Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
To jak walczyć z ogrami?
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Crackiem, działem, abomką. Całym standardem na wieloranowe modele.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Jeszcze przypomniał mi się asasyn-potworobójca, którego znalazłem tu kiedyś na forum i przeciwko ogrom radził sobie całkiem całkiem.
1 Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Taki pan wyskakuje na flankę, pakuje 3 ataki z siłą 7, inicjatywą 8, AP, poisonami, mnożone do D3 woundów. Przy dobrym rzucie i ubija wszystkie smoki, stonehorny i inne duże śmiecie które mogłyby chcieć podeptać inne szczurki.
1 Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Taki pan wyskakuje na flankę, pakuje 3 ataki z siłą 7, inicjatywą 8, AP, poisonami, mnożone do D3 woundów. Przy dobrym rzucie i ubija wszystkie smoki, stonehorny i inne duże śmiecie które mogłyby chcieć podeptać inne szczurki.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Raqq pisze:Jeszcze przypomniał mi się asasyn-potworobójca, którego znalazłem tu kiedyś na forum i przeciwko ogrom radził sobie całkiem całkiem.
1 Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Taki pan wyskakuje na flankę, pakuje 3 ataki z siłą 7, inicjatywą 8, AP, poisonami, mnożone do D3 woundów. Przy dobrym rzucie i ubija wszystkie smoki, stonehorny i inne duże śmiecie które mogłyby chcieć podeptać inne szczurki.
Poisony nie działają na magiczną broń.
To niestety boli. Krzyczysz, że pijesz bo chcesz zarżnąć jakiegoś ważniaka, a ważniak ucieka...Afro pisze:sporo ludzi zapomina o tym, że potion of strength trzeba zadeklarować na początku tury, często to wykorzystuję ;D
Przy S7 można pominąć poison w dużej ilości przypadków.Necromanter pisze:Raqq pisze:Jeszcze przypomniał mi się asasyn-potworobójca, którego znalazłem tu kiedyś na forum i przeciwko ogrom radził sobie całkiem całkiem.
1 Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
Taki pan wyskakuje na flankę, pakuje 3 ataki z siłą 7, inicjatywą 8, AP, poisonami, mnożone do D3 woundów. Przy dobrym rzucie i ubija wszystkie smoki, stonehorny i inne duże śmiecie które mogłyby chcieć podeptać inne szczurki.
Poisony nie działają na magiczną broń.
Boli ale trzeba szukać takiego żeby nie opłacało mu się uciec, bądź nie mógł tego zrobić (blisko krawędzi stołu, lub ITP które ma dużo potworów) - na takich ten asasyn ma polować, do biegania samopas po samym środku stołu się raczej nie nada.lajkonik pisze:To niestety boli. Krzyczysz, że pijesz bo chcesz zarżnąć jakiegoś ważniaka, a ważniak ucieka...Afro pisze:sporo ludzi zapomina o tym, że potion of strength trzeba zadeklarować na początku tury, często to wykorzystuję ;D
A o poisonach na magicznej broni zapomniałem, ale zawsze mogą się przydać gdy obrzucić takiego ważniaka gwiazdkami Właśnie... czy zadziała kombo gwiazdki plus potka? Oficjalnie mają "Str as user", a w momencie rzutu mamy siłę 7
Hej hej, tu Bombaj.
jak zwykle po masterze nachodzi człowieka znużenie ogranym schematem i pograłby sobie czymś innym. Chociaż warlord na bonebreakerze brzmi nieco jak żarcik, ale pobawić się można. siedzę nad różnymi buildami i natrafiam na szereg wątpliwości. Ponowna lektura armybooka i rulebooka większość wyjaśnia, ale jedna rzecz wygląda bardzo obiecująco. Problem leży w tym iż:
Warlord wykupuje bonebreakera, z którym stanowi jeden model. Right?
(rulebook:.:
i dalej leci wyliczanka oraz odnośnik do strony 82 i 83, skąd dowiadujemy się, że np. feara i stupidity ma góra i dół, frenzy daje dodatkowy atak tylko górze, ale wymusza szarżę całemu modelowi itp.
Z działu "dodatkowe, badziewne, nigdy nie używane przedmioty" (the scavenge pile, str 33) za 15 punktów kupujemy poisona. A teraz bierzemy FAQa GW i dowiadujemy się, że aktualny wording tego poisona brzmi
I teraz moje pytanie, czy 5 ataków Bonebreakera, który jest jednym "jednym modelem" z warlordem ma zasadę Poison?
dla nadgorliwych przypominam, że BoneBr to monstrous beast, a nie monster, więc argument, że Ward Save z jeźdźca nie przechodzi na smoka jest nieadekwatny, gdyż Ward Save z jeźdźca jest też Ward Savem tęczowego dysku, albo pegaza, bo to taka właśnie sytuacja.
a wesoły build koksa (zakładając, że ten poison działa) to
Warlord + BoneBr + G.Weap + Tarcza
Skalm + Luckstone + Poison + Trickster's Helm (równo stówka w przedmiotach)
czyli pancerz 2+ z jednokrotnym przerzutem oraz przerzutem to wound przeciwko koksowi oraz 9 ataków z poisonem z siłą 5 i 6. Myślę, że nawet crown of command mu niepotrzebna
jak zwykle po masterze nachodzi człowieka znużenie ogranym schematem i pograłby sobie czymś innym. Chociaż warlord na bonebreakerze brzmi nieco jak żarcik, ale pobawić się można. siedzę nad różnymi buildami i natrafiam na szereg wątpliwości. Ponowna lektura armybooka i rulebooka większość wyjaśnia, ale jedna rzecz wygląda bardzo obiecująco. Problem leży w tym iż:
Warlord wykupuje bonebreakera, z którym stanowi jeden model. Right?
(rulebook:
Kod: Zaznacz cały
"a character and his mount are treated as a single character model for all purposes, except as noted below
i dalej leci wyliczanka oraz odnośnik do strony 82 i 83, skąd dowiadujemy się, że np. feara i stupidity ma góra i dół, frenzy daje dodatkowy atak tylko górze, ale wymusza szarżę całemu modelowi itp.
Z działu "dodatkowe, badziewne, nigdy nie używane przedmioty" (the scavenge pile, str 33) za 15 punktów kupujemy poisona. A teraz bierzemy FAQa GW i dowiadujemy się, że aktualny wording tego poisona brzmi
Kod: Zaznacz cały
"Page 33 – Poisoned Attacks
Change to “The model has the Poisoned Attacks special rule.”"
dla nadgorliwych przypominam, że BoneBr to monstrous beast, a nie monster, więc argument, że Ward Save z jeźdźca nie przechodzi na smoka jest nieadekwatny, gdyż Ward Save z jeźdźca jest też Ward Savem tęczowego dysku, albo pegaza, bo to taka właśnie sytuacja.
a wesoły build koksa (zakładając, że ten poison działa) to
Warlord + BoneBr + G.Weap + Tarcza
Skalm + Luckstone + Poison + Trickster's Helm (równo stówka w przedmiotach)
czyli pancerz 2+ z jednokrotnym przerzutem oraz przerzutem to wound przeciwko koksowi oraz 9 ataków z poisonem z siłą 5 i 6. Myślę, że nawet crown of command mu niepotrzebna
dokładnie jak powyżej. Znajomy mówi:
"a nie, bo przecież pegaz z bretońca nie dostaje Heroic Killing Blowa z Vowa."
biorę erratę i tam stoi jak wół:
a więc nie koń, ani pegaz tylko sam rycerzyk. Więc jeśli model to model i poison góra i dół
"a nie, bo przecież pegaz z bretońca nie dostaje Heroic Killing Blowa z Vowa."
biorę erratę i tam stoi jak wół:
Kod: Zaznacz cały
"The knight gains HKB"
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
o ty szczurze jeden
No to wał roku:
Strona 89 rulebook:
"Strenght
A weapon's strenght can take three forms. If the
Strenght is show as a modifier, for example +1,
+2 or -1, then this is the modifier the weapon
applies to the wielding model's strenght. ..."
A teraz bierzemy lance na gralowcu z +2 S.
Żart roku:
To koń jako model też ma za szarże +2 S?
Wiem ze nie spokojnie nie tłumaczcie, chociaż koń z lancą w zębach mmmm...
Ciągle mi cosik nie pasuje z tym poisonem.
