kilka pytań początkującego 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytań początkującego 3

Post autor: misha »

@Leoh
nie to jakieś stare, co to jest "Mortal Army" to chyba z 6 edycji coś, siła jednosti?... cmon czytasz co wklejasz czasami? #-o :D

Hellcanon to Monster and Handlers. Zasady M&H są w RB + FAQ do RB + FAQ do WoCh.
rozdzielanie hitów jest w RB.

@Maciek.P
jednak trzeba czytać FAQ do AB :) a nie tylko RB

pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

misha pisze:@Leoh
nie to jakieś stare, co to jest "Mortal Army" to chyba z 6 edycji coś, siła jednosti?... cmon czytasz co wklejasz czasami? #-o :D

Hellcanon to Monster and Handlers. Zasady M&H są w RB + FAQ do RB + FAQ do WoCh.
rozdzielanie hitów jest w RB.

@Maciek.P
jednak trzeba czytać FAQ do AB :) a nie tylko RB

pozdro
rok 2008 wydaje sie siweze, jak to nie ma mortal army?, fak :)
przynajmniej wybralem dobry wątek "kilka pytań początkującego 3" :)

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,
Mam takie pytanka - pewnie banalne dla większości. Chodzi o sygnaturkę z deatha i co dokładnie znaczy w tym przypadku "unmodified".
1.Czy w przypadku gdy mag jest w oddziale, który ma standard of discipline, to +1 do Ld ze sztandaru dotyczy również maga rzucającego ten czar (przykładowo mag ma Ld8, a dzięki temu ma Ld9 ?
2.Jak to wygląda ze skavenami i ich zasadą strength in numbers. Czy w momencie gdy skaveński bohater (cel czaru) jest w oddziale - testuje Ld na swojej wartości bazowej, czy po dodaniu bonusów płynących z tej zasady ?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Najwyższa LD w oddziale, bez żadnych modyfikatorów - bez sztandaru, SiN etc.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

@szeszej - dzięki za szybką odpowiedź. Czyli mag nie musi testować na swojej, tylko może na Ld oddziału lub innego bohatera (jeżeli jest w tym samym oddziale) ?
Przykładowo:
Battle Wizard (Ld7) w oddziale Greatswords (Ld8) - testuje na Ld8
Gdy w tym samym oddziale będzie Arch lector (Ld9) - mag testuje na Ld9
Zgadza się ?

A co w przypadku, gdy na oddział z magiem rzucony jest doom and darkness (-3 do Ld) - stosuje się na potrzeby tego testu, czy testuje się na "unmodified" ?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Doom & Darkness również się nie liczy. W podanych przez ciebie przykładach - w pierwszym testuje na LD8, w drugim na LD9. Ogólnie bierzesz najwyższe LD w oddziale, ale nie doliczasz bonusu za zasady i przedmioty. Jeśli mag ma LD7, i siedzi w oddziale z archlektorem i sztandarem dyscypliny to testuje się na LD9, bo sztandar już jest modyfikatorem. Gdyby mag stał w greatswordach 12" od archlektora w oddziale ze sztandarem dyscypliny to na potrzeby czaru ma LD8 bo zasada inspiring presence jest również modyfikatorem.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

@panterq & szeszej - wszystko już jasne. Dziękuję - bardzo ładnie mi to wyklarowaliście.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Przejrzałem armybuildera i kodeks i nie mogę nic znaleźć. Czy wilczy fast u O&G po dodaniu tarcz zachowuje nadal fasta ? Czyżby był to jedyny fast z 4+ sejwem :shock:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Grolshek pisze:Przejrzałem armybuildera i kodeks i nie mogę nic znaleźć. Czy wilczy fast u O&G po dodaniu tarcz zachowuje nadal fasta ? Czyżby był to jedyny fast z 4+ sejwem :shock:
Zgadza się - ten fast ma save 4+

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Pytanie o testy niebezpiecznego terenu:

W RB jest napisane że testy niebezpiecznego terenu robi się jak oddział: marszuje, szarżuje, goni lub ucieka przez taki teren.

1. Rozumiem że jeśli oddział wykonuje zwykły ruch lub reform w takim/przez taki teren to testów nie robi?
i dotyczy to też przypadku gdy ma na siebie wrzucony czar typu klątwa z beasta?

2. Czy jednostki które ruszają się ruchem losowym i wejdą nim na teren dla nich niebezpieczny to czy muszą zdawać test czy nie?
tzn. czy każdy ruch losowy jest traktowany jako marsz?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

1. dobrze rozumiesz
2. oddziały z RM nie testują terenu przy normalnym ruchu, bo ich ruch nie jest marszem
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Macias pisze:1. dobrze rozumiesz
2. oddziały z RM nie testują terenu przy normalnym ruchu, bo ich ruch nie jest marszem
ok ale jeśli tym ruchem zaszarżują albo uciekają to oczywiście już testują :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

No tak, wiadomo
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Rod of flaming death - ....., jeśli w następnej turze jednostka poruszy się z jakiegokolwiek powodu każdy model w jednostce otrzyma hita o S4. Czy reorganizacja jest traktowana jako ruch?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Zmiana miejsca bohatera w 1wszym szeregu jest traktowana jako ruch całego oddziału...więc sam odpowiedz sobie na swoje pytanie.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@powyżej,

nie jestem pewien - wejście bohatera do oddziału ruchem nie jest
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@powyzej
a reform albo swift reform to ruchem nie jest? oddzial sie nie ruszyl?, cmon
wejscie herosa do oddzialu nie powoduje ruchu tej jednostki, przeciez to cos innego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@laik
zmiana miejsca herosa jest traktowana jako ruch calego oddzialu.
jest to w faqu.

swoja droga wejscie herosa do oddzialu tez powinno byc tak traktowane - jak ruch calej jednostki. w koncu po zetknieciu sie z oddzialem wykonuje ruch wewnatrz oddzialu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morsereg pisze:swoja droga wejscie herosa do oddzialu tez powinno byc tak traktowane - jak ruch calej jednostki. w koncu po zetknieciu sie z oddzialem wykonuje ruch wewnatrz oddzialu.
ale nie jest.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Nie mogę się doszukać. Czy w przypadku Enchanted schild. Tarcza musi być faktycznie w użytku by dawała bonus pancerza? Czytaj, czy można machać dwuręczną bronią?

Zablokowany