Zasady konkursu są proste. Do końca listopada opisz swojego Bazyliszka i umieść w tym temacie. Po upływie terminu organizatorzy turnieju wybiorą jednego najlepszego i najśmieszniejszego bohatera. Autor zostanie nagrodzony darmową wejściówką na Bazyliszka 2013, a jego dzieło zostanie włączone w poczet Bazyliszków.
dodatkowe warunki
- zasady i statystyki modelu nie mogą przekraczać umownej wartości 100 pkt
- model musi posiadać odpowiednik w figurach dostępnych w WFB
- pamiętajcie, że Bazyliszki nie mogą dołączać do oddziałów
- Bazyliszek musi być zgłoszony w odpowiednim formacie (nazwa, statystki, zasady specjalne
przykład:Do boju!Brokuł
Reprezentowany przez model Fiend of Slaanesh (najlepiej z warzywnymi elementami!)
Monstrous Beast 40x40
Brokuł
M10 WS4 BS0 S4 T4 W3 I6 A4 Ld7 Wsv 4+
Special Rulz:
Daemonic
Armour Piercing
Soporfic Musk
Stomp
Fioletowy kapello - Ward Save 4+
Powrót Grzybiarza - Brokuł znów spóźnił się na pole bitwy... Wystawiany jest na dowolnej krawędzi, adekwatnie do zasad Miners, na wyniku 4+ w drugiej turze, na 3+ w trzeciej, na 2+ w czwartej, w piątej wystawiany jest automatycznie
Konkurs Bazyliszkowy - zrób własnego Bazyla!
Konkurs Bazyliszkowy - zrób własnego Bazyla!
Zachlajmorda
Chaos sorcerer lvl 1; infantry
M WS BS S T W I A Ld
4 5 3 4 4 2 5 2 8
Ekwipunek:
Chaos Armour
Resztki kufla - "to nie ja zbiłem... ale jak to ?". Gdy Zachlajmorda zakładał swój pancerz przed wyjściem z komnaty zahaczył karwaszem o biedny kufel. Żal mu się zrobiło przeokrutnie, iż tak zacne naczynie poszło się .... więc z dobroci serca i ku przestrodze nosi jego resztki po dziś dzień. Magiczna broń. -1 do ochrony pancerza przeciwko ranom zadanym tą bronią oraz multiplikacja ran 2 (ostre cholerstwo...).
Zasady specjalne:
Mag - Zachlajmorda jest magiem 1 poziomu i posługuje się, tylko sobie znanym, zaklęciem Alkoteleportu.
"Niebieskie pionki... !!!!" - Zachlajmorda ma legendarny talent do wszczynania burd w każdym księstwie, które odwiedzi. Wszystkie modele (sojusznicze i wrogie), które biorą udział w tej samej walce otrzymują zasadę Hate.
Alkoteleport - znane są umiejętności Zachlajmordy do pojawiania się w dziwnych miejscach. Świadkowie twierdzą, że jego ulubionym jest szafa.... 7+ to cast; Umieść Zachlajmordę w dowolnym, dozwolonym terenie (impasy odpadają) na polu bitwy, zachowując 1" odstępu między jednostkami. Można go wyteleportować z walki wręcz.
Chaos sorcerer lvl 1; infantry
M WS BS S T W I A Ld
4 5 3 4 4 2 5 2 8
Ekwipunek:
Chaos Armour
Resztki kufla - "to nie ja zbiłem... ale jak to ?". Gdy Zachlajmorda zakładał swój pancerz przed wyjściem z komnaty zahaczył karwaszem o biedny kufel. Żal mu się zrobiło przeokrutnie, iż tak zacne naczynie poszło się .... więc z dobroci serca i ku przestrodze nosi jego resztki po dziś dzień. Magiczna broń. -1 do ochrony pancerza przeciwko ranom zadanym tą bronią oraz multiplikacja ran 2 (ostre cholerstwo...).
Zasady specjalne:
Mag - Zachlajmorda jest magiem 1 poziomu i posługuje się, tylko sobie znanym, zaklęciem Alkoteleportu.
"Niebieskie pionki... !!!!" - Zachlajmorda ma legendarny talent do wszczynania burd w każdym księstwie, które odwiedzi. Wszystkie modele (sojusznicze i wrogie), które biorą udział w tej samej walce otrzymują zasadę Hate.
Alkoteleport - znane są umiejętności Zachlajmordy do pojawiania się w dziwnych miejscach. Świadkowie twierdzą, że jego ulubionym jest szafa.... 7+ to cast; Umieść Zachlajmordę w dowolnym, dozwolonym terenie (impasy odpadają) na polu bitwy, zachowując 1" odstępu między jednostkami. Można go wyteleportować z walki wręcz.
Dębek pisze:Polska to jednak dziki kraj, więc jak tylko zbierzesz odpowiednie poparcie dla swojego pomysłu, możesz odrzucić reguły wykładni i interpretować każdy wyjątek rozszerzająco, per analogiam, a nawet, tak bo kurwa tak.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Szalony Krzyś
Wargor/beastlord
M WS BS S T W I A Ld
553452438
Ekwipunek:
Heavy armour, Great Weapon,
Niebieski płyn do płukania ust na spirytusie- Szalony Krzyś w prawdzie rozdał większość w Białymstoku ale zachował sobie jedną bułeczkę na "Czarną Godzinę". Dziala jak Potion of Toughness
Zasady specjalne:
Infantry
Primal Fury
Przyjechałem z zagranicy- Jak wiadomo Krzyś przyjeżdża do nas na mastery z Niemiec. Podlega zasadzie ambush.
Niemieckie techno- Krzyś podczas bitwy lubi otaczać się dźwiękami Niemieckiej techniawy. Wszystkie ataki strzeleckie wymierzone w Krzysia są rozpatrywane z modyfikatorem -1BS. Dodatkowo wszystkie wrogie modele w btb z podstawką krzysia mają obniżony współczynnik WS o 1.
Bardzo sympatyczny typ- Krzyś jest Bardzo przyjaźnie nastawiony i niemal nie da się mu odmówić gdy zaproponuje wspólną popijawę Raz na grę na początku dowolnej fazy combatu Szalony Krzyś może wyznaczyć jeden model w btb który do końca tej tury gracza będzie mial zmniejszoną statystykę A do 1.
Wargor/beastlord
M WS BS S T W I A Ld
553452438
Ekwipunek:
Heavy armour, Great Weapon,
Niebieski płyn do płukania ust na spirytusie- Szalony Krzyś w prawdzie rozdał większość w Białymstoku ale zachował sobie jedną bułeczkę na "Czarną Godzinę". Dziala jak Potion of Toughness
Zasady specjalne:
Infantry
Primal Fury
Przyjechałem z zagranicy- Jak wiadomo Krzyś przyjeżdża do nas na mastery z Niemiec. Podlega zasadzie ambush.
Niemieckie techno- Krzyś podczas bitwy lubi otaczać się dźwiękami Niemieckiej techniawy. Wszystkie ataki strzeleckie wymierzone w Krzysia są rozpatrywane z modyfikatorem -1BS. Dodatkowo wszystkie wrogie modele w btb z podstawką krzysia mają obniżony współczynnik WS o 1.
Bardzo sympatyczny typ- Krzyś jest Bardzo przyjaźnie nastawiony i niemal nie da się mu odmówić gdy zaproponuje wspólną popijawę Raz na grę na początku dowolnej fazy combatu Szalony Krzyś może wyznaczyć jeden model w btb który do końca tej tury gracza będzie mial zmniejszoną statystykę A do 1.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Śląski Paź
reprezentowany przez model bretońskiego chłopa, najlepiej starającego się ubrać w ekskluzywne ciuchy ale ciągle śmierdzącego grubą
M4 WS3 BS3 S4 T5 W2 I1 A3 LD2
Special Rulz
Ślaskie pochodzenie - Paź jest odporny na testy paniki z wyjątkiem testu terroru
Przyjmę wszystko na ryj - Regeneracja
Wychowany w toksycznym otoczeniu - Poison i immune to poison
Nie bijcie warszawskie pany! - odczuwa terror od wszystkich hero i lord
Jestem najważniejszy, najpiękniejszy, najlepszy - Ślaski Paź nie może korzystać z cudzego LD
Z wami się już nie bawię, lepsi mnie wzięli! - Ślaski Paź nie może brać Look Outa od jednostek z sekcji core
Grosz do grosza a będzie mnie stać na piwo za 10 złotych - ale w Warszawie!: Zasada obrazuje to że Śląski Paź pójdzie piechota pod wiatr i w śniegu 15 km do żabki na promocje masła - by po całym roku tak marnej egzystencji wszystkie oszczędzone pieniądze przepuścić w stolicy na masterze i się pokazać. Przed grą właściciel Pazia wykonuje rzut kością d6 i zapisuje wynik - "zachowuje" te rzuty na czas gry - tzn w dowolnym momencie zamiast rzucać kością może powiedzieć "używam czegoś co Śląski Paź zaoszczędził" i użyć wcześniej wyturlanej wartości. Może to wywołać IF
brawa za szalonego krzysia!
EDIT: poprawione sorry Kaleson 6ta była ; (
reprezentowany przez model bretońskiego chłopa, najlepiej starającego się ubrać w ekskluzywne ciuchy ale ciągle śmierdzącego grubą
M4 WS3 BS3 S4 T5 W2 I1 A3 LD2
Special Rulz
Ślaskie pochodzenie - Paź jest odporny na testy paniki z wyjątkiem testu terroru
Przyjmę wszystko na ryj - Regeneracja
Wychowany w toksycznym otoczeniu - Poison i immune to poison
Nie bijcie warszawskie pany! - odczuwa terror od wszystkich hero i lord
Jestem najważniejszy, najpiękniejszy, najlepszy - Ślaski Paź nie może korzystać z cudzego LD
Z wami się już nie bawię, lepsi mnie wzięli! - Ślaski Paź nie może brać Look Outa od jednostek z sekcji core
Grosz do grosza a będzie mnie stać na piwo za 10 złotych - ale w Warszawie!: Zasada obrazuje to że Śląski Paź pójdzie piechota pod wiatr i w śniegu 15 km do żabki na promocje masła - by po całym roku tak marnej egzystencji wszystkie oszczędzone pieniądze przepuścić w stolicy na masterze i się pokazać. Przed grą właściciel Pazia wykonuje rzut kością d6 i zapisuje wynik - "zachowuje" te rzuty na czas gry - tzn w dowolnym momencie zamiast rzucać kością może powiedzieć "używam czegoś co Śląski Paź zaoszczędził" i użyć wcześniej wyturlanej wartości. Może to wywołać IF
brawa za szalonego krzysia!
EDIT: poprawione sorry Kaleson 6ta była ; (
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, o 23:49 przez QQrydza, łącznie zmieniany 3 razy.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Solony Kabanos
reprezentowany przez model skaven assasina/gutter runnera
M6 WS4 BS4 S4 T4 W2 I5 A3 Ld7
Special Rulez
Armour save 5+/ward save 6+
Infantry
Scout
Córa górnika - Solony Kabanos wychowywał się z pijanymi krasnoludzkimi krasnoludami, potrafi pić i kopać jak prawdziwy sztygar. Jeżeli zechce może być wystawiony dokładnie jak dwarf miners wyposażony w wiertło (wiertło działa tylko przy wykopywaniu, nie służy jako broń)
Mały wałek - Solony Kabanos wystawiany w scoucie może zmienić swoją pozycję już po rzucie na zaczynanie (zachowując wszystkie zasady wystawiania w scoucie)
"Ślunski masakrator Warszawiaków" - to nazwa starożytnej broni, którą Solony Kabanos odkrył w jednym z tuneli pod górami szarymi. Kabanos używa "Masakratora zarówno w walce wręcz jak i w strzelaniu" i działa następująco: poisoned weapon (zarówno w strzelaniu jak i w walce wręcz) 3 strzały z siłą 4, 18" zasięgu z zasadami: sniper, masakrator Warszawiaków. W walce wręcz działa jak dwie bronie do walki wręcz.
W Warszawie się nie czeka - Kabanos dodaje +1 do zaczynania
*Masakrator Warszawiaków - przeciwko jednostkom kontrolowanym przez generała z Warszawy lub okolicy (100 km w lini prostej ) masakrator pozwala na przerzut jednego nietrafienia zarówno w strzelaniu jak i walce wręcz.
reprezentowany przez model skaven assasina/gutter runnera
M6 WS4 BS4 S4 T4 W2 I5 A3 Ld7
Special Rulez
Armour save 5+/ward save 6+
Infantry
Scout
Córa górnika - Solony Kabanos wychowywał się z pijanymi krasnoludzkimi krasnoludami, potrafi pić i kopać jak prawdziwy sztygar. Jeżeli zechce może być wystawiony dokładnie jak dwarf miners wyposażony w wiertło (wiertło działa tylko przy wykopywaniu, nie służy jako broń)
Mały wałek - Solony Kabanos wystawiany w scoucie może zmienić swoją pozycję już po rzucie na zaczynanie (zachowując wszystkie zasady wystawiania w scoucie)
"Ślunski masakrator Warszawiaków" - to nazwa starożytnej broni, którą Solony Kabanos odkrył w jednym z tuneli pod górami szarymi. Kabanos używa "Masakratora zarówno w walce wręcz jak i w strzelaniu" i działa następująco: poisoned weapon (zarówno w strzelaniu jak i w walce wręcz) 3 strzały z siłą 4, 18" zasięgu z zasadami: sniper, masakrator Warszawiaków. W walce wręcz działa jak dwie bronie do walki wręcz.
W Warszawie się nie czeka - Kabanos dodaje +1 do zaczynania
*Masakrator Warszawiaków - przeciwko jednostkom kontrolowanym przez generała z Warszawy lub okolicy (100 km w lini prostej ) masakrator pozwala na przerzut jednego nietrafienia zarówno w strzelaniu jak i walce wręcz.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, o 22:34 przez Lazur, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi o to by wedle subiektywnego odczucia autora jednostka + statystyki + jej zasady specjalne były warte ok 100 pkt.Lenar pisze:Można trochę jaśniej?Kalesoner pisze: - zasady i statystyki modelu nie mogą przekraczać umownej wartości 100 pkt
Każdy bazyliszek powinien reprezentować podobną wartość punktową na stole.
Np. jak dajemy bardzo słabiutkiego goblinka to można dać lesze zasady specjalne, a jak weźmiemy przypakowanego herosa chaosu to powinien mieć słabsze zasady.
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
Miski, popatrzcie na przykład kalesonera i pamiętajcie, ze te zasady nie mogą być zbyt skomplikowane.
Prosto, jasno i czytelnie, nie elaboraty
Prosto, jasno i czytelnie, nie elaboraty
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Rajtuzer- Wood elf w kalesonach.infantry 20x20, Mv 5,WS 6,BS 6,St 4,T 3,Wo 2,In 5,At 3,Ld 8
Mityczne pochodzenie - obniża cenę wejściówki na Bazyliszka o 2 zł. Rajtuzer chwali się, że ma przodków na samej wyspie Is'Ra'el.
Bezbożny tatuaż- 5+ ward. - Noga Rajtuzera pokryta jest heretyckim malowidłem,podobno przynosi mu szczęście.
Brasilian jew-jitsu - killing blow - Rajtuzer jest miszczem tajemnej sztuki walki polegającej na mocnych ciosach pejsem.
hardkorowe korzonki-po ostatniej wycieczce na wyspę Is'Ra'el Rajtuzer dostał od kupca magiczne korzonki, Raz w grze na początku fazy CC można zjeść korzonki. Efekt do końca tury to (rzuć kostką):
1.- korzonki okazały się nie hardokorowe, a zatrute! Rajtuzer traci D3 woundy
2-3.-o jebueane -1 At,-1 St
4-5.Jest Moc! +1 At, +1 St,
6.Megaaa Hardkorrr- +2At, +2 St, Heroic killing blow
Mityczne pochodzenie - obniża cenę wejściówki na Bazyliszka o 2 zł. Rajtuzer chwali się, że ma przodków na samej wyspie Is'Ra'el.
Bezbożny tatuaż- 5+ ward. - Noga Rajtuzera pokryta jest heretyckim malowidłem,podobno przynosi mu szczęście.
Brasilian jew-jitsu - killing blow - Rajtuzer jest miszczem tajemnej sztuki walki polegającej na mocnych ciosach pejsem.
hardkorowe korzonki-po ostatniej wycieczce na wyspę Is'Ra'el Rajtuzer dostał od kupca magiczne korzonki, Raz w grze na początku fazy CC można zjeść korzonki. Efekt do końca tury to (rzuć kostką):
1.- korzonki okazały się nie hardokorowe, a zatrute! Rajtuzer traci D3 woundy
2-3.-o jebueane -1 At,-1 St
4-5.Jest Moc! +1 At, +1 St,
6.Megaaa Hardkorrr- +2At, +2 St, Heroic killing blow
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, o 12:03 przez SoCiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki.Asassello pisze:Chodzi o to by wedle subiektywnego odczucia autora jednostka + statystyki + jej zasady specjalne były warte ok 100 pkt.Lenar pisze:Można trochę jaśniej?Kalesoner pisze: - zasady i statystyki modelu nie mogą przekraczać umownej wartości 100 pkt
Każdy bazyliszek powinien reprezentować podobną wartość punktową na stole.
Np. jak dajemy bardzo słabiutkiego goblinka to można dać lesze zasady specjalne, a jak weźmiemy przypakowanego herosa chaosu to powinien mieć słabsze zasady.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, o 12:16 przez Lenar, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie, dla tych co nie wiedzą: założenie Bazyliszków jest takie, żeby były żartobliwym i trochę prześmiewczym odzwierciedleniem najbardziej charakterystycznych postaci naszego turniejowego światka, a model jaki reprezentuje tę postać pasował, albo do wyglądu tej osoby, albo do najbardziej rozpoznawalnych modeli z jego rozpiski.
niemożliweKalesoner pisze:Generalnie, dla tych co nie wiedzą: założenie Bazyliszków jest takie, żeby były żartobliwym i trochę prześmiewczym odzwierciedleniem najbardziej charakterystycznych postaci naszego turniejowego światka, a model jaki reprezentuje tę postać pasował, albo do wyglądu tej osoby, albo do najbardziej rozpoznawalnych modeli z jego rozpiski.
The Moria Masters of Czoko Dream Team
Reprezentowany przez 3 postacie skinka, zombie, horrora (na małej podstawce) 20x20
Crusader The Hand of Kroak (skink)
M5 WS3 BS5 S3 T3 W2 I4 A1 Ld10 WSv 4+
Barbarossa The Dead Gravedigger (zombie)
M5 WS3 BS3 S5 T3 W2 I1 A1 Ld10 WSv 4+
Dalmar The Fist of Darkness (horror)
M5 WS3 BS3 S3 T3 W2 I3 A1 Ld10 WSv 4+
Special Rulz:
-Koziołek Chaosu – Jako, że każdy z tych wielkich wojowników posiadł w przeszłości miano Mastera of Czoko, poprzez wygranie w nierównej walce Lubelskiego Koziołka, posiada pradawny puchar, który chroni swojego właściciela. ---- Wsv 4+
-Skirmishers
-Unbreakable
-Poszczególne postacie nie mogą chodzić samodzielnie
Dodatkowo każdy z Bazyliszków posiada własne moce, które dotyczą tylko jego modelu:
- Crusader – Blowpipe (18’), Poison
- Barbarossa – Always Strike First
- Dalmar- One use only – Bound Spell Power Level 5- Oddział na którego bound spell zostaje rzucony staje się odporny na magię (nie na bronie magiczne, czy magiczne ataki) do następnej własnej tury magii.
To tak na szybko (najwyzej poprawie pozniej), bo w pracy siedze, a pomysłów mam milion.
Reprezentowany przez 3 postacie skinka, zombie, horrora (na małej podstawce) 20x20
Crusader The Hand of Kroak (skink)
M5 WS3 BS5 S3 T3 W2 I4 A1 Ld10 WSv 4+
Barbarossa The Dead Gravedigger (zombie)
M5 WS3 BS3 S5 T3 W2 I1 A1 Ld10 WSv 4+
Dalmar The Fist of Darkness (horror)
M5 WS3 BS3 S3 T3 W2 I3 A1 Ld10 WSv 4+
Special Rulz:
-Koziołek Chaosu – Jako, że każdy z tych wielkich wojowników posiadł w przeszłości miano Mastera of Czoko, poprzez wygranie w nierównej walce Lubelskiego Koziołka, posiada pradawny puchar, który chroni swojego właściciela. ---- Wsv 4+
-Skirmishers
-Unbreakable
-Poszczególne postacie nie mogą chodzić samodzielnie
Dodatkowo każdy z Bazyliszków posiada własne moce, które dotyczą tylko jego modelu:
- Crusader – Blowpipe (18’), Poison
- Barbarossa – Always Strike First
- Dalmar- One use only – Bound Spell Power Level 5- Oddział na którego bound spell zostaje rzucony staje się odporny na magię (nie na bronie magiczne, czy magiczne ataki) do następnej własnej tury magii.
To tak na szybko (najwyzej poprawie pozniej), bo w pracy siedze, a pomysłów mam milion.
To jest mocne ?JaceK pisze:Guys, spokojnie - coś takiego jest ultra mocne.
Na min. 3 tury zatrzyma każdy oddział. A jak dobrze pójdzie to na znacznie dłużej.
Nie przeginajmy.
Ja wole np przed grą wiedzieć ile moge dużych run sobie walnąć
Przed grą właściciel Pazia wykonuje 4 rzuty kością d6 i zapisuje wyniki - może "zachować" te rzuty na czas gry - tzn w dowolnym momencie zamiast rzucać kością może powiedzieć "używam czegoś co Śląski Paź zaoszczędził" i ożyć wcześniej wyturlanej wartości. Może to wywołać IF