9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Dla jasności można by było napisać ANY. Co nie zmienia faktu że RAW dalej pozwala na każdą poprzednia turę magii.
Witam, podczas ostatniej gry zdziwiła mnie interpretacja "maksymalizacji" pewnego zawodnika, mianowicie wykonał ruch szarży w taki sposób"
-------------111111
--------------------222222
1) oddział szarżujący
2) oddział zaszarżowany
"-" puste pole
Zapytany dlaczego nie dostawia wszystkich swoich modeli odniósł się do priorytetu 4 zasady maksymalizacji
"4th priority: The number of models (on both
sides) in base contact with at least one enemy
model is maximized (including models Fighting
Over Gaps)."
Wystarczy, że tylko jeden model przeciwnika może bić maksymalną liczbę modeli szarżującego aby priorytet został spełniony?
I drugie pytanie: czy można rozproszyć atrybut magii? Uważam, że atrybut szamanizmu, ranienia na 5+ jest kuźwa przekoksowany.
Dzięki i pozdrawiam
-------------111111
--------------------222222
1) oddział szarżujący
2) oddział zaszarżowany
"-" puste pole
Zapytany dlaczego nie dostawia wszystkich swoich modeli odniósł się do priorytetu 4 zasady maksymalizacji
"4th priority: The number of models (on both
sides) in base contact with at least one enemy
model is maximized (including models Fighting
Over Gaps)."
Wystarczy, że tylko jeden model przeciwnika może bić maksymalną liczbę modeli szarżującego aby priorytet został spełniony?
I drugie pytanie: czy można rozproszyć atrybut magii? Uważam, że atrybut szamanizmu, ranienia na 5+ jest kuźwa przekoksowany.
Dzięki i pozdrawiam
Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex
).
A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.

A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.
bela16 pisze:Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex).
A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.
a zatem czy w przypadku tego oddziału nie zachodzi zgodność? Przecież przynajmniej jeden model styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem
A gdyby "1" to rydwan, mogę go dostawić tylko do jednego modelu "2"?
Ale w punkcie 4 zasad pisze wyraźnie:smpa pisze:bela16 pisze:Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex).
A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.
a zatem czy w przypadku tego oddziału nie zachodzi zgodność? Przecież przynajmniej jeden model styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem
A gdyby "1" to rydwan, mogę go dostawić tylko do jednego modelu "2"?
Czyli na polski:4th priority: The number of models (on both sides) in base contact with at least one enemy model is
maximized (including models Fighting Over Gaps).
4: Liczba modeli (po obu stronach) w styku z przynajmniej jednym modelem musi być maksymalna z możliwych.
Czyli:
-------------111111
--------------------222222
Tu stykają się dwa modele przeciwnika, i jeśli dookoła nie ma terenu to jest to nieprawidłowe ustawienie.
Maksymalna możliwa liczba modeli w styku wygląda tak:
--------111111
---------222222
LUB
-------111111
-------222222
LUB
-------111111
------222222
I nie inaczej
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Jeszcze raz
Ilość modeli, która musi się stykać z wrogiem musi być maksymalizowana. Nie ma mowy, czy dany model musi się stykać z jednym, dwoma czy trzema modelami wroga, ale że musi się stykać jeśli istnieje taka możliwość.
Jeszcze raz

Ilość modeli, która musi się stykać z wrogiem musi być maksymalizowana. Nie ma mowy, czy dany model musi się stykać z jednym, dwoma czy trzema modelami wroga, ale że musi się stykać jeśli istnieje taka możliwość.
no właśnie jest napisane, że z przynajmniej jednym, więc jeden model jest wystarczający?bela16 pisze:Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.
Jeszcze raz
Ilość modeli, która musi się stykać z wrogiem musi być maksymalizowana. Nie ma mowy, czy dany model musi się stykać z jednym, dwoma czy trzema modelami wroga, ale że musi się stykać jeśli istnieje taka możliwość.
ok, czy gdyby model "1" był rydwanem lub jakimś monsterem, może styknąć się tylko z jednym modelem oddziału "2"?
Nie może. Ponieważ każdy model musi styka się z maksymalną ilością. Kluczem jest tu zalis że z obu stron.
Jeżeli 1 jest Rydwanem a 2345 to oddział na podstawach 25mm to
Twoja propozycja :
--------1
-2345
Jest nielegalna, ponieważ istnieje możliwość aby trzy inne modele się stykaly. Stąd zapis: po obu stronach każdy model który może, musi stykac się z przynajmniej jednym modelem przeciwnika
Jeżeli 1 jest Rydwanem a 2345 to oddział na podstawach 25mm to
Twoja propozycja :
--------1
-2345
Jest nielegalna, ponieważ istnieje możliwość aby trzy inne modele się stykaly. Stąd zapis: po obu stronach każdy model który może, musi stykac się z przynajmniej jednym modelem przeciwnika
Jesli postac w pojedynku (dosiadany potwór )przegra i załamie sie to moze ją gonic tylko postac z którą prowadziła pojedynek czy każdy kto byl w kontakcie podstawek . Kolejnene pytanie czy wszyscy musza rzucać na pogoń czy to ja wyznaczam kto .
eMperem
Fear is the path to the dark side
Fear is the path to the dark side
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Wszyscy uczestnicy kombatu w styku mogą gonić. Ty wyznaczasz kto goni, a kto nie. Jeżeli nie chcesz gonić musisz zdać liderkę. Bohater będący w challange nie moze wyjść z oddziału goniąc, musi gonić cały oddział.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com