Waaagh! Barbara

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: Ewolucja Waaagh! Barbary

Post autor: bigpasiak »

swieta_barbara pisze:Kiedy tak szczerze grales ostatnio przeciw czolgom?
Albo mam pecha, albo za wysoko grywam bo qwa co turniej mam tę przyjemność...


Doom lepszy na skirmishe, a działko na twardsze latacze.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Biedne orki jak one sobie mają radzić z LT :?: :?: :?: kto to rozgryzie całkowicie opanuje O&G taktykę... może popychanie klocków gobelinów w smoki :?: o albo rydwany... wtedy co prawda trzeba byłoby zrezygnować z orczych maszyn - ale co tam bolce i katapulty - steam tanki śmieją im się w twarz - jedynie MMM są rozwiązaniem...

EOT

pzdr,
Ż.

P.S. choć metoda intensywnego używania DOW tak by obrzydzić je innym jest piękna :D "You have my sword." :lol2:

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Żaba pisze: "You have my sword." :lol2:
"and my axe ;p"

Najwidoczniej ludzie lubią jeżyki, zamiast przyjebać kamulcem ;)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mam swoja wlasna teorie-> jezeli na 2k+ zlicze ponizej 11 wystawien znaczy ze rozpa jest do doopy i albo przerabiam albo wracamy do deski kreslarskiej ,taki uraz po DMP2008>. Ale ost malo gram zielonymi wiec moze sie to zmienilo.

o sensie DoW vs. LT nie bede sie wypowiadal. nie czas ani miejsce. kazdy ma swoje racje a prawda jest gdzies posrodku.
(a strzaly NoAS moga pomoc w walce z czolgiem)

Co do rozpy-kazda z nich jest ok; w kazdej chyba wymienilbym 1x2trolle na 2x1 troll

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

"and my bow!"
psst przecież grasz Chaos Warriorami i szczurami...
Naprawdę? To skąd mi się wziął ten łuk?
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No i gitarka, 2 miejsce na turnieju (wydarl mi je zdradziecko Zielony z 2go stolu). Co do rozpy, to moja zelazna piacha BBoyzow jest mega, cofam to co mowilem o golanie - orkasy sa realna sila uderzeniowa, ktorej w polaczeniu z roznymi sztuczkami nie da sie powstrzymac. Choc niestety man of the tournament were the infamous Mengil Manhide Manflayers.

1. Antonio z Ogrami. 14:6
Ustawilem sie MMM zdradziecko na lewej mojej w lesie, zas wiekszosc mej artylerii zakitralem na prawej flance, chroniona przez wiwerne. W 2. turze 3 irongutow szarzuje na MMM, po s-a-s zostal 1 na 1 ranie, doszedl, wklepal 3, mengil nic nie oddal, 2x na 8 oblane, 458 w plecy - sztandar szczesliwie odbil niezawodny Debek. Szczesliwie wowczas pojal moj chorazy Wpierdol, ze bez zdecydowanych ruchow, grubasy przegonia jego dzielnych zielonych wojownikow do lasu. Wjebal sie razem z zaloga 14 wscieklych kawalerzystow w ironguty, spanikowal tyranta, przebil sie do butchera, a potem uganial sie za niedobitkami gnoblarskimi. Tymczasem wrona pokroila maneaterow, irongutow i bruisera na prawej flance i zakonczylo sie szczesliwym zwyciestwem zielonych. Tyranta zjadlem oczywiscie fastem, bo sie nie zebral.

2. likaon z orkami. 20:0
Przeciwnik jakis taki znerwicowany i sfrustrowany, nie wierzyl w swoje zwyciestwo, mimo 8 bolcow, doom divera i cannona. Popelnil kardynalny blad uganiajac sie za Mengilami gigsonami, co zakonczylo ich plugawy zywot, na drugiej stronie nie wspomagani Ld Debka nocni gobliny ulegly zmasowanemu ostrzalowi z artylerii... Ogolnie padaka na kazdej linii, zwlaszcza gdy okazalo sie, ze NG maja 6 Ld i bez Ld generala klopa stwarza zagrozenie. W 4 turze pognebiony swoimi stratami likaon uznal bezmiar swojej porazki i poddal bitwe.

3. Robercik z demonami. 12:8
Robert mial swoj slawny patent na demony: MMM + 4 heraldow. Szczesliwie, nie docenil mozliwosci bojowych mojej wrony i gdy w 1 turze wylecial calym gestym na srodek, nie moglem sie powstrzymac i wjechalem. Wrona pokroila furie, MMM z gorki zadali 8 ran na psach z BSB (Thank You Shino :-* ), cannon polozyl 2 MMM Roberta. Na lewej flance dymanie bez celu, na srodku moi BB zaszarzowali uziemione przez Debka Furie i juz juz sposobili sie, zeby zniszczyc 2 psy i bladkow malych, ale siedli. Natomiasst wiwerna sie nie obsrala, w challengu wklepapala juggerowi 3 rany (bez shinguardow, Robson po prostu nie umie rzucac), ustala ture, a potem w sukurs podazyli MMM, wpadajac od boku na Robertowych. Shach prach, Robert stracil 1000 punktow, za to sczyscil mi moje lewe skrzydlo i park i uznal, ze na moja przytlaczajaca antymagie nie ma sensu sie z 11 kostkami rzucac i podal tyly.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

OK, nastepny turniej obiecuje bez MMM, wiec zaczynam juz klecic rozpe:

Warboss bez zmian, bo jest po prostu znakomity. Rozrzuca 2 dobre aury, swietnie bije sie z VC i demonami, zywym tez nie popuszcza dzieki 7 atakom z S6, zostawiam jak byl. Jego osiagniecia na ostatnim turnieju to: 2 maneaterow, irongut, maly bladek, furie, MMM, psy. Nic w nim nie zmieniam.

Co do BSB, to wszyscy mi powtarzaja, ze jest miekki i w ogole, a jeden jedyny raz jaki siadl, to gdy czempion malych bladkow zasadzil mu KB. Zaloga jego klocka to najlepsza zbroja tego goscia. Zostaje bez zmian (w ogole to jedyna zmiana, jaka bym w jego przypadku przewidywal, to magiczna siekiera, ale to bylaby strata potencjalu golana, a ja jestem z natury skapy, wiec zostanie).

Magowie: chetnie bym im dal poziomy, z 3 kosci wpadaja juz IFki, poza tym jak to bless kiedys skutecznie zauwazyl, na armie z jednym caddy taka magia spokojnie sie przebija. Tyle tylko, ze chyba najwyzsza pora zrezygnowac z goblinow, pewne D6S4 to jednak moc. No i zawsze to dodatkowy punkt To, wyzszy WS, choppa, brak paniki od goblinow. No i w przypadku miskasta, mniejsza szansa na oberwanie rany. Jesli LS cofnie grzybka, chetnie wsadze na nich pierscionek.

Big Uns z totemem - obowiazkowo! Sa swietnym uzpelnieniem armii ofensywnej. Gina co prawda relatywnie czesto, ale czesto powoduja, ze przeciwnik, ktory nie przebija sie z magia, wychodzi zza terenow i zaczyna pchac sie do nich, co czesto konczy sie wystrzelaniem/kontra. Taki troche lep na muchy, bardzo sprawny.

Fasty - zadziwiajaco sprawnie mi sie sprawdzaly w swoim podstawowym wariancie za 60 punktow. Muzycy do przemyslenia, ale tak naprawde rzadko zdarzalo mi sie tymi chlopakami uciekac.

trolle - tym razem akurat sie nie sprawdzily, ale nic mnie nie kosztuja, wiec nie bede sie ich pozbywal.

Tak wiec moj plan na nastepny turniej to:

1 Black Orc Warboss @ 430 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Martog's Best Basha [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts

1 Orc Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yan Khel Mushroom [15]

1 Orc Shaman @ 150 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

2x1 Trolls @ 80 Pts

2x2 Snotlings @ 80 Pts

20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

2x5 Goblin Wolf Riders @ 120 Pts

14 Orc Boar Boyz @ 354 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]

1 Orc Chariot @ 85 Pts
Extra Crew

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

4 Spear Chukka @ 160 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts


Cannon @ 85

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 8 + 3DS
Models in Army: 87
Deployment Groups: 11
Total Army Cost: 2249

Ze zmian, jakie moglbym przewidziec, to wyrzucenie Yan Khela, a za te punkty i obsluganta z rydwanu 'itty ring. Na 2350 dochodzi fast pajeczy, i boosciki na roznych regimentach.

Jak Wam sie podoba?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Na pewno jest tutaj czym powalczyć. Brakuje strzelania, ale tak to już jest z OnG. Mamy error boyzów niby, ale mi się nie sprawdzili jeszcze ani razu.
Warboss z xetem nie ucieka Ci za bardzo od oddziałów? Chociaż z drugiej strony dużo testowania w szarży nie będzie...
Orkowy rydwan zamiast dwóch goblińskich to kwestia oszczędności, czy lepiej Ci się sprawdza?
Myślisz, że przy takiej antymagii potrzebujesz aż 3 scrolli? A może tak pierścionek zamiast DS'a, a yankiel zostaje?

No i gratuluję czystej rozpy :) Mam nadzieję, że za chwilę nie dorzucisz MMMsów :P
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Antymagia to moim zdaniem podstawa. Mam malo liczna armie, ktora strasznie bola kazde straty. 3 DS to pewnosc, ze 3 razy nie wpadnie bramka, popychaczka, albo jakis inny gamebreaker. Daje to ogromny komfort gry z VC, z demonami, z lizakami.

Braki w strzelaniu staram sie rekompensowac smieciami i maszynami. Tym niemniej czyste orki zawsze beda na tym polu kulaly.

Orkowy rydwan to kwestia panik od fastow, wyzszej odpornosci na magie i strzelanie oraz promocji w Empiku (kupilem sobie dwa za 60zl w sumie, podczas gdy na allegro 1 jest za 49,90 - hahaha).

Wciaz kusi mnie wizja 21 arrer boyzow, ale nie ma na nich miejsca. Ani odwagi poki co jeszcze.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

wywal te trole i rydwan, przywróć gobo szamanów i wsadź ich na rydwany + 2 zwykłe gobo rydwany i będzie gitara. 2 oddziały uderzeniowe bez wsparcia to troche za mało, dostajesz kanapczora i nie masz kontry ( bo mengili nie ma :P )
apropo bitwy, juggerowi wbijales statystycznie jakies 1,3 rany ;) więc to by był brejk na ptaku o 5 jakbym przeżył ;) więc tamto zagranie uważam za uzasadnione :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bsb IMO moglby dostac effigy.
reszta jest juz ok

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Robson pisze:wywal te trole i rydwan, przywróć gobo szamanów i wsadź ich na rydwany + 2 zwykłe gobo rydwany i będzie gitara. 2 oddziały uderzeniowe bez wsparcia to troche za mało, dostajesz kanapczora i nie masz kontry ( bo mengili nie ma :P )
apropo bitwy, juggerowi wbijales statystycznie jakies 1,3 rany ;) więc to by był brejk na ptaku o 5 jakbym przeżył ;) więc tamto zagranie uważam za uzasadnione :)
Zajebisty pomysl! Poza tym mam juz figurki!

1 Black Orc Warboss @ 430 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Martog's Best Basha [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts

1 Goblin Shaman @ 165 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts

1 Goblin Shaman @ 155 Pts
Dispel Scroll [25]
Yan-Khel Mushroom [15]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts

2x1 Goblin Wolf Chariot @ 120 Pts

2x5 Goblin Wolf Riders @ 120 Pts

20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

14 Orc Boar Boyz @ 354 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]

2x1 Trolls @ 80 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

4 Spear Chukka @ 140 Pts

1 Rock Lobber @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Cannon @ 85

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 8 + 3DS
Models in Army: 82
Deployment Groups: 11
Total Army Cost: 2249

Jedyne co mnie w tej rozpie boli, ze jest tak malo liczna i ze nie mam bullych na maszynach. Zeby zmiescic calkowicie obowiazkowe trolle, trzeba pojsc na jakies wyrzeczenia, skonczylo sie na rydwanie, 1 snotach, poziomach z magow i bullych, z czego o ile poziomy i snoty nie za bardzo sa mi potrzebne, o tyle bully sa naprawde w porzadku i juz nie raz zdarzylo mi sie, ze wybronili maszyne przed fell batami, harpiami a nawet orlami. Pocieszam sie, ze jest to rozpa na 2250, a na obecnie jest tendencja, zeby grac na ciut wyzsze punkty, za ktore akurat pojawili by sie 5xbully + fast.

Dzieki Robson za ciekawa propozycje.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, o 14:08 przez swieta_barbara, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Pamietam ze Dębek probował grac na magach highelfowych na rydwanach. Nie wiem jak mu to wyszło w praniu, ale moim zdaniem pomysl jest swietny, lub przynajmniej warty wyprobowania. napisz jak sie spisali;]

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

W przypadku O&G taki pomysł może wypalić bo Waagh! ma dużo czarów bez LoS. Jak zajdzie potrzeba mag na rydwanie może się więc spokojnie kisić za zasłoną a przy okazji blokuje ćwiartki i ma pewien potencjał ofensywny.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Z czterech kostkow, to czarow nasiaram, ze hej. Niestety rydwany kosztuja - musialem zdjac poziomy.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Kurde lvli na rydwanach szkoda jak diabli. Załóżmy, że trafisz 2 razy stopę, albo stopę i popychaczkę... Na 3 kościach ifki już się trafiają, a i scrolle się szybciej wysysa. Reszta wygląda super, zwłaszcza, że z xetem w pobliżu nie będzie trzeba testować feara przy szarży tymi rydwanami na każdego długouchego.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

nie szkoda leveli, kosztuja tyle co 2 czuki, szamany są dla scrolli i talizmanów of protection, taki ich los ;)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

czasami szkoda...
inna sprawa ile armii opiera sie na 1 caddym (DE na smoku i HE na smoku) reszta ma raczej bogatsza obrone niz 3DD i 2DS

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

quas pisze:czasami szkoda...
inna sprawa ile armii opiera sie na 1 caddym (DE na smoku i HE na smoku) reszta ma raczej bogatsza obrone niz 3DD i 2DS
DE na smoku opieraja sie na caddym i na pedancie; HE maja z bazy +1 do dispella, takze nawet w tych dwoch przypadkach nie jest wcale rozowo.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Yahoo82 pisze:Kurde lvli na rydwanach szkoda jak diabli. Załóżmy, że trafisz 2 razy stopę, albo stopę i popychaczkę... Na 3 kościach ifki już się trafiają, a i scrolle się szybciej wysysa.
Meczylo mnie to i meczylo, az wreszcie znalazlem rozwiazanie posrednie, moim zdaniem calkiem niezle:
1 Black Orc Warboss @ 430 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Martog's Best Basha [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Orc Shaman @ 146 Pts
2nd Magic Level
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
Yan-Khel Mushroom [15]
1 Boar @ [0] Pts

2x1 Goblin Shaman @ 350 Pts
2nd Magic Level
Dispel Scroll [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts

2x1 Goblin Wolf Chariot @ 120 Pts

2x5 Goblin Wolf Riders @ 120 Pts

20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

14 Orc Boar Boyz @ 354 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]

2x1 Trolls @ 80 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

3 Spear Chukka @ 105 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Cannon @ 85

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 9 + 2DS
Models in Army: 79
Deployment Groups: 11
Total Army Cost: 2250

Co moge o tych zmianach powiedziec? Przede wszystkim dostalem jeszcze jedna faze, jesli moge dodac, to calkiem niezla (pocisk z 2 kosci, 2 czary z 3 kosci z goblinkow - oby stopy/popychaczki). Stracilem BSB, czyli przerzuty Breaka - no wlasnie, usiwadomilem sobie, ze w armii tego typu break test to nie jest cos, co moze mnie uratowac. Orki nie moga juz brac kombatow na klate, tylko musza same wpieprzyc sie w przeciwnika, nakosic jak najwiecej i leciec dalej. Co wazniejsze stracilem +1CR na regimencie BB, ale sadze ze chlopaki jakos poradza sobie bez tego. Z dotychczasowych 8 bitew, jakie nimi rozegralem, ani razu nie mieli jeszcze okazji wpieprzyc sie w jakis combat, gdzie mieliby stac nie wiadomo ile. Jak oni wjezdzaja, to musza zmielic, bo latwo jest ich kontrowac (przez rozmiar). Barbus zostal, a to najwazniejsze. Poza tym jak juz wszyscy komentujacy niejednokrotnie zauwazali, moj BSB byl "miekki". Shaman jest troche miekszy, ale spelnia w gruncie rzeczy te same zadania, a dodatkowo kosi w magii. Brakowac mi bedzie przerzutu animozji, ale w sluzbie wiekszej sprawie moge sie go pozbyc. Antymagia chyba nie ucierpiala tak bardzo (wylecial ds, ale wleciala dodatkowa kostka, wiec dalej daje rade).
Te zmiany zawdzieczam glw Yahulcowi i Zielonemu, ktory wczoraj pomogl mi uswiadomic sobie, ze z DE poprzednia wersja nie mialbym zadnych szans. Tak to przynajmniej na najgorszy wariant rozpy (4 bolce, smok, pok, caddy), moje czary od 2 tury maja szanse sie juz przebijac.
Jade na pre bazyla w sobote (dochodzi Debek, bolec, fast pajeczy), komentarze wsadze tutaj.

ODPOWIEDZ