Errata i Faq do Ogrów!!!
Moderator: Afro
FaQ-You
Ostatnio rozkminialem co bym chcial zeby zmienili w OK przy najblizszej erracie/faq-u. Ja bym chcial zeby trudnosc czarow byla max. podwajana, zeby Hunter mial move&fire, LB nie musieli rzucac na trafienie albo nie musieli sie ladowac (chociaz tak tez jest ok), obnizyc koszty yhetee, maneatersow dac do speciali (jak w DoW) i w sumie to tyle na razie przychodzi mi do glowy. A wam??
http://www.geocities.com/mi_whplayers/7 ... es_faq.txt
tutaj macie link do poloficjalnego FaQ-a DireWolfa, w miare aktualny i narazie musi wystarczyc
tutaj macie link do poloficjalnego FaQ-a DireWolfa, w miare aktualny i narazie musi wystarczyc
Częściowo powtórzę to co wymieniłeś plus coś z mojej strony:
- Hunter, największa bolączka. Pamiętam początki, kiedy kłócilismy się, czy ma Move or Fire. No i ten nieszczęsny FAQ, który rozstrzygnął wątpliwości na naszą niekorzyść. W zasadzie to go dyskwalifikuje, chociaż zdarzyło mi sie nim grać.
- Leadbelchersi. Sam mechanizm nie jest chyba taki zły, ale jak na gości, którzy mają jeszcze testować BS, i mają MISFIRE, to koszt chyba trochę zbyt wysoki. A może inna tabelka Misfire z takim KaBoom jak kiedys na 6 w Helce (nie wiem, czy sie nie zmieniło:) Dla pocieszenia zauwazyć można, iż helkę też zmuszono do testów BS, czekam w dalszej kolejności na salki (dobrze mówię?) i rattlingi (dobrze mówię?)
- Czary na 3,6 itd, to nie jest złe rozwiązanie. Fakt, że sie zna wszystkie czary, i że wartośc castingowa wzrasta tylko jeśli, czas jest succesfully cast (znaczy się nie jest dispelled), to chyba nie jest źle.
- Hellheart, 1 na miscaście i Butcherzy przeciwnika dostają d3. Nie ma nic lepszego, jak puścić kamikadze - niech rzuca na 2,3 kosciach i potem liczyć na 1 i jeszcze d3 dla każdego Butchera przeciwnika. Jeśli juz to niech testują wszyscy magowie na polu bitwy. Łącznie z kolegami tego gościa, który rzucił dublecik. Uzasadnienie w FAQu o igraniu z Chaosem uważam za mętne.
- Maneatersi, Yhetee - moim zdaniem ok.
- Gigant - chciałbym by Ogry miały też możliwość wzięcia normalnego Giganta a nie tylko Połamanego. Stubborn robi różnicę.
- Magiczne przedmioty - ilośc powala na kolana:( A bezużyteczność większości z nich - jeszcze bardziej. Np. taki sztandar, który daje tylko/albo m.in. odporność na Ice Magic.
Na razie to tyle. Chyba nie jesteśmy zbyt roszczeniowi:)
- Hunter, największa bolączka. Pamiętam początki, kiedy kłócilismy się, czy ma Move or Fire. No i ten nieszczęsny FAQ, który rozstrzygnął wątpliwości na naszą niekorzyść. W zasadzie to go dyskwalifikuje, chociaż zdarzyło mi sie nim grać.
- Leadbelchersi. Sam mechanizm nie jest chyba taki zły, ale jak na gości, którzy mają jeszcze testować BS, i mają MISFIRE, to koszt chyba trochę zbyt wysoki. A może inna tabelka Misfire z takim KaBoom jak kiedys na 6 w Helce (nie wiem, czy sie nie zmieniło:) Dla pocieszenia zauwazyć można, iż helkę też zmuszono do testów BS, czekam w dalszej kolejności na salki (dobrze mówię?) i rattlingi (dobrze mówię?)
- Czary na 3,6 itd, to nie jest złe rozwiązanie. Fakt, że sie zna wszystkie czary, i że wartośc castingowa wzrasta tylko jeśli, czas jest succesfully cast (znaczy się nie jest dispelled), to chyba nie jest źle.
