8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Skirmisherzy to ciężka kwestia teraz...
Ustawia się ich identycznie jak klocek, czyli w ścisłej formacji (np oddział 15 ustawiony w 3 szeregi po 5 modeli), tylko, że zamiast stykać się ze sobą, między modelami jest 0,5 cala odstępu. Takowy oddział ma flanki, przód i tył, tak jak inne oddziały. W momencie deklaracji szarży, bądź deklaracji odpowiedzi na szarżę innej niż flee (Hold i S&S) należy "ściaśnić" skirmisherów tak, by modele się stykały (otrzymujemy normalny klocek na czas trwania walki), oczywiście zachowując daną formację. Dopiero po ściaśnieniu mierzymy cokolwiek i cokolwiek robimy (czyli np mierzymy, czy dana szarża doszła, dostawiamy się jak do klocka). Gdy szarża nie dojdzie do skutku (nie znajdzie się oddział skirmisherów w B2B z wrogiem), to rozstawiamy ich znowu o 0,5 cala.
Skirmishe robią free reformy, strzelają po marszu (z tego co rozumiem strzelają z 2 szeregów, nigdzie nie ma zapisku, że ich takowa zasada nie dotyczy!), jest -1 to hit do nich w strzelaniu, nigdy nie mają szeregów i nigdy nie kasują szeregów. Bohaterowie piesi dołączający do Skirmisherów mają Skirmish, a inni nie mogą dołączać.
Ustawia się ich identycznie jak klocek, czyli w ścisłej formacji (np oddział 15 ustawiony w 3 szeregi po 5 modeli), tylko, że zamiast stykać się ze sobą, między modelami jest 0,5 cala odstępu. Takowy oddział ma flanki, przód i tył, tak jak inne oddziały. W momencie deklaracji szarży, bądź deklaracji odpowiedzi na szarżę innej niż flee (Hold i S&S) należy "ściaśnić" skirmisherów tak, by modele się stykały (otrzymujemy normalny klocek na czas trwania walki), oczywiście zachowując daną formację. Dopiero po ściaśnieniu mierzymy cokolwiek i cokolwiek robimy (czyli np mierzymy, czy dana szarża doszła, dostawiamy się jak do klocka). Gdy szarża nie dojdzie do skutku (nie znajdzie się oddział skirmisherów w B2B z wrogiem), to rozstawiamy ich znowu o 0,5 cala.
Skirmishe robią free reformy, strzelają po marszu (z tego co rozumiem strzelają z 2 szeregów, nigdzie nie ma zapisku, że ich takowa zasada nie dotyczy!), jest -1 to hit do nich w strzelaniu, nigdy nie mają szeregów i nigdy nie kasują szeregów. Bohaterowie piesi dołączający do Skirmisherów mają Skirmish, a inni nie mogą dołączać.
ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
los 360?tomekjar pisze:Skirmisherzy to ciężka kwestia teraz...
Ustawia się ich identycznie jak klocek, czyli w ścisłej formacji (np oddział 15 ustawiony w 3 szeregi po 5 modeli), tylko, że zamiast stykać się ze sobą, między modelami jest 0,5 cala odstępu. Takowy oddział ma flanki, przód i tył, tak jak inne oddziały. W momencie deklaracji szarży, bądź deklaracji odpowiedzi na szarżę innej niż flee (Hold i S&S) należy "ściaśnić" skirmisherów tak, by modele się stykały (otrzymujemy normalny klocek na czas trwania walki), oczywiście zachowując daną formację. Dopiero po ściaśnieniu mierzymy cokolwiek i cokolwiek robimy (czyli np mierzymy, czy dana szarża doszła, dostawiamy się jak do klocka). Gdy szarża nie dojdzie do skutku (nie znajdzie się oddział skirmisherów w B2B z wrogiem), to rozstawiamy ich znowu o 0,5 cala.
Skirmishe robią free reformy, strzelają po marszu (z tego co rozumiem strzelają z 2 szeregów, nigdzie nie ma zapisku, że ich takowa zasada nie dotyczy!), jest -1 to hit do nich w strzelaniu, nigdy nie mają szeregów i nigdy nie kasują szeregów. Bohaterowie piesi dołączający do Skirmisherów mają Skirmish, a inni nie mogą dołączać.
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Skirmisherzy to teraz duże klocki, ale takie rozstawione (więc jeszcze ciężej ich schować za nielicznym terenem, który blokuje line of sight). Podlegają wszystkim zasadom klocków. Mają free reform i -1 do trafienia ze strzelania, za co płacą brakiem rank bonusu.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Jak wyglądają w końcu zasady poruszania się po lesie?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No właśnie nie ma wielkiej róznicy w porównaniu z terenem otwartym. Kawaleria może ponieść straty jak wjeżdża w "dangerous terrain" (rzucasz k6, na jedynkach giną). Poza tym jest bajabongo tabelka.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Teraz będzie wprowadzany "True LoS", czyli jak model coś widzi, to to coś widzi. Jeśli chodzi o szarżowanie, strzelanie i magię, to dodatkowo jest obostrzenie, że cel musi być w LoS oraz chociaż częściowo we Front Arc. Czyli na potrzeby szarżowania, czarowania i strzelania nadal oddziały widzą jak widziały. Z tego co widziałem, modele pojedyncze również mają swoje strefy, także nie ma patrzenia dookoła.
Jeśli chodzi o widzenie poza tym (np przedmioty działające gdy jesteśmy w LoS przeciwnika) wszystko zależy od tego co widać z oczu modelu, czyli myślę, że w przypadku większości modeli będzie to około 180 stopni.
Jeśli chodzi o widzenie poza tym (np przedmioty działające gdy jesteśmy w LoS przeciwnika) wszystko zależy od tego co widać z oczu modelu, czyli myślę, że w przypadku większości modeli będzie to około 180 stopni.
ee? imo po prostu ten węzyk sie bardziej sciska, i wyglada to jak jedna wielka ranka luczników ktora dostala szarze w bok. imoszafa@poznan pisze:To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Tak nie będzie, całe to "ściaśnianie" odbywa się zawsze do środkowego modelu pierwszego szeregu. Czyli jak mamy wężyk, to tył podchodzi do przodu, a nie odwrotnie.szafa@poznan pisze:To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
więcej kombintoryki geometrycznej tomku
podchodzisz, robisz free reform o 180 stopni kazdym moedelm w tył.
wróg szarzuje, Twój tył podchodzi do przodu (cofka o 10 cali!), wróg pali (jesli dobrze sie ustawiłes).
Ty w swojej turze obracasz sie, podchodzisz gdzie tam chcesz, i kolejny reform (do wyboru do koloru, albo powtórka z rozrywki albo już w cos sensownego).
Mega wałkogenna zasada.
podchodzisz, robisz free reform o 180 stopni kazdym moedelm w tył.
wróg szarzuje, Twój tył podchodzi do przodu (cofka o 10 cali!), wróg pali (jesli dobrze sie ustawiłes).
Ty w swojej turze obracasz sie, podchodzisz gdzie tam chcesz, i kolejny reform (do wyboru do koloru, albo powtórka z rozrywki albo już w cos sensownego).
Mega wałkogenna zasada.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Niemożliwe do wykonania, ponieważ podczas reformu nie możesz pokonać dystansu większego niż 2M oddziału. Także jeśli masz oddział powyżej 7 Skirmisherów z M5, to już nie dasz rady zrobić reforma polegającego na sprawieniu, że przód jest tyłem i odwrotnie (ostatni model musiałby pokonać więcej niż 10 cali, żeby zamienić się miejscami z pierwszym). Nie mówiąc już o poruszeniu takiego oddziału potem!
Według mnie bardziej praktyczne będzie poruszanie się klockiem mniej więcej 3x3 / 4x4 patrzącym w tył, dzięki czemu zawsze zasięg szarży potrzebny na dojście będzie wymagał dodatkowych 1,5 / 2 cali. A nadal da się tym chodzić jakoś.
Ale zgadzam się, na pewno ta zasada przysporzy wielu kłopotów...
Według mnie bardziej praktyczne będzie poruszanie się klockiem mniej więcej 3x3 / 4x4 patrzącym w tył, dzięki czemu zawsze zasięg szarży potrzebny na dojście będzie wymagał dodatkowych 1,5 / 2 cali. A nadal da się tym chodzić jakoś.
Ale zgadzam się, na pewno ta zasada przysporzy wielu kłopotów...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Tomku - absolutnie możliwa jest kreska 50 skirmisherów robiąca zwrot o 180 stopni - żaden model nie jest nigdzie przesuwany, po prostu wszystkie obracają się w miejscu. Chyba, że czegoś nie wiem... Więc będzie to na bank jedna z rzeczy do uściślenia (worst play?).tomekjar pisze:Niemożliwe do wykonania, ponieważ podczas reformu nie możesz pokonać dystansu większego niż 2M oddziału. Także jeśli masz oddział powyżej 7 Skirmisherów z M5, to już nie dasz rady zrobić reforma polegającego na sprawieniu, że przód jest tyłem i odwrotnie (ostatni model musiałby pokonać więcej niż 10 cali, żeby zamienić się miejscami z pierwszym). Nie mówiąc już o poruszeniu takiego oddziału potem!
Według mnie bardziej praktyczne będzie poruszanie się klockiem mniej więcej 3x3 / 4x4 patrzącym w tył, dzięki czemu zawsze zasięg szarży potrzebny na dojście będzie wymagał dodatkowych 1,5 / 2 cali. A nadal da się tym chodzić jakoś.
Ale zgadzam się, na pewno ta zasada przysporzy wielu kłopotów...
To jest największy shit 8 edycji. Oddział zmieniający geometrię w reakcji na szarżę cuchnie potencjałem wałkarstwa na kilometr. IMO powinni się ścieśniać wokół środkowego modelu tego szeregu/rzędu, od strony którego jest pierwsza szarża. Ma być nawet jakaś szybka errata do RB by GW - może tam będzie to zmienione? Reszta zasad (z tych, które widziałem) w miarę spójna, choć imo będzie trochę sporów i niejasności - m.in. o interakcję zasad specjalnych bohaterów i oddziału. Ale ten skirmish to prawdziwy shit.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
@barb
Kwestia jest mega prosta - "skirmisz zwija się nie w momencie deklaracji szarzy lecz w momencie jak szarża dochodzi, w kierunku modelu do którego dojeżdża szarzujący".
Chcesz się założyć że LS przegłosuje uściślenie o takim mniej więcej sensie ?
Kwestia jest mega prosta - "skirmisz zwija się nie w momencie deklaracji szarzy lecz w momencie jak szarża dochodzi, w kierunku modelu do którego dojeżdża szarzujący".
Chcesz się założyć że LS przegłosuje uściślenie o takim mniej więcej sensie ?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Tak. Do tego będą brzydkie movement traye z pustymi miejscami na suwanie (bez suwania mogłyby być ładne, z indywidualnymi wgłębieniami na każdy model, a pomiędzy modelami jakieś fajne krzaczki).
@szafa za bardzo to zmienia zasade szarzy na skirmish :< nie lepiej zeby skirmish zawsze sie zwijal do srodkowego ale wzgledem 1. oddzialu, ktory go szarzuje?
to zwiajnie/rozwijanie mozna pominac, jesli szarza jest palona. Mierzysz ile jest miedzy oddzialem a 1 modelem, i o ile sie zwijasz, reszta to basic math poza tym tracimy teraz duzo czasu na rzuty na reform, marsz, fear co ture, ale sama gra bedzie szybsza bo wszystko bedzie schodzic szybciej
to zwiajnie/rozwijanie mozna pominac, jesli szarza jest palona. Mierzysz ile jest miedzy oddzialem a 1 modelem, i o ile sie zwijasz, reszta to basic math poza tym tracimy teraz duzo czasu na rzuty na reform, marsz, fear co ture, ale sama gra bedzie szybsza bo wszystko bedzie schodzic szybciej
no zobaczymy jak to bedzie, ale w tej chwili zgadzam się z Lidderem. Na pewno będzie teraz więcej "miejsca" na stole, bo nie musisz już ustawiać wszystkich oddziałów strzelających w jednym szeregu/2ch dla górek żeby strzelały. Teraz ustawiając dziesiątkę w dwóch szeregach po 5 możesz obok nich ustawić piechotę lub kawalerię. dodatkowo piątki skirmishów nie będą miały łatwo zdjąć maszyny, bo sąsiadujące oddziały będą mogły obrócić się i strzelić o ile będą miały możliwość obrotu i strzału - mam na myśli m.in. łucznicy + muzyk. Teraz gunline będzie zdecydowanie węższy
Największa maruda na Border Princes