9th Age
Re: 9th Age
To masz prosto - Blaesusowi podoba się podręcznik imperium. Nie oznacza to, że porównywał w ogóle moc imperium na tle reszty. Po prostu mu się podoba. Nie ważne czy to armia słaba czy nie.
Dodałem od siebie jeszcze, że wszystko ma zostać zrównane w dół więc nie będzie imperium już takie słabe a przeciętne (miejmy nadzieję, że wyjdzie to balansowanie) a ma duże szanse się mocno nie zmienić - nie popsuć.
Dodałem od siebie jeszcze, że wszystko ma zostać zrównane w dół więc nie będzie imperium już takie słabe a przeciętne (miejmy nadzieję, że wyjdzie to balansowanie) a ma duże szanse się mocno nie zmienić - nie popsuć.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Akurat podręcznik do ogrów poza darkfistem i minimum kosmetyki niczym się nie różni.
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć, co oznacza ten zapis? Lub podać jakieś logiczne tłumaczeni, bo czyta i nie rozumiem, o jaka sytuacje w ogóle chodzi.
First in Rank strona 74
Sometimes First in Rank models must be redistributed in order for all such models to be as far forward as possible.
+1ślivek pisze:To masz prosto - Blaesusowi podoba się podręcznik imperium. Nie oznacza to, że porównywał w ogóle moc imperium na tle reszty. Po prostu mu się podoba. Nie ważne czy to armia słaba czy nie.
Dodałem od siebie jeszcze, że wszystko ma zostać zrównane w dół więc nie będzie imperium już takie słabe a przeciętne (miejmy nadzieję, że wyjdzie to balansowanie) a ma duże szanse się mocno nie zmienić - nie popsuć.

Chyba Lazur myślał, że mówię o mocy podręcznika (chyba wcześniej była dyskusja o skuteczności armii)
Dlaczego mi się podoba?
- Generałowie - 3 wersje możliwe do ulepszenia, z czego 2 pierwsze bardzo bardzo
- Orders - w końcu generałowie, kapitanowie i inżynierowie mają większy wpływ na skuteczność szeregowej piechoty
- Bo nie jest aż tak wygięty.
- Veterans
- Lekka kawaleria - kim są Ci lansjerzy z książki "Riders of The Dead"? A no Ci, których można teraz wziąć

- demigryf dla mistrza zakonnego
- Blessingi dla championa Flagellantów i powrót niekończącego się Frenzy
- Powrót moździeży do użytku
- Uproszczone działanie czołgu
- W końcu Witch Hunter to morderca, w dodatku może jeżdzić spokojnie z Fastami
- Huntsmeni - nie tyle cieszy mnie ich zwiększona skuteczność jak powrót do 5+ ilości modeli
- prawdziwe zakony rycerskie poszły w special, ale teraz to prawdziwe fluffowe kozaki + powrót cavalry hammer
- powrót Reiksguard on foot
Gram Nordlandem, więc u mnie jest sporo Handgunnerów i Spearmenów - w końcu coś zdziałają.
Veteran Handgunner kosztuje tyle samo co wcześniejszy handgunner, a ma +1BS i +light armour, dodatkowo oddział może dostać Order, aby mieli +1 do trafenia.
W skrócie: handgunner z BS 5 i możliwością strzału po ruchu (Wówczas na bliskim trafiają na 4+)
Dla mnie Imperium to piechota i proch, teraz jest to bardziej wykonalne.
Oczywiście, nie każdy musi się ze mną zgadzać.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Ja się zgadzam, mega mi się ten book podoba
W opcjach Witch Huntera (Inquisitor) jest napisane, że może sobie wziąć na koniu Free Reform.
Fast ma dodatkowo Vanguard i możliwość ruchu i strzału po zebraniu się (W wyniku zadeklarowanego flee).
Także może spokojnie z nimi jeździć i strzelać jak wcześniej wspomniałem
(Mimo, że nie wykona vanguard np.).
Np. Jarl w WoChu może jeździć z kolei na cycku Slaanesha, ale wówczas dostaje tylko Vanguard, a nie Free Reform. Tutaj akurat jego obecność po Vanguardzie w oddziale Fastów (Striders, Maruderzy na koniach) jest już raczej mniej użyteczna.
Fast ma dodatkowo Vanguard i możliwość ruchu i strzału po zebraniu się (W wyniku zadeklarowanego flee).
Także może spokojnie z nimi jeździć i strzelać jak wcześniej wspomniałem

