9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Re: 9th Age

Post autor: ślivek »

To masz prosto - Blaesusowi podoba się podręcznik imperium. Nie oznacza to, że porównywał w ogóle moc imperium na tle reszty. Po prostu mu się podoba. Nie ważne czy to armia słaba czy nie.
Dodałem od siebie jeszcze, że wszystko ma zostać zrównane w dół więc nie będzie imperium już takie słabe a przeciętne (miejmy nadzieję, że wyjdzie to balansowanie) a ma duże szanse się mocno nie zmienić - nie popsuć.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Akurat podręcznik do ogrów poza darkfistem i minimum kosmetyki niczym się nie różni.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

kubencjusz pisze:Akurat podręcznik do ogrów poza darkfistem i minimum kosmetyki niczym się nie różni.
Poza dramatycznym w skutkach zabraniem Stubborna najemnikom...

Maciek

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Jest ktoś w stanie mi powiedzieć, co oznacza ten zapis? Lub podać jakieś logiczne tłumaczeni, bo czyta i nie rozumiem, o jaka sytuacje w ogóle chodzi.
First in Rank strona 74
Sometimes First in Rank models must be redistributed in order for all such models to be as far forward as possible.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jak masz oddział o szerokości trzech modeli to command wypycha bohaterów do tyłu. Chcesz się rozwinąć to musisz ustawić bohatera as far forward as possible czyli w pierwszym szeregu.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

as1 pisze:ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.
Nie, nie jest. Gutstarem gra się po prostu nieco inaczej i dobrze - jego poprzednie wcielenie było idiotyczne.

Maciek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

ślivek pisze:To masz prosto - Blaesusowi podoba się podręcznik imperium. Nie oznacza to, że porównywał w ogóle moc imperium na tle reszty. Po prostu mu się podoba. Nie ważne czy to armia słaba czy nie.
Dodałem od siebie jeszcze, że wszystko ma zostać zrównane w dół więc nie będzie imperium już takie słabe a przeciętne (miejmy nadzieję, że wyjdzie to balansowanie) a ma duże szanse się mocno nie zmienić - nie popsuć.
+1 :)

Chyba Lazur myślał, że mówię o mocy podręcznika (chyba wcześniej była dyskusja o skuteczności armii)

Dlaczego mi się podoba?
- Generałowie - 3 wersje możliwe do ulepszenia, z czego 2 pierwsze bardzo bardzo
- Orders - w końcu generałowie, kapitanowie i inżynierowie mają większy wpływ na skuteczność szeregowej piechoty
- Bo nie jest aż tak wygięty.
- Veterans
- Lekka kawaleria - kim są Ci lansjerzy z książki "Riders of The Dead"? A no Ci, których można teraz wziąć :) Zwiększenie BS też cieszy (Outriderom nie zmienia to nic, oprócz kosztu), pistolierzy w końcu w combacie coś znaczą
- demigryf dla mistrza zakonnego
- Blessingi dla championa Flagellantów i powrót niekończącego się Frenzy
- Powrót moździeży do użytku
- Uproszczone działanie czołgu
- W końcu Witch Hunter to morderca, w dodatku może jeżdzić spokojnie z Fastami
- Huntsmeni - nie tyle cieszy mnie ich zwiększona skuteczność jak powrót do 5+ ilości modeli
- prawdziwe zakony rycerskie poszły w special, ale teraz to prawdziwe fluffowe kozaki + powrót cavalry hammer
- powrót Reiksguard on foot

Gram Nordlandem, więc u mnie jest sporo Handgunnerów i Spearmenów - w końcu coś zdziałają.
Veteran Handgunner kosztuje tyle samo co wcześniejszy handgunner, a ma +1BS i +light armour, dodatkowo oddział może dostać Order, aby mieli +1 do trafenia.
W skrócie: handgunner z BS 5 i możliwością strzału po ruchu (Wówczas na bliskim trafiają na 4+)

Dla mnie Imperium to piechota i proch, teraz jest to bardziej wykonalne.
Oczywiście, nie każdy musi się ze mną zgadzać.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Ja się zgadzam, mega mi się ten book podoba

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

- W końcu Witch Hunter to morderca, w dodatku może jeżdzić spokojnie z Fastami
fasty z herosami nie maja fast cavalry.

Nie dotyczy to tylko imperium, ale calej gry.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Chyba, że mount ma wyraźnie napisane fast cavalry?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Jak najbardziej, po prostu to mega rzadkie.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Crusader pisze:Chyba, że mount ma wyraźnie napisane fast cavalry?
a ktory ma?

edit: ok. wilk orkowy i latajki lizakowe maja.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

W opcjach Witch Huntera (Inquisitor) jest napisane, że może sobie wziąć na koniu Free Reform.
Fast ma dodatkowo Vanguard i możliwość ruchu i strzału po zebraniu się (W wyniku zadeklarowanego flee).

Także może spokojnie z nimi jeździć i strzelać jak wcześniej wspomniałem :) (Mimo, że nie wykona vanguard np.).

Np. Jarl w WoChu może jeździć z kolei na cycku Slaanesha, ale wówczas dostaje tylko Vanguard, a nie Free Reform. Tutaj akurat jego obecność po Vanguardzie w oddziale Fastów (Striders, Maruderzy na koniach) jest już raczej mniej użyteczna.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

mlepkows pisze:
as1 pisze:ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.
Nie, nie jest. Gutstarem gra się po prostu nieco inaczej i dobrze - jego poprzednie wcielenie było idiotyczne.

Maciek
Zapominasz tylko o tym na co gutstar był odpowiedzią a wiec na równie debilne oddzialy typu wl gutstar szczurzy z assasinem i kolesiem z mieczykiem w środku, na brak ogólnie rozumianej manewrowości ogrów na polu bitwy czy może słoneczka najwspanialszego czaru w 8edycji i wiele wiele więcej. Wszystkie powyżej jednostki są lepsze od naszego gutstara niestety wiec nie wiem o czym piszesz.
Teraz o walce face to face naprzyklad z swordmasterami możemy se pomarzyć tylko w myślach.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

as1 pisze:
mlepkows pisze:
as1 pisze:ale moi kochani zmienili zasady dotyczące gutstarów a więc nasz podręcznik jest shitem.
Nie, nie jest. Gutstarem gra się po prostu nieco inaczej i dobrze - jego poprzednie wcielenie było idiotyczne.

Maciek
Zapominasz tylko o tym na co gutstar był odpowiedzią a wiec na równie debilne oddzialy typu wl gutstar szczurzy z assasinem i kolesiem z mieczykiem w środku, na brak ogólnie rozumianej manewrowości ogrów na polu bitwy czy może słoneczka najwspanialszego czaru w 8edycji i wiele wiele więcej. Wszystkie powyżej jednostki są lepsze od naszego gutstara niestety wiec nie wiem o czym piszesz.
Teraz o walce face to face naprzyklad z swordmasterami możemy se pomarzyć tylko w myślach.
To chyba nie do końca temat do rozpraw o taktykach ogrowych ale widzę tu dużo dosyć dziwnych koncepcji więc nieco napiszę.
1. Odpowiedzią na Fellbalde to gutstar nigdy nie był więc tu się nic nie zmienia (chyba, że Fellblade się zmienił, nie patrzyłem). Za to nowe zasady Make Way przycięły inne "stary" równie skutecznie co gutstara.
2. Moje ogry z manewrami nie mają problemu. Bazowy ruch 6, kilka kluczowych jednostek z 8, swiftstride tu i ówdzie. Jedynie armie oparte na fastachi skirmishu są bardziej manewrowe ale nie bycie w topie nie oznacza od razu problemu z czymś :|
3. Słońce ma teraz 1" wzornik, który nie olewa MR. Jakoś nie widzę wielkiego problemu.
4. Co jest takiego strasznego w Swordmasterach? Wystarczy wbić na siebie +1T (który teraz jest czarem 0 w ogrowej magii) i zabijają całe 3 ogry po czym ginie ich połowa. Bez +1T ginie 1-2 ogry więcej. Nie wspominam tu już o canoneerach/leadbelcherach, dla których Swordmasterzy są wymarzonym celem. To samo dla najemników z pistoletami. W sumie to nie chce mi się wykładać podstaw Warhammera...
5. Ja tam wiem co piszę, gram w tą grę 17 lat, z czego ostatnie 2 z całkiem niezłymi wynikami :P .

Maciek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

+1 Maciek.
Gra ma dążyć do tego, że głupie zagrania mają być karane, a dobre mają być nagradzane. Ja osobiście mam już dość grania w stylu mam tu unit za 1000 pkt, którym mogę robić co chcę i co mi k.... zrobisz? Ile razy grałem z bardzo słabym graczem, czyściłem mu armię w 3 tury, a potem kolejne 3 uciekałem czym się dało od napierającego na pałę death stara.
Brak bo-brainowych opcji w booku ja oceniam w kategorii atutu, a nie tego, że book jest słaby. Czas najwyższy zapomnieć o 3+ wardach, koronach i innych tego typu "udogodnieniach".
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1. Odpowiedzią na Fellbalde to gutstar nigdy nie był więc tu się nic nie zmienia (chyba, że Fellblade się zmienił, nie patrzyłem). Za to nowe zasady Make Way przycięły inne "stary" równie skutecznie co gutstara.
obecnie jest troche gorszy. Mozliwe, ze sie to zmieni i bedzie taki jak byl mniej wiecej.

sama magia szczurow jest gorsza i to raczej sie nie zmieni (a na pewno nie to, ze nie bedzie mogl grey seer wybierac kilku lore'ow).

assasin jest gorszy na pewno.
Jedynie armie oparte na fastachi skirmishu są bardziej manewrowe
ilosc takich armii zmalala znacznie. Juz sie nie manewruje tak latwo wielkimi klocami fastow skarbonek, bo ich sie nie da wystawic.

Poza tym pelna zgoda. I tez nie widze slabosci ogrow, choc jestem ciekaw czy zmniejsza koszty armat. Choc niby nagle armaty ruchome maja w koncu jakies minusy wzgledem ich normalnych odpowiednikow (a nie sa chariotem i armata za niecala cene obydwu)

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Maciek to nie jest tak ze się ciebie czepiam. Też grałem ogrami i chociaż krócej. To teź znam ich słabości.
Przykładowo oglądałem twoja bitwę z wochem I Kurde mega słabo to wyglądało .
Co by się stało gdyby przeciwnik nie wystawiłby się złe (czytaj daleko) i nie dogral kolejnej Tury. Byłoby mega słabo.
Tak przy okazji ironblaster jest tak samo celny jak dawniej?

A co powiesz o skroili w kluczowym momencie wtedy będzie bardzo ciepło. Problem ogrów jest prosty. Nie maja ani wytrzymałości ani jakiegoś mega uderzenia i dlatego potrzebny był gutstar aby cokolwiek zrobić w 8 edycji.
równie dobrze mogę powiedzieć ze swordmasterami tez są zbostwane magia i bądźmy szczerzy jakikolwiek oddział ogrów o równej wartości punktowej nie jest w stanie walczyć z swordmasterami czy egekutorami a nawet mamy spore problemy z nowymi witchkami. Bez wsparcia magi I bohaterów nasze kloce nie maja sensu I chyba nie o to tutaj chodziło .

Jak teraz działa slonce? Do tegu zależy moja odpowiedz.

Panom dziękujemy
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, o 08:36 przez as1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Mona odpowiedz? A kto to?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ODPOWIEDZ