Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: mlepkows »

Byro pisze:
mlepkows pisze: Maciek
A ten to ile pkt. kosztuje i jakie ma reguły? :)
To taki darmowy bonus, który wygrywa na 2+ z przerzutem (chyba, że gra akurat w Warhammera, wtedy jest ZAWSZE w środku stawki na turnieju :cry: ).

@tilt:
Można wywalić ale jak kawaleria odjedzie to 9 bez re-rolla robi się ryzykowne. Jedną detkę mogę zamienić na dodatkowych swordsmenów ale obu nie - odginaczki są niezbędne. Pomyślę o tym. Do zobaczenia w Katowicach w takim razie.

Maciek

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

gwardia to GSy ?
Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Tak. W sumie to wolę polskie nazwy ale nie wszyscy by skumali więc używam takiego miksu :) .

Maciek

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ostatnio rozegrałem ciekawą bitewkę na 1600 z DE.
Moja rozpiska:

Generał mały ksiądz.
Dwurak i AoMI

Lord mag 4 lvl światło
ward 4+ i zwój bijący we wrogiego maga tyloma kostkami iloma rzucał czar.

bsb sv2+reroll Słomka

Inżynier

40 halabard std mu
detka 10 łuków
detka 20 milicji

4 demisie ze steel std

helblaster

celestial huricanum

Przeciwnik miał:
pegazista pendantowiec
duza czarka z death
2x20 kuszników
1x28 warriorów
5 dark raiderów
7 shade
hydra

Gra bardzo jednostronna bo przeciwnik popełnił błąd w vanguardzie dark raiderów.
Zaszarzowalem w nich demisiami a on zamiast flee to zrobił s&s. Wpadłem i zjadłem reformując się w stronę hydry.
Jego tura i słonko w halabardy. Leci mój zwój i czarka mocno pochlastana (została na 1 ranie).
Moja tura i szarza demisiami w hydre. podciągam huricanum i walę speed of light oraz birone na demisie.
Wiecie co to znaczy? Hydra ginie zanim zada cios. Overrun w bok kuszników.
Jego tura kolejne słońce i znów halabardy zredukowane o jakieś 10-12 modeli.
Moja tura to łucznicy, helka i magia w pendantowca czającego się na helkę i maga.
Pendantowiec wyparował (2 pocisków: banishment i mały poszło 2k6 s4 oraz 1k6s6 dostaje 1 ranę ale z 21 hitów helki się składa: statystyka rządzi).
Demisie ładnie sie rozkręciły na kusznikach jednak oni na stedfaście ustali.
Shadów mi podesłał pod helkę więc jakoś musiałem ją ratować. Celestial zrobił ryzykowną szarżę na nich. s&s i dwie rany mi wklepał ale impakty załatwiły problem.
Kolejna tura i w końcu demisie sie przegryzają przez kuszników.
W mojej szarża na bok warriorów, niestety bez boostów z magii i bez huricanum.
Warriorzy zabijają jednego gryfa i sie reformują do mnie frontem.
Tym samym odsłaniają mi bok do szarzy milicji.
Milicja wpada w bok, podciągam priesta i huricanum i już wiecie co się dzieje. Przebiegam przez elfy.

Podliczmy punkty i ja nic nie straciłem a stół wyczyszczony. (no straciłem 28 z 40 halabard, oraz jednego demisia i 2 rany na huricanum.

Co mi się spodobało?
Pierwsza gra gdzie demisie coś zrobiły.
Huricanum delikatne i trzeba na nie uważać bo sv5+ to niewiele.
Mam wątpliwości co do magii światła przy tym ustawieniu. Jednak życie chyba było by fajniejsze z powodu leczenia Celestiala i Gryfów oraz szybko umierającej piechoty.
No i brakuje jakiegoś oddziału do ganiania wrogiego śmietnika.

Jakieś koncepcje co pozmieniać?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Reyki pisze: Jakieś koncepcje co pozmieniać?
Ja bym zamienił helblastera na cannona, inżyniera na małego maga (z lightem), ward na dużym magu na DS na małym.
Wtedy zostaje jeszcze 20 wolnych pkt, więc może bsb na konika i wymienić mu enchanted shield na charmed shield i niech jakoś próbuje ogarniać śmietnik.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Działo nie sprawdza się tak jak helka z inzynierem. Działo zabija (albo i nie) jeden model duży ewentualnie kilka modeli r&f. Helka za to pięknie radzi sobie z wszystkimi rodzajami przeciwników. Od hordy przez duże potwory aż po maszyny wroga.

Więc helka z inzynierem zostają na 100%.

Konny bsb to chyba słaby pomysł do ogarniania śmietnika.
Bsb w imperium jest po to by dawać hold the line i rerolle a nie do ganiania śmieci.

Może jeszcze jakoś bym zmieścił pegazistę zamiast zwoju na lordzie i kosztem kilku halabardników ale to trzeba by pokombinować.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

No ja jakoś nie widzę jak helka ma zdejmować maszyny wroga mając 24 cale zasięgu. Według mnie maszyny i monstery to oddziały, z którymi Twoja rozpiska może mieć problem, a cannon je idealnie kontruje. Dodatkowo działo jest o 65 pkt tańsze niż helblaster z inżynierem, ale jeśli wolisz helblastera to nie ma sprawy.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

A powiedz mi jak mam dać sobie radę z taką np 30 swordmasterów hoetha? Dzało ich nie ustrzeli a w walce też słabo widzę imperialnych wojaków (ostatni turniej i oddział 20 takich gości przebiegł przez 40 osobowy oddział szarżujących halabard).

