Pare noobowskich pytań.

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

Zablokowany
Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Re: Pare noobowskich pytań.

Post autor: Artur »

Witam mam parę pytań (zaczynam grę ogrami) co do waszych rozpisek, a przede wszystkim do złożenia bohaterów:

- Dlaczego na dużym magu jest shadow - ta domena jest aż tak dobra że można poświęcić regenke z własnego lora?
- Z opisu gready Fist nie rozumiem jak to ma działać, oprócz +1S i warda który i tak się nie kumuluje ze zbroją - prosił bym o dwa zdania celem wytłumaczenia reszty potencjału tego itamka.
- Jak optymalnie złożyć BSB (żeby coś przeżył) i małego maga - chodzi mi o taki powiedzmy standard - coś co się sprawdza ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

Hej,

1. Shadow raczej nie :) (Ogry nie maja dostepu do Shadowa) :wink: , jesli juz to death, zeby kombowal sie z greedy fistem a poza tym to wyborny lore :!: .
2.Greedy Fist jest taki fajny bo oprocz efektow o ktorym mowisz zdejmuje 1 lvl maga ( i 1 czar) za kazdy hit zadany przez posiadacza. 8) 8)
3.Najczesciej BSB ( mowie o ETC) i tak ma miec tylko korne i jakis mieczyk czy cos, jak nie chcesz zeby sie stykal to sie nie styka, tylko stoi w 2 szeregu. :P

Mam nadzieje ze pomoglem. Sry za brak polskich znakow ale nie pisze z polskiego kompa.

Pozdro 600
Cz.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Czcibor pisze:Hej,

1. Shadow raczej nie :) (Ogry nie maja dostepu do Shadowa) :wink: , jesli juz to death, zeby kombowal sie z greedy fistem a poza tym to wyborny lore :!: .
2.Greedy Fist jest taki fajny bo oprocz efektow o ktorym mowisz zdejmuje 1 lvl maga ( i 1 czar) za kazdy hit zadany przez posiadacza. 8) 8)
3.Najczesciej BSB ( mowie o ETC) i tak ma miec tylko korne i jakis mieczyk czy cos, jak nie chcesz zeby sie stykal to sie nie styka, tylko stoi w 2 szeregu. :P

Mam nadzieje ze pomoglem. Sry za brak polskich znakow ale nie pisze z polskiego kompa.

Pozdro 600
Cz.
Dzięki ;) i kolejna fala pytań

1. Oczywiście chodziło mi o death sry.
2. Z każdy hit ale w cc czy w ogóle z cast-a też ? Pamiętam że w opisie jest coś o magic misile i o tym że jak się wywarduje to broń przeciwnika przestaje być magiczna i teraz znowu pytanie czy jak zdam tego warda z itemu czyli 6+ czy najlepszego jakiego mam czyli 4+ ?
3. Tylko gościu z koroną czy cały oddział w którym się znajduje ma stuborna ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

2 - każdy hit, przede wszystkim chodzi o te z magii death
3 - cały oddział
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Właśnie, w AB jest napisane: "Dodatkowo za każdym razem kiedy Ogr z Zachłanną Pięścią trafia Czarodzieja...". Traci lvl kiedy czar trafi, czyli uda się go rzucić i nie będzie dispela, czy wejdą np. z zerówki cztery woundy i wtedy schodzą 4lvle?

Co do składania BSB i małego maga, to wymyśliłem coś takiego:
1 Bruiser @ 195.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Charmed Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Butcher @ 154.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1; Great Weapon
Enchanted Shield [5.0]
Crown of Command [35.0]
Tormentor Sword [5.0]

BSB i Slaughmaster stoją z Championem i muzykiem z przodu, tylko część modeli przeciwnika może bić po oddziale, co mi bardzo odpowiada ze względu na niski Sv.
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

jawor pisze:Właśnie, w AB jest napisane: "Dodatkowo za każdym razem kiedy Ogr z Zachłanną Pięścią trafia Czarodzieja...". Traci lvl kiedy czar trafi, czyli uda się go rzucić i nie będzie dispela, czy wejdą np. z zerówki cztery woundy i wtedy schodzą 4lvle?
akurat z zerówki nie, bo zerówka nie robi 'hitów' tylko wounduje, ale z pozostałych dwóch snajperek (na T i S) jak najbardziej
jawor pisze: Co do składania BSB i małego maga, to wymyśliłem coś takiego:
1 Bruiser @ 195.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Charmed Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Butcher @ 154.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1; Great Weapon
Enchanted Shield [5.0]
Crown of Command [35.0]
Tormentor Sword [5.0]

BSB i Slaughmaster stoją z Championem i muzykiem z przodu, tylko część modeli przeciwnika może bić po oddziale, co mi bardzo odpowiada ze względu na niski Sv.
No to taki standard raczej z tym ustawieniem ;) Ja osobiście zamieniłbym magiczne tarcze między BSB i małym rzeźnikiem. BSB jako przyjmujący ciosy będzie miał stałego sv 3+, charmed shield jest lepsze raczej w wypadku oberwania strzału z działa. A jeśli rzeźnik ma siedzieć w 2 szeregu to raczej tarczy nie bedzie potrzebowal.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

Co do itemów chodzi ogółem o to aby któryś miał Koronę inny warda 4+ a zwykle duży rzeźnik combo fist+death

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

- Przy temacie: Lord na 4lvl z gredy fist i death, opłaca się mieć 2-poziomowego maga z gut magic, czy lepiej pierwszaka mieć tylko.

- A i czemu nikt nie kombinuje z dwoma oddziałami ironsów ? Przecież chyba lepiej mieć dwa dobre klocki i spróbować upchać bohaterów w dwóch klockach niż mieć jeden kloc warty 1400 pkt ?
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

I tak i nie.
-często ten 2 lvl nic nie rzuci, bo szkoda ci będzie kostek
- 35 pkt nie piechotą chodzi
- większy frag dla przeciwnika
- 2 czary to trochę mało jeśli chcesz solidnie poboostować
+ zwiększa jego przeżywalnośc(więcej czarów= więcej heala)
+ 2 lvl, jak lord zmaści dispelowanie to zawsze jakiś bonus
+ lore of death ma tylko 2 czary do combatu czyli max 8 kostek, a co jak masz więcej ?
+ zwiększasz szansę wylosowania takich czarów jakie ci się podobają

:)

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Artur pisze: - A i czemu nikt nie kombinuje z dwoma oddziałami ironsów ? Przecież chyba lepiej mieć dwa dobre klocki i spróbować upchać bohaterów w dwóch klockach niż mieć jeden kloc warty 1400 pkt ?
2 duże oddziały IG sprawiają, że nie ma punktów na resztę zabawek
2 małe oddziały IG sprawiają, że to łatwe pkt.
2 dowolne oddziały IG sprawiają, że jeden nie ma korony, i nie masz wyboru którego herosa chować przed ciosami.

To tak na szybkości :D
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Co racja to racja, ale:
- dwa oddziały to przy łączonej szarży 2x więcej ataków
- to mniejszy ból po fakcie gdy któryś zostanie rozjechany przez słonko, piktę, carcs call, czy nawet dłelersów(33% szansy na stratę ogra to dużo)
- to większe możliwości taktyczne
- zarazem trudniejsze pkt do zdobycia, bo trudniej wyrżnąć 12 ironsów niż 9 :)

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

kubencjusz pisze:Co racja to racja, ale:
- dwa oddziały to przy łączonej szarży 2x więcej ataków
- to mniejszy ból po fakcie gdy któryś zostanie rozjechany przez słonko, piktę, carcs call, czy nawet dłelersów(33% szansy na stratę ogra to dużo)
- to większe możliwości taktyczne
- zarazem trudniejsze pkt do zdobycia, bo trudniej wyrżnąć 12 ironsów niż 9 :)
W mojej ocenie:
Ad.1 To się tak nie przelicza. Wprost licząc tracisz parę stompów i impaktów. Nic więcej.
Ad.2 Słonko i pitka łatwiej czynią mniejsze oddziały bezwartościowymi.
Ad.3 Nie są większe, bo wkładasz więcej ironów zamiast np. mournów, bo punktów z kosmosu nie wytrzaśniesz.
Ad.4 To jest prawda jedynie w przypadku jednego oddziału 9 IG i jednego oddziału 12 IG.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

Witam wszystkich :) mam dość nietypową prośbę: mógłby ktoś napisać jakie jednostki w armii to podstawa, standard, są wręcz obowiązkowe do gry w każdej rozpisce? I mógłby ktoś krótko napisać jaka jest przydatność firebelly i yettich? Bo nie grałem w battla już z dobre pół roku i pozbyłem się armii (bretki) i planuję za jakiś czas powrót z armią ogrów. Jednak wszystkie jednostki będę miał konwertowane albo rzeźbione od 0 bo niestety figurki ogrów średnio mi się widzą :p A że o armii poza fluffem nic nie wiem, nie wiem co tworzyć, żeby się w przyszłej armii przydało. Z góry dzięki za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Jako core podstawa to Ironguts'i, chyba nie widziałem rozpiski bez nich. Yeti są raczej rzadkow wystawiane bo w specjalach zdecydowanie lepszym wyborem sa Mournfangi (tez raczej podstawa w kazdej rozpisce), ostatnio rzadziej Maneaterzy. Firebelly jest spoko, ale jesli bedziesz chcial zagrac na innym lore magii niz ogrowy na generale, to moze sie zdarzyc, ze na firebelliego nie starczy Ci miejsca.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Podstawa:
1 x oprawca - generał
1 x pięściarz - bsb (nie ma oryginalnego modelu - wyłącznie konwersje)
12 - lub więcej - ironguts z dwurakami (9 na euro, 12+ na openy)
max 6 bulli (zwykłe ogry) złożenie dowolne: ahw/ironfist

Standard:
2x4/5 mournfangi
lub
6 maneaterów (jeżeli chcesz wysywig to najpopularniejsi są z parą pistoletów)

Obowiązek:
2-3 kotki
ironblaster

Co do Yeti to testowałem je troszkę towarzysko, głowy nie urywają, są mobilne, ale boli je bardzo jakikolwiek ostrzał, nie mówiąc o ognistych atakach.

Firebelly to obowiązkowy bohater (imo) na małe pukty jako generał. Na większe mi fajnie się sprawdza jako drugi czarodziej (gram na oprawcy na włąsnej domenie)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Matysz
Mudżahedin
Posty: 215

Post autor: Matysz »

Witam, właśnie na allegro lądują moje HE, a na półce dumnie pręży się paczuszka Żelazobrzuchów :)
Dwa pytanka:
1) Czy impacty z ogre charge zadaje 1. szereg, czy cały oddział? Nie mogę się doczytać tego, mam ang. kodex :/
2) Czy ołowiomiotacze mają te same tłowia co zwykłe ogry?

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

1.Impacty zadaje tylko pierwszy szereg lecz na każdy następny masz 1+S czyli z 2 szeregami walisz z siłą 6 z impactów.
2.Tak mają te same

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

!Młody! pisze:2 szeregami walisz z siłą 6 z impactów.
to chyba z s5 ;) bonus do siły jest za rank bonus, a 1 szereg do tego się nie wlicza
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

Tak chodziło mi o to że masz np. ustawienie 4x3 nie wliczałem 1 szeregu i masz wtedy 2 szeregi tak jak w podliczaniu bo walce

Szarik
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Szarik »

Hej, pytanko tak dla upewnienia sie: Czy Thundertusk moze w jednej turze strzelic ze wszystkich swoich broni zasiegowych ? (placek, harpun i chaintrap)

Zablokowany