Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Macias »

można, jest w uściśleniach
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Czy z popychaczki można zrobić reform ? Jeśli tak to czy można jeszcze wykonać ruch do 8 cali ?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

a co masz napisane przy czarze?
że możesz zrobić normalny move czyli:
8 cali/swift reform+4cale/reform (nie swift)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Jak dla mnie zapis popychaczki jest nie do końca jasny. Stąd mam kolejne pytania:

1. Ile rusza się jednostka np. z M=3 w wyniku ruchu obniżonego przez zerówkę z shadow ?
2. Czy undead może wykonać marsz jeśli jest poza zasięgiem generała ?
3. Lub ogólnie zadam pytanie: czy ten zapis "do 8 cali" to jest w ramach swojego dozwolonego ruchu, czy to jest zawsze sztywne "do 8 cali" niezależne od pozostałych czynników ?

Milord
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: Milord »

Z popychaczki nie marszujesz po prostu robisz move'a 8 cali : D
.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

ironhead pisze:Jak dla mnie zapis popychaczki jest nie do końca jasny. Stąd mam kolejne pytania:

1. Ile rusza się jednostka np. z M=3 w wyniku ruchu obniżonego przez zerówkę z shadow ?
2. Czy undead może wykonać marsz jeśli jest poza zasięgiem generała ?
3. Lub ogólnie zadam pytanie: czy ten zapis "do 8 cali" to jest w ramach swojego dozwolonego ruchu, czy to jest zawsze sztywne "do 8 cali" niezależne od pozostałych czynników ?
1 i 3 zawsze mozesz sie ruszyc do 8 cali max nie waznie czy zmiejszyli ci M do 3 czy do 1
2. Tak jak ma zasade Vampiric (caly oddzial, ew solo hero)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

ad 2. Chodziło mi o to ile może się ruszyć jednostka undead z popychaczki jeśli jest poza zasięgiem generała. Ale rozumiem, że jest to zawsze do 8 cali bez brania pod uwagę jakichkolwiek czynników w danym momencie na polu bitwy.

Skoro z popychaczki nie maszeruję tylko robię move'a 8 cali, to wynikałoby, że mogę zrobić swift reform + 8 cali (czyli ciut inaczej jak napisał JarekK)?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ktoś by tu pewnie znalazł dziurę by to obalić, ale imo zasady tego nie zabraniają, parametr M nie jest brany pod uwagę, a swifta można zrobić w fazie remaining moves i ruszyć się 8" następnie zgodnie z opisem czaru
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Czy najpierw działa lore attribute, a potem przywracamy woundy z inwokacji?

może wcześniej była odpowiedź, ale wiecie, pośpiech;)

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Atrybut działa after every sucesfull casting attempt.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

wiem, że atrybut działa "when a spell from the LotV is succesfully cast".
po prostu nie rozumiem, czy "udane rzucenie" to synonim "efekt czaru".

w skrócie:

1. rzucam kośćmi, uzyskałem wymagany casting value, przeciwnik czar wpuścił albo nie udała mu się próba rozproszenia. i to jest moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" i atrybut się odpala. potem rzucam 2k6 za pocisk, albo ile zombie się dorabia, itd.

2. moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" jest wtedy, kiedy - w przypadku inwokacji - rzucę kostką na ilość uleczonych ran, uleczę cryptory i vargheisty, i po tym dopiero odpala się atrybut.

1. czy 2.?
chyba 1. najpierw udaje się rzucić zaklęcie, w tym momencie odpala atrybut, potem rozpatrujemy efekt czaru.

w sumie w zależności od sytuacji bardziej opłaca się raz jedna opcja, raz druga, więc nie chodzi mi tu o przeforsowanie korzystnego dla VC wariantu :wink: ale ostatnio straciłem przy stole dużo czasu na rozmowy z drugim graczem, jak być powinno.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Gdzieś tu była odpowiedź, że najpierw jest efekt czaru a potem atrybut.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

a pamiętasz uzasadnienie?

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

na 100% jest tak: próba->udana->efekt czaru->atrybut
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Bartosz pisze:a pamiętasz uzasadnienie?
Nie pamiętam i w sumie nie do końca jestem przekonany do tego rozwiązania, ale skoro tak się gra to niech będzie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a może odpowiedź jest w RB? :wink:
po prostu nie rozumiem, czy "udane rzucenie" to synonim "efekt czaru".
dział Magic -> Spell Resolution str 36 mały RB
If the enemy has failed his dispel attempt (or not even attempted one!) the spell is cast successfully and its effect is now resolved
efekt czaru jest od razu po udanym rzuceniu, atrybuty później
chyba to wyjaśnia i nie ma co dyskutować z przeciwnikiem, albo samemu powodować ferment :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

dziękuję pięknie!

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

ok...Dark Acolita...

dajmy na to rzucam sobie Inwokację z jednej kości i wypadło mi 1.

a.)wtedy kaput i po czarze całkiem i dark akolita nic nie może pomóc? Bo D3 dorzuca się dopiero gdy osiągniemy 3+ ?

b.)dorzucam D3 do wyniku (1) i kulnę na D3 np. 5-6-> to daje 1+3=4+level maga i inne premie? :). Wtedy rzucanie inwokacji z jednej kości by nie było takie groźne na koniec fazy magii, a z dopaleniem mortisa to już spory problem by był.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a przeczytaj opis Dark Acolyte?
dodajesz D3 tylko jeśli uda ci się rzucić czar, to nie grzybki nocnych goblinów :)

masz efekt not enough power po prostu, moc nie działa
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ale akurat Grzybki u Nocników nie są Power Dicem i nie ratują od Broken Concentration :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