The Empires strikes back!
Daw pisze:Grałem wiele razy z imperium. Z Helionem chociażbyPiotrB pisze:ile razy grałeś nowym imperium żeby dawać mi rady? Temat założyłem z myślą o ludziach którzy grają imperium i wiedzą co mówią...jak np. Helion czy Catafractus - ich zawsze chętnie wysłucham a Ty wypowiadasz się nie mając w ręce nowego booka do Imperium...
Wbrew pozorom nie trzeba grać jakąś armią żeby widzieć jej słabe punkty. Najlepiej zrobisz jak dasz swoją rozpą zagrać komuś z samym sobą... oczywiście Ty weźmiesz rozpę i armię oponenta. Wtedy dopiero poznasz mocne i słabe strony swojej rozpy.
Przepraszam ale kompletnie się z tym nie zgadzam ... Widzisz tylko mocne i słabe stron przy paringu z Tobą a na masterze masz 5 przeciwników. Grając jakąś armią wiesz co ją boli i przeciwko czemu jest mocna - widząc ją na papierze tylko teoretyzujesz - ja jestem gotów wysłuchać wszystkiego ale tekstu w stylu :
są mało poważne - zastanów się na przyszłość zanim dasz komuś taką radę tym bardziej ,że arcymistrzem znowu nie jesteś...Daw pisze: A ja myślę, że w tej rozpie nie ma co zmieniać tylk owywalić całą i zastanowić się nad nową biorąc to co powyżej koledzy pisali...
tak zrobiłem teraz jest ich 17 szt - a niszczarki już nie mamy - (nie mamy żadnego swojego arkana!)....Dastor pisze:
Ja bym wyrzucił jedną 5tkę jazdy i dopakował za to innerów (12 to imo za mało na 2800). No i zdecydowanie niszczarke na dużego maga. 50% na wyłączenie pitki, brzytwy, słońca, czyli te czary które karcą tą rozpiskę (a na bank w co drugiej rozpisce będzie shadow) jest baaaardzo syte.
problem z Imperium jest taki, że nie mamy praktycznie mocnego dopaku w magii, +1DD/PD to dość mało, i raczej nie spowoduje, że przebijemy się łatwo, można podjąć próbę wciśnięcia 1-2 czarów przy dużej ilości kości, ale pozostaje pytanie jakie to mają być czary; z heavena '0 i re-rolle gał dla podpuchy (lub chain i kometa dla podpuszczenia), z lighta jest trochę więcej, Phas, Birona i Speed, wszystko nie wejdzie, ale korzystne jest Phas i Birona, bo Speed wątpliwe że nam wpuszczą, z Shadowa nie ma wyjścia musi iść Miasma i obniżenie S, obniżenie T nam nic tutaj nie pomoże, bo chodzi o to, żeby jak najmniej ataków było skutecznych; przy armii naporowej stawiałbym na takie czary, ale są wady lighta i Shadowa w tej kminie, pociski, pitki itp, potrzebują przeważnie losa i mają krótszy zasięg od (24"), jeden banishment nic nie zrobi przeciw VC-tom; kometa niby lepsza, ale posadzenie jej w dobrym miejscu, może spanikować oponenta, wadą jest, że może nie spaść;
taki sam zarzut jak przy pociskach, jest przy Blasterze, tylko 24" a przeciwnik jako pierwszy go odstrzeli, a to jest 180 pts, osobiście bałbym się bardziej Blastera niż cannonów i wcale nie podchodziłbym, gdybym, nie oczyścił sobie podejścia z niego
taki sam zarzut jak przy pociskach, jest przy Blasterze, tylko 24" a przeciwnik jako pierwszy go odstrzeli, a to jest 180 pts, osobiście bałbym się bardziej Blastera niż cannonów i wcale nie podchodziłbym, gdybym, nie oczyścił sobie podejścia z niego
Nowa Idea!
