8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
A jeśli ten mag stoi w drugim szeregu to nagle pegaz teleportuje się na bok tego oddziału żeby stykać się z magiem? Przecież to paranoja jakaś.
"if for whatever reason, this is not possible, assume that the two models are in base contact(this might require a little gumption to work out, so it's best to move the model if you can)"X.Maciek pisze:A jeśli ten mag stoi w drugim szeregu to nagle pegaz teleportuje się na bok tego oddziału żeby stykać się z magiem? Przecież to paranoja jakaś.
Dla mnie wyzej wymieniona sytulacja jest dokladnie tym co autorzy mieli na mysli, wiec wtedy nie przestawiasz (przyjmujacego), w ogole, w innych przypadkach -przestawiasz
Fun facts

Noun 1. gumption - sound practical judgment; "Common sense is not so common"; "he hasn't got the sense God gave little green apples"; "fortunately she had the good sense to run away"
common sense, good sense, horse sense, mother wit, sense
sagaciousness, sagacity, discernment, judgement, judgment - the mental ability to understand and discriminate between relations
logic - reasoned and reasonable judgment; "it made a certain kind of logic"
nous - common sense; "she has great social nous"
road sense - good judgment in avoiding trouble or accidents on the road
2. gumption - fortitude and determination; "he didn't have the guts to try it"
guts, moxie, backbone, grit, sand
fortitude - strength of mind that enables one to endure adversity with courage
colloquialism - a colloquial expression; characteristic of spoken or written communication that seeks to imitate informal speech
Ostatnio zmieniony 22 lip 2012, o 08:48 przez Leoh, łącznie zmieniany 1 raz.
no wiele osób o tym nie pamięta to fakt! Jedno mnie zawsze męczy...
Jeśli to kowboj rzuci pierwszy wyzwanie do regimentu w którym jest czempion i mag i przeciwnik odmówi - to championa nie da się odstawić do tyłu - czy musi odstawić maga do tyłu?
Jeśli to kowboj rzuci pierwszy wyzwanie do regimentu w którym jest czempion i mag i przeciwnik odmówi - to championa nie da się odstawić do tyłu - czy musi odstawić maga do tyłu?
To jeszcze powiedzcie mi dlaczego jeśli pegaz przesuwa się do drugiego maga w pierwszym szeregu to sytuacja ta jest możliwa, ale już przesunięcie pegaza na bok oddziału do maga w drugim szeregu już jest niemożliwa? W zdaniu pada tylko słowo "move", nie ma tam nic na temat stref.
"If no enemy character steps forward to meet the challenge, one of them must retire in ignominy (ignominy - hańbaPiotrB pisze:no wiele osób o tym nie pamięta to fakt! Jedno mnie zawsze męczy...
Jeśli to kowboj rzuci pierwszy wyzwanie do regimentu w którym jest czempion i mag i przeciwnik odmówi - to championa nie da się odstawić do tyłu - czy musi odstawić maga do tyłu?

wiec wydaje sie ze mag musi sie wycofac,(a na jego miejswce wchodzi "rank and fire" - bijący mocniej