- Hellheart, 1 na miscaście i Butcherzy przeciwnika dostają d3. Nie ma nic lepszego, jak puścić kamikadze - niech rzuca na 2,3 kosciach i potem liczyć na 1 i jeszcze d3 dla każdego Butchera przeciwnika. Jeśli juz to niech testują wszyscy magowie na polu bitwy. Łącznie z kolegami tego gościa, który rzucił dublecik. Uzasadnienie w FAQu o igraniu z Chaosem uważam za mętne.
- Maneatersi, Yhetee - moim zdaniem ok.
- Gigant - chciałbym by Ogry miały też możliwość wzięcia normalnego Giganta a nie tylko Połamanego. Stubborn robi różnicę.
- Magiczne przedmioty - ilośc powala na kolana:( A bezużyteczność większości z nich - jeszcze bardziej. Np. taki sztandar, który daje tylko/albo m.in. odporność na Ice Magic.
Na razie to tyle. Chyba nie jesteśmy zbyt roszczeniowi:)
Zakupię do Krasnoludów:
- Króla Alrika na Tarczy
- Minersów - 14 sztuk z FCG, modele metalowe, 5/6 ed.
- Króla Alrika na Tarczy
- Minersów - 14 sztuk z FCG, modele metalowe, 5/6 ed.
T5 to chyba jednak byłoby zbyt mocne... a bohaterowie wtedy musieliby mieć 6, no nie? najlepiej, by to odzwierciedlało 4,5 , ale jak wiadomo takiego czegoś nie maSzajbus pisze:Tak naprawde, by duzo nie kombinowac T5 na ograch w zupelnosci by rekompensowalo brakich jakichkolwiek rzutow obronnych.
No i ten nieszczesny Hunter
nie mogli zrobic tak radykalnej zmiany T bo co z innymi ogrami w grze :u musieliby zmienic wszystko od podstaw jakimis erratami :u imo T 4 to i tak duzo (5 u herosow tez daje rade ), a brak rzutow obronnych jest zrekompensowany magia, regeneracja czy +1 do T to nie sa czary przypadkowe, one wlasnie po to sa, a ze magia ogrow jest powerna kazdy wie, odpowiednie czarowanie daje na 3 butcherach potencjalnie 4/5 czarow ktore wchodza na ture (ew. mniej jak sie przeciwnik z DS bedzie wypsztykiwal) fakt ze mozna je zdispelowac, ale wtedy armie magiczne traca PD itd....
Przede wszystkim powinnien byc wiekszy rozstrzal S i T a nie tylko praktycznie do 6. A gdzie 7-10 (poza naprawde nielicznymi wyjatkami)?
I nie sposob sie zgodzic z Khain'em, 4T to ewidetnie za malo. Krasie tyle maja. Pewni powiesz ze Ogr ma wiecej W i A . To ok, podstaw na przeciwko siebie 3 krasie i ogra. Punktowo wyjdzie podobnie. I statystycznie wylicz szanse.
Czary.. maksymalnie dwie jednostki dopakujesz i utrzymasz to, choc jak przeciwnik sie uprze to i na nie wiele sie zda. Takze na to tez bym mocno nie stawial.
Nie mowiac ze przeciwko armi porno strzelajacej/magujacej szanse spadaja do 0.
Take moim zdaniem T5 powoduje znaczna poprawe grywalnosci jednoczesnie nie powodujac przegiec.
I nie sposob sie zgodzic z Khain'em, 4T to ewidetnie za malo. Krasie tyle maja. Pewni powiesz ze Ogr ma wiecej W i A . To ok, podstaw na przeciwko siebie 3 krasie i ogra. Punktowo wyjdzie podobnie. I statystycznie wylicz szanse.
Czary.. maksymalnie dwie jednostki dopakujesz i utrzymasz to, choc jak przeciwnik sie uprze to i na nie wiele sie zda. Takze na to tez bym mocno nie stawial.
Nie mowiac ze przeciwko armi porno strzelajacej/magujacej szanse spadaja do 0.
Take moim zdaniem T5 powoduje znaczna poprawe grywalnosci jednoczesnie nie powodujac przegiec.
-bruiser może być geniem czyli można brać dużego maga na 2K i bruisera jako geńka
- yeti troszke tańsze z 5 pts i 4 ataki zamiast 3 (wkońcu mają 2 bronie)
- polepszenie ironfistów który działałby jak nomalna tarcza a nie jakieś
gówno czyli sejw 5+ na strzelanie 4+ w combacie licze oczywiście l.a.
(jeżeli używamy jako tarczy)
- troche lepsze przedmioty magiczne np lepsze zbroje i talizmany
- gorger mogący szarżować po wyjściu
- zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
takie są moje typy ogry wtedy byłyby duzo bardziej grywalne
- yeti troszke tańsze z 5 pts i 4 ataki zamiast 3 (wkońcu mają 2 bronie)
- polepszenie ironfistów który działałby jak nomalna tarcza a nie jakieś
gówno czyli sejw 5+ na strzelanie 4+ w combacie licze oczywiście l.a.
(jeżeli używamy jako tarczy)
- troche lepsze przedmioty magiczne np lepsze zbroje i talizmany
- gorger mogący szarżować po wyjściu
- zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
takie są moje typy ogry wtedy byłyby duzo bardziej grywalne
ja zagralem raz ogrami i raczej nigdy wiecej... co prawda w sojuszu z chaosem mielismy 2 remisy i maske w przod, ale nie do takiej gry i takich wynikow sie przyzwyczailem
ogolnie:
- leadzi:
albo 45pkt za jednego (te dzialka wypalaja max 2 razy na bitwe... i to za 20pkt???)
albo oddzialy 1+ i wtedy 55pkt, wtedy koszt rekompensowalby mozliwosc brania odhaczaczy szarz z US3 (nie wzbudzajaych panik) ktorzy moga jeszcze strzelic
- ironi:
immune to panic
- no i przede wszsytkim zeby butcher czy ten duzy butcher mogl byc generalem, jedyna naprawde mocna rzecz w tej armii to magia... a jest ograniczona, co sprawia ze wcale nie jest tak cudowna...
jedyna jednostka jaka gralem a ktora ma koszt ok, to bulle
za te pkty sa naprawde skuteczni, reszta wymaga odrobiny przemyslunku... starczy porownac do minoska chaosu z dwurakiem 46 pkt do irona... 48 pkt, iron nie ma szans, albo inaczej, ma duzo mniej bonusow..
pzdr ogry !!
i rispekt za to ze gracie najtrudniejsza IMO do prowadzenia armia w WFB
ogolnie:
- leadzi:
albo 45pkt za jednego (te dzialka wypalaja max 2 razy na bitwe... i to za 20pkt???)
albo oddzialy 1+ i wtedy 55pkt, wtedy koszt rekompensowalby mozliwosc brania odhaczaczy szarz z US3 (nie wzbudzajaych panik) ktorzy moga jeszcze strzelic
- ironi:
immune to panic
- no i przede wszsytkim zeby butcher czy ten duzy butcher mogl byc generalem, jedyna naprawde mocna rzecz w tej armii to magia... a jest ograniczona, co sprawia ze wcale nie jest tak cudowna...
jedyna jednostka jaka gralem a ktora ma koszt ok, to bulle
za te pkty sa naprawde skuteczni, reszta wymaga odrobiny przemyslunku... starczy porownac do minoska chaosu z dwurakiem 46 pkt do irona... 48 pkt, iron nie ma szans, albo inaczej, ma duzo mniej bonusow..
pzdr ogry !!
i rispekt za to ze gracie najtrudniejsza IMO do prowadzenia armia w WFB
Heh. Zawsze chciałem mieć armię którą gra niewiele osób. Teraz już wiem dlaczego tak właśnie jest. Armia w porządku do grania w domowym zaciszu. Nigdy nie oczekiwałem jakichkolwiek wysokich osiągnięć na turniejach.
Przynajmniej dzięki ogrom nauczyłem się przegrywać z honorem.
A fakt - faktem czasami bywa ciężko. Ale jakoś trzeba z tym żyć. Może Rhinoxy odrobinę osłodzą mi życie.
Przynajmniej dzięki ogrom nauczyłem się przegrywać z honorem.
A fakt - faktem czasami bywa ciężko. Ale jakoś trzeba z tym żyć. Może Rhinoxy odrobinę osłodzą mi życie.
- Roman Lord of the Druchii
- Chuck Norris
- Posty: 600
- Lokalizacja: Z miasta, w którym ludzie wolą grać Dark Elfami i Mortalami Chaosu niż Bretką
mogli by mieć T4 i save za gruvą skóre jak maja jaszczury za łuski, hydra za grubosć.
pamietalem... tylko ze jedyne co dochodzilo do robienia tych impactow do przeciwnika to bullle i bruiser ironi byli anihilowani w kazdej bitwie.. a ze sie posluchalem paru takich tam co mi mowili ze ragbanner jest do dupy.. to i uciec im sie 2x zdarzylo.. IMO w duzych ironach ragbanner albo jade lion na herosie to podstawa...khain pisze:thurion pochwalilbys mnie ale minoski nie maja impactow (o ktorych pewnie zaponiales ) a armai jest ok, i potrafi zbic
minosek 46 pkt, Ws wieksze, goni 3k6, przerzut psychologi (najwazniejsze..)
iron 48, impact z S4
mysle ze minoski wypadaja lepiej, a sa o 2pkt tansze
nie ma... ma troche mniejszy ale wygrywac oczywiscie mozna.. wiesz w sumie to bitwy ogrami nie przegralem a ze przywyczailem sie do anihlioowania przeciwnika chaosem to remisy byly jakies dziwne...khain pisze: ta armia ma taki sam potencjal jak kazda inna
Wiekszowz rzeczy juz przytoczona jest ok. JA wypowiem sie z grubsza o tym co wedlug mnie powinno byc i stalo by sie bardziej grywalne.
Hunter move& fire + zwykle bronie jak GW czy armory.
Ogre club i ironfisty ze stalym modyfikatorem dodatkowe -1save. Biorac pod uwage ze nie dadza im wiecej sily to chodziac taka rekompensata byla by wporzadku.
Leadbelcharsi powinie miec autochity. Przeciez on tym nie celuje tylko chmura metalu leci w przeciwnika! to chyba logiczne ze tym sie nie celuje ( precyzyjniej niz lufa na regiment i heja banana) mniejsdzy koszt tego czegos.
-Gnoblary mogly by miec 3sily w strzelaniu ( prawie nic by to niezmienilo ale bylo by fajnie)
-Yheti i maneaterzy zmniejszyc koszt punktowy.
-Scrap launcher... ta zasada z S7 jest troche srednia ale w sumie to ze jest rydwanem to logiczne...
-Gorger - szarza po wyjscu tak jak skorpiony.
-Gigant bez staborna jest miekki jak wata cukrowa.
Ja niepamietam kiedy dale inna kombuinacje magicznych przedmitow w herosach. Moze jakies uzyteczne by sie przydaly. Armory talizmany enchanted i Banery!
Ogolnie najgorsi sa leadbelchersi i hunter. Niegrywalne to to wogole. Scrap launcher tez srednio. Koszty w porownaniu do innych armi i mozliwosci -slabo. Przedmioty - malo ciekawych.
Nie ma tez co sie oszukiwac z wyjsciem jakis duzych zmian, bo przed wyjsciem codexu to chyba nic nowego nie zobaczymy.
Hunter move& fire + zwykle bronie jak GW czy armory.
Ogre club i ironfisty ze stalym modyfikatorem dodatkowe -1save. Biorac pod uwage ze nie dadza im wiecej sily to chodziac taka rekompensata byla by wporzadku.
Leadbelcharsi powinie miec autochity. Przeciez on tym nie celuje tylko chmura metalu leci w przeciwnika! to chyba logiczne ze tym sie nie celuje ( precyzyjniej niz lufa na regiment i heja banana) mniejsdzy koszt tego czegos.
-Gnoblary mogly by miec 3sily w strzelaniu ( prawie nic by to niezmienilo ale bylo by fajnie)
-Yheti i maneaterzy zmniejszyc koszt punktowy.
-Scrap launcher... ta zasada z S7 jest troche srednia ale w sumie to ze jest rydwanem to logiczne...
-Gorger - szarza po wyjscu tak jak skorpiony.
-Gigant bez staborna jest miekki jak wata cukrowa.
Ja niepamietam kiedy dale inna kombuinacje magicznych przedmitow w herosach. Moze jakies uzyteczne by sie przydaly. Armory talizmany enchanted i Banery!
Ogolnie najgorsi sa leadbelchersi i hunter. Niegrywalne to to wogole. Scrap launcher tez srednio. Koszty w porownaniu do innych armi i mozliwosci -slabo. Przedmioty - malo ciekawych.
Nie ma tez co sie oszukiwac z wyjsciem jakis duzych zmian, bo przed wyjsciem codexu to chyba nic nowego nie zobaczymy.
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
leadzi powinni stac z tylu i pilnowac zeby zadne latacze czy "skauty" nie paskudzily na plecach:D