2 pytania->kolejnosc sciagania z walki,szarza przez obstacle

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

2 pytania->kolejnosc sciagania z walki,szarza przez obstacle

Post autor: Leoh »

2 sprawy ;>

1. Czy szarżując przez przeszkodę – obcina się polowa ruchu szarżującego czy polowe ruchu podstawowego. Innymi słowy czy szkielety z M4” szarżując przez przeszkodę mają 4” ruchu czy 6”.
2. Kolejność ściągania
Rysunek poglądowy ;) (s szkielety, N necro, F Fast , P potwór , numerki numerują fascik)
SSNS
FFFFF P
12345
Potwór szarżuje zabija powiedzmy 4 – ściągam 5ego bo styka się z potworem i kogo dalej ? czy kogo chcę czyli 1,2,3 czy też 4,3,2 od jednostki szarżującej i tak abym 4 później nie mógł oddać 4-ką w nekromantę – jak mówią zasady ;)

pzdr

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1) 4"
2) Zasady mówią, że ściągasz naprzemiennie - czyli jeden z jednego końca, drugi ściągnięty model to pierwszy z drugiego końca, itd.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

1. A skąd wziąłeś to 6'' ?? 4'' mają - nie ma więc znaczenia czy im ruch zmniejszysz do 2'' i podwoisz szarżą, czy obetniesz bonus za szarżę (czyli nie podwoisz ruchu).

2. Ściągasz model 1,2,3,4, na końcu 5. Nie możesz zrobić tak, że wyrzucisz potwora z walki. Jeśli nie zabije całego fasta, to dalej styka sie ze tym jednym i walczą oba oddziały - szkielety z necrem + potwór.
Ściąganie w walce jest nieco bardziej skomplikowane - to co opisał kolega wcześniej to ściąganie po stratach od strzelania. W walce patrzysz na:
- maksymalizację walczących
- zachowanie styczności z walką, jeśli jakieś oddziały walczą od flanki czy tyłu
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

6 stad, ze podwaja normalny movment i odejmuje polowe normalnego wiec ma 4*2 - 2 :P

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

TruePunk pisze:6 stad, ze podwaja normalny movment i odejmuje polowe normalnego wiec ma 4*2 - 2 :P
Taa, a czy w RB jest mowa o odejmowaniu ?? Jest jasno napisane, że połowę ruchu się traci.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Przeciez nie napisalem, ze ma racje.
Tylko probuje rozwiklac zagadke skad mu sie 6" wzielo (;

Czytaj dokladnie, tak jak Pani w szkole uczyla, misku ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze: 2. Ściągasz model 1,2,3,4, na końcu 5. Nie możesz zrobić tak, że wyrzucisz potwora z walki. Jeśli nie zabije całego fasta, to dalej styka sie ze tym jednym i walczą oba oddziały - szkielety z necrem + potwór.
Ściąganie w walce jest nieco bardziej skomplikowane - to co opisał kolega wcześniej to ściąganie po stratach od strzelania. W walce patrzysz na:
- maksymalizację walczących
- zachowanie styczności z walką, jeśli jakieś oddziały walczą od flanki czy tyłu
jak najbardziej odlaczasz go a potem w redress ranks przylaczasz spowrotem. Najpierw musisz zdac 5 pozniej dowolnie

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Scimitar pisze:
TruePunk pisze:6 stad, ze podwaja normalny movment i odejmuje polowe normalnego wiec ma 4*2 - 2 :P
Taa, a czy w RB jest mowa o odejmowaniu ?? Jest jasno napisane, że połowę ruchu się traci.
unikneliscie odpowiedzi na pytanie KTÓRY fascik 1 czy 4 może ODDAĆ - bo jak 4 to może w necro, a jak 1 to tylko w szkielety - w koncu po to na rysunku pogladowym byl necromanta :) Mi sie wydaje ze nie moze oddac 5 oraz 1,2,3 czyli 4 zostaje a pozniej przechodzi na miejsce 5 - ale nie wiem jaka jest praktyka.

Jesli chodzi o ruch to zostalem ostatnio przekonany przez M Paraszczaka :) ze w booku(ang) chodzi o ruch a nie ruch szarzujacy wiec zabiera mu 2". Wiec o ktory ruch chodzi :) ?

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Scimitar pisze:1. A skąd wziąłeś to 6'' ?? 4'' mają - nie ma więc znaczenia czy im ruch zmniejszysz do 2'' i podwoisz szarżą, czy obetniesz bonus za szarżę (czyli nie podwoisz ruchu).
Ma znaczenie.
Ruch obcinamy jak dochodzimy do obstacla. Obcinamy o ściśle określoną w rulebooku wartość. Jak szarżujemy to mamy więcej ruchu i jest z czego obcinać.

