Pytania co do Vc

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Pytania co do Vc

Post autor: Daw »

Marys pisze:
Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll #-o
Nie mają przerzutów.
Jakim sposobem? Jeżeli jednostka mająca ASF bije w jednostkę nie posiadająca ASF i do tego ma wyższą inicjatywę to bije pierwsza i ma re-rolle hitów...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

ale ty amsz ASF ale jak atakujesz to wtedy dopiero liczysz to że masz ASL czy jakoś tak
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

jak masz ASL to nie masz ASF więc mają przerzuty niestety

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Takie dwa pytania mam do was koledzy wampiry

1.Jak mam w rospie nekromantę, który zna Vansel's Danse Macabre i chcę dać wampirowi Forbidden Lore żeby znał wszystkie zaklęcia z domeny wampirów to może on rzucać ten czar? Bo niby nie można powtarzać czarów w armii, ale można mieć dwóch nekrosów z popychaczkami bo to są czary wykupione i tak było by chyba też w przypadku Forbidden Lore.

2.Czy mogę mieć dwa wampiry z Forbidden Lore tak żeby obaj znali czary w wampirzego lora?
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Burack
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Burack »

w podreczniku pisze ze nie mozna miec 2 takich samych czarow chyba ze zna sie caly lore albo sa to czary wybierane. Wiec odpowiada to chyba na oba pytania

Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Post autor: Jasif »

4) Wykupione czary a losowanie

Jeśli jeden mag w armii ma "wykupione" czary (np. nekromanta znający vanhal’s Dance macabre, albo Herald tzeentcha znajacy cały lore of metal), to w trakcie losowania czarów inny mag nie może wylosować drugiej kopii tychże czarów.
Uściślenia sędziowskie, strona 5.

Logicznie rzecz ujmując, możesz mieć Necromancer'a z Vanhel's Danse Macabre i Vampire'a z Forbidden Lore, bo oni nie losują czarów, więc nie mają żadnych ograniczeń.
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Hejka:

W itemkach od vampirów jest sobie taki przedmiot za 65 pkt, który dodaje przy rzucie na cast lub dispell +1. Wyraźnie jest w opisie informacja podana, że te +1 dodaje się do rzutu kostką. Teraz moja teoria. Jezeli mamy Vampa z takim przedmiotem to właściwie nie przejmujemy się dwójkami na kostkach podczas rzucania wskrzeszeń itp? :) fajnie by było tym bardziej, że w RB jest taki przedmiot o 5 pkt droższy to jeszcze jest wyraźnie napisane, że dostaje się bonus do casting i dispell value - a to już co inengo.
Ciekaw jestem jak sądzicie czy Skull Staff pozwala rzucać czary nawet jeżeli wypadnie 2 na kostce?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

skull staff w dalszym ciagu modyfikuje wynik a w tej zasadzie bierze sie niemodyfikowana sume oczek, wiec nie broni

Kuba
Wałkarz
Posty: 88

Post autor: Kuba »

Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?

Pozdro

Kuba

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Kuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?

Pozdro

Kuba
w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarczą ;)
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielony
Kretozord
Posty: 1714
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Zielony »

Jak sie teraz ozywia war beasty czyli takie fell baty i psy??
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Skoro nie są Infantry, to tylko po jednym modelu.

Kuba
Wałkarz
Posty: 88

Post autor: Kuba »

Malak pisze:
Kuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?

Pozdro

Kuba
w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarczą ;)
Czy możesz podać, stronę lub paragraf - logika podpowiada że tak to działa ale de facto nie mogę znaleźć zasady gdzie jest to napisane jednoznacznie - paragrafy shield, extra attack, two/add attack, magic armour na pewno nie opisują tego wprost - a paired weapons nie ma zasady Requires two hands - a powinna.

Pozdrawiam

Kuba

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Kuba pisze:
Malak pisze:
Kuba pisze:Fencers blades a charmed shield:
podwójna broń vs shield - czy to się wyklucza?
Czy tarcza jest tylko od ataków zasięgowych, a w cc tarczy nie ma?

Pozdro

Kuba
w zasadach masz podane, że jak masz dodatkową broń to nie możesz używać tarczy. Czyli nie możesz łączyć z tarczą ;)
Czy możesz podać, stronę lub paragraf - logika podpowiada że tak to działa ale de facto nie mogę znaleźć zasady gdzie jest to napisane jednoznacznie - paragrafy shield, extra attack, two/add attack, magic armour na pewno nie opisują tego wprost - a paired weapons nie ma zasady Requires two hands - a powinna.

Pozdrawiam

Kuba

str. 501, 88-89. Poczytaj...
...Who dares wins...
Obrazek

Kuba
Wałkarz
Posty: 88

Post autor: Kuba »

Dzięki za wysiłek, ale na tym etapie o którym piszesz właśnie utknąłem zanim napisałem posta na forum - jest jeszcze kilka miejsc gdzie ten temat jest poruszany w rulebooku, natomiast w żadnym z nich nie ma stwierdzenia wprost że "paired weapons or additional handweapon - Requires Two Hands" co jest zasadą specjalną opisującą dokładni taką sytuację - takie zapisy mają great weapon, flail i halabarda - natomiast dodatkowa broń nie.

Na szczęście otworzyłem erratę i tam jest sprostowane - two/add handweapons otrzymują zasadę Requires two hands.

Ergo Charmed shield nie może być użyty w kombacie przez wampira używającego Fencers Blades

Pozdrawiam

Kuba

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Kuba pisze:Dzięki za wysiłek, ale na tym etapie o którym piszesz właśnie utknąłem zanim napisałem posta na forum - jest jeszcze kilka miejsc gdzie ten temat jest poruszany w rulebooku, natomiast w żadnym z nich nie ma stwierdzenia wprost że "paired weapons or additional handweapon - Requires Two Hands" co jest zasadą specjalną opisującą dokładni taką sytuację - takie zapisy mają great weapon, flail i halabarda - natomiast dodatkowa broń nie.

Na szczęście otworzyłem erratę i tam jest sprostowane - two/add handweapons otrzymują zasadę Requires two hands.

Ergo Charmed shield nie może być użyty w kombacie przez wampira używającego Fencers Blades

Pozdrawiam

Kuba
Szczerze Ci powiem, że dla mnie ten zapis był dosyć jasny, nawet bez czytania erraty...osobiście uważam, że jest to na ogół szukanie dziury w całym.
Pozdrawiam
...Who dares wins...
Obrazek

Kuba
Wałkarz
Posty: 88

Post autor: Kuba »

Oczywiście zgadzam się z tobą, że zdrowy rozsądek i doświadczenia z poprzednich edycji a priori regulowały tę sprawę. Natomiast jest to bardzo typowe kombo dla vc generała - w sytuacji gdy charmed shield może uratować generała w cc oparcie się wyłącznie na rulebooku umożliwiało taki "lekki wałek" - charmed shield pewnie i tak będzie używany w VC ale jego przydatność w tym momencie jest ograniczona...

Szukanie dziury w całym to to nie jest - z mojego doświadczenia, wszelkie reguły umożliwiające zabicie/uratowanie generała vc muszą mieć "twardą" podstawę - ten model jest kluczowy zarówno dla ciebie jak i przeciwnika, więc w krytycznych sytuacjach opieranie się na zdrowym rozsądku może nie wystarczyć by znaleźć consensus.

Biorąc pod uwagę rewelacyjną stopę zwrotu z itemu za 5 pkt który w zasadzie jest dodatkowym woundem, myślę że paru graczy włącznie ze mną zastanowi się nad koniecznością brania fencers blades - ws7 nie jest tak dobry jak ws10, ale save 2+ od ataków zasięgowych a save 2+ od wszystkiego też robi różnicę.

Pozdrawiam

Kuba

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Gdzieś tam przeczytałem, że Vampire Counts mogą maszerować gdy oddział wroga jest w odległości 8 cali i nie muszą zdawać liderki, prawda to czy nie? Jeśli tak to proszę o podanie źródła gdzie jest to zapisane.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Nieprawda.
No, chyba że to Undead Dwarfs :P

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

wru pisze:Gdzieś tam przeczytałem, że Vampire Counts mogą maszerować gdy oddział wroga jest w odległości 8 cali i nie muszą zdawać liderki, prawda to czy nie? Jeśli tak to proszę o podanie źródła gdzie jest to zapisane.
Mysle ze ktos nadinterpretowal zapis ze trupki moga maszerowac kolo swojego generala albo wampira :wink:

Zablokowany