Warszawa Listopad 2012 II Liga Rivendell WFB.

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Warszawa Listopad 2012 II Liga Rivendell WFB.

Post autor: Grolshek »

Witam serdecznie po raz kolejny.

Mam zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych do wzięcia udziału w II Lidze Rivendell.
Liga NIE zostanie zgłoszona do Polskiej Ligi WFB.
Liga skierowana jest do graczy powracających do WFB oraz chcących bezstresowo porzucać kostkami w miłym towarzystwie.
Liga rozpocznie się 5-go listopada i trwać będzie przez kolejne cztery tygodnie tj. do 2 grudnia włącznie. Każdy uczestnik ligi zobowiązany jest w ciągu tygodnia rozegrać jedną bitwę i do niedzieli każdego tygodnia do godziny 20:00 wysłać wyniki na PM, e-mail, sms organizatora. Nie zostawiamy wyników w sklepie. W przeciwnym wypadku stół który nie wysłał wyników lub wysłał wyniki po wyżej wyznaczonym terminie otrzymuje 5:5 . Zgłoszony walkower to standardowe 13:7. Paringi na kolejną turę ogłaszane będą w niedzielę o 22:00.
Sklep Rivendell znajduje się W Warszawie na ulicy Aleja Jana Pawła II 43a pawilon 24b poziom -1
Godziny otwarcia:
poniedziałek-niedziela 11:00-19:00

Wpisowe: 10zł od osoby płatne przy pierwszej bitwie w sklepie przeznaczone w całości na nagrody dla podium.

Zgłoszenia proszę wysyłać do 2 listopada do godziny 22:00 na adres: 123grolshek@gmail.com . Zgłoszenie zawierać powinno: Imię, Nazwisko, Nick i rozpiskę w formacie Html lub TXT oraz numer telefonu kontaktowego (w celu podania go przeciwnikowi na wniosek przeciwnika).
Wszelkie pytania proszę kierować na pm do mnie lub na maila zgłoszeniowego.
Zgłoszeniem jest: wysłanie poprawnej rozpiski oraz wszystkich powyżej wymienionych danych.

Format:
2600 ETC - restrykcje ETC 2012 poniżej.
Rozpiski jawne
Gramy na mapkach ETC: http://www.mediafire.com/?n45ve7vazl76fht

Cytuj:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2600 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:

Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2800 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.

Bretonnia: No Restrictions

Chaos Dwarfs: Hellcannon, Iron daemon, Kdai Destroyer are each 0-1, Iron daemon, kdai destroyer count as war machines, Chalice of darkness counts as 2 pd, Max 3 out of Str. 5 shooting templates, Kdai destroyer. Chalice or Sorcerer Prophet. Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.

Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra.

Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.

Daemons of Chaos: Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: For Heralds of Tzeentch only it is a 0-2 gift and the Loremaster rule is removed; instead randomly determine spells (as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.

The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.

High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2700 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD

Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll

Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.

Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.

Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner.

Vampire Counts: Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.

Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase

Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons.

Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).

III. Scoring
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game
Victory points to Battle points per game:
0-160 Victory-Points difference - 10-10
161-320 - 11-9
321-480 - 12-8
481-640 - 13-7
641-800 - 14-6
801-960 – 15-5
961-1120 – 16-4
1121-1280- 17-3
1281-1440- 18-2
1441-1600-19-1
1600+ - 20/0

III. Scenarios

Pitched battle scenario (battleline)

IV. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
-When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
terrain or units, other than interfering woods.



Lista zgłoszeń:
1. Grolshek
2. Solider
3. Dreef
4. Żuk
5. Vampire1308
6. Bartosz
7. Mati.pl
8. Misha
9. Janus
10. Radzia
11. Dungeon Keeper10
12. Ironhead
13. Semi
14. Radzia

Rozpiski wysłane do końca października premiuję 2 dużymi punktami do ogólnej klasyfikacji.
Rozpiski: http://www33.zippyshare.com/v/67070173/file.html
Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, o 13:31 przez Grolshek, łącznie zmieniany 34 razy.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

I od razu piszcie proszę w zgłoszeniach czy macie ochotę na scenariusze czy gramy ściśle 4x Battleline. Zastosuję się do głosu ludu.
Scenariusze:
1. Breakthrough
2. Blood & Glory
3. Meeting Engagement
4. Capture the Flags (thx Solider)

Breakthrough:
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu). Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest zćwiartkowany, to liczy się za niego tylko połowę punktów). Progi co 160 punktów.

Blood and Glory:
Bitwa kończy się w momencie (natychmiast), kiedy odporność armii przeciwnika spada poniżej 4 (przez stratę generała lub sztandarów).
Wynik bitwy określa się następująco:
- zwycięstwo w pierwszej turze: 20-0
- zwycięstwo w drugiej turze: 20-0
- zwycięstwo w trzeciej turze: 19-1
- zwycięstwo w czwartej turze: 18-2
- zwycięstwo w piątej turze: 17-3
- zwycięstwo w szóstej turze: 16-4

W przypadku nie wypełnienia scenariusza, wynik 10-10 modyfikuje się o zdobyte punkty złamania. Wynik nie może być wyższy niż 15-5.

Meeting Engagement:
jak w podręczniku.

Capture the flags:
6 znaczników na środku każdego z 6 kwadratów 24" na stole. Zajęty jeśli w odległości 3" od niego znajduje się nieuciekający własny oddział/heros/maszyna. Zblokowany jeśli w 3" od znacznika znajduje się również nieuciekający oddział/heros/maszyna wroga. Koszt znaczników ogarniemy jak będzie wiadomo jakie progi będą w Babicach.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, o 19:39 przez Grolshek, łącznie zmieniany 18 razy.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Będę, a przynajmniej mam taką nadzieję. ;)
Scenariusze:
1. Brekakthrough
2. Blood & Glory
3. Czterdziestkowe znaczniki
4. Losowane wystawienie z podręcznika nie pamiętam nazwy
Jestem na TAK.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Grolshek pisze: Format:
2600 ETC - restrykcje ETC 2012 poniżej.
Rozpiski jawne
Gramy na mapkach ETC: http://www.mediafire.com/?n45ve7vazl76fht

2600 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Czy skoro gramy na 2600 nie lepiej troche zwiększyć te limity jednostkowe? ;)

Zgłaszam się!
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Dreef pisze:
Grolshek pisze: Format:
2600 ETC - restrykcje ETC 2012 poniżej.
Rozpiski jawne
Gramy na mapkach ETC: http://www.mediafire.com/?n45ve7vazl76fht

2600 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Czy skoro gramy na 2600 nie lepiej troche zwiększyć te limity jednostkowe? ;)

Zgłaszam się!
Scenariusze ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Jak dla mnie - scenariusze jak najbardziej ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

ja wole bez scenariuszy
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

zdecydowanie wolę bez scenariuszy.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

będę ze scenariuszami, koniec stania krasnoludków, niech ruszą dupska ! :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Na pewno wezmę udział, co do scenariuszy to jak najbardziej tak, ale...
1. Breaktrough - myślę, ze za bardzo promuje dużo warte, nie do ruszenia klocki --Nie
2. Blood & Glory - jak najbardziej
3. Capture the Flags - mozna spróbowac
4. Meeting Engagment - zdecydowanie TAK
Co do reszty, to może I bitwa niech będzie Battle-line aby ustalić poziom graczy.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Też myślę, że Blood&Glory jest ok.

ale to losowe rozstawianie - rozumiem, że chodzi o Dawn Attack? - to jakaś masakra jest, i chyba nie tylko dla mojej armii.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

scenariusze z zasady chwieją balansem armii, oczywiście nie mowie o Blood & Glory
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

hej, nazi, masz błąd w temacie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Asassello pisze:hej, nazi, masz błąd w temacie :D
Thx. To nie błąd. To literówka. 8)
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wpisz mnie :)
ze scenariuszami
Blood and Glory
Meeting Engagement - mogłoby być bez rezerw, tak jak na Silesianie
Dawn Attack
+1 Battleline


@Bartosz, nie płacz :) Dawn Attack z tego co pamiętam działa tak, że rzucasz za całą armię a później ją ustawiasz. Opis Dawn Attack nie wymaga zdaje się ustawiania od razu jednostki, więc da się odpowiednio generała VC ustawić albo zniwelować marny rzut jakoś
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

count me in! wole bez scenariuszy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Ja też chętnie zagram. Pisz mnie, rozpę wyślę po sobotniej aktualizacji do WOCH.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

@misha, spoko, wampiry nie płaczą :wink:

doczytałem Dawn Attack i faktycznie, szanse na spapranie bitwy przez bezsensowne wystawienie da się jakoś tam minimalizować...

co do Meeting Engagement - tutaj faktycznie peszek z rezerwami może wywrócić niejedną armię do góry nogami, tak mi się zdaje. i jakieś przykre kminy mogą powstać. wolałbym bez rezerw.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

dobra propozycja.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Zgłaszam się. Wolę bez scenariuszy.

ODPOWIEDZ