W rulebooku jest wyraźnie napisane, że koszt przejścia oddziału to pół jego ruchu. Jest nawet przykład: jeśli oddział ma 4 MV to przejście obstacla kosztuje go 2 MV. Nie jest napisane, że każdy cal to dwa cale (jak w lesie).
Jeśli rulebookodawca chciałby żeby to działało jak las, to by to opisał jak las. Opisał inaczej, a my, w większości jestesmy leniwi i rozkminiać nam się nie chce. Mi się czasem chce :D


Uważam że jest zasadnicza różnica pomiedzy stwierdzeniem:

- "kosztuje pół ruchu"
a
- "ma społowiony ruch"

W sytuacji gdyby np. oddział o ruchu 4 szrżował na oddział za obstaclem który jest w odleglości 5" wg. ogólnie przyjętej interpetacji nie dochodzi i w efekcie zabieramy mu 4" zamiast rulebookowych 2" !!

I w całym tym zamieszaniu i leniwym podchodzeniu do myślenia sprawiliśmy, że obstacle są do dupy. Zamiast pomagać broniącemu, blokują go i przeszkadzają.

One nie zostały zaprojektowane, by uniemożliwiać poruszanie, tylko żeby być fajnym elementem pola bitwy.

Uważam, że wg rulebooka przechodząc obstacla:
piechota o MV 4" traci 2" (czyli szarżuje na 6")
piechota o MV 5" traci 2,5" (czyli szarżuje na 7,5")
monstery o MV 6" tracą 3" (czyli szarżują na 9")
kawaleria o MV 7" traci 3,5" (czyli szarżuje na 11,5")
kawaleria o MV 8" traci 4" (czyli szarżuje na 12")

Dziękuje za uwagę,l i życzę miłych rozkminek na liście sędziowskiej :D

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Scimitar pisze:2. Ściągasz model 1,2,3,4, na końcu 5.
No Leohu, nie udawaj, że nie zauważasz ;>

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Maciek Paraszczak pisze:
Scimitar pisze:2. Ściągasz model 1,2,3,4, na końcu 5.
No Leohu, nie udawaj, że nie zauważasz ;>
zauwazam sciaganie modeli :) nie widze odpowiedz ktory moze oddac bo wg tego zabijasz 4 i 5ka oddaje w potwora :)

co do obstakla to zdecydowanie wersja "twoja" jest bardziej grywalna ale pytanie czy cos w tym booku nie zostalo przeoczone. Cos mi sie wydaje ze gralo sie inaczej mimo wszystko.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

IMO oddajesz dowolnym kolesiem, poza 5... należy jednak pamiętać że modelu 5 się nie zdejmuje... więc wszystko jest takie troszkę wirtualne :wink:

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Leoh pisze: zauwazam sciaganie modeli :) nie widze odpowiedz ktory moze oddac bo wg tego zabijasz 4 i 5ka oddaje w potwora :)

co do obstakla to zdecydowanie wersja "twoja" jest bardziej grywalna ale pytanie czy cos w tym booku nie zostalo przeoczone. Cos mi sie wydaje ze gralo sie inaczej mimo wszystko.
Nie wgłębiajmy się. Zciągamy 1,2,3,4 i ściągnięte nie biją. Ot co.

A co do obstacla...owszem, moja wersja jest grywalniejsza i zgodna z regułami, ale znając siłę bezwładu LS i w ogole środowiska nic się w tej kwestii nie zmieni i będziemy grać jak graliśmy (czyli źle :D )

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Maciek Paraszczak pisze: Nie wgłębiajmy się. Zciągamy 1,2,3,4 i ściągnięte nie biją. Ot co.

A co do obstacla...owszem, moja wersja jest grywalniejsza i zgodna z regułami, ale znając siłę bezwładu LS i w ogole środowiska nic się w tej kwestii nie zmieni i będziemy grać jak graliśmy (czyli źle :D )
nie dopatrzyłeś ;> twoja wersja to ginie 5,4,3,2 :) co oczywiscie jest wierotną bzdurą co zauwazyl -majacy racje- kolega 2 posty wyzej :)

źle, dobrze -whatever- wazne aby obaj gracze mieli tą samą wiedze na ten temat :) i nie bylo przykrych niespodzianek. Ale robienie z moich wilkow zombich bo płotek to srednia sprawa ...

ODPOWIEDZ