8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Własnych nie musi, nie jest przecież ze sobą w b2b.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Pytanie o combat reform:
1. w sytuacji po walce ( 1 ) o mozliwosci reformu niebieskiego oddzialu ( 2 oraz 3 ) ?
2. Czy reforma po walce moze wygladac tylko tak ze bohater zmieni swoje miejsce w ktorym styka sie z przeciwnikiem (wyjsc z base to base z innym bohaterem przeciwnika, jesli nie w challange) ?
Combat reform 55 strona, reform 14, rulebook.

wg mnie.
AD1. w combat reform jest napisane ze je jest to std reforma(czyli srodek musi byc zachowany) wiec poprawna jest reforma z rysunku nr 3.
AD2. jest napisane "the model can be in base contact with a different enemy at the end of the reform if you wish", wydaje sie tez ze mozna zrobic reform podczas ktorego nie zmieniamy facingu ani nie wprowadzamy wiekszej ilosci modeli do walki, wiec IMO tak.
1. w sytuacji po walce ( 1 ) o mozliwosci reformu niebieskiego oddzialu ( 2 oraz 3 ) ?
2. Czy reforma po walce moze wygladac tylko tak ze bohater zmieni swoje miejsce w ktorym styka sie z przeciwnikiem (wyjsc z base to base z innym bohaterem przeciwnika, jesli nie w challange) ?
Combat reform 55 strona, reform 14, rulebook.

wg mnie.
AD1. w combat reform jest napisane ze je jest to std reforma(czyli srodek musi byc zachowany) wiec poprawna jest reforma z rysunku nr 3.
AD2. jest napisane "the model can be in base contact with a different enemy at the end of the reform if you wish", wydaje sie tez ze mozna zrobic reform podczas ktorego nie zmieniamy facingu ani nie wprowadzamy wiekszej ilosci modeli do walki, wiec IMO tak.
podaj cytat, będzie milej i przyjemniej ; p
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Ad.1 Czyli obie reformy są poprawne.panterq pisze:Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Update faq 1.5:Leoh pisze:w dowolnym (np w fazie ruchu przeciwnika)Szypul pisze:W którym momencie mag może przerwać RIPa rzucanego przez siebie?
W moim rozumieniu vortexa mozna zdjac np. przed faza swojego ruchu(lub przed rozpoczęciem dowolnej innej) ale juz nie w trakciePage 36 – Spell Resolution, Remains in Play Spells
Change “[...]at any time[...]” to “[...] at any time, except for
magical vortexes which he can only choose to end at the start of
a phase[...]”
Ostatnio zmieniony 29 lip 2012, o 15:31 przez Leoh, łącznie zmieniany 1 raz.
Przegladajac Faq GW 1.5 natrafilem na :
Czy to czasami nie kłóci sie z naszymi uscisleniami polskimi? :Q: Must a character be moved to the front rank of a unit as soon as
a space becomes available? (p100)
A: Yes.
Czy tez moze w ten sposob wlasnie zostalo to uscislone ?Ruch bohaterów w oddziałach
Po każdym manewrze „reform” bohaterowie muszą znajdowad się w pierwszym szeregu, jeśli jest to możliwe. Jeśli bohater znajduje się w drugim szeregu oddziału i zwalnia się miejsce w pierwszym szeregu, przemieszcza się on automatycznie na wolne miejsce na początku swojej fazy ruchu.
Czy jeśli hotek wygeneruje miskasta u wrogiego maga to czy czar jest dispelowany czy musze go rozpraszać?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Hmmm... Właśnie opis hoteka mówi ze czar jest nieudany ( jeśli dobrze czytam ) W polskiej książce jest to napisane wprost natomiast przy angielskim faq opis hoteka mówi że czar wchodzi tylko przy 2x6. Dla tego nie jestem pewien.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Tłumaczac na polski ostatnie zdanie brzmi tak:" że będzie to nadal tylko rzucić zaklęcie z nieodpartej siły na rolce dublecie 6 ". Z tego zdania wynika ze TYLKO na dublecie 6 czar wchodzi.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
to nie tłumacz przez google translatora 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sam to przetłumaczyłem wiem ze troche to dziwnie brzmi ale tak jest dokładnie napisane.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
ech... a przeczytaleś całość? 
hotek daje miscasta, ale to nie znaczy ze czar zawsze bedzie IFK
czar z IFK wchodzi nadal tylko na 2x6 ale miscast masz od kazdego dubletu

hotek daje miscasta, ale to nie znaczy ze czar zawsze bedzie IFK
czar z IFK wchodzi nadal tylko na 2x6 ale miscast masz od kazdego dubletu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak pierwsza część sie zgadza ze czarodziej ma missa na dublecie. A ostatnie zdanie właśnie mówi o tym że czar "wchodzi" na ifce. A na pozostałych nie.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
ostatnie zdanie mówi, że czar wchodzi z IFK tylko na 2x6, a nie że w ogóle wchodzi, przeczytaj jeszcze raz zdanie
Any Wizard (friend or foe) within 12" of the wearer, attempting to cast a spell must roll on the Miscast table
on any roll of a double. Note that this will still only cast a spell with irresistible force on a roll of double 6.”
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A