Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
można, jest w uściśleniach
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Jak dla mnie zapis popychaczki jest nie do końca jasny. Stąd mam kolejne pytania:
1. Ile rusza się jednostka np. z M=3 w wyniku ruchu obniżonego przez zerówkę z shadow ?
2. Czy undead może wykonać marsz jeśli jest poza zasięgiem generała ?
3. Lub ogólnie zadam pytanie: czy ten zapis "do 8 cali" to jest w ramach swojego dozwolonego ruchu, czy to jest zawsze sztywne "do 8 cali" niezależne od pozostałych czynników ?
1. Ile rusza się jednostka np. z M=3 w wyniku ruchu obniżonego przez zerówkę z shadow ?
2. Czy undead może wykonać marsz jeśli jest poza zasięgiem generała ?
3. Lub ogólnie zadam pytanie: czy ten zapis "do 8 cali" to jest w ramach swojego dozwolonego ruchu, czy to jest zawsze sztywne "do 8 cali" niezależne od pozostałych czynników ?
1 i 3 zawsze mozesz sie ruszyc do 8 cali max nie waznie czy zmiejszyli ci M do 3 czy do 1ironhead pisze:Jak dla mnie zapis popychaczki jest nie do końca jasny. Stąd mam kolejne pytania:
1. Ile rusza się jednostka np. z M=3 w wyniku ruchu obniżonego przez zerówkę z shadow ?
2. Czy undead może wykonać marsz jeśli jest poza zasięgiem generała ?
3. Lub ogólnie zadam pytanie: czy ten zapis "do 8 cali" to jest w ramach swojego dozwolonego ruchu, czy to jest zawsze sztywne "do 8 cali" niezależne od pozostałych czynników ?
2. Tak jak ma zasade Vampiric (caly oddzial, ew solo hero)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
ad 2. Chodziło mi o to ile może się ruszyć jednostka undead z popychaczki jeśli jest poza zasięgiem generała. Ale rozumiem, że jest to zawsze do 8 cali bez brania pod uwagę jakichkolwiek czynników w danym momencie na polu bitwy.
Skoro z popychaczki nie maszeruję tylko robię move'a 8 cali, to wynikałoby, że mogę zrobić swift reform + 8 cali (czyli ciut inaczej jak napisał JarekK)?
Skoro z popychaczki nie maszeruję tylko robię move'a 8 cali, to wynikałoby, że mogę zrobić swift reform + 8 cali (czyli ciut inaczej jak napisał JarekK)?
ktoś by tu pewnie znalazł dziurę by to obalić, ale imo zasady tego nie zabraniają, parametr M nie jest brany pod uwagę, a swifta można zrobić w fazie remaining moves i ruszyć się 8" następnie zgodnie z opisem czaru
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Atrybut działa after every sucesfull casting attempt.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
wiem, że atrybut działa "when a spell from the LotV is succesfully cast".
po prostu nie rozumiem, czy "udane rzucenie" to synonim "efekt czaru".
w skrócie:
1. rzucam kośćmi, uzyskałem wymagany casting value, przeciwnik czar wpuścił albo nie udała mu się próba rozproszenia. i to jest moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" i atrybut się odpala. potem rzucam 2k6 za pocisk, albo ile zombie się dorabia, itd.
2. moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" jest wtedy, kiedy - w przypadku inwokacji - rzucę kostką na ilość uleczonych ran, uleczę cryptory i vargheisty, i po tym dopiero odpala się atrybut.
1. czy 2.?
chyba 1. najpierw udaje się rzucić zaklęcie, w tym momencie odpala atrybut, potem rozpatrujemy efekt czaru.
w sumie w zależności od sytuacji bardziej opłaca się raz jedna opcja, raz druga, więc nie chodzi mi tu o przeforsowanie korzystnego dla VC wariantu ale ostatnio straciłem przy stole dużo czasu na rozmowy z drugim graczem, jak być powinno.
po prostu nie rozumiem, czy "udane rzucenie" to synonim "efekt czaru".
w skrócie:
1. rzucam kośćmi, uzyskałem wymagany casting value, przeciwnik czar wpuścił albo nie udała mu się próba rozproszenia. i to jest moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" i atrybut się odpala. potem rzucam 2k6 za pocisk, albo ile zombie się dorabia, itd.
2. moment, kiedy "spell from the LotV is succesfully cast" jest wtedy, kiedy - w przypadku inwokacji - rzucę kostką na ilość uleczonych ran, uleczę cryptory i vargheisty, i po tym dopiero odpala się atrybut.
1. czy 2.?
chyba 1. najpierw udaje się rzucić zaklęcie, w tym momencie odpala atrybut, potem rozpatrujemy efekt czaru.
w sumie w zależności od sytuacji bardziej opłaca się raz jedna opcja, raz druga, więc nie chodzi mi tu o przeforsowanie korzystnego dla VC wariantu ale ostatnio straciłem przy stole dużo czasu na rozmowy z drugim graczem, jak być powinno.
Gdzieś tu była odpowiedź, że najpierw jest efekt czaru a potem atrybut.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
na 100% jest tak: próba->udana->efekt czaru->atrybut
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nie pamiętam i w sumie nie do końca jestem przekonany do tego rozwiązania, ale skoro tak się gra to niech będzie.Bartosz pisze:a pamiętasz uzasadnienie?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
a może odpowiedź jest w RB?
chyba to wyjaśnia i nie ma co dyskutować z przeciwnikiem, albo samemu powodować ferment
dział Magic -> Spell Resolution str 36 mały RBpo prostu nie rozumiem, czy "udane rzucenie" to synonim "efekt czaru".
efekt czaru jest od razu po udanym rzuceniu, atrybuty późniejIf the enemy has failed his dispel attempt (or not even attempted one!) the spell is cast successfully and its effect is now resolved
chyba to wyjaśnia i nie ma co dyskutować z przeciwnikiem, albo samemu powodować ferment
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
ok...Dark Acolita...
dajmy na to rzucam sobie Inwokację z jednej kości i wypadło mi 1.
a.)wtedy kaput i po czarze całkiem i dark akolita nic nie może pomóc? Bo D3 dorzuca się dopiero gdy osiągniemy 3+ ?
b.)dorzucam D3 do wyniku (1) i kulnę na D3 np. 5-6-> to daje 1+3=4+level maga i inne premie? . Wtedy rzucanie inwokacji z jednej kości by nie było takie groźne na koniec fazy magii, a z dopaleniem mortisa to już spory problem by był.
dajmy na to rzucam sobie Inwokację z jednej kości i wypadło mi 1.
a.)wtedy kaput i po czarze całkiem i dark akolita nic nie może pomóc? Bo D3 dorzuca się dopiero gdy osiągniemy 3+ ?
b.)dorzucam D3 do wyniku (1) i kulnę na D3 np. 5-6-> to daje 1+3=4+level maga i inne premie? . Wtedy rzucanie inwokacji z jednej kości by nie było takie groźne na koniec fazy magii, a z dopaleniem mortisa to już spory problem by był.
a przeczytaj opis Dark Acolyte?
dodajesz D3 tylko jeśli uda ci się rzucić czar, to nie grzybki nocnych goblinów
masz efekt not enough power po prostu, moc nie działa
dodajesz D3 tylko jeśli uda ci się rzucić czar, to nie grzybki nocnych goblinów
masz efekt not enough power po prostu, moc nie działa
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A