VC Lajona

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

VC Lajona

Post autor: LajoN31 »

Witam. Skminiłem coś na małe pkt gdyż dopiero zaczynam zbierać armię. Wybory w rodzaju crypt horrorów, mortisa itp zostawiam na wieksze pkt (2400) a to z braku funduszy na zakup takowych. W perspektywie oczywiście gdzieś są. Rozpa do grania funowego, ewentualnie turniejowego o ile będą gdzieś tak małe pkt :)

Lord:
Necromancer lvl.4 magia wampirza 305
MotD [20]
talizman of preservation [45]
Ironcursed icon [5]
Dispell scroll [25]
Book of arkhana [25]

Heroes:
Necromanta lvl.1 magia wampirza 80
Scroll of shielding [15]

Wampir lvl.1 wampirza magia 184
fear incarnate [25]
Aura of dark majesty [25]
heavy armour [4]
enchanted shield [5]
Sword of might [20]

Wight king 136
bsb [25]
shield [4]
a.h.w [2]
Barded skeletal steed [20]

Core:
20 zombie 70
cg [10]

20 zombie 70
cg [10]

37 szkieletow 240
fcg [30]
Screaming banner [25]

5 dire wolves 40
5 dire woves 40

Special:
13 Black knights 418
fcg [30]
banner of the barrows [50]
barding [39]
Lance [26]

Wampir idzie do szkieletow co daje combo -1 do Ld, rztu 3 koscmi i przerzut udanych testow:-) duzy necro tez idzie do szkieletow, maly do zombie, bsb do black knightow:-)

RAZEM : 1598
modele : 104
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, o 08:54 przez LajoN31, łącznie zmieniany 5 razy.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

skeletal steed [30]
wampiry nie jeżdżą na szkieletowych, co najwyżej barded nightmare albo hellstead
Wight king 115
bsb [25]
heavy armor [4]
a.h.w [2]
czemu go na piechotę i w szkielety wsadzasz, co on ma tam robić? na szkieletowego konia i do Black K
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

LajoN31 pisze: Wampir lvl.1 wampirza magia 192
dark acolyte [25]
heavy armour [4]
lance [8]
enchanted shield [5]
scroll of shielding [15]
skeletal steed [30]

Special:
14 Black knights 444
fcg [30]
banner of the barrows [50]
barding [39]
lance [26]
Bazujesz uderzeniowo na black knightach i na niczym więcej. Wampir lev 1 wskrzesi na turę 2. Wszystko walnie Ci w nich i pozamiatane. Dodatkowo nawet wamp będący w nich nie urywa głowy swoją siłą.

Dość częstą rozpiską jest tych 14tu BK albo 13tu BK i lord klepacz (lev 4 - tylko dla wskrzeszania) z mieczykiem +3 str (twój nie jest klepaczem za bardzo ;P) albo klepacz + bsbk wight king. Brak generała w BK powoduje, że zbyt mobilni to oni nie są. Dodajmy do tego usunięcie zalety w postaci spectral steedów w ruchu przejeżdżających przez wszystko i masz mało mobilny oddział, który dodatkowo nie ma jakiegoś gigantycznego wykopu.

Grałem tak kilka razy i wszystko fajnie póki przeciwnik nie skupi ognia na takim oddziale.

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Dodane drobne poprawki :-) bsb rozumiem generalem byc nie moze wiec musi zostac nim albo wamp albo necro (wole chyba wampa). Nie sadzisz ze tyle pkt w 1 modelu to zbyt wielka strata jesli zginie?

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

No grasz na małe punkty + dużą ich ilość ładujesz w jedno miejsce. Ryzyko jest zawsze ;). Wywal z małego nekro magię wampirzą i wrzuć death, postraszysz przypadkowymi snajperkami i ściągniesz kostki dispela przeciwnikowi. Utnij kilka szkieletów i dorzuć mu drugi lev.

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Nie moge bo wtedy przekrocze limit 25% :-( teraz mam rowne 400

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

No trudno. Lev 2 mały nekro z deathem zawsze może wprowadzić trochę paniki. A nóż widelec będziesz mógł grzmotnąć słoneczkiem ;).

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Na wieksze pkt chociazby 1800 chetnie go wstawie, na 2400 euro zamiast malego bedzie duzy wamp klepacz, pewnie ten necro lvl2, jakies crypty i vargi wiec moze bedzie dobrze:-) na 1600 nie ma takiej mozliwosci niestety:-(

Co nie zmienia faktu, ze dalej jednoznacznie nikt nie powiedzial czy tym da sie cos ugrac? :-D
Przy okazji w jakiej kombinacji ustawiac figsy
Zombie 5x5 i dodawac ranki?
Szkielety w hordzie czy tez po 5 w ranku?
Bk w konfiguracji 7x2 czy 4x4?

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Ja na małe punkty grywam testowo za każdym razem. Jeżeli ty masz małe pkty to znaczy, że przeciwnik będzie miał małe punkty. Jeżeli dopiero kleisz to może sklej 10tkę hexów a w przyszłości dokupisz 5tkę i będziesz miał 10 hexów i 10 bk?

EDIT:
Zombie piątkami i dodawać szeregi. Ten oddział raczej woundów nie wbije ale liczebnością może 1) zablokować 2) ustać i złamać a potem pogonić
BK ja jeździłem piątką w szeregu.
Szkielety wedle życzenia. Masz ich całkiem sporo więc sprawdzą się w hordzie. Teraz pytanie z kim grasz. Jeżeli wstawiłbyś tam wampira, którego by się przeciwnik bał to raczej ty będziesz szarżował a to znaczy, że hw + tarcza da Ci troszkę więcej niż spear'y. Ogólnie ja hordą gram tylko crypt ghoulami. Niestety VC to armia, która musi się trzymać blisko siebie żeby w ogóle iść więc rzadko mi się zdarzają gry gdzie mam otwarte pole do działania hordami.

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Aktualnie mam 60 szkieletow i 60 zombie, wllki dokupie bardzo niedlugo, myslalem nad czyms takim ale nie widzialem za duzo hexow w rozpach a i figsy maja srednie wg mnie. Po taniosci chcialem tez zamiast bk kupic manticowych jezdzcow za polowe ceny GW :-D

1. a nie lepiej dac 6x6 i 2 z tylu? Bardzo sie beda liczyc ranki u konnicy?
2. Zombie moga gonic? :-D
3. Czy jesli mam 30 szkieletow ze spearami i 30 z hw (kupilem juz niestety sklejone i pomalowane wie zamieniac 30 spearow na hw mi sie nie chce :-D)a dowskrzeszajac bede stawial z tylu speary to ktos sie bedzie czepiac za brak wyswigu?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, o 11:58 przez LajoN31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

te szkielety rozklepie prawie każda piechota. a jeśli tam jesz jeszcze twój generał, który za dużej przeżywalności nie ma to ten odział w ogóle nie powinien wchodzić do walki z czymkolwiek. Szkiele to jest dobry bunkier dla magów i moim zdaniem nic więcej. ten odział knightów też jakoś za bardzo rpzeżywalny nie jest. Twój mag za nim nie nadąży więc muszą zostać z tyłu. W zasadzie to z armiami stzelającymi to on za daleko nei zajedzie i w hordy z dwurakami albo halabardami nie wjedzie. Moim zdaniem BK bez lorda nic nie zrobią. Lepiej już gwardie z dwurakami ,albo duże ghule.

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Ghuli nie dam bo mi się nie podobają ale na większe pkt pewnie będą już niezbędne bo nie wypcham 750 pk w szkielety i zombie :D
w pierwszej turze Bk stoją na tyle blisko szkieletów, że po marszu będą w zasięgu 12" na wskrzeszanie od necrusów i wampira, w drugiej w razie czego mam scroll of shielding na ostrzał, w trzeciej licząc na popychaczki reszta powinna znowu znaleźć się w zasięgu wskrzeszania więc chyba nie powinno być aż tak źle. Wiem, że same szkielety nie dadzą sobie za bardzo rady (chyba, że z czymś co ma save 5+ i nie bije z siłą >4), dlatego dałem tam wampira i ten sztandar licząc na to, że obniżę WS do 1 i wtedy już coś mogę pobić :p

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

szkielety są najlepszym bunkrem dla bohaterów w VC ,więc one są ok. scroll of shielding uchroni Cię przed magią, wszystko inne trochę uszczupli BK. w 3 liczysz że wejdzie i popychaczka i wskrzeszanie. Jak dla mnie zbyt ryzykowne.

może powinieneś wywalić małego necro. Za te punkty 2 lvl na wampirze, dodać mu scroll of shielding i dołożyć 1 więcej BK. Zamiast wilków proponowałbym baty albo baty i eteryka. Po za tym masz 2 Arcane items na dużym necro. Zamiast ironcurse icon lepiej wsiąść warda na ogień na wampirze. Na te punkty może się bardzo przydać.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Na Twoim miejscu wyrzucił bym Wight'a i małego necromante, dopakował Wampira o 2 lvl magii oraz wsadził na barded nightmare, robiąc z niego BSBka i dając mu lance oraz armour of desteny (ewentualnie SoM, Dragonhelm i Opal Amulet). Wsadzasz go do BK. Mozesz pokombinować z mocami żeby bardziej spełniał role supporta lub killera. Dodatkowo, dajesz dwa Wraithy i wkładasz je do szkieletów, co powoduje, że necro Lord będzie w 2 szeregu bezpiecznie stał. W taki sposób masz dwa oddziały do walki.
...Who dares wins...
Obrazek

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

wersja 2 rozpiski po zasadnym uargumentowaniu uległa zmianie :)

Lord:
Wampir lvl 2 magia wampirza 393
barded nightmare [24]
red fury [50]
ogre blade [40]
scroll of shielding [15]
heavy armour [6]
shield [3]

Heroes:
Wight king 149
barded skeletal steed [20]
bsb [25]
banner of eternal flame [10]
shield [4]

Necromancer lvl 2 magia vampirza 155
MotD [20]
feedback scroll [35]

Necromancer lvl 1. magia śmierci 90
dispell scroll [25]

Core:
20 zombie 70
cg [10]

20 zombie 70
cg [10]

30 szkieletow 180
fcg [30]

5 dire wolves 40
5 dire wolves 40

Special:
13 Black Knight [418]
banner of barrows [50]
fcg [30]
barded [39]
lance [26]

Razem: 1600
modele: 96

bsb i lord do BK, necrusie do szkieletów, myślę, czy nie dać małemu necrusiowi magii wampirzej zamiast śmierci :)

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Malak, bsb chyba nie może brać magicznych przedmiotów :D

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Nie wiem czy nie lepiej mieć quickblooda zamiast redfury, asg + reroll to hit może Ci dać więcej.

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

płonące na głównym oddziale to zły pomysł. byle jaki kowboj z wardem na ogniste i stoisz w miejscu do końca gry.

Wykminiłem sobie na 1600 coś takiego ,może będzie pomocne :

1 Master Necromancer @ 290.0 Pts
General; Lore of Vampires; Magic Level 4; Master of the Dead
Talisman of Preservation [45.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 Necromancer @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Death
Book of Arkhan [25.0]

34 Skeleton Warriors @ 230.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
The Screaming Banner [25.0]

1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

2 Fell Bats @ 32.0 Pts

2 Fell Bats @ 32.0 Pts

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

13 Black Knights @ 444.0 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows [50.0]

1 Hell Knight @ [10.0] Pts


1 Wight King @ 179.0 Pts
Battle Standard Bearer; Barding; Heavy Armour; Shield
Sword of Striking [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Potion of Strength [20.0]

1 Skeletal steed @ [0.0] Pts

1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
Great Weapon

1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
Great Weapon

Models in Army: 100


Total Army Cost: 1597.0

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

LajoN31 pisze:bsb chyba nie może brać magicznych przedmiotów
przeczytaj jeszcze raz AB i RB odnośnie BSB - może brać magiczne itemy o ile nie niesie magicznego sztandaru
jak ma magiczną szmatę to nic więcej wziąć nie może

@Morti
no i fajna rozpiska :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

W sumie podoba mi się Twoja rozpa aczkolwiek żałuję, że nie ma w niej wampira i nikt nie ma scroll of shielding :D

ODPOWIEDZ