Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Podwys »

misha pisze: kilka stron wcześniej była rozmowa odnośnie krzyczenia do obcego combatu (nie tego gdzie model jest w CC) i wyszło, że jednak może krzyczeć, FAQ pewnie pozmienia co nieco, ale póki go ni ma to można
really? :shock:

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Prawda. Deathshriek i Ghostly Howl mogą być kierowane do kombatu również wtedy, gdy model krzyczący nie jest w kombacie.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

dziękuję :)

Awatar użytkownika
Zielony
Kretozord
Posty: 1717
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Zielony »

Nie rozumiem ostatniego zapisu w skabscrath.
"Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty."
Tzn, ze jezeli koles z tym mieczykiem jest w cc po ostatniej turze to go zdejmujemy? Czy moze zdejmujemy model z ktorym sie bije?
Obrazek

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

Jak przez całą grę nie zabiłeś kolesiem uzbrojonym w ten miecz ani jednego modelu w walce wręcz - umiera, wliczając się do punków zdobytych przez przeciwnika, z pełnymi tego konsekwencjami...

"Miecz jest tak żarłoczny, że jak go nie nakarmisz, to sam się nakarmi... tobą"...

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ale jak model z tym mieczem jest na Monsterze: Abyssal Terror, Terrorgheist, Zombie Dragon, to ten Mount też zdejmujemy? O.o
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

imo jest bearer, więc zdejmowany jest sam character, co po części pozwala zachować punkty za model bo wierzchowiec może przeżyć

z drugiej strony zdanie nie jest precyzyjne, można równie dobrze uznać, że sugeruje iż postać z tym mieczem musi zabić kogoś w turze w której gra się kończy, czyli możesz zabijać przez 4 tury, a jak gra się skończy w 5 turze i tu nic nie zabiłeś to jesteś usuwany
prościej by było lekko inaczej dać opis i by nie było problemu a tak to są 2 opcje znowu, choćby słowo 'until game ends' albo 'in any close combat phase'

imo tak jak jest to sugeruje opcję z zabiciem w turze końca gry :)

@Nazroth
polskie tłumaczenia sobie darujmy :) wersja angielska jest bardziej przystępna w kwestiach zasad
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

1. czy po rzuceniu czaru nr 1 z lore of vampires mam 2 efekty? - tzn. jesli nie ma mnie w walce to sie ruszam 8" ale nadal mam przezuty czy 1 z tego?

2. efekt mortisa vs puppet - czy jesli mam misscasta i gram z wochem, który ma puppeta, to pierw rzucam 2 razy, przeciwnik wybiera 1 z efektow i dopiero wtedy koryguje wynik, czy moze skorygowac 2 wyniki i wtedy wybiera 1 z nich?

logiczniejsza jest wersja pierwsza ale bez uściślen sie nie obejdzie 8)

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

Misha:
"Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty."
Znajomość angielskiego sugeruje, że zdanie jest jak najbardziej precyzyjne, głównie za sprawą 'has killed" i 'when game ends". No i nie ma słowa o turze, zakończenia gry... tak w gwoli ścisłości. RAW.

PS: Polskie tłumaczenie było improwizowane, dla zmaksymalizowania wizualnych doznań...

Drwal:
1. czy po rzuceniu czaru nr 1 z lore of vampires mam 2 efekty? - tzn. jesli nie ma mnie w walce to sie ruszam 8" ale nadal mam przezuty czy 1 z tego?
Tak, masz zapis o przerzutach w walce - to jest main zasada czaru. DODATKOWO "in addition" jeżeli masz "uningaged unit" to postępujesz w rytm drugiej części zapisu.

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Zasada Mortisa The Reliquary działa też na unity w CC ?

Malkaw
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Malkaw »

misha pisze:imo jest bearer, więc zdejmowany jest sam character, co po części pozwala zachować punkty za model bo wierzchowiec może przeżyć

z drugiej strony zdanie nie jest precyzyjne, można równie dobrze uznać, że sugeruje iż postać z tym mieczem musi zabić kogoś w turze w której gra się kończy, czyli możesz zabijać przez 4 tury, a jak gra się skończy w 5 turze i tu nic nie zabiłeś to jesteś usuwany
prościej by było lekko inaczej dać opis i by nie było problemu a tak to są 2 opcje znowu, choćby słowo 'until game ends' albo 'in any close combat phase'

imo tak jak jest to sugeruje opcję z zabiciem w turze końca gry :)

@Nazroth
polskie tłumaczenia sobie darujmy :) wersja angielska jest bardziej przystępna w kwestiach zasad
Głównie korzysta się z angielskiej wersji zasad i ta mówi jedno że trzeba zabić min jednego gościa w ciągu 6 tur. Dopiero jak zacznie się to tłumaczyć na Polski wychodzą wątpliwości co do znaczenia. 8) Bo faktycznie w PL jest nie precyzyjne w ANG jest precyzyjne

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

gra się toczy turami, więc jak się skończy to mamy którąś turę tym tokiem szedłem :)

Zgadzam się z argumentem, że 'has killed' sugeruje dowolność w czasie wystąpienia tego zdarzenia do zakończenia gry, więc zostaje przynajmniej 1 kill w grze.

@Myter
A jest gdzieś napisane, że jednostki w walce są inaczej traktowane? nie ma, więc działa na wszystkich, wrogie dostają obrażenia jak shooting, swoje dostają regenerację
tak samo po stracie Mortisa wszyscy obrywają bez względu gdzie są :) taka obszarówka
opis nie ogranicza

@Drwal
jaki jest dokładny opis Puppeta? jak tam jest jakieś "any rolls" to pewnie może oba efekty przesunąć i wybrać ten który zechce.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Malkaw
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Malkaw »

:D Przedmiot fajny ale jak ma się dowalonego wampira i przez 6 tur nic się nie udaje zabić i na koniec zjada go :D i 400pkt w plecy

Awatar użytkownika
Zielony
Kretozord
Posty: 1717
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Zielony »

tez chyba nie jest powiedziane, ze musi zabic Scarpscratch w cc, prawda??
Wystarczy chyba zdiac 1 model krzykiem?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=866032#p866032
przepisałem opis całej zasady
musisz zabić w CC, krzyk jest w fazie shooting.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Zielony
Kretozord
Posty: 1717
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Zielony »

fakt, nie chcialo mi sie sprawdzac, a wiedzialem, ze ktos odpisze :p
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

leniuszek [-X
swoją drogą to więcej czasu zajęło ci napisanie pytania niż CTRL+F w tamtym temacie :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

czy można popchnąć 1 odział 2 razy?
mam 6 cryptów w ustawieniu 3x2 pierwsze popchnięcie i robie z nich kreske 2 i idą 8 cali?
(raz z czaru raz z book of arkhan)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

JarekK pisze:czy można popchnąć 1 odział 2 razy?
mam 6 cryptów w ustawieniu 3x2 pierwsze popchnięcie i robie z nich kreske 2 i idą 8 cali?
(raz z czaru raz z book of arkhan)
wychodziłoby na to, że możesz, bo nie ma żadnych ograniczeń co do tego czaru.

@misha

nie znam dokladnego opisu puppeta, ale w AB jest: "may modify a miscast from any wizard up to +/- D3"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

A socrecer with an Infernal Puppet may opt to modify any rolls on the Miscast table made by any Wizard on the battlefield by up to D3. For instance an enemy Wizard miscasts and the Puppet's owner rolls a 2 on his D3, allowing the Chaos player to add or substract up to 2 from the miscast result the enemy Wizard rolled
więc każdy rzut może zmienić o D3, pytanie tylko czy rzuca raz o D3 czy za każdy wynik osobno :)
może ktoś kojarzy podobne sytuacje jak to się rozwiązywało? wydaje mi się, że coś podobnego występuje w którejś armii i rzucało się tylko raz, ale nie pamiętam o co chodziło

zapytam w odpowiednim dziale :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