9th Age
9th Age
Wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku na ETC będziemy grać w 9th age.
http://www.the-ninth-age.com/
Temat do generalnej dyskusji o tym projekcie.
Rulebook:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-4.pdf
Lory magii:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-1.pdf
Ravening Hordes:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-1.pdf
Wszystko ww. to są produkty w wersji beta.
Jak się podoba?
Deployment, duża zmiana:
Starting with the player which did not choose deployment zone, players alternate taking turns in deploying their
units fully inside their deployment zone. On each of their turns, a player can decide to deploy any number of units
(with a minimum of one). All War Machine Troop Type units count as a single unit for this purposes, as well as all
Characters. When one player has deployed all of his or her units (excluding units who are not deployed using the
normal rules, such as scouting or ambushing units), this player must announce if he or she will try to go first or
second. The other player then deploys all of his or her remaining units. Keep track of how many units are deployed
(War Machines and Characters still count as 1 unit each). After this, deploy scouting units (see Scout Special Rule)
and then move Vanguarding units (see Vanguard Special Rule). Once both players have finished deployment, both
players roll a D6, the player that finished deploying (normally) first adds +1 to his or her dice score for each unit the
other player deployed in the last deployment turn.
- If the player who finished deploying first rolls higher, he or she must go first or second (according to what
was announced previously).
- If the score is a tie or the player who finished deploying second wins, he or she can now choose which
player has the first turn.
http://www.the-ninth-age.com/
Temat do generalnej dyskusji o tym projekcie.
Rulebook:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-4.pdf
Lory magii:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-1.pdf
Ravening Hordes:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-5-1.pdf
Wszystko ww. to są produkty w wersji beta.
Jak się podoba?
Deployment, duża zmiana:
Starting with the player which did not choose deployment zone, players alternate taking turns in deploying their
units fully inside their deployment zone. On each of their turns, a player can decide to deploy any number of units
(with a minimum of one). All War Machine Troop Type units count as a single unit for this purposes, as well as all
Characters. When one player has deployed all of his or her units (excluding units who are not deployed using the
normal rules, such as scouting or ambushing units), this player must announce if he or she will try to go first or
second. The other player then deploys all of his or her remaining units. Keep track of how many units are deployed
(War Machines and Characters still count as 1 unit each). After this, deploy scouting units (see Scout Special Rule)
and then move Vanguarding units (see Vanguard Special Rule). Once both players have finished deployment, both
players roll a D6, the player that finished deploying (normally) first adds +1 to his or her dice score for each unit the
other player deployed in the last deployment turn.
- If the player who finished deploying first rolls higher, he or she must go first or second (according to what
was announced previously).
- If the score is a tie or the player who finished deploying second wins, he or she can now choose which
player has the first turn.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Na pierwszy rzut oka spora dysproporcja podręczników. Zielone dostały w moim odczuciu dość mocnego nerfa, kiedy np dwarfy są dużo silniejsze niż były (powodzenia w krojeniu gwardii z save 2+ z rerollem, lol.
VC fajnie zrobione, zachęcają do gry.
Plus za nowe itemy w podreczniku głównym.
Idea może i fajna, ale na chwilę obecną mnie nie przekonuje.
Jezeli Furion doprowadziłby projekt to końca i nieco ogarnął HE, efekt byłby imo lepszy.
VC fajnie zrobione, zachęcają do gry.
Plus za nowe itemy w podreczniku głównym.
Idea może i fajna, ale na chwilę obecną mnie nie przekonuje.
Jezeli Furion doprowadziłby projekt to końca i nieco ogarnął HE, efekt byłby imo lepszy.
Kolejny zielony gracz narzekający
Ja jestem prawie pewien, że szwedzki projekt tez ma sens. Ale orki zrobili na kolanie i to widac po ograch, czy VC. Za to WE podobno zrobił się dośc monotematyczne - nie wiem jak mozna bylo dopakowac hawki i praktycznie nie tykac wildów ... za to skasowac waywatcherow i trufle zeby juz nie bylo watpliwosci ktore unity brac do rozpiski
Ja jestem prawie pewien, że szwedzki projekt tez ma sens. Ale orki zrobili na kolanie i to widac po ograch, czy VC. Za to WE podobno zrobił się dośc monotematyczne - nie wiem jak mozna bylo dopakowac hawki i praktycznie nie tykac wildów ... za to skasowac waywatcherow i trufle zeby juz nie bylo watpliwosci ktore unity brac do rozpiski
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
To chyba wyjaśnia wszystkie kwestie? Masz unit który jest wizardem, ma tyle ran ile mają łacznie modele w unicie, 10 horrorów to 1 lev mag, 1 horror to nadal 1 lev mag.. etc. Co tu jest niejasnego?Models that can cast (non-bound) spells are referred to as wizards.