Np. Jarl w WoChu może jeździć z kolei na cycku Slaanesha, ale wówczas dostaje tylko Vanguard, a nie Free Reform. Tutaj akurat jego obecność po Vanguardzie w oddziale Fastów (Striders, Maruderzy na koniach) jest już raczej mniej użyteczna.
Zapominasz tylko o tym na co gutstar był odpowiedzią a wiec na równie debilne oddzialy typu wl gutstar szczurzy z assasinem i kolesiem z mieczykiem w środku, na brak ogólnie rozumianej manewrowości ogrów na polu bitwy czy może słoneczka najwspanialszego czaru w 8edycji i wiele wiele więcej. Wszystkie powyżej jednostki są lepsze od naszego gutstara niestety wiec nie wiem o czym piszesz.mlepkows pisze:Nie, nie jest. Gutstarem gra się po prostu nieco inaczej i dobrze - jego poprzednie wcielenie było idiotyczne.as1 pisze:ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.
Maciek
Teraz o walce face to face naprzyklad z swordmasterami możemy se pomarzyć tylko w myślach.
To chyba nie do końca temat do rozpraw o taktykach ogrowych ale widzę tu dużo dosyć dziwnych koncepcji więc nieco napiszę.as1 pisze:Zapominasz tylko o tym na co gutstar był odpowiedzią a wiec na równie debilne oddzialy typu wl gutstar szczurzy z assasinem i kolesiem z mieczykiem w środku, na brak ogólnie rozumianej manewrowości ogrów na polu bitwy czy może słoneczka najwspanialszego czaru w 8edycji i wiele wiele więcej. Wszystkie powyżej jednostki są lepsze od naszego gutstara niestety wiec nie wiem o czym piszesz.mlepkows pisze:Nie, nie jest. Gutstarem gra się po prostu nieco inaczej i dobrze - jego poprzednie wcielenie było idiotyczne.as1 pisze:ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.
Maciek
Teraz o walce face to face naprzyklad z swordmasterami możemy se pomarzyć tylko w myślach.
1. Odpowiedzią na Fellbalde to gutstar nigdy nie był więc tu się nic nie zmienia (chyba, że Fellblade się zmienił, nie patrzyłem). Za to nowe zasady Make Way przycięły inne "stary" równie skutecznie co gutstara.
2. Moje ogry z manewrami nie mają problemu. Bazowy ruch 6, kilka kluczowych jednostek z 8, swiftstride tu i ówdzie. Jedynie armie oparte na fastachi skirmishu są bardziej manewrowe ale nie bycie w topie nie oznacza od razu problemu z czymś

3. Słońce ma teraz 1" wzornik, który nie olewa MR. Jakoś nie widzę wielkiego problemu.
4. Co jest takiego strasznego w Swordmasterach? Wystarczy wbić na siebie +1T (który teraz jest czarem 0 w ogrowej magii) i zabijają całe 3 ogry po czym ginie ich połowa. Bez +1T ginie 1-2 ogry więcej. Nie wspominam tu już o canoneerach/leadbelcherach, dla których Swordmasterzy są wymarzonym celem. To samo dla najemników z pistoletami. W sumie to nie chce mi się wykładać podstaw Warhammera...
5. Ja tam wiem co piszę, gram w tą grę 17 lat, z czego ostatnie 2 z całkiem niezłymi wynikami

Maciek
+1 Maciek.
Gra ma dążyć do tego, że głupie zagrania mają być karane, a dobre mają być nagradzane. Ja osobiście mam już dość grania w stylu mam tu unit za 1000 pkt, którym mogę robić co chcę i co mi k.... zrobisz? Ile razy grałem z bardzo słabym graczem, czyściłem mu armię w 3 tury, a potem kolejne 3 uciekałem czym się dało od napierającego na pałę death stara.
Brak bo-brainowych opcji w booku ja oceniam w kategorii atutu, a nie tego, że book jest słaby. Czas najwyższy zapomnieć o 3+ wardach, koronach i innych tego typu "udogodnieniach".
Gra ma dążyć do tego, że głupie zagrania mają być karane, a dobre mają być nagradzane. Ja osobiście mam już dość grania w stylu mam tu unit za 1000 pkt, którym mogę robić co chcę i co mi k.... zrobisz? Ile razy grałem z bardzo słabym graczem, czyściłem mu armię w 3 tury, a potem kolejne 3 uciekałem czym się dało od napierającego na pałę death stara.
Brak bo-brainowych opcji w booku ja oceniam w kategorii atutu, a nie tego, że book jest słaby. Czas najwyższy zapomnieć o 3+ wardach, koronach i innych tego typu "udogodnieniach".

