pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: pytania o magię

Post autor: QQrydza »

ciekawe w sumie - wrzucic to najlepiej pod LS.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jest subtelna różnica pomiędzy no armour save a no saves of any kind. Różne FAQ już wychodziły i niestety się stosowaliśmy
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ale dotychczas róznica była rzy woundach a tu wychodzi sprawa instant killi - to jednak trudne. Bo dokładnie - ward na efekt 18 dzwonu?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

to ja jeszcze sie podepne z Caradyanem:

Mark of Asuryan - If Caradyan is killed i cc, he will speak for one final time and call on Asuryan to visit his wrath upon Caradyan's slayer. The model that killed Caradyan immedietly suffers D6 wounds, with no armour save allowed.

sa wardy/regeny czy nie ma?
Obrazek
Highborn Elves Only!

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Zarówno wardy jak i regeneracje są dostępne.

Awatar użytkownika
Tral
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Piaseczno koło Wa-wy

Post autor: Tral »

Mam małe pytanie. Czy można rozproszyć w swojej turze magii czar przeciwnika?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

RIP tak, Hex/Augment nie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

ale dotychczas róznica była rzy woundach a tu wychodzi sprawa instant killi
Wardy zawsze działały na KB.
Hex/Augment
Można rozpraszać, jeżeli jest to RiP
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jest różnica między zasadami "klling blow" a "instant kill". To pierwsze występuje po zadaniu wounda, a drugie jest najczęściej wynikiem niezdania testu charakterystyki.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Jankiel poczytaj moje przykłady proszę. Jak dla mnie taka interpretacja jaką zaproponował lidder prowadzi do większej ilości problemów niż rozwiązuje.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Tez mi problem.

Bez pancerza to bez pancerza - wardy/regeny są na normalnych zasadach.

No save of any kind - ni armoura, ni warda, ni regeny.

Prosto i jasno - masz 3 rodzaje save-a i rodzaj ataku precyzuje jakie zmniejsza lub omija.

Na efekty typu testuj lub giń nie ma żadnej obrony, chyba że zadają rany, ale to raczej rzadkość.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Lidder pisze:uznałem, że Ward Save działa. Inna decyzja to byłoby ignorowanie FAQ, który tak - dziwnie zmienia tekst.
Ale to chyba sam ward save Savage'y, bez bonusu za magic resist? W tej sytuacje oczywiste byłoby dla mnie, że Savage Orcs albo zdają inicjatywę i nic im się nie dzieje, albo rzucają warda lub giną.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

RB str 44 pisze: 'Instant Kills'
Some special attacks don't inflict wounds, but require models to be removed as casualties (after failing Ld or Ttest for example). Where this is a case, not only are no saves of any kind allowed (unless specified otherwise), but the number of wounds on victim's profile is complately irrelevant - just remove the model from the play and hope for better luck next time.
To że w FAQ jest 'remove as casuality with no armour save' to jakieś nieporozumienie. Ktoś po prostu niepotrzebnie dorzucił 4 całkowicie zbędne słowa. Jak dla mnie to sprawa jest jasna - nie powinno być na to żadnych savów. Inna interpretacja byłaby ignorowaniem zasad z RB.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bardzo dobry cytat podałeś milordzie
Where this is a case, not only are no saves of any kind allowed (unless specified otherwise)
FAQ dodało właśnie unless specified othewise, wiec sprawa jest jasna, nie możesz tylko armour save :) cmon nagle szukacie analogii i logiki w tej grze? jest jak jest FAQ jest oficjalne, czy to się komuś podoba czy nie

jak z Kdai'em to się większość kłóciła bo był tylko mail jakiś od autorów a nie było erraty, a jak tu jest errata to że to głupota :) albo gramy na FAQ i erraty albo nie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Według mnie tak sformułowana errata nie zmienia niczego i nie jest przypadkiem 'specified otherwise'. Nigdzie w niej nie jest napisane, że można zdawać wsv, jest tylko napisane, że nie można zdawać asv. Więc taki oddział nie może zdawać asv (jest to napisane w FAQ) i nie może zdawać regenek i wsv (jest to napisane w RB).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Macias pisze:Według mnie tak sformułowana errata nie zmienia niczego i nie jest przypadkiem 'specified otherwise'. Nigdzie w niej nie jest napisane, że można zdawać wsv, jest tylko napisane, że nie można zdawać asv. Więc taki oddział nie może zdawać asv (jest to napisane w FAQ) i nie może zdawać regenek i wsv (jest to napisane w RB).
+1 jak dla mnie. A zmiana zapisu przez FAQ tyczy się zapewne zmiany pozycjonowania oddziału po zawaleniu się budynku, a że GW pisać FAQ po prostu nie umie to dodali jeszcze parę niepotrzebnych słówek.

Dodatkowo nie przysługuje tutaj na pewno MR, to jest efekt dzwonu, który działa jak czar, ale czarem raczej nie jest.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Czyli cegłą w łeb i do piachu ;]

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ej Macias :) jak masz napisane co nie możesz to znaczy, że resztę możesz, cmon
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

Zasady które cytujesz sa z army booka z przed 8ed. Wtedy save byl- chyba ze go nie bylo.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Nie wiem co was tak bulwrsuje, żeby przeżyć zawalający się domek trzeba albo zdążyć z niego wybiec, albo mieć tatuaż i sporo szczęścia. Skoro zakładamy, że tatuaże chronią przed kulami armatnimi możemy chyba uznać, że pozwalają przeżyć zawalenie się budynku.

Zablokowany