8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
moim zdaniem możesz jeśli nie byłeś w chalengu...
Ale przeciez nie deklaruje atakow ktorych nie mam.Andrzej pisze:Nie możesz. Ataki są wykonywane w tej samej inicatywie, a wiec mogą iść tylko w maga.
A kiedy juz je mam stykam sie juz z oddzialem.
na przykladzie :
nie robie "5 i wszystkie ktore wygeneruje" tylko "5 atakow tutaj" -> cel zabity, mam dodatkowy 1A(czempion) lub 5A(hero) -> stykam sie z oddzialem, deklaruje ataki w oddzial.
chodzi o sytuacje w ktorej stykam sie TYLKO z magiem/czempionem i tylko w niego moge zadeklarowac pierwsze 5 atakow.Asassello pisze:sprawa jest trochę bardziej złożona. Zakładając że nie ma challenga.Andrzej pisze:Nie możesz. Ataki są wykonywane w tej samej inicatywie, a wiec mogą iść tylko w maga.
Mam 5 ataków, rozdzielam je następująco: 3 idą w maga a 2 idą w oddział. Mag dostał 2 rany i zdechł, oddział tez dostał 2 rany. Mam dodatkowe 4 ataki. W kogo teraz one powinny być wymierzone?
Znów mogę dowolnie rozdzielić, czy jest też coś co nakazuje mi uderzać tymi dodatkowymi atakami w to w co już wcześniej uderzałem?
Ale to IMO niewiele zmienia
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Takie pytanko przy okazji zadam. Z czego wynika fakt, że jeśli model styka się tylko z Championem oddziału to może uderzać tylko w niego i nie może po oddziale? Potrzebny mi jakiś cytat, bo już słyszałem na turnieju wersję, że można normalnie w oddział bić pomimo Championa.
rany z championa nie przechodza w oddzial.
w druga strone ta zasada juz nie dziala. z oddzialu rany nadmiarowe przechodza na championa.
w druga strone ta zasada juz nie dziala. z oddzialu rany nadmiarowe przechodza na championa.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
cytat to ten kawałek RB gdzie jest napisane że możesz uderzać uderzać jedynie w modele w styku.Azurix pisze:Takie pytanko przy okazji zadam. Z czego wynika fakt, że jeśli model styka się tylko z Championem oddziału to może uderzać tylko w niego i nie może po oddziale? Potrzebny mi jakiś cytat, bo już słyszałem na turnieju wersję, że można normalnie w oddział bić pomimo Championa.

- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Bardzo proszę.Azurix pisze:Takie pytanko przy okazji zadam. Z czego wynika fakt, że jeśli model styka się tylko z Championem oddziału to może uderzać tylko w niego i nie może po oddziale? Potrzebny mi jakiś cytat, bo już słyszałem na turnieju wersję, że można normalnie w oddział bić pomimo Championa.
Strona 48 RB.
"Normally, a warrior can only strike blows against an enemy model in base contact."
Impossible is nothing.
To dwa rozne przyklady. Ataki o tej samej inicjatywie sa wyplacane rownoczesnie, ergo mag "jeszcze nie zginal" kiedy dorzucasz dodatkowe, stoi w btb z Toba nadal. To tez zaleta, bo na przykladzie Asassello np mag dostaje 2 rany z 3, masz nowe 4 ataki i znow je rozdzielasz - mozesz dobic maga.Leoh pisze:chodzi o sytuacje w ktorej stykam sie TYLKO z magiem/czempionem i tylko w niego moge zadeklarowac pierwsze 5 atakow.Asassello pisze:sprawa jest trochę bardziej złożona. Zakładając że nie ma challenga.Andrzej pisze:Nie możesz. Ataki są wykonywane w tej samej inicatywie, a wiec mogą iść tylko w maga.
Mam 5 ataków, rozdzielam je następująco: 3 idą w maga a 2 idą w oddział. Mag dostał 2 rany i zdechł, oddział tez dostał 2 rany. Mam dodatkowe 4 ataki. W kogo teraz one powinny być wymierzone?
Znów mogę dowolnie rozdzielić, czy jest też coś co nakazuje mi uderzać tymi dodatkowymi atakami w to w co już wcześniej uderzałem?
Ale to IMO niewiele zmienia
@Leoh
ataki o tej samej inicjatywie idą razem w legalny cel B2B, nie możesz bić po oddziale to twoja strata, nie ma co drążyć tematu to proste rzeczy opisane w RB tu nie trzeba żadnych uściśleń
EDIT: chodziło mi o sytuację ogólną w corner to corner z championem, bez red fury
było tak ustawić swój oddział by tego uniknąć, dałeś ciała w tym elemencie to cierpisz
@Asassello
w corner to corner jak jestes z characterem albo championem to nie mozesz bic w oddział, o taką sytuację było pytanie
ataki o tej samej inicjatywie idą razem w legalny cel B2B, nie możesz bić po oddziale to twoja strata, nie ma co drążyć tematu to proste rzeczy opisane w RB tu nie trzeba żadnych uściśleń
EDIT: chodziło mi o sytuację ogólną w corner to corner z championem, bez red fury

było tak ustawić swój oddział by tego uniknąć, dałeś ciała w tym elemencie to cierpisz

@Asassello
w corner to corner jak jestes z characterem albo championem to nie mozesz bic w oddział, o taką sytuację było pytanie
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, o 22:25 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
z RB :misha pisze:@Leoh
ataki o tej samej inicjatywie idą razem w legalny cel B2B, nie możesz bić po oddziale to twoja strata, nie ma co drążyć tematu to proste rzeczy opisane w RB tu nie trzeba żadnych uściśleń
było tak ustawić swój oddział by tego uniknąć, dałeś ciała w tym elemencie to cierpisz
Uwazam ze zgodna z duchem gry bylaby interpretacja podzielenia "szansy na atak" na "part 1" i "part 2". Wampir wywala z siebie 5 atakow co owocuje(lub nie) kolejną szansą na atak (w tej "inicjatywowej podfazie").Models can figtht if they are in base contact with an enemy model when it is their chance to attack
Wampir nie moze na wyrost alokowac ataków których nie ma, bo to wydaje się nielogiczne.
To moze i jest pewna nadinterpretacja ale nie rózni specjalnie od założenia ze w "inicjatywowej podfazie" na miejscu zabitego czempiona leży trup, i dopiero jak kolejny model z niższą inicjatywą atakuje w to miejsce pojawia się tam "rank and fire".
Edit: no dobra chyba dokonuje nadinterpretacji a zasady wydaja sie prosto napisane.
Edit 2: Nie chodzilo mi o dodatkowe ataki wygenerowane w challenge z red fury do przerzucania na oddzial, tylko o sytuacje bez challenge w styku corner to corner tylko z jakims charakterem i pozniejsze przerzucenie atakow nowych w rank and fire wchodzacych na miejsce zabitego championa/maga
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, o 23:07 przez Leoh, łącznie zmieniany 2 razy.
nie rozumiem o co Ci chodzi, chyba nie do końca załapałeś bieg tego wątku albo moją wypowiedź.misha pisze:@Asassello
w corner to corner jak jestes z characterem albo championem to nie mozesz bic w oddział, o taką sytuację było pytanie

@Vallarr
Mi też wychodzi tak jak Ty piszesz.

Zgadzam sie z mishą.misha pisze:@Leoh
ataki o tej samej inicjatywie idą razem w legalny cel B2B, nie możesz bić po oddziale to twoja strata, nie ma co drążyć tematu to proste rzeczy opisane w RB tu nie trzeba żadnych uściśleń
było tak ustawić swój oddział by tego uniknąć, dałeś ciała w tym elemencie to cierpisz
@Asassello
w corner to corner jak jestes z characterem albo championem to nie mozesz bic w oddział, o taką sytuację było pytanie
Dodatkowe ataki z Red Fury są wypłacane w tym samym momencie co bazowe i w to co stykało się z wampirem kiedy zaczynał bić. Inaczej można wyobrazić sobie potworki w stylu - szarża na bok kreski łuczników, zabicie 8 bazowymi atakami wszystkich łuczników (Np. ze Sword of Bloodshed) a potem wpakowanie następnych 8 ataków w maga który był na drugim końcu, bo przeicież JUŻ można w niego bić

rozwiązaniem tego problemu jest ściąganie poległych modeli dopiero po wypłaceniu wszystkich ataków z daną inicjatywą (zarówno po stronie atakującej jak i broniącej się). na marginesie str 50 w RB jest opisana taka sytuacja.
a co do wampira z red fury. skoro ataki rozdziela się przed rzuceniem kostek, zatem trzeba rozdzielić nowo nabyte ataki przed wypłaceniem któregokolwiek z nich i o ile wampir nie jest w czelendżu to może nowe ataki dystrybuować dowolnie, a jeśli jest w czelendżu wtedy robi sobie nadwyżkę.
takie jest moje zdanie.
a co do wampira z red fury. skoro ataki rozdziela się przed rzuceniem kostek, zatem trzeba rozdzielić nowo nabyte ataki przed wypłaceniem któregokolwiek z nich i o ile wampir nie jest w czelendżu to może nowe ataki dystrybuować dowolnie, a jeśli jest w czelendżu wtedy robi sobie nadwyżkę.
takie jest moje zdanie.
ech widzicie tak to jest jak się miesza kilka rzeczy
oryginalne pytanie było o corner to corner z championem/herosem i brak challenga, tu nie możesz dzielić ataków w oddział bo nie masz jak to wyjaśnia RB
wracając do Red Fury, corner to corner
jeśli byłby pojedynek to wszystkie dodatkowe rany liczą się do overkill'a, postać nie może zaatakować nikogo innego bo trwa pojedynek i zyskuje dodatkowe ataki które tylko w overkill może wrzucić
jak nie ma pojedynku to jeśli postać/bohater w którą biłeś została zabita to na jej miejsce wchodzi R&F jeśli może (rule book), dodatkowe ataki można skierować w R&F (czy cokolwiek co tam weszło)

oryginalne pytanie było o corner to corner z championem/herosem i brak challenga, tu nie możesz dzielić ataków w oddział bo nie masz jak to wyjaśnia RB
wracając do Red Fury, corner to corner
jeśli byłby pojedynek to wszystkie dodatkowe rany liczą się do overkill'a, postać nie może zaatakować nikogo innego bo trwa pojedynek i zyskuje dodatkowe ataki które tylko w overkill może wrzucić
jak nie ma pojedynku to jeśli postać/bohater w którą biłeś została zabita to na jej miejsce wchodzi R&F jeśli może (rule book), dodatkowe ataki można skierować w R&F (czy cokolwiek co tam weszło)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
dokładniemisha pisze:
jak nie ma pojedynku to jeśli postać/bohater w którą biłeś została zabita to na jej miejsce wchodzi R&F (rule book) jeśli może, dodatkowe ataki można skierować w R&F (czy cokolwiek co tam weszło)

hehe do 1 pytania każdy dodał swój scenariusz i wychodzi, że rozmawiamy o różnych rzeczach 
@Maciek.P

@Maciek.P
przecież to legalne zagranie, to żaden potworek taka sytuacja gdzie wampir wyżyna ekipę i dobiera się do czegoś jest jak najbardziej realna, było mieć championa w tej kresce i challeng zrobićInaczej można wyobrazić sobie potworki w stylu - szarża na bok kreski łuczników, zabicie 8 bazowymi atakami wszystkich łuczników (Np. ze Sword of Bloodshed) a potem wpakowanie następnych 8 ataków w maga który był na drugim końcu, bo przeicież JUŻ można w niego bić
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
a to nie jest tak, że modele ściągasz dopiero po wypłaceniu wszystkich ataków z danej inicjatywy? (czyli tych bazowych + tych bonusowych)misha pisze: @Maciek.Pprzecież to legalne zagranie, to żaden potworek taka sytuacja gdzie wampir wyżyna ekipę i dobiera się do czegoś jest jak najbardziej realna, było mieć championa w tej kresce i challeng zrobićInaczej można wyobrazić sobie potworki w stylu - szarża na bok kreski łuczników, zabicie 8 bazowymi atakami wszystkich łuczników (Np. ze Sword of Bloodshed) a potem wpakowanie następnych 8 ataków w maga który był na drugim końcu, bo przeicież JUŻ można w niego bić
Sytuacja o której piszesz jest na pewno legalna, jeśli byłyby wypłacane ataki z różna inicjatywą.

nie ma takiej zasady ani nakazu w opisie remove casualties
a w ogóle
a w ogóle
zabiłem 8 elfów? to elfy są zdejmowane, dodatkowe ataki przydzielam wedle nowej sytuacjiwith saving throws made or failed you need to remove the slain
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nie wydaje mi się.
Ataki deklarujesz zgodnie z inicjatywą. Idąc tym tropem dlaczego nie miałby wampir zadać najpierw jednego ataku w championa, poczekac, o nie zabiłem, to drugi w niego itd.
Wydaje mi się, że z RED FURY deklarujesz ataki w jednej inicjatywie. chociaż deklarowanie ataków ktorych się nie ma brzmi przygłupio:)
Ataki deklarujesz zgodnie z inicjatywą. Idąc tym tropem dlaczego nie miałby wampir zadać najpierw jednego ataku w championa, poczekac, o nie zabiłem, to drugi w niego itd.
Wydaje mi się, że z RED FURY deklarujesz ataki w jednej inicjatywie. chociaż deklarowanie ataków ktorych się nie ma brzmi przygłupio:)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Zawsze można ustosunkować się do zapisku "Drawn Initiative" ze strony 50.
Oczywiście, to są tylko porady i dotyczą wrogów mających jednakową inicjatywę, niemniej:
Oczywiście, to są tylko porady i dotyczą wrogów mających jednakową inicjatywę, niemniej:
W tym wypadku oczywiście "przeciwnicy" to ataki bazowe oraz te z Red Fury.A far tidier way of resolving drawn Initiatives, is for one player to resolve blows with his models first. When this has been completed, his opponent resolves blows made by his models as if no casualtties had been caused by his opponent's set of rolls.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.