Poradnik poczatkujacego lizaka
Moderator: Ziemko
Re: Poradnik poczatkujacego lizaka
Witam,
Dopiero zaczynam przygodę z Warhammerem i jako pierwszą armię wybrałem Lizardmenów. Mam jednak kilka pytań na ich temat:
1. Po pierwsze nie wiem dokładnie jak działają zatrute ataki. Rozumiem to tak, ze jeśli skinki strzelają i w rzucie na trafienie uzyskają 6, to nie muszą rzucać na zranienie. Nie wiem tylko, czy po trafieniu na 6 przeciwnik rzuca na ochronę pancerza i ward save?
2. Czy zdolność Engine of Gods - Płonące zestrojenie, ma magiczne ataki, czy zwykłe? Nie wiem czy rani ona eterycznych przeciwników.
3. Warto jest używać kawalerii? W sumie wydają się silni, tylko są drodzy i nie widziałem ich za bardzo w rozpiskach.
4. Jeśli używałbym stegadona nie jako wierzchowca, to lepiej jest wybrać zwykłego, czy starożytnego?
5. Kiedyś słyszałem, że kroxigory mogą szarżować przez skinki, ale w armybooku nie mogę nic o tym znaleźć. Jest to możliwe, czy zniknęło w nowej edycji?
6. Czy jest sens dawania oszczepów skinkom skrimisherom?
Dopiero zaczynam przygodę z Warhammerem i jako pierwszą armię wybrałem Lizardmenów. Mam jednak kilka pytań na ich temat:
1. Po pierwsze nie wiem dokładnie jak działają zatrute ataki. Rozumiem to tak, ze jeśli skinki strzelają i w rzucie na trafienie uzyskają 6, to nie muszą rzucać na zranienie. Nie wiem tylko, czy po trafieniu na 6 przeciwnik rzuca na ochronę pancerza i ward save?
2. Czy zdolność Engine of Gods - Płonące zestrojenie, ma magiczne ataki, czy zwykłe? Nie wiem czy rani ona eterycznych przeciwników.
3. Warto jest używać kawalerii? W sumie wydają się silni, tylko są drodzy i nie widziałem ich za bardzo w rozpiskach.
4. Jeśli używałbym stegadona nie jako wierzchowca, to lepiej jest wybrać zwykłego, czy starożytnego?
5. Kiedyś słyszałem, że kroxigory mogą szarżować przez skinki, ale w armybooku nie mogę nic o tym znaleźć. Jest to możliwe, czy zniknęło w nowej edycji?
6. Czy jest sens dawania oszczepów skinkom skrimisherom?
Powitać na forum
1. Tak, na 6 przy trafieniu masz automatyczne zranienie, przeciwnikowi przysługują rzuty ochronne. Pamiętaj tylko, że jeśli potrzebujesz 7 i więcej na trafienie, to trucizna nie działa.
2. Tak, było to w FAQ.
3. W domu czemu nie, turniejowo nie mają najmniejszego sensu - jest ich mało, nie są aż tak twardzi, a są przy tym wolni (mała inicjatywa).
4. Pewnie starożytny - większa siła, duże dmuchawki w koszyku.
5. To w poprzedniej edycji armii, w obecnej skinki mogą biegać w jednym oddziale z kroxigorami.
6. Ja się zastanowić, to do czegoś się nadają, bo nie mają kar za ruch do strzelania, ale w praktyce nigdy ich tak jeszcze nie użyłem, bo wiecznie brakuje mi punktów.
1. Tak, na 6 przy trafieniu masz automatyczne zranienie, przeciwnikowi przysługują rzuty ochronne. Pamiętaj tylko, że jeśli potrzebujesz 7 i więcej na trafienie, to trucizna nie działa.
2. Tak, było to w FAQ.
3. W domu czemu nie, turniejowo nie mają najmniejszego sensu - jest ich mało, nie są aż tak twardzi, a są przy tym wolni (mała inicjatywa).
4. Pewnie starożytny - większa siła, duże dmuchawki w koszyku.
5. To w poprzedniej edycji armii, w obecnej skinki mogą biegać w jednym oddziale z kroxigorami.
6. Ja się zastanowić, to do czegoś się nadają, bo nie mają kar za ruch do strzelania, ale w praktyce nigdy ich tak jeszcze nie użyłem, bo wiecznie brakuje mi punktów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Zastanawiają mnie jeszcze, a zapomniałem o tym wcześniej:
Po pierwsze chodzi o odział skinków z kroxigorami, który w erratach stracił zasadę "Duży zasięg". Jeśli krox nie może atakować z drugiego szeregu to po co go trzymać w tej jednostce? Chyba, że jakaś zasada z rulebooka, której jeszcze nie znalazłem, pozwala mu walczyć.
Druga sprawa to zdolność "Duch Lorda Kroaka". Nie wiem jak działała magia w VII edycji, ale w obecnej, jeśli dobrze rozumiem, wszystkie kostki mocy są wspólne i ta zdolność jest już nieaktualna? W erracie nic nie ma o niej żadnej wzmianki, a jeśli coś było usuwane (jak np. "Duży zasięg") to była informacja o tym.
