kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: gerald_tarrant »

nie zawsze nie ma zasięgu: np scouci wystawieni w bliskiej odległości od przeciwnika mogliby spokojnie przyszarżować...
ale czy mogą ? :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Przyjmuje się za dane, że jeśli scenariusz (np. pitched battle) wymaga rozstawienia się
jednostek tak, by pomiędzy nimi było 24", to warunek ten jest w pierwszej turze
automatycznie spełniony. Innymi słowy, w pierwszej turze odległość od oddziału
wroga to minimalnie powyżej 24". Jeśli gracze popełnią jakieś błędy w rozstawieniu
(z różnych względów; np. jeśli stoły są mniejsze o pół cala) to i tak przyjmuje się, że
ten podstawowy warunek jest zachowany.
Wynika z tego to, że nic, co ma dokładnie 24" zasięgu strzelania, nie może strzelać do
wroga w pierwszej turze o ile się nie ruszyło lub wróg nie podszedł bliżej. To samo
dotyczy czarów o zasięgu 24" oraz szarż (wykonanych np. po animozji, dzięki
magicznym popychaczkom itd.) których łączny zasięg to równo 24 (albo mniej) cali
Uściślenie sędziowskie. Myślę, że wyjaśnia to dosyć jasno. Chciałbym również zauważyć, że ten warunek obowiązuje tylko w pierwszej turze (przynajmniej z tego uściślenia tak wynika).
nie zawsze nie ma zasięgu: np scouci wystawieni w bliskiej odległości od przeciwnika mogliby spokojnie przyszarżować...
ale czy mogą ? :)
Mogą, jeśli widzą i są w zasięgu szarży.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

To w jaki sposób nagle w turze 2+ ten warunek przestaje obowiązywać? Jeśli agresor i cel nie ruszyły się to na jakiej podstawie chcesz zniwelować to ciut-ciut powyżej 24 cala?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lord_Vampyre pisze:To w jaki sposób nagle w turze 2+ ten warunek przestaje obowiązywać? Jeśli agresor i cel nie ruszyły się to na jakiej podstawie chcesz zniwelować to ciut-ciut powyżej 24 cala?
A to już nie do mnie to pytanie... Ja tylko wyciągam wnioski z zapisu. "Ciut, Ciut" znika i handguny, łuki, czary itd. prują do przodu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

Wydaj mi się, że wniosek ten jest błędny, ale faktycznie należałoby się zapytać autorów. :wink:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

pomiędzy strefami wystawienia obu armii jest 24 + 0,0000000000000000000000000000000001 cala - dlatego dopóki figurki nie skrócą zasięgu wszystko co ma 24 zasięgu nie trafia.

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

podłączę się pod pytanie. Żeby było jasne - czy istnieje zasada zabraniająca szarży w pierwszej turze? Chodzi tu o sytuację, gdy drugi gracz ma turę i może już na normalnych zasadach szarżować.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

nie

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

A właśnie jak to jest z tą nową szmatą orków co wszystkie modele w jednostce atakują. Powiedzmy mam klocek hamków z królem i tanem wpada w niego 15 dzikich orków na dzikach z lordem po 1 turze walki hamki znikły i został król w pojedynku z lordem orków i tan czy w kolejnej rundzie walki cały oddział mógł walić w tana?? bo rozumie że oni maja tyle tych ataków co rundę a nie tylko w pierwszej rundzie walki. A jak by wyglądała walka gdyby tan zabił 2 modele bo tyle się z nim maksymalnie stykało czy reszta oddziału dalej może w niego walić??

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Atakują wszyscy tylko podczas szarży.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

takie pytanie:
bretońska lanca. rycerze na bokach: z kim traktuje się, że sąsiadują?

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

Czy do oddziału DoW lub RoR może wejść bohater?

np. Magiczka DE do mengili?
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

nie ;] Takie myki tylko w DoW :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

gerald_tarrant pisze:takie pytanie:
bretońska lanca. rycerze na bokach: z kim traktuje się, że sąsiadują?
z innym rycerzem, oraz z wrogiem o ile ten zaszarzowal ich od boku.
nie sa BtB z wrogiem nawet w szarzy (tylko z zasad specjalnych moga uderzyc do przodu)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Czy mając w jednym odziale MR z dwuch różnych zródeł ( bohatera A i bohatera B ) mogę użyć obu na raz, czy muszę użyć większego ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Większy.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

solkan
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: solkan »

W księdze zasad widnieje taki zapis.

Drugi znak Amula

"Czar pozwala przerzucać kostki w czasie trwania rozgrywanej tury.Przerzut MOŻE dotyczyć rzutów na trafienie,zranienie,na ochrone Pancerza i Ochrone Magiczną."


Pytania brzmią:
-Czy moge kazać przerzucić np:UDANE trafienia przeciwnika w moją jednostke/postać?
-przerzuty MUSZĄ dotyczyć powyższych ochron/trafień/zranien czy można przerzucać także inne kości? (słówko w opisie czaru "może"-ale nie musi....?)

Mam nadzieje że jakoś jasno to napisałem...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

1) nie
2) tylko tego co opisuje czar - może - bo nie musisz przerzucać jak nie chcesz.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Pytanie: Czy jezeli bohater wychodzi sobie z oddzialu, to oddzial nie moze sie juz poruszyc? Rzeczony oddzial sie jeszcze nie ruszyl w tej turze, ot tylko mag chcial z niego wyskoczyc do lasu zanim sie oddzial na szarze wystawi..

Wczoraj wyszla mi taka sytuacja i wszyscy sie upierali, ze oddzial stoi i sie przyglada jak bohater idzie zbierac grzyby. Przewertowalem podrecznik ze 3 razy i nigdzie takiej zasady nie znalazlem.Mogly ktos pomoc i rozwiac moje wtpliwosci? Moze z nr strony od razu? :) thx

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Oddział może się ruszyć.
W sytuacji odwrotnej, bohater dołącza do oddziału, oddział ma pomniejszony ruch do tego co pozostało bohaterowi, ale odwrotnie nie ma o tym mowy.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany