Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

tak. Gdyż jest to czr używający wzornika ... czyli wpierw rzucamy test Look out sir a dopiero potem test I (jeśli nam wyjdzie look out to testuje szeregowiec jeśli nie bohater)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

wracając do Kamienia Przysięgi:

według mnie , w dużym skrócie interpretacja zasad wychodzi tak: oddział szarżujacy nie dostaje bonusa za atak z tyłu, z boku. tzn że oddział z kamykiem ma TYLKO przód ( atak z każdej strony liczony jest jak atak z przodu). Dlatego też koleś nie ma gumowej ręki (bo skoro oddział ma TYLKO przód a on stoi z przodu :D

tutja żałuję, że nie można kamyka dać strzelcom: wyobraź sobie oddział 20 typa strzelający z handguna w każdym kierunku :D

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

a w opisie jest napisane że koleś stoi w środku, czyli nigdzie nie może walczyć...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

osobiście nie używam nie uzywałem i używać nie będę kamień ma kretyńskie zasady i więcej minusów niż plusów nie brał bym go nawet za darmo.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Co do kamienia, działa to na tej zasadzie, że stoi on ciut wyżej od pozostałych modeli (ze względu na kamień) przez co wszyscy go widzą. Walcząc w CC oddziały nie zachowują równych szeregów, tylko są tak naprawdę przemieszane, więc każdy kto żuci lub przyjmie wyzwanie od bohatera na kamieniu, ma do niego dostęp. Dla wygody i nie wprowadzania chaosu modeli sie nie przestawia. Nie może walczyć chyba tylko wtedy, jeśli nikt sie z nim nie pojedynkuje.

A tak przy okazji, czy szarża z boku lub tyłu zdejmuje tarcze? Jeśli tak, to gdzie jest to napisane (prosiłbym o dokładny namiar na cytat).

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Nie, tarcze zachowujesz normalnie... Zdejmuje sie tylko bonus za uzywanie HW i shield gdyz w dziale o broniach przy hand weaponach jest wyraznie napisane ze model dostaje dodatkowy bonus jesli walczy pieszo i od przodu... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

No właśnie, to chciałem przeczytać. A ja jak głupi wertowałem podręcznik, aby znaleźć zasadę do zdejmowania tarczy.

Awatar użytkownika
Menace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: Menace »

To ja mam takie pytanie: czy jeśli oddział uzbrojony w tarcze i GW walczy z użyciem GW to dostaje normalny bonus za tarcze (tzn. jak hamki z GW i tarczami walczą przy użyciu GW to mają 4+ czy 5+ save'a ?)

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Patrz zasada Great Weapons w RB. Trzeba dwóch łapek aby używać GW, czyli hamstwo ma w takim przypadku 5+sv.

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

Gogol pisze:osobiście nie używam nie używałem i używać nie będę kamień ma kretyńskie zasady i więcej minusów niż plusów nie brał bym go nawet za darmo.
Możesz wskazać te minusy kamyka? Ja bym za darmo dał każdemu bohaterowi i to po 2 najlepiej... Uratował mi skórę już nie raz, świetnie sie nim pułapeczki robi, jest genialny IMO... Jak ktos widzi klocek stojący do niego bokiem albo tyłem to sie nie może powstrzymać zwykle, zwłaszcza jak ma kilka oddziałów gotowych do szarży :D hehe

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Ja tam kamyka nie używam, bo mi nigdy nie wystarczało punktów żeby go wcisnąć, a poza tym jednostka nie może się potem ruszać. Jednak czasami miałem sytuację kiedy okazywało się, że jednak ten kamyk był potrzebny.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Fakt. Jak postawisz kamień to klocek uziemiony. Może gdyby zdjęli zasadę, że nie może być w takim klocku innych bohaterów, i zrobili z G.R.ofCh. małą runę, to pokusiłbym sie dostawiać tam kowala z trzema takimi runami. Wtedy tylko jednostki imun przeszłyby obok takiego klocka obojętnie.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

A może jeszcze niech od razu kamyk daje niezniszczalność?
Bez przesady. Oath Stone to naprawdę przydatna rzecz w niektórcyh sytuacjach.
Bardzo klimatyczna do tego :)

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Jasne. Klimatyczne rozwiązania- pff... klimatycznym rozwiązaniom mówię zdecydowane nie. Tak "szybka" armia jak dwarfy nie może sobie pozwolić na klimatyczne rozwiązania. btw. Jaką armią grasz, że próbujesz zdyskredytować nasz koncert życzeń? Pewnie HE? ;) Ale idąc za Twoim tokiem rozumowania tak, postawiony kamyk powinien dawać unbreakable, albo chociaż stubborna i imm. to psychology.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Gram krasnoludami...
A Ty chyba nie zrozumiałeś mojego posta.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Kamień sie przydaje, ale chyba tylko jak idziesz totalnie na piechotę w innym razie przeciwnik nas oleje i najpierw działa zdejmie. A tak zmuszasz przeciwnika aby szarżował. Ale żaden klocek krasnoludzki nie ustoi długo, gdy w jadą w nas dwa silniejsze oddziały, a przeciwnik w tedy do tego będzie dążył. Kamień jest ciekawą opcją, jednak z doświadczenia wiem, że żadko przydatną.

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

ja ostatnio grywam na kamieniu gdy ostro biegne do przdu... zastawiam pulapke z jednego klocka a potem dochodze sobie innymi.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie zgodze się że kamień jest mało przydatny. zawsze zabieram co najmniej jednego kamyka. dlaczego ?

przyjmuje szarżę. staram się ściagnąć w mój najsilniejszy oddział to czego boję się u przeciwnika. najczęściej łamię jego oddział. gonię - moje krasnalki z ADHD zwykle gonią na 9 do 11 cali (zagoniły juz nie jedną lancę bretońską, goniąc łapię sztandar za 100 VP :D ). i nagle okazuje się że siedzę moim silnym oddziałem w środku linii wroga. klocek dostaje szarżę z kilku stron. przeciwniy grzęzną w klocku. reszta oddziałów dochodzi i młócimy :D

inna wersja użycia kamyka: wciskam w ironów, klocek rzucam na flankę i mam spokój.
u mnie kamień zdziałał cuda, bez niego nie dałbym rady wygrywać min z bretką..
tylko trzeba umieć go używać. :D

Awatar użytkownika
Bania
Falubaz
Posty: 1328
Lokalizacja: Twierdza Toruń - Fort Rogowo
Kontakt:

Post autor: Bania »

w teorii brzmi pieknie, ale jesli przeciwnikiem jest choc troche myslacy homosapiens to ominie taki oddzial 136 razy i ewentualnie wystrzela. Po za tym kamien ma 1 wielki minus - bohater nie moze opuszczac oddzialu a to sie przydaje rzadko bo rzadko ale jednak.
Obrazek

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Kamień ratuje mi dupsko co najmniej raz na dwie bitwy więc nikt mi nie wkręci, że jest nieprzydatny. Faktycznie czasem można się wkur... zdenerwować jak przeciwnik stoi koło uziemionego klocka o cal/dwa a ja nie mogę zaszarżować (ale wtedy wina stoi po stronie generała który go źle wykorzystał bądź też zbyt wcześnie, a nie po stronie zasad samego kamyczka)

Kamień to nie złoty środek na wszystko... czasem pomoże czasem wręcz przeciwnie, (niemniej moim zdaniem jest wart swej ceny)

Zablokowany