Bombaju weź dziś podręcznik i najświeższą errate do tych twych gryzoni
No to wał roku:
Strona 89 rulebook:
"Strenght
A weapon's strenght can take three forms. If the
Strenght is show as a modifier, for example +1,
+2 or -1, then this is the modifier the weapon
applies to the wielding model's strenght. ..."
A teraz bierzemy lance na gralowcu z +2 S.
Żart roku:
To koń jako model też ma za szarże +2 S?
Wiem ze nie spokojnie nie tłumaczcie, chociaż koń z lancą w zębach mmmm...
Ciągle mi cosik nie pasuje z tym poisonem.
Bombaju weź dziś podręcznik i najświeższą errate do tych twych gryzoni
to co napisałem wcześniej jest najnowszą erratą.
poison szczurów nie jest kupionym przedmiotem, to nie kupiona broń jest zatruta, tylko kupujemy zasadę poison attacks, które zgodnie z opisem Poison Special Rule dotyczą wszystkich ataków modelu (zarówno w CC, jak i Shootingu). Więc dotyczy to zarówno jeźdźca jak i wierzchowca.
Tym bardziej, że w analogicznej sytuacji marka khorna, który daje frenzy całemu modelowi dodatkowy atak dostaje ZARÓWNO jeździec jak i koń/jugg. Wording jest identyczny jak tutaj.
i dokładnie na podstawie tego wordingu dodatkowy atak ma i dół i góra. myślę, że to zamyka dyskusję
poison szczurów nie jest kupionym przedmiotem, to nie kupiona broń jest zatruta, tylko kupujemy zasadę poison attacks, które zgodnie z opisem Poison Special Rule dotyczą wszystkich ataków modelu (zarówno w CC, jak i Shootingu). Więc dotyczy to zarówno jeźdźca jak i wierzchowca.
Tym bardziej, że w analogicznej sytuacji marka khorna, który daje frenzy całemu modelowi dodatkowy atak dostaje ZARÓWNO jeździec jak i koń/jugg. Wording jest identyczny jak tutaj.
Kod: Zaznacz cały
a model with a markk of khorne is subject to frenzy
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 26
Wybacz Bombaju ale otworze ta dyskusje spowrotem.
Na stronie 82 podręcnzika głównego czytamy:
"If either the raider os the mount have frenzy, then the whole model is subject to the berserk Tage, but only the element with the Frenzy gains an Extra Attack"...
Tak wiec nawet Rycerz Khorna dostaje dodatkowy atak ale nie jego wierzchowiec.
Analogicznie tyczy to chyba też innych zasad.
Zasady które się dzielą są tam dokłądnie wymienione:
Fear, Terror, ITP, Głupota, Immune to Panic, Fear, Terror...
Aaa! Dla nadgorliwych:
Na stronie 82 są zasady dla kawalerii ale przy Monstrous Beats na stronie 85 jest adnotacja aby spojrzeć na stronę 83, a na stronie 83 przy Monstrous Cavalery jest zanotowane żeby spojrzeć na 82 XD
To trzeba poważnie obgadać Ja sugeruje dzis po spotkaniu na piwku
Na stronie 82 podręcnzika głównego czytamy:
"If either the raider os the mount have frenzy, then the whole model is subject to the berserk Tage, but only the element with the Frenzy gains an Extra Attack"...
Tak wiec nawet Rycerz Khorna dostaje dodatkowy atak ale nie jego wierzchowiec.
Analogicznie tyczy to chyba też innych zasad.
Zasady które się dzielą są tam dokłądnie wymienione:
Fear, Terror, ITP, Głupota, Immune to Panic, Fear, Terror...
Aaa! Dla nadgorliwych:
Na stronie 82 są zasady dla kawalerii ale przy Monstrous Beats na stronie 85 jest adnotacja aby spojrzeć na stronę 83, a na stronie 83 przy Monstrous Cavalery jest zanotowane żeby spojrzeć na 82 XD
To trzeba poważnie obgadać Ja sugeruje dzis po spotkaniu na piwku
rycerze khorna z markiem khorna mają dodatkowy atak na górze i dole. A to właśnie dlatego, że to nie rycerz ma frenzy, tylko cały model ma frenzy. Konie też mają frenzy, a nie tylko zmuszone są do ruchu poprzez frenzy jeźdźców. Tak jest, nie ja to wymyśliłem, a przez analogie cały model warlorda na bonebreaku ma poison.