really?misha pisze: kilka stron wcześniej była rozmowa odnośnie krzyczenia do obcego combatu (nie tego gdzie model jest w CC) i wyszło, że jednak może krzyczeć, FAQ pewnie pozmienia co nieco, ale póki go ni ma to można
Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
Nie rozumiem ostatniego zapisu w skabscrath.
"Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty."
Tzn, ze jezeli koles z tym mieczykiem jest w cc po ostatniej turze to go zdejmujemy? Czy moze zdejmujemy model z ktorym sie bije?
"Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty."
Tzn, ze jezeli koles z tym mieczykiem jest w cc po ostatniej turze to go zdejmujemy? Czy moze zdejmujemy model z ktorym sie bije?
Jak przez całą grę nie zabiłeś kolesiem uzbrojonym w ten miecz ani jednego modelu w walce wręcz - umiera, wliczając się do punków zdobytych przez przeciwnika, z pełnymi tego konsekwencjami...
"Miecz jest tak żarłoczny, że jak go nie nakarmisz, to sam się nakarmi... tobą"...
"Miecz jest tak żarłoczny, że jak go nie nakarmisz, to sam się nakarmi... tobą"...
imo jest bearer, więc zdejmowany jest sam character, co po części pozwala zachować punkty za model bo wierzchowiec może przeżyć
z drugiej strony zdanie nie jest precyzyjne, można równie dobrze uznać, że sugeruje iż postać z tym mieczem musi zabić kogoś w turze w której gra się kończy, czyli możesz zabijać przez 4 tury, a jak gra się skończy w 5 turze i tu nic nie zabiłeś to jesteś usuwany
prościej by było lekko inaczej dać opis i by nie było problemu a tak to są 2 opcje znowu, choćby słowo 'until game ends' albo 'in any close combat phase'
imo tak jak jest to sugeruje opcję z zabiciem w turze końca gry
@Nazroth
polskie tłumaczenia sobie darujmy wersja angielska jest bardziej przystępna w kwestiach zasad
z drugiej strony zdanie nie jest precyzyjne, można równie dobrze uznać, że sugeruje iż postać z tym mieczem musi zabić kogoś w turze w której gra się kończy, czyli możesz zabijać przez 4 tury, a jak gra się skończy w 5 turze i tu nic nie zabiłeś to jesteś usuwany
prościej by było lekko inaczej dać opis i by nie było problemu a tak to są 2 opcje znowu, choćby słowo 'until game ends' albo 'in any close combat phase'
imo tak jak jest to sugeruje opcję z zabiciem w turze końca gry
@Nazroth
polskie tłumaczenia sobie darujmy wersja angielska jest bardziej przystępna w kwestiach zasad
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1. czy po rzuceniu czaru nr 1 z lore of vampires mam 2 efekty? - tzn. jesli nie ma mnie w walce to sie ruszam 8" ale nadal mam przezuty czy 1 z tego?
2. efekt mortisa vs puppet - czy jesli mam misscasta i gram z wochem, który ma puppeta, to pierw rzucam 2 razy, przeciwnik wybiera 1 z efektow i dopiero wtedy koryguje wynik, czy moze skorygowac 2 wyniki i wtedy wybiera 1 z nich?
logiczniejsza jest wersja pierwsza ale bez uściślen sie nie obejdzie
2. efekt mortisa vs puppet - czy jesli mam misscasta i gram z wochem, który ma puppeta, to pierw rzucam 2 razy, przeciwnik wybiera 1 z efektow i dopiero wtedy koryguje wynik, czy moze skorygowac 2 wyniki i wtedy wybiera 1 z nich?
logiczniejsza jest wersja pierwsza ale bez uściślen sie nie obejdzie
Misha:
PS: Polskie tłumaczenie było improwizowane, dla zmaksymalizowania wizualnych doznań...
Drwal:
Znajomość angielskiego sugeruje, że zdanie jest jak najbardziej precyzyjne, głównie za sprawą 'has killed" i 'when game ends". No i nie ma słowa o turze, zakończenia gry... tak w gwoli ścisłości. RAW."Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty."
PS: Polskie tłumaczenie było improwizowane, dla zmaksymalizowania wizualnych doznań...
Drwal:
Tak, masz zapis o przerzutach w walce - to jest main zasada czaru. DODATKOWO "in addition" jeżeli masz "uningaged unit" to postępujesz w rytm drugiej części zapisu.1. czy po rzuceniu czaru nr 1 z lore of vampires mam 2 efekty? - tzn. jesli nie ma mnie w walce to sie ruszam 8" ale nadal mam przezuty czy 1 z tego?