To że we wszystkich oddziałach które mogą być magami champion kosztuje 70pkt, co sugerowałoby że dopiero champion jest magiem.
Czytam sobie teraz lory magii. Sporo rzeczy naprawili.
Bardzo elegancko rozwiązali kwestię brzytwy.
Słonko niestety zostało, ale przynajmniej chroni od niego już MR.
Osłabili banishment na wózku papy (dobrze).
Polepszyli i tak już dobry lore lighta.
Bestie też spoko.
Eleganckie rozwiązanie z windblastem oraz siatkami.
Czytam sobie teraz lory magii. Sporo rzeczy naprawili.
Bardzo elegancko rozwiązali kwestię brzytwy.
Słonko niestety zostało, ale przynajmniej chroni od niego już MR.
Osłabili banishment na wózku papy (dobrze).
Polepszyli i tak już dobry lore lighta.
Bestie też spoko.
Eleganckie rozwiązanie z windblastem oraz siatkami.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Wizard Conclave (level X: spells)
Champions of a unit with the Wizard Conclave Special Rule receive +1 Wound in addition to the normal
characteristics increases associated with being a Champion, and are Wizards of the wizard level given within
brackets. This champion knows predetermined spells, which are defined within the brackets. For example, a
champion of a Wizard Conclave (level 1, Blue Fire, Pink Fire) would be a level 1 wizard two predetermined spells
(Blue Fire and Pink Fire). The champion has a +1 to cast for each 5 models (excluding other characters) in the unit
above their minimum starting unit size, up to a maximum of +4 (including bonus from their wizard level).
Wychodzi na to że tak, nie będzie więcej czarował, natomiast champion ma +1W więc nie jest go już tak łatwo wyjąć.
Champions of a unit with the Wizard Conclave Special Rule receive +1 Wound in addition to the normal
characteristics increases associated with being a Champion, and are Wizards of the wizard level given within
brackets. This champion knows predetermined spells, which are defined within the brackets. For example, a
champion of a Wizard Conclave (level 1, Blue Fire, Pink Fire) would be a level 1 wizard two predetermined spells
(Blue Fire and Pink Fire). The champion has a +1 to cast for each 5 models (excluding other characters) in the unit
above their minimum starting unit size, up to a maximum of +4 (including bonus from their wizard level).
Wychodzi na to że tak, nie będzie więcej czarował, natomiast champion ma +1W więc nie jest go już tak łatwo wyjąć.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Dieter Morinem
- Mudżahedin
- Posty: 201
- Lokalizacja: Oleśnica
ch**owe nie sprawdzałem.
A tak na serio to se rzuciłem okiem i tak strasznie mi się tam nic nie podoba, że nawet nie chce mi się patrzeć na całość bo za dużo.
Furion o wiele lepszy. Wiadomo, że są jakieś dziwne rzeczy u niego też, ale to się pewnie zmieni.
A tak na serio to se rzuciłem okiem i tak strasznie mi się tam nic nie podoba, że nawet nie chce mi się patrzeć na całość bo za dużo.
Furion o wiele lepszy. Wiadomo, że są jakieś dziwne rzeczy u niego też, ale to się pewnie zmieni.
"10 lat zbierałem w bitwach wpierdziel. Dowartościowałem [dużo] lamusów - moje miłosierdzie."
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Nie...jest na palaqiunieByqu pisze:Czy slann jest on foot?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Dla mnie w kwestii bretki lepsza jest właśnie 9th Age. Jest o wiele bardziej elastyczna. Nie mam przymusu brania 10+ w corach realmów i errantów, a nie raz nie dwa składałem jedną lancę w 12 a drugą przykładowo 8. O 5 errantów nie wspominając. Dwa trebusze nie kosztują 300pkt jak u Jurka co mocno zaburza składanie rozpiski, a są to jedyne maszyny. Pegazy nie mają niestety 3w co jest akurat kiepskie, ale może to jeszcze ogarną. Mała i duża czarka mają otwarty light - spory plus.