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2798
Arch Lector (1#, 223 pts)
1 Arch Lector, 128 pts = (base cost 100 + Warhorse 18 + Barding 6 + Heavy Armour 4)
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 5 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 Van Horstman's Speculum, 40 pts
Wizard Lord (1#, 225 pts)
1 Battle Wizard Lord, 200 pts = (base cost 165 + Level 4 Upgrade 35)
1 Dispel Scroll, 25 pts
Captain of the Empire (2#, 188 pts)
1 (#]Captain of the Empire (Battle Standard Bearer), 93 pts = (base cost 60 + Full Plate Armor 6 + Shield 2 + Battle Standard Bearer 25)
1 Imperial Pegasus, 45 pts
1 Sword of Striking, 15 pts
1 Dragonhelm, 10 pts
1 Dawnstone, 25 pts
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Witch Hunter (1#, 50 pts)
1 Witch Hunter, 50 pts
State Troops (50#, 340 pts)
39 Halberdiers, 254 pts = 39 * 6 (base cost 6) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Sergeant, 16 pts
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
Knightly Orders (13#, 360 pts)
13 Knights of the Inner Circle, 345 pts = 13 * 25 (base cost 22 + Knights of the Inner Circle 3) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Standard of Discipline, 15 pts
Celestial Hurricanum (3#, 130 pts)
1 Celestial Hurricanum, 130 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (2#, 250 pts)
1 Steam Tank, 250 pts
Demigryph Knights (5#, 300 pts)
5 Inner Circle Knights, 300 pts = 5 * 58 (base cost 58) + Musician Mus 10
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Army Subtype: Empire Army; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Special Characters, Forbid Regiments of Renown, Allow Forge World
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 448 (0 - 700)
Points of Heroes: 370 (0 - 700)
Points of Core: 700 (700 - Unlimited)
Points of Special: 660 (0 - 1400)
Points of Rare: 620 (0 - 700)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
wiem ,że WH wydaje się być głupim wyborem ale za po prostu zamieniłem talisman z MR3 na Wh z mr2 i zyskuje odginaczkę... 2 inżynierów stabilizuje strzelanie ....
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2798
Arch Lector (1#, 223 pts)
1 Arch Lector, 128 pts = (base cost 100 + Warhorse 18 + Barding 6 + Heavy Armour 4)
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 5 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 Van Horstman's Speculum, 40 pts
Wizard Lord (1#, 225 pts)
1 Battle Wizard Lord, 200 pts = (base cost 165 + Level 4 Upgrade 35)
1 Dispel Scroll, 25 pts
Captain of the Empire (2#, 188 pts)
1 (#]Captain of the Empire (Battle Standard Bearer), 93 pts = (base cost 60 + Full Plate Armor 6 + Shield 2 + Battle Standard Bearer 25)
1 Imperial Pegasus, 45 pts
1 Sword of Striking, 15 pts
1 Dragonhelm, 10 pts
1 Dawnstone, 25 pts
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Witch Hunter (1#, 50 pts)
1 Witch Hunter, 50 pts
State Troops (50#, 340 pts)
39 Halberdiers, 254 pts = 39 * 6 (base cost 6) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Sergeant, 16 pts
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
Knightly Orders (13#, 360 pts)
13 Knights of the Inner Circle, 345 pts = 13 * 25 (base cost 22 + Knights of the Inner Circle 3) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Standard of Discipline, 15 pts
Celestial Hurricanum (3#, 130 pts)
1 Celestial Hurricanum, 130 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (2#, 250 pts)
1 Steam Tank, 250 pts
Demigryph Knights (5#, 300 pts)
5 Inner Circle Knights, 300 pts = 5 * 58 (base cost 58) + Musician Mus 10
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Army Subtype: Empire Army; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Special Characters, Forbid Regiments of Renown, Allow Forge World
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 448 (0 - 700)
Points of Heroes: 370 (0 - 700)
Points of Core: 700 (700 - Unlimited)
Points of Special: 660 (0 - 1400)
Points of Rare: 620 (0 - 700)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
wiem ,że WH wydaje się być głupim wyborem ale za po prostu zamieniłem talisman z MR3 na Wh z mr2 i zyskuje odginaczkę... 2 inżynierów stabilizuje strzelanie ....
A nie da się jakoś wcisnąć bunkra dla maga? Z doświadczenia wiem, że trzymanie go w halabardach to słaby pomysł.
I jeszcze nie jestem przekonany do pomysłu bsb na pegazie. Dość szybko pewnie odleci i nie będzie dawał przerzutu, a jedynie może oddać przeciwnikowi dodatkowe 100 pkt.
I jeszcze nie jestem przekonany do pomysłu bsb na pegazie. Dość szybko pewnie odleci i nie będzie dawał przerzutu, a jedynie może oddać przeciwnikowi dodatkowe 100 pkt.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
-
- Mudżahedin
- Posty: 231
jest ok, odginaczki są, ślepy - nie zauważyłem detek, ale faktycznie coś trzeba dla maga znaleźć.
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2012, o 11:17 przez Catafractus, łącznie zmieniany 1 raz.
Ma dwie detki łucznikówCatafractus pisze:przydałyby się detki w tym celu
Hmm, z jednej strony wydaje mi się że na Silesiana dwa czołgi to must have, ale z drugiej strony myślę że ta rozpiska jest dużo mocniejsza niż wcześniejsza.
Strzelanie = moc!
Wisła Kraków.
nie wiem czy ogarnę inny system widzenia niż na euro- ja już prawie tego nie pamiętam.
Maga trzymam w halabardach potem ucieka do 5 łuków jeśli istnieją lub po prostu do tyłu - podobnie grałem na euro - miałem jazde ,halabardy ,Ic i demisie i mag nigdy nie miał się gdzie podziać:) Dobry gracz to szybko wyczai...
Z drugiej strony odginaczaki za bunkier dla maga ? No nie wiem ...
Maga trzymam w halabardach potem ucieka do 5 łuków jeśli istnieją lub po prostu do tyłu - podobnie grałem na euro - miałem jazde ,halabardy ,Ic i demisie i mag nigdy nie miał się gdzie podziać:) Dobry gracz to szybko wyczai...
Z drugiej strony odginaczaki za bunkier dla maga ? No nie wiem ...
Darku mam ślepugo - oczywiście wh też jest do odginania ...kurcze muszę skądś 5 pkt wyczarować na brace of pistol bo jest strasznie fajny dla niego...Catafractus pisze:nie masz odginaczek, przydałyby się detki w tym celu, chyba że hunter będzie tę funkcję pełnił.
Mam podobny problemPiotrB pisze:nie wiem czy ogarnę inny system widzenia niż na euro- ja już prawie tego nie pamiętam.
Wisła Kraków.
-
- Mudżahedin
- Posty: 231
a gdyby za WH dać jeszcze jednego inżyniera? miałbyś strzelanie stabilne jak krasnoludki!
Przemyślałem co mówicie o magu:)... Rzeczywiście bardzo często mi giną. Jak jeździł w 5 Knightów to też giną ...wystarczyło ,że straciłem jednego Knighta i traciłem Los.
Zmieniłem więc układ corów. Mam 2 oddziały do walki - więcej śmieci i artylerie z inzynierami i czołgiem...
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2798
Arch Lector (1#, 223 pts)
1 Arch Lector, 128 pts = (base cost 100 + Warhorse 18 + Barding 6 + Heavy Armour 4)
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 5 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 Van Horstman's Speculum, 40 pts
Wizard Lord (1#, 225 pts)
1 Battle Wizard Lord, 200 pts = (base cost 165 + Level 4 Upgrade 35)
1 Dispel Scroll, 25 pts
Captain of the Empire (2#, 188 pts)
1 (#]Captain of the Empire (Battle Standard Bearer), 93 pts = (base cost 60 + Full Plate Armor 6 + Shield 2 + Battle Standard Bearer 25)
1 Imperial Pegasus, 45 pts
1 Sword of Striking, 15 pts
1 Dragonhelm, 10 pts
1 Dawnstone, 25 pts
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Witch Hunter (1#, 50 pts)
1 Witch Hunter, 50 pts
Knightly Orders (14#, 385 pts)
14 Knights of the Inner Circle, 370 pts = 14 * 25 (base cost 22 + Knights of the Inner Circle 3) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Standard of Discipline, 15 pts
State Troops (29#, 195 pts)
18 Spearmen, 110 pts = 18 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Sergeant, 15 pts
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
Knightly Orders (5#, 120 pts)
5 Knightly Orders, 120 pts = 5 * 22 (base cost 22) + Musician Mus 10
Celestial Hurricanum (3#, 130 pts)
1 Celestial Hurricanum, 130 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (2#, 250 pts)
1 Steam Tank, 250 pts
Demigryph Knights (5#, 300 pts)
5 Inner Circle Knights, 300 pts = 5 * 58 (base cost 58) + Musician Mus 10
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Army Subtype: Empire Army; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Special Characters, Forbid Regiments of Renown, Allow Forge World
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 448 (0 - 700)
Points of Heroes: 370 (0 - 700)
Points of Core: 700 (700 - Unlimited)
Points of Special: 660 (0 - 1400)
Points of Rare: 620 (0 - 700)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
Zmieniłem więc układ corów. Mam 2 oddziały do walki - więcej śmieci i artylerie z inzynierami i czołgiem...