Głównie korzysta się z angielskiej wersji zasad i ta mówi jedno że trzeba zabić min jednego gościa w ciągu 6 tur. Dopiero jak zacznie się to tłumaczyć na Polski wychodzą wątpliwości co do znaczenia. Bo faktycznie w PL jest nie precyzyjne w ANG jest precyzyjnemisha pisze:imo jest bearer, więc zdejmowany jest sam character, co po części pozwala zachować punkty za model bo wierzchowiec może przeżyć
z drugiej strony zdanie nie jest precyzyjne, można równie dobrze uznać, że sugeruje iż postać z tym mieczem musi zabić kogoś w turze w której gra się kończy, czyli możesz zabijać przez 4 tury, a jak gra się skończy w 5 turze i tu nic nie zabiłeś to jesteś usuwany
prościej by było lekko inaczej dać opis i by nie było problemu a tak to są 2 opcje znowu, choćby słowo 'until game ends' albo 'in any close combat phase'
imo tak jak jest to sugeruje opcję z zabiciem w turze końca gry
@Nazroth
polskie tłumaczenia sobie darujmy wersja angielska jest bardziej przystępna w kwestiach zasad
gra się toczy turami, więc jak się skończy to mamy którąś turę tym tokiem szedłem
Zgadzam się z argumentem, że 'has killed' sugeruje dowolność w czasie wystąpienia tego zdarzenia do zakończenia gry, więc zostaje przynajmniej 1 kill w grze.
@Myter
A jest gdzieś napisane, że jednostki w walce są inaczej traktowane? nie ma, więc działa na wszystkich, wrogie dostają obrażenia jak shooting, swoje dostają regenerację
tak samo po stracie Mortisa wszyscy obrywają bez względu gdzie są taka obszarówka
opis nie ogranicza
@Drwal
jaki jest dokładny opis Puppeta? jak tam jest jakieś "any rolls" to pewnie może oba efekty przesunąć i wybrać ten który zechce.
Zgadzam się z argumentem, że 'has killed' sugeruje dowolność w czasie wystąpienia tego zdarzenia do zakończenia gry, więc zostaje przynajmniej 1 kill w grze.
@Myter
A jest gdzieś napisane, że jednostki w walce są inaczej traktowane? nie ma, więc działa na wszystkich, wrogie dostają obrażenia jak shooting, swoje dostają regenerację
tak samo po stracie Mortisa wszyscy obrywają bez względu gdzie są taka obszarówka
opis nie ogranicza
@Drwal
jaki jest dokładny opis Puppeta? jak tam jest jakieś "any rolls" to pewnie może oba efekty przesunąć i wybrać ten który zechce.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=866032#p866032Finally such is Skabsrath’s desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty.
przepisałem opis całej zasady
musisz zabić w CC, krzyk jest w fazie shooting.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
leniuszek
swoją drogą to więcej czasu zajęło ci napisanie pytania niż CTRL+F w tamtym temacie
swoją drogą to więcej czasu zajęło ci napisanie pytania niż CTRL+F w tamtym temacie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
wychodziłoby na to, że możesz, bo nie ma żadnych ograniczeń co do tego czaru.JarekK pisze:czy można popchnąć 1 odział 2 razy?
mam 6 cryptów w ustawieniu 3x2 pierwsze popchnięcie i robie z nich kreske 2 i idą 8 cali?
(raz z czaru raz z book of arkhan)
@misha
nie znam dokladnego opisu puppeta, ale w AB jest: "may modify a miscast from any wizard up to +/- D3"
więc każdy rzut może zmienić o D3, pytanie tylko czy rzuca raz o D3 czy za każdy wynik osobnoA socrecer with an Infernal Puppet may opt to modify any rolls on the Miscast table made by any Wizard on the battlefield by up to D3. For instance an enemy Wizard miscasts and the Puppet's owner rolls a 2 on his D3, allowing the Chaos player to add or substract up to 2 from the miscast result the enemy Wizard rolled
może ktoś kojarzy podobne sytuacje jak to się rozwiązywało? wydaje mi się, że coś podobnego występuje w którejś armii i rzucało się tylko raz, ale nie pamiętam o co chodziło
zapytam w odpowiednim dziale
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A