obecnie jest troche gorszy. Mozliwe, ze sie to zmieni i bedzie taki jak byl mniej wiecej.1. Odpowiedzią na Fellbalde to gutstar nigdy nie był więc tu się nic nie zmienia (chyba, że Fellblade się zmienił, nie patrzyłem). Za to nowe zasady Make Way przycięły inne "stary" równie skutecznie co gutstara.
sama magia szczurow jest gorsza i to raczej sie nie zmieni (a na pewno nie to, ze nie bedzie mogl grey seer wybierac kilku lore'ow).
assasin jest gorszy na pewno.
ilosc takich armii zmalala znacznie. Juz sie nie manewruje tak latwo wielkimi klocami fastow skarbonek, bo ich sie nie da wystawic.Jedynie armie oparte na fastachi skirmishu są bardziej manewrowe
Poza tym pelna zgoda. I tez nie widze slabosci ogrow, choc jestem ciekaw czy zmniejsza koszty armat. Choc niby nagle armaty ruchome maja w koncu jakies minusy wzgledem ich normalnych odpowiednikow (a nie sa chariotem i armata za niecala cene obydwu)
Maciek to nie jest tak ze się ciebie czepiam. Też grałem ogrami i chociaż krócej. To teź znam ich słabości.
Przykładowo oglądałem twoja bitwę z wochem I Kurde mega słabo to wyglądało .
Co by się stało gdyby przeciwnik nie wystawiłby się złe (czytaj daleko) i nie dogral kolejnej Tury. Byłoby mega słabo.
Tak przy okazji ironblaster jest tak samo celny jak dawniej?
A co powiesz o skroili w kluczowym momencie wtedy będzie bardzo ciepło. Problem ogrów jest prosty. Nie maja ani wytrzymałości ani jakiegoś mega uderzenia i dlatego potrzebny był gutstar aby cokolwiek zrobić w 8 edycji.
równie dobrze mogę powiedzieć ze swordmasterami tez są zbostwane magia i bądźmy szczerzy jakikolwiek oddział ogrów o równej wartości punktowej nie jest w stanie walczyć z swordmasterami czy egekutorami a nawet mamy spore problemy z nowymi witchkami. Bez wsparcia magi I bohaterów nasze kloce nie maja sensu I chyba nie o to tutaj chodziło .
Jak teraz działa slonce? Do tegu zależy moja odpowiedz.
Panom dziękujemy
Przykładowo oglądałem twoja bitwę z wochem I Kurde mega słabo to wyglądało .
Co by się stało gdyby przeciwnik nie wystawiłby się złe (czytaj daleko) i nie dogral kolejnej Tury. Byłoby mega słabo.
Tak przy okazji ironblaster jest tak samo celny jak dawniej?
A co powiesz o skroili w kluczowym momencie wtedy będzie bardzo ciepło. Problem ogrów jest prosty. Nie maja ani wytrzymałości ani jakiegoś mega uderzenia i dlatego potrzebny był gutstar aby cokolwiek zrobić w 8 edycji.
równie dobrze mogę powiedzieć ze swordmasterami tez są zbostwane magia i bądźmy szczerzy jakikolwiek oddział ogrów o równej wartości punktowej nie jest w stanie walczyć z swordmasterami czy egekutorami a nawet mamy spore problemy z nowymi witchkami. Bez wsparcia magi I bohaterów nasze kloce nie maja sensu I chyba nie o to tutaj chodziło .
Jak teraz działa slonce? Do tegu zależy moja odpowiedz.
Panom dziękujemy
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, o 08:36 przez as1, łącznie zmieniany 1 raz.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Mona odpowiedz? A kto to?

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki