Nowicjusz - czym grać?
Moderator: Gremlin
Re: Nowicjusz - czym grać?
Witam, też zaczynam moją przygodę z WE dlatego dołączę do kolegi i zadam kilka pytań.
1. Highborna z BoL oraz BsB z HoDą trzymac w głównym i najwiekszym oddziale GG (np 16) czy gdzieś indziej?
2. Jeśli maga należy trzymać w tancerkach to czy np. przed przystąpieniem do walki uciec nim z oddziału czy zostawić? Zawsze byłem myśli że maga najlepiej będzie trzymać w jakimś oddziale GG z dala od niebezpieczeństwa.
3. Jak grać Waywatchersami? Korzystać z tego ze są skautami i ustawiać ich bardziej ryzykownie w pobliżu wroga czy trzymać jak największy zasięg.
4. Opłacalność strzelania w machiny? Warto siać po nich(ewentualnie wykorzystac HoDe) czy lepiej zostawić to orzełkom lub Warhowkom?
1. Highborna z BoL oraz BsB z HoDą trzymac w głównym i najwiekszym oddziale GG (np 16) czy gdzieś indziej?
2. Jeśli maga należy trzymać w tancerkach to czy np. przed przystąpieniem do walki uciec nim z oddziału czy zostawić? Zawsze byłem myśli że maga najlepiej będzie trzymać w jakimś oddziale GG z dala od niebezpieczeństwa.
3. Jak grać Waywatchersami? Korzystać z tego ze są skautami i ustawiać ich bardziej ryzykownie w pobliżu wroga czy trzymać jak największy zasięg.
4. Opłacalność strzelania w machiny? Warto siać po nich(ewentualnie wykorzystac HoDe) czy lepiej zostawić to orzełkom lub Warhowkom?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
Wszystko kwestia jak grasz
Hajborna z BoL można dać np. jako altera. Bsb różnie, ale jak i mag raczej nie powinni wchodzić do combatu.
Wayatcherzy to kwestia zupełnie taktyczna. Raz lepiej ich wystawić jako skautów, raz się uda w deployu wroga, raz gdzieś na środku stołu, a czasami w swojej strefie. Kwestia z nim i z jaką armią grasz. Nie ma w WE "standardowych" zagrań, ano rozpisek.
Co do strzelania w machiny, generalnie to tak, zależy też o czym mówimy
Hajborna z BoL można dać np. jako altera. Bsb różnie, ale jak i mag raczej nie powinni wchodzić do combatu.
Wayatcherzy to kwestia zupełnie taktyczna. Raz lepiej ich wystawić jako skautów, raz się uda w deployu wroga, raz gdzieś na środku stołu, a czasami w swojej strefie. Kwestia z nim i z jaką armią grasz. Nie ma w WE "standardowych" zagrań, ano rozpisek.
Co do strzelania w machiny, generalnie to tak, zależy też o czym mówimy
Gdzie jest taka zasada napisana ze skirmisz ma stubborna? Bo nigdzie tego znaleźć nie mogę.Laik pisze:Ciężko tancerzami złapać mobilnych bohaterów, ale zdarza się, no i szachować ich mogą. Klocki piechoty mają to do siebie że mogą topnieć z ostrzału;). Driady mogą zatrzymać wszystko, tylko muszą być w lesie (skirmish ma stubborn w lesie).
Noble na orzełku jest twardy – ma 4T, 3W, save może mieć na 3+/4+, do tego jakiś ward – jak na naszą armię to wychodzi niezły koks;). Wystawiany z dwurakiem ma wygar którego brakuje reszcie armii.
I czy Strangle-root attack można używać również w combacie?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
W rulebooku glownym.
szyszek niestety nie mozna uzywac w kombacie
highborn powinien byc generalem - dzieki temu masz 10ld na armii, aoter jest zdecydowanie zbyt latwy do ubicia - dla jednego strzalu nie warto, a powinien siedziec w dowolnym oddziale ktory nie dostanie szarzy i zapewni mu look outa
tancerze w ktorych siedzi mag najczesciej nie sluza do walki a raczej do trzymania go przy zycii, jezeli juz maja wejsc do walki to lepiej maga z nich ewakuowac.
co do wayow - przede wszystkim maja nie zginac - wiec wystawiasz ich tam gdzie jest bezpiecznie (czasami jest to pod nosem wroga)
szyszek niestety nie mozna uzywac w kombacie
highborn powinien byc generalem - dzieki temu masz 10ld na armii, aoter jest zdecydowanie zbyt latwy do ubicia - dla jednego strzalu nie warto, a powinien siedziec w dowolnym oddziale ktory nie dostanie szarzy i zapewni mu look outa
tancerze w ktorych siedzi mag najczesciej nie sluza do walki a raczej do trzymania go przy zycii, jezeli juz maja wejsc do walki to lepiej maga z nich ewakuowac.
co do wayow - przede wszystkim maja nie zginac - wiec wystawiasz ich tam gdzie jest bezpiecznie (czasami jest to pod nosem wroga)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, o 11:10 przez Laik, łącznie zmieniany 1 raz.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
1. W opisie lasówKhay pisze: Gdzie jest taka zasada napisana ze skirmisz ma stubborna? Bo nigdzie tego znaleźć nie mogę.
I czy Strangle-root attack można używać również w combacie?
2. To atak strzelecki więc nie, ale możesz zrobić stand and shoot
Unnamed1000 Pts - Wood Elves Army
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Noble @ 105.0 Pts
Hail of Doom Arrow [30.0]
1 Spellsinger @ 115.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
10 Glade Guard @ 148.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow
8 Wardancers @ 144.0 Pts
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1000.0
Coś takiego sobie obmyśliłem, czy to ma ręce i nogi :>?
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Noble @ 105.0 Pts
Hail of Doom Arrow [30.0]
1 Spellsinger @ 115.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
10 Glade Guard @ 148.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow
8 Wardancers @ 144.0 Pts
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1000.0
Coś takiego sobie obmyśliłem, czy to ma ręce i nogi :>?
Kolejne pytania:
1. Czy można użyć zionięcia w reakcji na szarżę?
2. To samo w stosunku do korzeni treemana
3. Czy harcownicy dają zasłonę dla strzelania?
1. Czy można użyć zionięcia w reakcji na szarżę?
2. To samo w stosunku do korzeni treemana
3. Czy harcownicy dają zasłonę dla strzelania?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"
Harcownicy dają heavy coverpingu pisze:Tylko -1
Strzelanie DO harcowników daje -1
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
lol... faktycznieLaik pisze:hard coverLuc pisze:heavy cover
Ale znaczenie pozostaje chyba to samo
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.