Aby dostawic sie do flanki (lub tylu) musisz byc w tej zonie podczas szarzy(21 strona w booku). Przestawiajac sie do challange na bok (jak mag stoi w 2 szeregu z boku) lub tyl (jesli stoi w srodku drugiego szeregu, 2 szeregowego oddzialu), oznacza dla Ciebie bonus +1,+2 za flanke/tyl, podczas gdy szarzowales z przodu. Moze i nie jest to nigdzie jasno zakazane, ale logicznym(wynikajacym z mechaniki szarzy) jest ze nie mozesz tak zrobic.X.Maciek pisze:To jeszcze powiedzcie mi dlaczego jeśli pegaz przesuwa się do drugiego maga w pierwszym szeregu to sytuacja ta jest możliwa, ale już przesunięcie pegaza na bok oddziału do maga w drugim szeregu już jest niemożliwa? W zdaniu pada tylko słowo "move", nie ma tam nic na temat stref.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=35720miły5 pisze:Nie wiem czy napisać to tutaj , ale czy ma ktoś może link do aktualnych zasad Euro ? (chyba tak to się pisze)
Pozdrawiam
Tutaj masz w poscie organizatora w dziale : Ograniczenia EURO
+ uscislenia sedziowskie i erraty/faqi GW
wszystko w jednym
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Jak przeglądam te ograniczenia wklejone powyżej, a gdzieś jakieś znalezione na necie, to się trochę różnią.
W tych wysłanych przez Ciebie Leoh, w Dark Elves nie widzę ograniczenia na magię Death i Shadow.
Cytuję: "player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra." Nie ma w tej grupie wymienionych czarodziejek z lore of death i shadow.
Np. tutaj http://naszebitwy.blogspot.com/2012/04/ ... -euro.html
czy tu:
http://bolter.com.pl/turniej-warhammer- ... niedziela/
i gdzie nie spojrzę jest takie ograniczenie.
Gdzie jest błąd? Czym się kierować?
W tych wysłanych przez Ciebie Leoh, w Dark Elves nie widzę ograniczenia na magię Death i Shadow.
Cytuję: "player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra." Nie ma w tej grupie wymienionych czarodziejek z lore of death i shadow.
Np. tutaj http://naszebitwy.blogspot.com/2012/04/ ... -euro.html
czy tu:
http://bolter.com.pl/turniej-warhammer- ... niedziela/
i gdzie nie spojrzę jest takie ograniczenie.
Gdzie jest błąd? Czym się kierować?
Impossible is nothing.
Ograniczenia, które podał Leoh to te najbardziej aktualne. Natomiast te podane przez Ciebie to starsze wersje, które są już nieaktualne.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Na Turnieju w Krakowie sędziowano, że przy rollu "HIT!" na Scatter Dice wzornik czaru Pit of Shades nie scateruje. Szukam już drugi dzień i nie mogę znaleźć dlaczego. Pomożecie?
Bo jest "Hit", który mówi, ze nie scatteruje. Aby po rzuceniu "Hit" wzornik scatterował to musi być w opisie to wyszczególnione, a przy pitce nie jest.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
RB p.9 Scatter 2 akapit po wytłuszczonym. BTW na końcu RB masz indeks który pomaga w szukaniu.Paraszczak pisze:Na Turnieju w Krakowie sędziowano, że przy rollu "HIT!" na Scatter Dice wzornik czaru Pit of Shades nie scateruje. Szukam już drugi dzień i nie mogę znaleźć dlaczego. Pomożecie?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
ktoś kiedyś pisał że tak, ale ja się z tym nie zgadzam, gdyż to nie dispel dice a jedynie bonus do wyniku. Niby zazwyczaj sprowadza się do tego samego, ale jednak nie zawsze - sam sceptre na przykład nie może być użyty do dispelowania, trzeba najpierw rzucić dd.
pozdrawiam
pozdrawiam
Aha... a Power Stone to jedynie bonus do wyniku to cast?Assur pisze:gdyż to nie dispel dice a jedynie bonus do wyniku.

Na poważnie - to nie dość, że dodatkowa kość, to jeszcze bonusowo dorzucana PO rzucie na dispell a więc po sprawdzeniu, czy wyszło, czy nie. Trudno to inaczej interpretować, jak liczyć do limitu dodatkowych kości.
A bonus do wyniku to masz np. w Dark Acolyte " Adds D3 to casting total whenever he sucessfully casts Invcation of Nehek". Tu nie ma dodatkowej kości, bo najpierw musisz rzucić czar, żeby zadziałało. Podobnie przy Fire lore attribute.
ale takich przykładów jest dużo ... HE i Anulian crystal - zabiera 1 PD i dodaje 1 dd - (w rozliczeniu są to w 2 dd ) a liczy się za jedno. Krasnoludzki run który zabiera kostkę - też nie wlicza się do limitu DD dla krasnoludów...etc,etc.... Zostawcie scepter w spokoju
.... nie jest liczony jak PD i niech tak zostanie 


sceptre nie możesz użyc jeżeli w jakiś sposób dodajesz sobie 2dd an ture (np z chanellingu) czyt tak jest to dodatkowa kosc. wszystko co jest kostka jest kostką poza grzybkami od night goblinów ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"