pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: pytania o magię

Post autor: panterq »

Nie mam żadnych problemów z hydrami, chyba że gram dziwnie ;]
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

:)

Slayer
Chuck Norris
Posty: 650

Post autor: Slayer »

Czy MR dają ochronę przed wybuchem z miscasta ?

Czy tylko od pocisków działa MR?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie dają ochrony na wybuch z miscasta
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Sytuacja jest taka :

Rzucam czar RIP - wchodzi. Mija tura przeciwnika - przychodzi moja kolejna tura magii. W podręczniku jest napisane ,że Ripy można rozpraszać w dowolnym momencie TURY. Ja zostawiam sobie kostki i mówić koniec TURY- przeciwnik mówi - "ale ja jeszcze z dipseluje tego ripa" - ja mówię ok - on dispeluje - a ja mówię " to ja go rzucę jeszcze raz!" - mogę ?
Z jednej strony powiedziałem koniec - z drugiej strony jak powiedziałem koniec to nie powinien już móc dispelować - jak to więc jest?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Ponieważ wraz z kumplami ze zwykłych domówkowych bitew przestawiamy się na format Euro mam pytania a propos magii :
- z channelingu można wylosować max 2 kostki PD/DD ?
- jeśli mam np przedmiot który kosztuje powiedzmy 1 DD to kiedy taką kość odciągamy ? Po wylosowaniu puli ale przed channelingiem czy po wylosowaniu puli i channelingu ?
- jeśli heros ma przedmiot który kosztuje powiedzmy 1 PD i taki heros zginie to czy koszt przedmiotu jest odciągany do końca bitwy czy do momentu śmierci bohatera ?
- jeśli jest ograniczenie ilości kostek na czar (zwykle 5, a niektóre kostki 4) to jak to się ma do zasady Dark Elfów o możliwości rzucania wszystkimi kostkami ?

Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli pytania są trywialne ;)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ze wszystkich źródeł możesz dołożyć max 2 kość PD/DD. Jeśli masz przedmiot, który kosztuje np. 1 PD/DD, to z dorobić z innych źródeł do puli możesz już tylko jedną kość - po prostu. Limity są na poziomie rozpiski, wyjątkiem jest chyba tylko tytan w TK, więc jeśli masz herosa z dispel scrollem (1DD), to przez całą bitwę możesz dorobić tylko jedną kość na turę.

DE rzucają jak inne armie, ignorując swoją specjalną zasadę armijną.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Myth pisze:Ze wszystkich źródeł możesz dołożyć max 2 kość PD/DD. Jeśli masz przedmiot, który kosztuje np. 1 PD/DD, to z dorobić z innych źródeł do puli możesz już tylko jedną kość - po prostu. Limity są na poziomie rozpiski, wyjątkiem jest chyba tylko tytan w TK, więc jeśli masz herosa z dispel scrollem (1DD), to przez całą bitwę możesz dorobić tylko jedną kość na turę.

DE rzucają jak inne armie, ignorując swoją specjalną zasadę armijną.
To żeby uściślić i żeby nikt nie miał żadnych wątpliwości : generuje max 2 kości PD (przedmioty, channel itd), jeden przedmiot kosztuje 1PD a więc max mogę dodatkowo wygenerować 1 PD. Ale chodzi mi o sytuację, kiedy żaden przedmiot nie generuje kości PD a channel mi nie wyszedł. Wtedy zabieram 1 kość z wylosowanej puli ? Dzięki za odpowiedź :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

? za wczesnie dla mnie chyba

skoro nic nie generuje kosztu PD/DD i channel nie wyszedl to co chcesz zabrac z puli bo nie rozumiem
jesli twoj przedmiot kosztuje 1 DD (np Dispel Scroll) to rzucasz na wiatry, ale z channelingow mozesz dodac tylko 1 kosc.
tak samo z PD
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

misha pisze:? za wczesnie dla mnie chyba

skoro nic nie generuje kosztu PD/DD i channel nie wyszedl to co chcesz zabrac z puli bo nie rozumiem
Dobra to tak :
1. Wylosowałem pulę
2. Mam przedmiot który kosztuje 1 PD
3. Channele nie wychodzą
4. A więc teoretycznie jestem -1PD. Jak więc rozumiem, tą kostkę zabieram z mojej wylosowanej puli tak ?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

nic nie zabierasz z puli, te 2 kostki to jest maks co mozesz wygenerowac ponad norme, jesli chodzi o przedmiotu "kosztujace" PD, DD to uwglednia sie to tylko na poziommie tworzenia rozpiski. w ograniczeniu chodiz o to aby uniemozliwic wystawianie kombinacji mocnych przedmiotow razem...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Semi pisze:nic nie zabierasz z puli, te 2 kostki to jest maks co mozesz wygenerowac ponad norme, jesli chodzi o przedmiotu "kosztujace" PD, DD to uwglednia sie to tylko na poziommie tworzenia rozpiski. w ograniczeniu chodiz o to aby uniemozliwic wystawianie kombinacji mocnych przedmiotow razem...
O to mi chodziło :) Dzięki :)

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Ta "generacja" nie jest obligatoryjna, tj. nie generujesz w każdej turze z powietrza tych kostek. Max 2 PD/DD na turę to po prostu górna granica.

Co więc oznacza generowanie? Poszczególnym przedmiotom przypisano po prostu pewne wartości, np. Blasphemous Tome z Mortisa liczy się za 1 PD, ale to nie oznacza, że on tę kostkę generuje/tworzy, nic z tych rzeczy. Po prostu liczy się jak gdyby generował. Mając Mortisa z tym ulepszeniem i 3 magów, przy próbie chanelowania wyrzuciłeś 6,6,6. Gdybyś nie grał na EURO, to po prostu dodajesz 3 kostki PD do swoich pozostałych kostek, ale grając na EURO dodajesz tylko 1 kostkę. A to dla tego, że maksymalnie możesz wygenerować 2 PD - jedną zjada Mortis swoją obecnością, druga to kostka z channelowania. Dwie pozostałe przepadają bo przekraczają limit 2 PD na turę.

Jeśli w swojej rozpisce nie masz przedmiotów, które liczą się jakby generowały PD, to z takiego channelowania - 6,6,6 dorzucasz do puli dwie kostki, bo dwie to limit. Gdybyś przy channelowania nie wyrzucił ani jednej szóstki to nie dodajesz NIC, bo po prostu nie udało Ci się wygenerować żadnej. Te generowane kostki PD nie powstają z powietrza. Powstają albo z channelowania albo "powstają" z przedmiotów, które liczymy jak gdyby by generowały.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

PiotrB pisze:Sytuacja jest taka :

Rzucam czar RIP - wchodzi. Mija tura przeciwnika - przychodzi moja kolejna tura magii. W podręczniku jest napisane ,że Ripy można rozpraszać w dowolnym momencie TURY. Ja zostawiam sobie kostki i mówić koniec TURY- przeciwnik mówi - "ale ja jeszcze z dipseluje tego ripa" - ja mówię ok - on dispeluje - a ja mówię " to ja go rzucę jeszcze raz!" - mogę ?
Z jednej strony powiedziałem koniec - z drugiej strony jak powiedziałem koniec to nie powinien już móc dispelować - jak to więc jest?

up :mrgreen:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

sam oszukujesz przeciwnika i zadajesz pytanie czy dobrze zrobiłeś, no cmon 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Jak nie zrozumiałeś to się nie odzywaj - zanim oskarżysz kogoś o oszustwo to pomyśl-proszę Cię. Koniec tury to tury (zapis brzmi w dowolnym momencie tury) - w każdej normalnej grze przysługuje jakaś reakcja na działanie przeciwnika. Dlatego pytam i proszę o wyjaśnienie.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Imo nie możesz. Deklarując koniec fazy magii, deklarujesz, że nie bedziesz rzucał więcej zaklęć. Przeciwnik ma jednak prawo zdispelować ripa, zanim faza się skończy. Ten fakt jednak nie zmienia w żaden sposób Twojej deklaracji co do zakończenia fazy magii. A więc przeciwnik disspeluje czar, a następnie faza magii się kończy. Taka jest moja interpreacja.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

IMO w momencie jak mówisz "koniec tury" (btw. powinno być "fazy") to kończysz swoją aktywność, a Twoje kości przepadają.
Inaczej słowo "koniec" byłoby zwykłym kłamstwem.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie no, kości na pewno nie przepadają, bo niby dlaczego. Po prostu nie możesz rzucać czarów (pytanie, czy mógłbyś tymi PD dispellować ripy)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Słabo. Mówisz, że jeżeli przeciwnik nie podejmie akcji to faza magii się kończy. Zdispeluje to rzucisz, nie to koniec. Nie ma takiego momentu w fazie magii po rzuceniu kości kiedy nie można już rzucać czarów.

Zablokowany