Bez Helki z hordami nie mam szans.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ty chyba bardzo nie lubisz Elfów co Reyki? :D

A tak odnosząc się do twojego pytania, to spróbuj troszkę pomyśleć i może ci się jednak uda tego dokonać, bo HE na prawdę nie są mocne, a Hellblaster może wydawać się skuteczny, lecz nie bierzesz pod uwagę faktu, że Łuki mają dłuższy zasięg niż on i wystarczy mieć ich 36, aby statystycznie załatwić tą maszynkę w 1 turę strzelania, co zresztą zrobiłem z twoją na lidze ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ciężko cos wymyśleć skoro większośc graczy stawia oddział 30+ modeli odpornych na magię plus do tego ASF i siła 5/6 z dośc wysokim (w porównaniu do imperium) WS.

Na ostatniej lidze zrobiłem to co mogłem czyli zabijałem ci łuczników zanim doszedł twój kloc. Nic innego nie mogłem zrobić.

Ostatni turniej pokazał że HE to głupia armia bo niezależnie od tego czy ja szarżuje czy to he szarżują to i tak z imperium zostają śmieci.

Farta miałem z Wichrem zabijając mu bsb w walce swoimi herosami (mógł rzucić wyzwanie to wtedy by przezyl).

Więc drogi Azurixie powiedz mi jak chcesz rozmontować taki klocek 30 SM/WL imperialną piechotą?
Ba, nawet demigryfy się odbijały od tego. Jedyna szansa to ostrzał helblastera (bo armata zabije 3/4 modele a mortar rani na 5 więc też słabo).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Reyki pisze: Ostatni turniej pokazał że HE to głupia armia bo niezależnie od tego czy ja szarżuje czy to he szarżują to i tak z imperium zostają śmieci.
HE nie są głupie, bo ze wszystkim mają średnio i kombinować trzeba, ale nie wiem co ma do walki to, kto szarżuje, skoro przy piechocie w 8 edycji różnica polega tylko na dodatkowym +1 do CRa :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

No własnie o to chodzi że nie mam sposobu na HE.

Niezależnie od tego kto zaszarżuje i tak mają ASF z rerollami i dużą siłą.

Może totalne ustawianie się pod HE dało by radę ale z innymi armiami już słabo.

Pod HE idealnie sprawdzały by się klocki swordsmanów z detkami halabard. plus kilku snajperów do zabijania bsb.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Azurix pisze:
Reyki pisze: Ostatni turniej pokazał że HE to głupia armia bo niezależnie od tego czy ja szarżuje czy to he szarżują to i tak z imperium zostają śmieci.
HE nie są głupie, bo ze wszystkim mają średnio i kombinować trzeba, ale nie wiem co ma do walki to, kto szarżuje, skoro przy piechocie w 8 edycji różnica polega tylko na dodatkowym +1 do CRa :D
Ma roznice nie bagatelna, bo albo ja wcisne buffy w magii albo gracz he...totalnie nie mam pojecia jak z tym grac, racje bytu mialyby ponownie mortary z fire wlaczonym...ale wlasnie,mortar? wtf? innym armiom on kompletnie nic nie zrobi...
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Ethering rod i czar nr 2 na ifce na halabardy. innej opcji nie ma ;]

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A rozpiski na Kawalerii samej słabe są?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Azurix pisze:A rozpiski na Kawalerii samej słabe są?

Nie są słabe ale również nie wygrywają z HE. Dzięki ASF owi HE są obecnie jednym z najgorszych paringów dla Imperium .
Reyki ma racje - Hellblaster jest ważny - jednak nie zawsze są na niego punkty...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ciekawe, a mówi się na forum HE, że dla nich najgorszym paringiem jest Imperium i Krasnoludy :D

A co do Hellblastera, to zabijanie go Łukami na prawdę jest do zrobienia ;)

Co taka rozpiska na Kawalerii potrafi, z czym ma słabo i jakie są jej stałe elementy?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Imperium BYŁO złym paringiem dla HE przez moździerze - teraz moździerze są o 33% gorsze i droższe:)...

Łukami zabijesz Hellblasetra tylko graczowi który ma małe doświadczenie - gracz z dłuższym stażem ustawi go dalej ,zasłoni 5 łuczników i odsłoni dopiero jak wejdziesz w zasięg swoimi wl - pozatym ustawi go tak ,żebyś mógł strzelać tylko 1 oddziałem łuczników :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

sorry nie zauważyłem dalszej części pytania:)
Kawaleria jest fajna- stabilna i ciężko maskę dostać:).. Taka typowa polska armia na husarii - jedna z najlepszych doktryn militarnych - ciężka jazda bez piechoty + działa - takie teraz może być imperium - ty wybierasz gdzie walczysz dzięki mobilności - dzięki savowi +1 z politowaniem patrzysz jak armie strzelające zabijają Ci jednego konika na turę - dzięki kapłanom sigmara i wózkowi oraz magi light miażdżysz w combacie :)...Jak trafiasz na przegiętą armię się cofasz i nap..sz z dział żeby ugrać punkty...

Za Imperium i Sigmara!
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Cóż, jeśli faktycznie da się tym grać to dobrze, bo prawdopodobnie za jakiś czas będę mógł grać Imperium (opierając się na tym, co gadałem z ludźmi), ale nie zamierzam mieć ani jednej jednostki piechoty. Jednakże nie wiedziałem, czy to jest dobry pomysł, no i nie wymyśliłem jeszcze, gdzie skutecznie trzymać Magów oraz co dokładnie MUSI być w takiej rozpisce, no i czy np. 2 Czołgi to sensowny pomysł, czy lepiej wcale nie grać na nich?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