2800 Pts - Empire Roster
Total Roster Cost: 2798
Arch Lector (1#, 223 pts)
1 Arch Lector, 128 pts = (base cost 100 + Warhorse 18 + Barding 6 + Heavy Armour 4)
1 Warrior Bane, 5 pts
1 Enchanted Shield, 5 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 Van Horstman's Speculum, 40 pts
Wizard Lord (1#, 225 pts)
1 Battle Wizard Lord, 200 pts = (base cost 165 + Level 4 Upgrade 35)
1 Dispel Scroll, 25 pts
Captain of the Empire (2#, 188 pts)
1 (#]Captain of the Empire (Battle Standard Bearer), 93 pts = (base cost 60 + Full Plate Armor 6 + Shield 2 + Battle Standard Bearer 25)
1 Imperial Pegasus, 45 pts
1 Sword of Striking, 15 pts
1 Dragonhelm, 10 pts
1 Dawnstone, 25 pts
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Master Engineer (1#, 66 pts)
1 Master Engineer, 66 pts = (base cost 65 + Light Armour 1)
Witch Hunter (1#, 50 pts)
1 Witch Hunter, 50 pts
Knightly Orders (14#, 385 pts)
14 Knights of the Inner Circle, 370 pts = 14 * 25 (base cost 22 + Knights of the Inner Circle 3) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Standard of Discipline, 15 pts
State Troops (29#, 195 pts)
18 Spearmen, 110 pts = 18 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Sergeant, 15 pts
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
Knightly Orders (5#, 120 pts)
5 Knightly Orders, 120 pts = 5 * 22 (base cost 22) + Musician Mus 10
Celestial Hurricanum (3#, 130 pts)
1 Celestial Hurricanum, 130 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Helblaster Volley Gun, 120 pts
War Engines (2#, 250 pts)
1 Steam Tank, 250 pts
Demigryph Knights (5#, 300 pts)
5 Inner Circle Knights, 300 pts = 5 * 58 (base cost 58) + Musician Mus 10
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
War Engines (4#, 120 pts)
1 Great Cannon, 120 pts
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Army Subtype: Empire Army; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Special Characters, Forbid Regiments of Renown, Allow Forge World
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 448 (0 - 700)
Points of Heroes: 370 (0 - 700)
Points of Core: 700 (700 - Unlimited)
Points of Special: 660 (0 - 1400)
Points of Rare: 620 (0 - 700)
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
Co wy z tym hurcanium że nie nadąży - już któryś raz to słyszę a to nie prawda! Załóżmy ,że moja kawaleria szarzuje w 2 turze. Huricanium ma 8 ruchu - więc 8+8 +6 (zasięg działania blesa) = 24 cale - jeśli się nie zdarzyło ,żeby mi brakło:)
Faktem jest ,że teraz brakuje Halabard - nie można mieć wszystkiego ...
Faktem jest ,że teraz brakuje Halabard - nie można mieć wszystkiego ...
kreatywna matematyka, nic dziwnego że nigdy nie brakuje zasięguPiotrB pisze:8+8 +6 = 24 cale
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki