Początkujący generał
Moderator: Hoax
Re: Początkujący generał
To zalezy od tego co masz w rozpisce, abomka nie zawsze bedzie pierwszym celem artylerii, czy lucznikow. Czasem bardziej oplaca sie najpierw zniszczyc dzialo, kolo, czy nawet strzelac w dzwon. Ale jesli pierwsze co robisz to wysylasz abomke srodkiem na hurra, to sie nie dziw, ze od razu wszystko co strzela leci w abome
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Witam jako że posiadam skaveny z IoB postanowiłem coś z nimi zrobić i sklecić jakąś rozpiske na 2400 do której spróbuje skompletować modele. I tu pojawia się moje pytanie:Czy mój pomysł jest grywalny a jak nie to co zmienić?
2400 Pts - Skaven Army
Grey Seer 495.0
Lvl 4 Wizard; General;
Dispel Scroll [25.0]
Skalm [30.0]
Screaming Bell [200.0]
Chieftain 126.0
Great Weapon; Shield; Battle Standard;
Armour of Silvered Steel [45.0]
Luckstone [5.0]
Warlock Engineer 210.0
Magic Level 2; Warlock-Augmented Weapon; Warpmusket
Warlock-Optics [20.0]
Warpstone Armour [30.0]
Warlock Engineer 198.0
Magic Level 2; Warlock-Augmented Weapon; Warplock Pistol
Warp-Energy [20.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
47 Stormvermin 462.0
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician;
Razor Standard [45.0]
Fangleader [18.0]
Warplock Pistol
39 Clanrats 285.0
Spear; Light Armour; Shields; Standard;Musician;
Clawleader
Weapon Team [65.0]
Poisoned Wind Mortar
39 Clanrats 285.0
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician;
Clawleader [8.0]
Weapon Team [65.0]
Poisoned Wind Mortar
Doomwheel 150.0
Warp-lightning Warp Cannon 90.0
Warp-lightning Warp Cannon 90.0
Total Army Cost: 2391.0 Pts
2400 Pts - Skaven Army
Grey Seer 495.0
Lvl 4 Wizard; General;
Dispel Scroll [25.0]
Skalm [30.0]
Screaming Bell [200.0]
Chieftain 126.0
Great Weapon; Shield; Battle Standard;
Armour of Silvered Steel [45.0]
Luckstone [5.0]
Warlock Engineer 210.0
Magic Level 2; Warlock-Augmented Weapon; Warpmusket
Warlock-Optics [20.0]
Warpstone Armour [30.0]
Warlock Engineer 198.0
Magic Level 2; Warlock-Augmented Weapon; Warplock Pistol
Warp-Energy [20.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
47 Stormvermin 462.0
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician;
Razor Standard [45.0]
Fangleader [18.0]
Warplock Pistol
39 Clanrats 285.0
Spear; Light Armour; Shields; Standard;Musician;
Clawleader
Weapon Team [65.0]
Poisoned Wind Mortar
39 Clanrats 285.0
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician;
Clawleader [8.0]
Weapon Team [65.0]
Poisoned Wind Mortar
Doomwheel 150.0
Warp-lightning Warp Cannon 90.0
Warp-lightning Warp Cannon 90.0
Total Army Cost: 2391.0 Pts
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety ta rozpa jest raczej slaba i jeśli jest na format Euro to również nielegalna (za drogie i zbyt liczne sztormy).
Inżyenier ze strzelbą który jest stratą punktów + brak niewolników sprawia że ta ropa nie powalczy z niczym.
Inżyenier ze strzelbą który jest stratą punktów + brak niewolników sprawia że ta ropa nie powalczy z niczym.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Jeżeli chodzi o medele które trzeba mieć to: stormów 40 ci wystarczy, brakuje Ci gdzieś ze 120 slavów i abominacji i warto było by mieć może tak z 40 moków i może furmanke, a co do rozpy to za duzo punktów władowałeś w inżynierów, brak abominacji - to niewybaczalne i daj greyowi power scrolla a dispela daj inżynierowi
Co do ojro, to również masz za dużo lampek. Tylko trzy klocki piechoty? MAŁO!!!
Nawet się nie spostrzeżesz, jak Cię oblezą ze wszystkich stron. Brak odginaczek i śmieciowych oddziałów do rzucania ochłapów przeciwnikowi - a czasem taki ochłap potrafi na dobre stanąć w gardle (vide, slavy ostatnio zagryzły orkowego giganta, a miały go tylko przytrzymać z boku, coby nie bruździł ) Pomyśl nad rarami w schemacie: Abomka + Kółko + Lampka, ta ostatnia pewnie nic nie zrobi (choć zdarzają się epickie trafienia ) ale przynajmniej postraszy i może pomieszać przy rozstawienu No i nieszczęsne 132 modele w rozpisce armii, która nie ma zbyt wielu silnych jednostek (clanraty na pewno nimi nie są) i idzie jak ruscy pod Stalingradem, ilością, podczas gdy zwykle na te punkty liczba ta oscyluje w okolicach 200 - 230 modeli
Nawet się nie spostrzeżesz, jak Cię oblezą ze wszystkich stron. Brak odginaczek i śmieciowych oddziałów do rzucania ochłapów przeciwnikowi - a czasem taki ochłap potrafi na dobre stanąć w gardle (vide, slavy ostatnio zagryzły orkowego giganta, a miały go tylko przytrzymać z boku, coby nie bruździł ) Pomyśl nad rarami w schemacie: Abomka + Kółko + Lampka, ta ostatnia pewnie nic nie zrobi (choć zdarzają się epickie trafienia ) ale przynajmniej postraszy i może pomieszać przy rozstawienu No i nieszczęsne 132 modele w rozpisce armii, która nie ma zbyt wielu silnych jednostek (clanraty na pewno nimi nie są) i idzie jak ruscy pod Stalingradem, ilością, podczas gdy zwykle na te punkty liczba ta oscyluje w okolicach 200 - 230 modeli
Let the River of Blood flow...
to było ekonomicznie liczone na dzień dobry widok 250 szczurków do malowania odstraszyć może, a wiem po HE i Brecie jak ponad rok na malowanie oddziały czekały/co niektóre dalej stoją. Zrewidowałem troche plany i narazie spróbuje coś do 1500 poskładać a potem do 2400 dobić. Niestety na te punkty nie mam za bardzo pomysłu co wstawić:
napewno widze tam:
1-2 elektrków
BSB
2-4 x Slave (coś kolo na regimnet 21-25)
coś klanratów/stormów
Kółko
Latarka
no i kwestia lorda jakiegoś myślalem o GS ( kupić dzwon, narazie postoi troche) ale nie mam pomysłu jak go poskaldać
napewno widze tam:
1-2 elektrków
BSB
2-4 x Slave (coś kolo na regimnet 21-25)
coś klanratów/stormów
Kółko
Latarka
no i kwestia lorda jakiegoś myślalem o GS ( kupić dzwon, narazie postoi troche) ale nie mam pomysłu jak go poskaldać
Witam szanowną skaveńską brać
Jako świeży klanbrat zakupiłem dzwonek, abomkę, latarę i 7 boxów clanratów. Czy to dobry zestaw na start? Powiem szczerze, że kupiłem te figurki ze względu na to, że najbardziej podobają mi się z wyglądu z całej armii. Nie do końca wiem, jak to jest z ich grywalnością. Dobry zakup, czy raczej na półeczkę?
Jak skleić klanbraci? Jako niewolników? Jeśli tak, to w jakich ilościach? Z tarczami, bez? Mam do rozdysponowania części na 140.
Dodam, że będę zazwyczaj grał na format Euro 2400 (taki najczęściej występuje na turniejach zauważyłem).
Jako świeży klanbrat zakupiłem dzwonek, abomkę, latarę i 7 boxów clanratów. Czy to dobry zestaw na start? Powiem szczerze, że kupiłem te figurki ze względu na to, że najbardziej podobają mi się z wyglądu z całej armii. Nie do końca wiem, jak to jest z ich grywalnością. Dobry zakup, czy raczej na półeczkę?
Jak skleić klanbraci? Jako niewolników? Jeśli tak, to w jakich ilościach? Z tarczami, bez? Mam do rozdysponowania części na 140.
Dodam, że będę zazwyczaj grał na format Euro 2400 (taki najczęściej występuje na turniejach zauważyłem).
Monków na pewno nie kupię, bo nie podobają mi się ani figurki, ani nie lubię klanu Pestilens. Bohaterów mam w planach, sztormów kółko też. I starczy na 2400? Ale to wszystko jak fundusze będą wystarczające.
@edit
Generalnie najchętniej grałbym tylko na Skryre + Eshin. Klanu Pestilens i Moulder nie trawię.
@edit
Generalnie najchętniej grałbym tylko na Skryre + Eshin. Klanu Pestilens i Moulder nie trawię.
Dałoby radę, ale nie na euro. Na euro trzeba ci odginaczki w postaci Giant Ratów, a to chyba Moulder niestety. Bez Pestilense spoko, ale trochę wygar mniejszy bez drugiego klocka z niezłmnością. Zerknij sobie na rozpiskę naszej reprezentacji z tego ETC poza tym.
Boxy chyba najlepiej by zrobić jako 2 x 40 slavów bez tarcz z muzykiem i 2 x 30 clanratów z tarczami i pełną grupą dowodzenia i jeśli dasz radę, to dokup jeszcze jednego boxa, coby clanratów dopchać do dwóch czterdziestek (jak ojro to ojro )
Let the River of Blood flow...
Nie ma modeli slavów ogólnie. Jeśli chcesz, żeby twoi niewolnicy byli hiper-mega-ultraWYSIWYG to nie używaj opancerzonych ciał z wyprasek klanratów, ale imho to trochę przesada
Dodam jeszcze, że część ciał klanratów ma np. łańcuchy na nogach przez co świetnie nadają się na niewolników.
Dodam jeszcze, że część ciał klanratów ma np. łańcuchy na nogach przez co świetnie nadają się na niewolników.