Lista rodzajów broni:
Kolejne strony poświęcono na zaprezentowanie wielu różnych rodzajów broni używanych przez wojowników świata WARHEIM - FANTASY SKIRMISH.
Zdarza się, że określona broń ma dwa różne opisy: jeden odnosi się do używania jej przez piechotę (i inne piesze modele), drugi odnosi się do modeli dosiadających wierzchowców (kawalerii, modeli dosiadających potworów lub jadących w rydwanie).
Postacie rozbrojone:
Modele, które zostały rozbrojone lub straciły swój oręż (nie dotyczy to postaci które posiadają zdolność broń naturalna) i nie zdołały znaleźć broni improwizowanej zmuszone są do walki za pomocą pięści i zębów.
Rozbrojone modele otrzymują modyfikator -1 do testu zranienia, ponadto wykonane przez modele ataki posiadają cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.
ZASADY: modyfikator -1 do testu zranienia; lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
Broń improwizowana:
Do tej kategorii można zaliczyć praktycznie każdy przedmiot, nie będący formalnie bronią i zwykle nie używany do walki. Butelka, krzesło, sztacheta z płotu, a nawet patelnia mogą służyć jako środek obronny przed uzbrojonym w nóż przeciwnikiem. A celnie rzucony kamień czy stara podkowa mogą powalić przeciwnika równie skutecznie jak bełt.
Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów, podnieść jedną sztukę improwizowanej broni do walki wręcz lub improwizowaną broń dystansową, której będzie mógł używać do końca bieżącej rozgrywki. Gracz powinien zaznaczyć ten fakt na KARCIE DRUŻYNY.
IMPROWIZOWANA BROŃ DO WALKI WRĘCZ:
Broń improwizowana posiada cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.
ZASADY: lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
IMPROWIZOWANA BROŃ DYSTANSOWA:
Improwizowana broń dystansowa posiada cechę oręża BROŃ MIOTANA oraz LEKKI i może zostać rzucona na odległość do 4”. Udany rzut na trafienie oznacza, że pocisk uderza w cel z SIŁĄ użytkownika. Ponadto należy zauważyć, że improwizowanej broni dystansowej nie można użyć w reakcji na szarżę stój & strzelaj.
MAKSYMALNY ZASIĘG: 4”; SIŁA: użytkownika; ZASADY: broń miotana, lekki.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
Warheim - Fantasy Skirmish - WIP
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP
Zmieniłem nieco zasady dotyczące modeli rozbrojonych i broni improwizowanej i wygląda to tak:
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Gracze NS:T dobrze znają zasadę Akumulatora, która pozwala wpływać na to, co dzieje się na polu bitwy. Jako, że zasada jest bardzo fajna, pozwoliłem sobie na jej wprowadzenie (jako zasady opcjonalnej) do Warheim Fantasy Skirmish. Chętnych zapraszam do testowania.
Gdyby państwo-draństwo miało jakieś uwagi, pomysły i komentarze, to zapraszam do pisania.
DowNLOad|OnliNe
Więcej na BLOGU.
Gdyby państwo-draństwo miało jakieś uwagi, pomysły i komentarze, to zapraszam do pisania.
DowNLOad|OnliNe
Więcej na BLOGU.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Tak, testowaliśmy.Raqq pisze:Absolutne mistrzostwo! Testowałeś to w grze?
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Karty Lokacji, czyli kolejna zasada opcjonalna inspirowana NS:T.
Zasady w trakcie WiP, więc zachęcam państwa draństwa do testowania, opiniowania i zamieszczania własnych propozycji Lokacji.
DownLoaD|ONlinE
Zasady w trakcie WiP, więc zachęcam państwa draństwa do testowania, opiniowania i zamieszczania własnych propozycji Lokacji.
DownLoaD|ONlinE
Lokacje:
Lokacje to pozostałości z czasów przed Inwazją Chaosu., miejsca które niegdyś cieszyły się sławą, a swym właścicielom zapewniały wiele korzyści. W pozostałościach Gildii Kupców, wewnątrz lazaretu czy w kanałach wciąż można znaleźć wiele kosztowności lub wykorzystać lokacje do osiągnięcia zwycięstwa. Jednak, niektóre lokacje to plugawe miejsca, zrodzony ze spaczonej woli Mrocznych Bogów w których kultyści Chaosu oddają cześć swym Patronom. Zbezczeszczone świątynie i splugawione kaplice, to częsty widok znaczący krwawy szlak, którym podążały hordy Niewolników Ciemności.
Kiedy tylko model wejdzie na teren lokacji może korzystać z jej właściwości, zgodnie z opisem umieszczonym na KARCIE LOKACJI. Kontrolę nad lokacją sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 6” od lokacji. Jeżeli w pobliżu KARTY LOKACJI znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje kontroli nad lokacją.
Plądrowanie lokacji:
ZŁE i CHAOTYCZNE drużyny mogą zrezygnować z korzystania z właściwości lokacji umieszczonej na KARCIE LOKACJI i po wejściu na teren lokacji splądrować ją. Aby określić rezultat jakim zakończyło się plądrowanie należy wykonać rzut K6 dla każdego modelu bohatera, który bierze udział w plądrowaniu. Wynik 1 oznacza, że bohater musi wykonać test Niebezpiecznego terenu; 2-4 oznacza, że model nic nie znalazły; natomiast rezultat 5+ oznacza, że bohater otrzymuje +1 Punkt Doświadczenia.
Po zakończeniu plądrowania należy obrócić KARTĘ LOKACJI na drugą stronę i położyć na tym samym miejscu. Do końca potyczki, nie można korzystać już z właściwości lokacji.
Ambona myśliwska:
Gdyby do tego opuszczonego pomieszczenia wszedł inżynier lub doświadczony strzelec, szybko zorientowałby się, że wnętrze zostało dobrze przygotowane na stanowisko ogniowe. Kto wie, czy zostało wykorzystane, a może jednak… No bo skąd wzięły się te liczne karby na drewnianej ramie okna…
LOKALIZACJA: pomieszczenie z oknem wewnątrz budynku, na pierwszym lub wyższym piętrze
Dopóki drużyna kontroluje ambonę myśliwską, wybrany przez gracza model bohatera, który przebywa na terenie lokacji otrzymuje w fazie strzelania modyfikator +1 do testu trafienia, ponadto zasięg broni dystansowej zostaje zwiększony o +6”, a sam oręż zyskuje cechę STRZELEC WYBOROWY.
Gildia Kupców:
To zastanawiające jak trwałe są struktury Gildii Kupców oraz jak wielka jest chęć zysku, którą reprezentują należący do niej przedsiębiorcy. Nawet teraz, gdy nie opadł jeszcze pył wzniecony przez Hordy Chaosu niemal w każdej większej osadzie znaleźć można kupców, którzy zapłacą złotem za wszelkie kosztowności i artefakty zdobyte na polu bitwy…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Dopóki kompania kontroluje budynek Gildii Kupców, dowolny należący do drużyny model, który w trakcie rozgrywania potyczki zdobył znaczniki kosztowności, może w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów złożyć precjoza wewnątrz Gildii Kupców. Za każdy znacznik kosztowności złożony w Gildii Kupców kompania otrzymuje jeden Łup!. Należy zauważyć, że kompania nie traci tak zdobytych Łupów! nawet w przypadku przegrania potyczki.
Gospoda:
W czasie głodu i rozpaczy, dobrze zaopatrzona gospoda jest więcej warta niż książęcy skarbiec. Pełny brzuch i butelka gorzałki potrafią podnieść morale znacznie lepiej niż srebrne patery i złote puchary…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Modele bohaterów należące do drużyny, która kontroluje Gospodę mogą przerzucić nieudany test STRACHU i GROZY. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Ponadto, modele automatycznie zdają testy SAM W WALCE.
Kanały:
Labirynt kanałów to od wieków królestwo Szczurołapów i Skavenów, a kompania która choć częściowo odkryje tajemnice świata ścieków zyska dużą przewagę nad wrogiem…
LOKALIZACJA: bez ograniczeń, na poziomie stołu
Dopóki kompania kontroluje wejście do Kanałów, jeden wybrany przez gracza model bohatera w czasie wykonywania pozostałych ruchów może zniknąć w kanałach, by na początku następnej fazy ruchu gracza pojawić się na parterze wybranego przez gracza budynku, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży). Bohater może nawet, jeśli gracz sobie tego życzy, przerwać walkę, w której brał udział, ale w takim wypadku nie będzie mógł szarżować.
Ponadto, model bohatera ukryty poza stołem nie może wspierać bezpośrednio drużyny. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy drużyna musi wykonać test rozbicia, model oczekujący w kanałach nie jest liczony do całkowitej liczby postaci w kompanii.
Kapliczka:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkańców miasta w godzinie nadchodzącej śmierci poświęcona została wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili ołtarz dziękczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…
LOKALIZACJA: bez ograniczeń
Dopóki drużyna kontroluje Kapliczkę, wszystkie modele, które znajdują się w odległości do 6" od lokacji. podlegają zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2).
Lazaret:
Zapach krwi, ludzkich wnętrzności, aura śmierci, cierpienia, bólu i rozpaczy zdaje się wypełniać lazaret, aż po gliniane fundamenty, na których został wzniesiony w czasie Inwazji Chaosu. I choć Siostry Shallyi opuściły lecznicę dawno temu, to wciąż można znaleźć tu wiele przydatnych medykamentów…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Modele należące do kompanii, która kontroluje Lazaret podlegają zasadzie specjalnej TRUDNY DO ZABICIA. Należy zauważyć, że lokacja nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON.
Niecka Dhar:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkańców miasta w godzinie nadchodzącej śmierci poświęcona została wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili ołtarz dziękczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…
LOKALIZACJA: bez ograniczeń
Dopóki drużyna kontroluje Nieckę Dhar, na początku każdej fazy magii kompanii należy wykonać rzut K6 i odczytać wynik z tabeli:
K6 REZULTAT
1 Upioryt wysysa magiczną energię zgromadzoną nad polem bitwy. Wszystkie zaklęcia pozostające aktualnie w grze zostają automatycznie rozproszone. Przepadają także wszystkie Kostki Mocy i Rozproszenia przechowywane w magicznych przedmiotach. Faza magii zostaje natychmiast zakończona.
2 Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklęć zostaje zwiększony o +K3 punkty.
3 Zasięg wszystkich zaklęć zostaje zmniejszony o połowę.
4 Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklęć zostaje zmniejszony o -K3 punkty.
5 Zasięg wszystkich zaklęć zostaje podwojony.
6 Na skutek działania Kamienia Przemian pula Kości Mocy zostaje podwojona.
O ile w opisie rezultatu nie podano inaczej, efekt działa Niecki Dhar utrzymuje się do początku fazy magii kompanii, która kontroluje lokację.
Obelisk:
Wzniesiony przed wiekami obelisk wciąż skupia w sobie magiczną moc, która wspomóc może zebranych wokół głazu drużynników…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Drużyna, która kontroluje Magiczny obelisk uzyskuje dodatkową Kostkę Mocy w swojej fazie magii oraz dodatkową Kostkę Rozproszenia w fazie magii przeciwnika.
Świątynia:
Choć świątynia, którą przed dziesięcioleciami mieszczanie poświęcili swoim bogom i patronom miasta mocno ucierpiała w czasie walk z Hordami Chaosu, to we wnętrzu wciąż czuć ducha obrońców miasta, którzy poświęcili swe życie w obroni swych bliskich…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Modele należące do drużyny, która kontroluje Kaplicę mogą przerzucić każdy nieudany test oparty na współczynniku CP. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Więcej TUTAJ.Zapraszam do lektury i komentowania 64 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.
Warheim FS:
- Doman rozpoczął malowanie modeli do swojej kompanii Leśnych Elfów, które można obejrzeć TUTAJ.
- Pepe rozpoczął na Azylium publikowanie fabularyzowanych raportów z rozgrywek WFS. Wątek znajdziecie TUTAJ.
- Natomiast Rollnik przedstawił wstępną wersję autorskiej kompanii Górników z Karak Hirn.
- Choć ostatnio czasu mam wyjątkowo mało, to udało mi się rozpocząć prace nad kolejną zasadą opcjonalną do WFS jakimi są lokacje. Więcej znajdziecie TUTAJ.
Galerie:
- W telegraficznym skrócie: Eyes of Autumn, Chaos Nurgle Lord, Empire Hero, Ihllus, For Bretonnia!, Varghulf, Halflings army, Zacharias on Zombie Dragon, Wood Troll, Big Boris, Krull, Survivor Female...
- ...Ork Warboss, Bana Weaver, Ork Nob, Crimson Fists Capt. Cortez, oraz Old Man Job i Inglorious Rogues Malus, Inquisitor Marius Cassar's retinue of expendable bastards...
- ...The Fang...
- ...1888- a dark tale...
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Korzystając z grafik nadesłanych przez Pepe zrobiłem Karty Elementów terenu na polu bitwy, które po wydrukowaniu można wykorzystać w czasie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish w celu usprawnienia gry.
DOwNlOad|OnLInE
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
Zobacz także na BLOGU.
DOwNlOad|OnLInE
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
Zobacz także na BLOGU.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że zaprezentuję talię kart pogody do Warheim FS.
Za stronę graficzną odpowiada Pepe - dzięki któremu możemy korzystać już z kart reprezentujących elementy terenu na polu bitwy, a w najbliższych dniach także z nowych kart zadań specjalnych.
Po wydrukowaniu talii, gracze będą mogli ustalić pogodę panującą w trakcie rozgrywki losując jedną kartę - i choć z pewnością, prawdopodobieństwo wylosowania konkretnej pogody nie jest takie samo jak w przypadku rzutu 3K6, to jednak jest bardzo zbliżone...
Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, jak działa pogoda w czasie potyczek w WFS, to zachęcam do pobrania najnowszej wersji podręcznika.
DOwNlOad|OnLInE
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
Zobacz także na BLOGU.
Za stronę graficzną odpowiada Pepe - dzięki któremu możemy korzystać już z kart reprezentujących elementy terenu na polu bitwy, a w najbliższych dniach także z nowych kart zadań specjalnych.
Po wydrukowaniu talii, gracze będą mogli ustalić pogodę panującą w trakcie rozgrywki losując jedną kartę - i choć z pewnością, prawdopodobieństwo wylosowania konkretnej pogody nie jest takie samo jak w przypadku rzutu 3K6, to jednak jest bardzo zbliżone...
Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, jak działa pogoda w czasie potyczek w WFS, to zachęcam do pobrania najnowszej wersji podręcznika.
DOwNlOad|OnLInE
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
Zobacz także na BLOGU.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Mimo, że rozpoczął się okres wakacyjny, to mam nadzieję, że jednak szanowne państwo-draństwo zagląda tu jeszcze czasami.
I choć sam ostatnio na malowanie figurek Mrocznych Elfów nie mam zbyt wiele czasu, to postanowiłem uporządkować kilka spraw związanych z blogiem (http://quidamcorvus.blogspot.com/), który doczekał się młodszego brata (http://warheim.blogspot.com/).
Główny blog (http://quidamcorvus.blogspot.com/) będzie funkcjonował w dotychczasowej formie, czyli będą się tam pojawiać wpisy dotyczące zarówno modelarskiej jak i technicznej strony Warheim FS. Natomiast, drugi z blogów (http://warheim.blogspot.com/) poświęcony będzie wyłącznie podręcznikowi i dodatkom do Warheim FS.
Tak więc zapraszam do śledzenia bloga Warheim Fantasy Skirmish oraz dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami.
I choć sam ostatnio na malowanie figurek Mrocznych Elfów nie mam zbyt wiele czasu, to postanowiłem uporządkować kilka spraw związanych z blogiem (http://quidamcorvus.blogspot.com/), który doczekał się młodszego brata (http://warheim.blogspot.com/).
Główny blog (http://quidamcorvus.blogspot.com/) będzie funkcjonował w dotychczasowej formie, czyli będą się tam pojawiać wpisy dotyczące zarówno modelarskiej jak i technicznej strony Warheim FS. Natomiast, drugi z blogów (http://warheim.blogspot.com/) poświęcony będzie wyłącznie podręcznikowi i dodatkom do Warheim FS.
Tak więc zapraszam do śledzenia bloga Warheim Fantasy Skirmish oraz dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Współpracując z Pepe zrobiłem nowe karty zadań specjalnych do Warheim FS.
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
DOwNlOad|OnLInEZadania specjalne: pisze: Każdy z rozgrywanych przez graczy scenariuszy posiada własny cel, którego realizacja oznacza wygranie potyczki. Jednak gracze mogą wprowadzić do rozgrywki dodatkowe zadania specjalne, których wykonanie oznacza dla kompanii dodatkowe profity i korzyści. Po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki należy wykonać rzut K6 (przerzucając ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem jako pierwszy losuje dla swojej kompanii 3 KARTY ZADAŃ SPECJALNYCH (zobacz ROZDZIAŁ XXVI: KARTY ZADAŃ SPECJALNYCH), tak aby przeciwnik nie znał ich treści. Jeśli gracz uzna, że nie pasują mu wylosowane karty, może włożyć je ponownie do talii, przetasować i ponownie wylosować 2 karty. Następnie karty losuje kolejny z graczy.
KARTY ZADAŃ SPECJALNYCH zawierają cel, którego realizacja oznaczać będzie dodatkowe korzyści dla kompanii oraz informacje dotyczące ewentualnej liczby Punktów Doświadczenia, które mogą zostać zdobyte przez modele realizujące zadania specjalne.
Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Zasada zbrojne ramię, której podlega Szczurogr klanu Skryre została wzbogacona o zapis:
Więcej TUTAJ.Zbrojne ramię: pisze:Należy jednak pamiętać, że oręż Skavenów to broń równie niebezpieczna dla wroga co nieprzewidywalna dla obsługującego ją strzelca. Jeżeli w wyniku NIEWYPAŁU! zbrojne ramię Szczurogra klanu Skryre zostanie zniszczone, a model przeżyje eksplozję, to w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce gracz zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK może zakupić i wyposażyć model Szczurogra klanu Skryre w Kulomiot, Miotacz Spaczognia, Moździerz Trującego Wichru lub Spaczmuszkiet.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Zacząłem prace nad kolejną edycją podręcznika do Warheim FS.
Z dotychczasowymi zmianami, a na pewno z większością, można zapoznać się w erracie (Online|Download).
Poza tym obecnie pracuję na kompaniami Nieumarłych dowodzonych przez Wampirzych Książąt, które zostaną wzbogacone o dwie alternatywne jednostki.
Pierwszą z nich jest Ścierwowóz, jako alternatywna dla Czarnej Karocy. Zasady specjalne, którym Ścierwowóz podlega w Warheim FS można przeczytać na BLOGU.
Z dotychczasowymi zmianami, a na pewno z większością, można zapoznać się w erracie (Online|Download).
Poza tym obecnie pracuję na kompaniami Nieumarłych dowodzonych przez Wampirzych Książąt, które zostaną wzbogacone o dwie alternatywne jednostki.
Pierwszą z nich jest Ścierwowóz, jako alternatywna dla Czarnej Karocy. Zasady specjalne, którym Ścierwowóz podlega w Warheim FS można przeczytać na BLOGU.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Kolejną nowością w szeregach Nieumarłych do Warheim FS jest pojawienie się alternatywnej jednostki, żywego, dużego celu - Graveira.
STĄD można pobrać aktualną wersję zasad dla Nieumarłych kompanii, TUTAJ zaś można przejrzeć zasady online. Zaś na BLOGU można przeczytać więcej o samym Graveirze.
STĄD można pobrać aktualną wersję zasad dla Nieumarłych kompanii, TUTAJ zaś można przejrzeć zasady online. Zaś na BLOGU można przeczytać więcej o samym Graveirze.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Prace nad kolejną edycją podręcznika trwają. Dodałem do każdej jednostki paragraf, w którym podany jest rozmiar podstawki, na jakiej należy wystawić modeli. Wygląda to mniej więcej tak jak na obrazku poniżej.
Dokonałem też zmiany czysto kosmetycznej:
Wprowadziłem też poważniejsze, zwiększając limit z dwóch jednostek do trzech:
Dokonałem też zmiany czysto kosmetycznej:
Nieumarły zastęp z Nehekhary:
- Zmiana nazwy Nomada na Nieumarłego Nomada, ta by się odróżniał do Nomada z Kisleva.
Wprowadziłem też poważniejsze, zwiększając limit z dwóch jednostek do trzech:
Jaszczuroludzie z Lustrii:
JEŹDŹCY ZIMNOKRWISTYCH lub JEŹDŹCY TERRADONÓW: Wódz Skinków może dowodzić trzema Jeźdźcami Zimnokrwistych lub trzema Jeźdźcami Terradonów.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Jak szanowne państwo-draństwo zapewne, wie powoli przygotowuję kolejną edycję podręcznika do Warheim FS.
Dziś pracowałem nad kompaniami Szczuroludzi. Dodałem Skavenom dostęp do Machin i wzbogaciłem drużyny o Łowców Niewolników.
Zainteresowanych zapraszam do lektury odświeżonych drużyn Szczuroludzi.
Plik w formacie *.pdf można pobrać STĄD lub przeczytać ONLINE.
Komentarze, uwagi, pomysły mile widziane.
Dziś pracowałem nad kompaniami Szczuroludzi. Dodałem Skavenom dostęp do Machin i wzbogaciłem drużyny o Łowców Niewolników.
Zainteresowanych zapraszam do lektury odświeżonych drużyn Szczuroludzi.
Plik w formacie *.pdf można pobrać STĄD lub przeczytać ONLINE.
Komentarze, uwagi, pomysły mile widziane.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Pepe na łamach Azylium opublikował pierwszy FAQ do Warheim FS.
Tekst wymaga jeszcze uporządkowania zgodnie z rozdziałami ale już teraz zachęcam do lektury i ewentualnych uwag.
Tekst wymaga jeszcze uporządkowania zgodnie z rozdziałami ale już teraz zachęcam do lektury i ewentualnych uwag.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Jako, że powoli zbliża się kolejna edycja podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish, zachęcam szanowne państwo-draństwo do nadsyłania wszelkich pomysłów oraz uwag i sugestii. Zostało jeszcze trochę czasu na ewentualne zmiany.
TUTAJ dostępna jest ostatnia wersja erraty zawierająca większość zmian jakie pojawią się w edycji 0.15.
Piszcie tu, na Azylium lub na BP.
TUTAJ dostępna jest ostatnia wersja erraty zawierająca większość zmian jakie pojawią się w edycji 0.15.
Piszcie tu, na Azylium lub na BP.
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
- quidamcorvus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4479
- Lokalizacja: Żory/Katowice
- Kontakt:
Witam!
Szanowne państwo-draństwo zechce zapoznać się z 15 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish.
Warheim Fantasy Skirmish:
Warheim FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę GW.
Mechanika Warheim FS to przede wszystkim uaktualnienie zasad Mordheim o reguły 7 i 8 ed. gry Warhammer Fantasy Battle, ale nie tylko. W grze funkcjonuje także kilka patentów zapożyczonych z innych systemów, takich jak Karty Zadań Specjalnych (Umbra Turris) czy Pieszczota Chaosu (Neuroshima Tactics), które świetnie wpasowały się w realia niebezpiecznego świata mrocznych przygód.
Akcja gry została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.
W trakcie gry w Warheim FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim FS zostały podzielone na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).
Jeśli szanowne państwo-draństwo jest zainteresowane tym, jak przebiega potyczka w Warheim FS to zapraszam na mojego bloga, gdzie zapoznać się można z raportami bitewnymi. Niebawem, zostaną zamieszczone także kolejne relacje, więc warto śledzić wpisy na blogu.
Podręcznik:
Kompletny podręcznik Warheim FS składa się z 28 rozdziałów i liczy 758 wypełnionych fluffem stron.
Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.
Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.
Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.
Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.
To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.
Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych oraz Indeks.
Podręcznik, tradycyjnie dostępny jest w kilku wersjach.
Przerwy, pomiędzy kolejnymi edycja są coraz dłuższe, mimo to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc państwa-draństwa jest bezcenna. Dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać TUTAJ.
Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.
***
Podręcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.
Szanowne państwo-draństwo zechce zapoznać się z 15 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish.
Warheim Fantasy Skirmish:
Warheim FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę GW.
Mechanika Warheim FS to przede wszystkim uaktualnienie zasad Mordheim o reguły 7 i 8 ed. gry Warhammer Fantasy Battle, ale nie tylko. W grze funkcjonuje także kilka patentów zapożyczonych z innych systemów, takich jak Karty Zadań Specjalnych (Umbra Turris) czy Pieszczota Chaosu (Neuroshima Tactics), które świetnie wpasowały się w realia niebezpiecznego świata mrocznych przygód.
Akcja gry została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.
W trakcie gry w Warheim FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim FS zostały podzielone na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).
Jeśli szanowne państwo-draństwo jest zainteresowane tym, jak przebiega potyczka w Warheim FS to zapraszam na mojego bloga, gdzie zapoznać się można z raportami bitewnymi. Niebawem, zostaną zamieszczone także kolejne relacje, więc warto śledzić wpisy na blogu.
Podręcznik:
Kompletny podręcznik Warheim FS składa się z 28 rozdziałów i liczy 758 wypełnionych fluffem stron.
Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.
Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.
Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.
Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.
To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.
Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych oraz Indeks.
Podręcznik, tradycyjnie dostępny jest w kilku wersjach.
Pierwsza wersja pełna. Poza okładką i stroną tytułową podręcznik zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
DOWNLOAD
Rozmiar pliku podręcznika: 27.1 MB
Ilość stron: 382
Druga wersja zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
DOWNLOAD
Rozmiar pliku podręcznika: 25.8 MB
Ilość stron: 760
Trzecia, to podręcznik w wersji lekkiej, bez fluffowych wstawek przed kompaniami i rozdziałami, podręcznik poza okładką i stroną tytułową zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
DOWNLOAD
Rozmiar pliku podręcznika: 20.7 MB
Ilość stron: 289
Czwarta, to wersja lekka zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
DOWNLOAD
Rozmiar pliku podręcznika: 19.7 MB
Ilość stron: 574
I w końcu piąta wersja, której używam najczęściej. To podręcznik w wersji lekkiej podzielony na dwie części. Pierwsza zawiera zasady a druga opis kompanii.
DOWNLOAD
Przerwy, pomiędzy kolejnymi edycja są coraz dłuższe, mimo to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc państwa-draństwa jest bezcenna. Dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać TUTAJ.
Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.
***
Podręcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.