Zastanawiają mnie jeszcze, a zapomniałem o tym wcześniej:
Po pierwsze chodzi o odział skinków z kroxigorami, który w erratach stracił zasadę "Duży zasięg". Jeśli krox nie może atakować z drugiego szeregu to po co go trzymać w tej jednostce? Chyba, że jakaś zasada z rulebooka, której jeszcze nie znalazłem, pozwala mu walczyć.
Druga sprawa to zdolność "Duch Lorda Kroaka". Nie wiem jak działała magia w VII edycji, ale w obecnej, jeśli dobrze rozumiem, wszystkie kostki mocy są wspólne i ta zdolność jest już nieaktualna? W erracie nic nie ma o niej żadnej wzmianki, a jeśli coś było usuwane (jak np. "Duży zasięg") to była informacja o tym.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 00:21 przez Chaak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kroxigory naturalnie mogą atakować z drugiego szeregu. Rulebook, p. 48-49, Supporting attacks.
Z Kroakiem dobrze rozumujesz, iż wzmianka jest nieaktualna, aczkolwiek jest o tym fakcie napisane w erracie:
"Page 61, 90 – Lord Kroak, The Spirit of Lord Kroak
Ignore this special rule."
Z Kroakiem dobrze rozumujesz, iż wzmianka jest nieaktualna, aczkolwiek jest o tym fakcie napisane w erracie:
"Page 61, 90 – Lord Kroak, The Spirit of Lord Kroak
Ignore this special rule."
Jeżeli w liście armijnej z punktami za oddziały nie ma tej opcji, to nie. Musiałoby być napisane wyraźnie, że jest to możliwe, tak jak np. w oddziale skaveńskich rat ogrów, gdzie rat ogr może być ulepszony na championa i na dodatek jeden poganiacz może awansować na master mouldera.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dołączył bym się do pytania przedmówcy (odnośnie Tetto'eko). Czy opłaca się go w ogóle wystawić? Na forum w innych tematach gracze wypowiadali się, że jest to jeden z najlepszych bohaterów lizaków, ale jeżeli już w pierwszej turze ma szanse (po rzuceniu kometki nie do zdispelowania, ale jednak) na wybuch lub strate lvl. to chyba tu czegoś nie rozumiem...
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów
W takim razie Tetto'eko rzeczywiście wymiata. Chyba zacznę go jak najczęściej wystawiać...
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów
Kohorta nieźle karci trochę modeli, szczególnie przydaje się na jednostki zadające thunder stompy. Jak rozwinie szeregi, to też coś tam postrzela. Ma też M6, więc kowboje jadący w niej mogą się szybciej przemieszczać. Poza tym spada od byle strzelania
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W mojej opinii, gracza raczej domowego kohorta ma tą przewagę, że przeciwko mocnym jednostką walczącym (WL, Ironi, czy np Hammerersi) zarówno skinki i Saurusy są trafiani i ranieni tak samo (3+ i 2+) i obu jednostką zostaje 6+ parry, ale kohorta dodatkowo wypłaca 9 ataków z siłą 6 oraz każdy skink kosztuje 5 a nie 11 ptk. Plus oczywiście mobilność i w ostateczności 20 kilka zatrutych pocisków. Poza tym taka kohorta jest 41 ptk droższa od 20 saurusów a robi o wiele więcej, a jest odporna na stompy, ma fear ogólnie same plusy. No i oczywiście fajnie wygląda na stole:)Czcibor pisze:Wytłumacz mi ktoś siłe i fenomen kohorty z kroxami, sam nie jestem graczem lizaków a ciekawi mnie dlaczego to ludzi wystawiają?
Pozdro Cz.
-
- Warzywo
- Posty: 11
Cześć. Czy jeżeli na dwóch Slannach mam tę samą domenę oraz 2x "Focus of Mystery" to czy obaj magowie znają wszystkie czary ? Podczas ostatniej gry znajomy powiedział mi, że nigdy nie mogę mieć tych samych czarów na dwóch magach, w rezultacie drugi Slann rzucał tylko bezużyteczną zerówkę...
Mogą mogą, nie ma z tym problemu. Zapis dokładnie mówi, że jeśli jeden slann zna czar, to drugi nie może gy wylosować, nie ma nic o czarach wykupionych.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Jak w świetle ograniczeń euro działają "Cupped hands of the Old Ones"?
Tzn. w uściśleniach sędziowskich jest napisane: "Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD" ale czy to znaczy że zabiera limit dorabianych PD na turę i uniemożliwia nam np. channel lub blokuje Focused Rumination ?
Tzn. w uściśleniach sędziowskich jest napisane: "Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD" ale czy to znaczy że zabiera limit dorabianych PD na turę i uniemożliwia nam np. channel lub blokuje Focused Rumination ?
Trubas pisze:Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia!Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów