeklaruje szarze na oddzial a on da flee to czy dostanie hity (problematyczne zestawienie -> "during next turn" oraz "spell ends at the start of the caster's next Magic phase" ?
c) czy 'domykanie drzwi' podczas szarzy przez oddzial szarzowany jest traktowany jako ruch tej jednostki(dostaje hity)?

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Oddział chosenów z bohaterem. Jeden szereg, bohater z boku. Jest w czelendżu z czempionem rycerzy atakującym od przodu. Dostaje również szarżę na przód od generała na gryfie. Generał styka się tylko z bohaterem. W jednostce oprócz bohatera został tylko czempion. Czy gryf może Thunderstompa użyć?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Waldi pisze:Oddział chosenów z bohaterem. Jeden szereg, bohater z boku. Jest w czelendżu z czempionem rycerzy atakującym od przodu. Dostaje również szarżę na przód od generała na gryfie. Generał styka się tylko z bohaterem. W jednostce oprócz bohatera został tylko czempion. Czy gryf może Thunderstompa użyć?
Tak, jest przecież w b2b kontakcie z wrogim oddziałem piechoty.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Leoh pisze: a) nie musze zadawac rany oddzialowi aby reszta efektu czaru działała (hit S4 przy ruchu)?
b) czy jesli ja w kolejnej swojej turze zadeklaruje szarze na oddzial a on da flee to czy dostanie hity (problematyczne zestawienie -> "during next turn" oraz "spell ends at the start of the caster's next Magic phase" ?
c) czy 'domykanie drzwi' podczas szarzy przez oddzial szarzowany jest traktowany jako ruch tej jednostki(dostaje hity)?
a) nie musisz zadac hita zeby byla dalsza czesc efektu
b) next turn to next turn. Wiec w turze twojej flee nie robi hitow
c) jak wyzej.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Szybkie pytanie:
czy jeśli mam hw z runą na nim to on nadal daje mi parry sv z tarczą czy traktowany jest w 100% jako magiczna broń.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jest magic weaponem.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.

zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany