Polska vs Dania w kwestii turniei

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Nehan pisze:phaha

podaj trzy jednostki chaos dwarfów w corach!

phahahahaha!
Wreszcie coś konstryktywnego... myślę, że blundery i nieblundery rozpatrujemy jako coś innego i dodatkowo warriorów można raz powtórzyć na 2k+ czyli:
<2k:
blundery + warriory
2k=<:
blundery + 2 * warriorzy.
Obrazek
Obrazek

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Pomysl 0-1 wszystkiego to dla mnie na male pts. Nie oszukujmy sie, pod takie ograniczenia to sa dopiero podobne rozpy ;) A w HE masz 4 sloty i 2 rary.
Pomysly na rozpy na 2k+ na 0-1
Dl:
Prince, exalted
demonetki, demonetki konno, horrory, furie, screamery
bringerzy, seekerki
Rydwan 1, rydwan 2
Imperium:
Altar, Priest, Mag, bsb
Flagellanci, swordsamni, kawa z warbannerem
cannon, outriderzy, pistolierzy, kawa IC
czolg, cannon
Dwarfy:
Kowadlo, bsb
warriorzy, longbeardzi, kusznicy, thundzi, rangerzy
cannon, klopa, bolec, minerzy
organy, zyros
Chaos:
Smok, exalted, aspiring
Choseni, rydwan, fast
minosy, screamery, furie, ogry
Helka
VC:
Nekracz duzy, nekracz maly, nekromanta, bsb itd....

Max 5Lvl Magii (bound 1lvl, Warrior priest 1lvl, elektryk z upgradem 2gi bez 1, TP/TK 1 lvl, SLan 2giej 5lvl, Dragon mage 3 lvl)
Max 6 slotow na oddzialy z overrunem na 3D6
Max 5 oddzialow strzelajacych/maszyn
Max 1 Terrorysta
Max 3 takie same jednostki (dotyczy takze fanoli)
Poprosze przegieta rozpe.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2007, o 15:09 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jest cieżko wymyślić zajebisty CS, ale taki w w miarę OK można dość szybko sklecić.
Spróbuję tak "z marszu" ;)

Turniej poniżej 2k, żeby było łatwiej, powiedzmy 1500 pts :)

Imperium

max 1 mag
max 2 maszyny
zakaz brania czołgu
minimum jeden klocek 20+ piechoty niestrzelającej

Bretka

na każdy unit kawy (w tym pegazy) trzeba mieć 1 oddział chłopów, z czego tylko połowa odziałów chłopskich może mieć łuki

Chaos

max 1 mag
max 1 oddział lataczy
minimum 1 oddział piechoty rankowej

Bestie

max 1 mag
max 3 rydwany
max 1 oddział lataczy

HE (obecne)

max 1 mag
minimum 1 oddział rankowej piechoty niestrzelającej
max 3 rydwany

DE

max 1 mag
minimum 1 oddział rankowej piechoty niestrzelającej

WE

max 1 mag
nie można brać treemana
nie można wziąć więcej niż 2 takich samych corów
Trzeba wystawić jedną z jednostek: treekin, eternal guard, warhawk riders

O&G

max 1 szaman
max 3 maszynki (nie sloty)

Skaven

max 1 elektryk
max 2 weapon teamy
zakaz dublowania slotów na jezzile i wykopywaczy

Dwarfy

max 2 sloty maszyn

Chaos Dwarfy

max 1 mag
max 2 sloty maszyn
max 2 oddziały blunderbussów

Lizaki

max 1 szaman
max 40 skinków (nie liczac kameleonów)
zakaz dublowania specjali

VC

max 1 necro lub 2 necro (ale bez arcane itemów (tylko scrolle))
zakaz dublowania specjali
min jeden oddział piechoty rankowej 20+ (nie licząc grave guardu)

TK

max 1 licz, czyli hierophant :)
max 2 wykopki
min jeden kloc szkieletów (nie łuczników, nie tomb guardu)

Ogry

max 1 mag

To chyba wszystko. 20-30 minut mi to zajęło. Coś mogłem przeoczyć ;)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Kołata calkiem spoko. zostwiasz cioagle dosc duza swobode graczom, ale nie wychodza jakies przegiete rozpiski :)
cos takiego miałem wlasnie na mysli.. - moze trzeba by bylo to jeszcze dokladnie przemyslec, ale idea jest mniej-wiecej taka :)

@ lith, te Twoje ograniczenia to rozumiem na 2k+, bo na ponizej to duzo nie zmienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Imperium

max 1 mag
max 2 maszyny
zakaz brania czołgu
minimum jeden klocek 20+ piechoty niestrzelającej
Czyli w sumie wyrzucasz czołg i jednego maga.
na każdy unit kawy (w tym pegazy) trzeba mieć 1 oddział chłopów, z czego tylko połowa odziałów chłopskich może mieć łuki
A tutaj wywalasz kilka ważnych unitów..

max 1 mag
max 1 oddział lataczy
minimum 1 oddział piechoty rankowej
Dorzucą kuszników DoW i standardowa rozpa.
max 1 mag
max 3 rydwany
max 1 oddział lataczy
Poza magią nic nie ścięte.
DE

max 1 mag
minimum 1 oddział rankowej piechoty niestrzelającej
Rozpa, mantykora, pegaz w zasadzie nieścięta a dopakowana.
WE

max 1 mag
nie można brać treemana
nie można wziąć więcej niż 2 takich samych corów
Trzeba wystawić jedną z jednostek: treekin, eternal guard, warhawk riders
A tutaj zaskakująco dużo w porównaniu z poprzednimi ograniczasz.
Skaven

max 1 elektryk
max 2 weapon teamy
zakaz dublowania slotów na jezzile i wykopywaczy
W miarę, w miarę.
Lizaki

max 1 szaman
max 40 skinków (nie liczac kameleonów)
zakaz dublowania specjali
Czemu 40, a nie 4 oddziały np?

max 1 necro lub 2 necro (ale bez arcane itemów (tylko scrolle))
zakaz dublowania specjali
min jeden oddział piechoty rankowej 20+ (nie licząc grave guardu)
Ściąłeś magię i każesz wrzucić 20 zombii. ;)


Jeszcze by trzeba dopisać SoC.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

pingus pisze:
Imperium

max 1 mag
max 2 maszyny
zakaz brania czołgu
minimum jeden klocek 20+ piechoty niestrzelającej
Czyli w sumie wyrzucasz czołg i jednego maga.
na każdy unit kawy (w tym pegazy) trzeba mieć 1 oddział chłopów, z czego tylko połowa odziałów chłopskich może mieć łuki
A tutaj wywalasz kilka ważnych unitów..

max 1 mag
max 1 oddział lataczy
minimum 1 oddział piechoty rankowej
Dorzucą kuszników DoW i standardowa rozpa.
max 1 mag
max 3 rydwany
max 1 oddział lataczy
Poza magią nic nie ścięte.
DE

max 1 mag
minimum 1 oddział rankowej piechoty niestrzelającej
Rozpa, mantykora, pegaz w zasadzie nieścięta a dopakowana.
WE

max 1 mag
nie można brać treemana
nie można wziąć więcej niż 2 takich samych corów
Trzeba wystawić jedną z jednostek: treekin, eternal guard, warhawk riders
A tutaj zaskakująco dużo w porównaniu z poprzednimi ograniczasz.
Skaven

max 1 elektryk
max 2 weapon teamy
zakaz dublowania slotów na jezzile i wykopywaczy
W miarę, w miarę.
Lizaki

max 1 szaman
max 40 skinków (nie liczac kameleonów)
zakaz dublowania specjali
Czemu 40, a nie 4 oddziały np?

max 1 necro lub 2 necro (ale bez arcane itemów (tylko scrolle))
zakaz dublowania specjali
min jeden oddział piechoty rankowej 20+ (nie licząc grave guardu)
Ściąłeś magię i każesz wrzucić 20 zombii. ;)


Jeszcze by trzeba dopisać SoC.
Nie chcę specjalnie dyskutować, bo to było robione na szybko i pewnie kilka rzeczy trzeba by było zmienić.
Ale spójrz szerzej na to. Niektóre armie są generalnie słabsze od innych. Po co na siłę ciąć słabe DE? Mantykorę i pegaza widziałem ostatnio na Painkillerze i rozwaliłem bez większego problemu.
WE mają z kolei wszystkie jednostki bardzo mocne. Dlatego trzeba je przyciąć mocniej i zmusić jakoś graczy leśniakami do wystawienia czegoś ciekawego. A nie w kółko to samo.
Chaos jest generalnie dość słaby. Więc tylko drobne ograniczenia, a mocarną bretę ograniczamy bardziej. Zwróć pozatym uwagę na to, że tak naprawdę chłopskie oddziały bretonii są naprawdę dobre! Nawet bardzo!

Genralnie nie chodzi o to, by obcinać wszystkim równo, tylko żeby obcinać tak, aby pojawiły się armie o w miarę równej sile, a jednocześnie niesztampowe i klimatyczne.

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Rozumiem, o co Ci chodzi, ale kompletnie się z tym nie zgadzam. ;)
Ale OK tak też można, tylko wymaga dopracowania.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nic dziwnego, że się nie zgadzasz. Pewnie tak samo nie zgodzi się każdy powergamer ;) Będzie płakał każdy "wielki" taktyk od errantry war, elektrowni czy WE. Podniesie lament nad tym, jaki ten system jest "głupi i niesprawiedliwy". A oczywiście nie będzie chciał zauważyć bardzo wielu plusów jakie taki format ma.

I na koniec jeszcze właśnie o tych plusach. Oto one:
- jest to świetna okazja do wyróbowania nowych taktyk, jednostek i zagrań. przyda się każdemu, kto choć trochę kreatywnie myśli
- jest to okazja do weryfikacji swoich umiejętności w zmienionych warunkach gry, sprawdzian z umiejętności kreatywnego myślenia i dostosowywania gry do wcześniej niespotykanych sytuacji
- świetna okazja by zobaczyć nieczęsto spotykane jednostki i ciekawe rozpiski
- szansa dla zastosowania taktyk, które w normalnych warunkach gry są nieskuteczne
- świetna zabawa :)

Tyle ode mnie. Jeśli ktoś w Wawie lub okolicach będzie robił turniej z CS, to bardzo chętnie pomogę przy regulaminie :) No i napewno zrobię wszystko, aby zagrać. A możecie być pewni, że reszta Hardkorowców też 8)

Pozdrawiam! :)

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Nic nie zrozumiałeś. Nie zgadzam się z cięciem do równego poziomu, jestem za równym cięciem. ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ok. To tak dla zaspokojenia mojej ciekawości :) proszę utnij równo WE i O&G. Czekam :D

ps. czy tylko my jesteśmy w tym temacie? :D

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

pingus a przypomnij nam, czym grasz?
Stawiam w ciemno ze chodzi o
Kołata pisze:Będzie płakał każdy "wielki" taktyk od errantry war, elektrowni czy WE.
No offence. Ale tak poczytalem teksty chlopakow z Kultu w tym temacie powstale w ostatnich paru godzinach - i mam nieodparte wrazenie, ze popieracie glownie 'ciecia, ale takie zeby moja armia i tak byla the best' - troszke nie taka jest idea zdaje sie.

Kolata - ograniczenia ok. Ale zauwazmy tez pewna dyskretna sprawe: przy takich cieciach magii, zyskuja nagle dwarfy (darmowe 4DD - w ciemno mozna sobie runesmitha odpuscic); przy robieniu ograniczen trzeba wziasc poprawke na takie niuanse.


@Nehan:
Bez problemu mozna potraktowac to tak, jak dzieli AB. Czyli oddzielnie wariorzy, oddzielnie bluendy, oddzialne piesze hobgobliny, oddzialnie kawaleria.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ej tam, bez przesady. Caddyego też sobie na dobrą sprawę można odpuścić tak samo jak runsmitha. Dla mnie to nie jest istotny argument. A dwarfy na organkach i klopie to już nie są dwarfy na organkach, 2 klopach i 2 bolcach ;) Pojawią się slayerzy, rangerzy, hamki i inne takie :) I będzie od razu klimatyczniej! I przyjemniej :) Niech sobie mają 4DD ;)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Nie mowie zeby oczywiscie ciac im te DD darmowe.
Wskazywalem tylko, ze jesli robimy ciecia indywidualne - to trzeba zwrocic uwage na wszystkie takie niuanse.

No i jedyne czego sie obawiam, to tego ze po turnieju bylyby glosy ze 'wygraly armie obciete slabiej od innych' czy czegos takiego.
Trzeba by chyba w regulaminie takiego turnieju czarno na bialym napisac 'nie podoba sie to nie graj' :P

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Kołata pisze:Ok. To tak dla zaspokojenia mojej ciekawości :) proszę utnij równo WE i O&G. Czekam :D

ps. czy tylko my jesteśmy w tym temacie? :D
Wszystko jest 0-1 i zakaz LT z Terrorem - ja optuję za tą opcją, akurat O&G na taki format wypadają naprawdę nieźle.

Truepunk: żal.pl, wszędzie widzisz, że ktoś chce wzmacniać własną armię i fakty znów są przeciwko Tobie.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No spoko, zrób taki turniej to przyjadę :) Choć uważam takie ograniczenia za słabe, bo masakrujące niektóre armie, a dające mega bonusy innym. Tylko musiałbyś doprecyzować zasady, bo ktos by wpadł z orc shamanem, goblin shamanem i night goblin shamanem :P

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Pingus, a weź spróbuj złozyć na tych zasadach jakąkolwiek rozpiskę ogrów, która nie zabije przeciwnika śmiechem?
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Pingus.. tak czekalem na twojego posta - wszedlem na adeona. i czyzby bretonia?
0-1 daje nam pomyslmy.
Lance errantow, lance realmow, lance grali, fasta, oddzial lucznikow, pegazy - niezwykle ograniczone.

LT z terrorem Cie boli szczegolnie mocno, nie?

100% wywazenia wszystkich armii; to ze bretonii nie boli totalnie to zbieg okolicznosci zgaduje

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Bruiser,Butcher,bulle,gnoblary,traperzy,ironguts,scrap launcher,leadbelchers,gorger.....

Fakt śmiech na sali.

W Imperium troche lepiej ale też nie za sycąco.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dokładnie. To co napisał b_sk dowodzi, że system pingusa jest do bani, tak jak mówiłem. WE sobie pingus złoży elegancko - caddy, bsb z hailem, jakiś wardancer noble, driadki, łucznicy, glade riders, wildzi, tancerze, waye i warhawki. To jest około 1300 pts. Na 1300 pts to super rozpiska.
Dwarfy podobnie. 5 maszyn, ze 2 klocki i ze 2 razy strzelcy. Moc.

Lizaki, ogry, nawet szczury będą mega dziadowskie.

A druga sprawa o której być może nie pomyślałeś, a przekreśla ona Twój system. Wszystkie rozpy będa niemal identyczne!

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

TruePunk pisze:Pingus.. tak czekalem na twojego posta - wszedlem na adeona. i czyzby bretonia?
0-1 daje nam pomyslmy.
Lance errantow, lance realmow, lance grali, fasta, oddzial lucznikow, pegazy - niezwykle ograniczone.

LT z terrorem Cie boli szczegolnie mocno, nie?

100% wywazenia wszystkich armii; to ze bretonii nie boli totalnie to zbieg okolicznosci zgaduje
Od... 1,5roku nie gram bretonnią, to że jest tam wpisana to relikt. :D

Kołata: rozpiska WE, którą przedstawiłeś jest słabsza niż ta na Twoich ograniczeniach.

B_sk: bruiser, butcher, gnoblary, trapperzy, bulle, ironguty, rhinox raiderzy mali, yeti, ew. leadbelcherzy - moim zdaniem ogry w porównaniu do innych armii w tym formacie, wypadają o niebo lepiej niż na normalne zasady - naprawdę nie widzę tu żadnego problemu.

Kołata znów: tak problem shamanów istnieje, chyba bym go rozwiązał tak, że nie rozróżniam plemion ras np. night i zwykły to to samo, nie wiem może masz jakąś propozycję? ;)

Dwarfy? Faktycznie źle nie wypadają można ich ew. dodatkowo pociąć.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