THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regulamin!

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regula

Post autor: Barbarossa »

Dwellersi jeszcze.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:Spoko zasady, choć wolałbym nieco mniej losowości.
Fajnie, ze zasady Ci się podobają. Mam nadzieje, ze wpadniesz na turniej. :)
Losowość w zasadach jest właściwie tylko w związku z doborem krain, ale tak ma być. Trzeba sie liczyć z tym, ze niektore "asy w rękawie" moga zostac w niektorych bitwach zredukowane do wartości blotek... Zasadniczo niczego nie banujemy, nie zabraniemy, nie oslabiamy. Mozna wziać dowolne kombo. Ale jesli ktos zlozy rozpe, ktora bedzie się opierała np. tylko i wylacznie na Power Scrollu albo ksiązeczce, a bedzie mial pecha i 3 razy wylosuje pustynie Khemrii, gdzie ifek nie ma, to ma problem. Lepiej wiec może jednak nie opierac armii na tym kombosie....? Niech gracz się nad tym zastanowi. Choc oczywiscie PS czy ksiazeczka nie staja sie przy tych zasadach bezuzyteczne, bo w innych bitwach moga sie przydac. Ale biorąc je do rozpy podejmuje sie pewne ryzyko, ze beda to punkty wyrzucone w błoto. Kto sie na to ryzyko zdecyduje, jego sprawa, ale nie moze miec potem do nas pretensji. :)
Czy na tym turze widzisz jakiekolwiek ingerencje w zasady poza power scrollem, który imo jest niepotrzebny i połówkami z unitów?
Przeciez nie zabraniemy PS...
Barbarossa pisze:Dwellersi jeszcze.
Dwellersi... co?
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Zbyszek nie ma dostepu do dwelersow, wiec teraz w kazdym temacie placze, ze sa przegiete. Wiec chodze za nim po wszystkich tematach i narzekam, ze najmocniejszy jest Vanhels na recascie polaczony z gwardia trafiajaca 30 atakow na 2 na 2.

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Zajebiste zasady na 99% będę (jeśli w robocie nie odstawią mi jakiejś maniany)

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

bless pisze:
Czy na tym turze widzisz jakiekolwiek ingerencje w zasady poza power scrollem, który imo jest niepotrzebny i połówkami z unitów?
Przeciez nie zabraniemy PS...
Ach zgadza się. Wszędzie o tym piszą, że jest ban na PS więc z przyzwyczajenia mi się omsknęło :D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

bless pisze: Miejsce bitwy
Przed rozpoczęciem gry sprawdźcie, na jakich ziemiach rozegra się wasza bitwa. Wykonajcie rzut 2K6:
Znaczy po rozstawieniu czy przed?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

Przez te zasady nie wiem czy brać dużo bolców :(.
I tak wezmę :twisted: ;)

P.s. Tylko do czasu turnieju powinienem ogarnąć kilka bitewek bo od 6 edycji nie grałem nic a nic :mrgreen:

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Daw pisze:
bless pisze: Miejsce bitwy
Przed rozpoczęciem gry sprawdźcie, na jakich ziemiach rozegra się wasza bitwa. Wykonajcie rzut 2K6:
Znaczy po rozstawieniu czy przed?
Przed rozstawieniem. Przed czymkolwiek. Jest to pierwszy rzut w grze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

@Bless - jasne, że wpadnę.

Przez losowe mam na myśli to, że można jednak wziąć power scroll a potem grać 3 razy scenariusze inne, niż piaski Khemri. a opiera się to na rzucie kostką. Wolę bardziej jednoznaczne ograniczenia niż groźbę, że jak rzucisz słabo, jakiś tam aspekt Twojej armii nie zadziała.

@ Kacper - tyle już podobnych tekstów zniosłem w temacie balancing patcha, włącznie z teoriami spiskowymi, że znerfiłem wampiry po to, by mi się łatwiej grało Dark Elfami, iż Twój niewielki wrzut nie robi na mnie wielkiego wrażenia.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No Zbyszku, po co ja mialbym Ci jechac, ja to mowie w najlepszym tych slow znaczeniu wszystko. Przeciez bylismy w jednym skladzie :]

Awatar użytkownika
Dalmar
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa Inkwizytor

Post autor: Dalmar »

Widzę że powoli zaczyna wchodzić ciekawa kompozycja np: pkt. za połowę i ta gra robi się coraz bardziej zbalansowana.

Fajne zasady Bless =D>

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dalmar pisze: Fajne zasady Bless =D>
Dziękuje, Darku. Sam ich nie wymyśliłem. Mamy twórczy zespół. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Ten pomysł na ograniczenia IMO jest słaby... to tylko zasłona dymna, bo tak na prawdę prawie niczego nie ogranicza.

PS zamiast być zbanowanym całkowicie, nie będzie działał tylko w około 1/6 bitew (czyli statystycznie na tym turnieju co druga osoba ani razu na to nie trafi, a jak już trafi to nie będzie tragedii - przeciwnik też swojego nie użyje), więc i tak większość go weźmie...
Tylko po co to wszytko komplikować tym losowaniem miejsca bitwy?
Te normalne ograniczenia, które proponowaliście w innych tematach wyglądały sensowniej.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Asassello, Twoj wywód jest w pelni poprawny, ale rozne mamy z niego wnioski. Zauwaz, ze jedni uwazaja (szczegolnie po Silesianie), ze ograniczenia nie sa w ogole potrzebne (i tylko full open daje gwarancje balansu). Inni uwazaja, ze jednak pewne rzeczy sa za mocne i psuja gre.
Obu stron nie zadowolimy, ale nasze rozwiazanie nie odrzuca zupelnie oczekiwan zadnej ze stron. Dostajesz wybór: albo bierzesz rozpe bez super mocnej magii, kombosow i deathstarów, i masz pewnosc, ze w żadnej krainie nic strasznego Cie nie spotka, albo ryzykujesz i bierzesz kombosy na trzech ifkach na ture, niezabijalne oddzialy, itp. Ale masz wtedy swiadomosc, ze jesli bedziesz mial pecha i 3 razy trafisz na nieprzyjazną kraine, to masz powazny problem, bo te patenty nie zadzialaja. Moze tak nie bedzie... a moze bedzie.
Gracze sami decyduja, co im bardziej pasuje - bezpieczne umiarkowanie, czy ryzykowana przesada. Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.

Nie twierdze, ze to lek na cale zlo. Ale daj temu pomyslowi szanse. Moze sie sprawdzi (taka mam nadzieje i tego sie spodziewam)... :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

bless pisze:Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
A jak karci ostatnia kraina trupki i demony? Bo narazie widze, że najbardziej na tym ucierpią słabe oddziały piechoty, które marną liczbę ataków nadrabiają ilością modeli.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie bylo naszym zamiarem karcenie demonow, sa troche za miekkie jak na te edycje. Ta kraina to taki maly bat na szczurki.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Nie chcemy karac demonów, bo sa teraz armia dla klimaciarzy, ale mimo to, brak stubborna na 50 horrorach z pewnoscia przyspieszy eliminacje tego klocuszka. :)
swieta_barbara pisze:. Ta kraina to taki maly bat na szczurki.
I solowych stubborniarzy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bless pisze: Gracze sami decyduja, co im bardziej pasuje - bezpieczne umiarkowanie, czy ryzykowana przesada. Boisz sie kary za krainę? Nie bierz rzeczy, ktore mogą byc pokarane.
Lepiej nie umiem tej koncepcji wytlumaczyc.
Moje obawy spowodowane są tym, że uważam że wszyscy gracze wybiorą "ryzykowną przesadę", czyli nic się nie zmieni w rozpiskach i patentach na grę - ale o tym przekonamy się dopiero na turnieju (ja tam mogę poczekać).

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

pożyczę VC'ty :]

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Asassello pisze: Moje obawy spowodowane są tym, że uważam że wszyscy gracze wybiorą "ryzykowną przesadę", czyli nic się nie zmieni w rozpiskach i patentach na grę - ale o tym przekonamy się dopiero na turnieju (ja tam mogę poczekać).
Moze (choc sadze, ze jednak pewne modyfikacje sie pojawią) nie zmienią sie rozpy, ale może zmienić się efektywność tych rozp. A to juz ma znaczenie.
Ludzie moga wybrac "ryzykowna przesade" ale raczej nie dlatego, ze bedzie to optymalne rozwiazanie, ale dlatego, ze nie kazdemu chce sie zastanawiac nad rozpa przed kazdym turniejem. Latwiej wziac juz gotowe rozwiazanie. Pod tym wzgledem wiele sie moze nie zmienic na pierwszym turnieju na takie zasady. Ale jesli wiekszosc ludzi dostanie niekorzystna kraine (a prawie na pewno kazdy na jakas specjalna krainę trafi) z raz albo dwa, i odczuje na wlasnej skorze, ze moze niekoniecznie bylo to dobre rozwiazanie, to na nastepny turniej (niewykluczone, ze jesli patent sie sprawdzi, to bedzie przez nas wykorzystywany jeszcze na kolejnych turniejach) mocniej te kwestie przemysli.
Osobiscie mysle nad rozpa, ktora bedzie w miare odporna na krainy i grywalna pod scenariusze. To samo polecam innym.

Manfred, "VC", bo lubisz, czy "VC", bo myslisz, ze sa dobre na te zasady? Akurat ta armia jest dotknieta prawie kazda krainą (poza ostatnią), wiec trzeba tu bedzie sie naprawde dobrze zastanowic, czy standardowe wybory beda takie super, jak zazwyczaj... ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