
Nowy Army List Dark Elves
Moderator: Yudokuno
- Adrian.jin7
- Plankton
- Posty: 4
osobiście całkowicie usunoł bym exeków, a ich killing blow dał BG wkońcu to naj groźniesi z groźnych, i w ich miejsce moze jakąć ciężką jazde na dark steed'ach
Wywalić Exeków? ... to najbardziej użyteczny oddział wsparcia DE jaki został umieszczony w AB ... przynajmniej takie moje zdanie.
A co do zmian:
- Warriors - ok
- Corsairs - -1 pkt (w końcu mają te dwa ataki i AS na 4+ przeciwko ostrzałowi)
- DR - może shoot&run
- Shades - tylko im dałbym możliwość wykupienia trucizn do kusz (bardzo pasuje do ich klimatu)
- Witchki - jeśli wezmą sztandar i muzyka to Ward na 6+
- Chariot - ok
- CoK - albo 2 ataki dla jeźdzców, albo 2 ataki dla jaszczurów
- Exe - uderzanie po inicjatywie (oczywiści pkt by wzrosły bo KB, siła 5 i uderzanie po inicjatywie to już by było przegięcie)
- Harpie - mogą korzystać z LD Beastmastera na 12"
- Hydra T=6 lub regeneracja i linia wzroku 360 stopni
- BG - albo obniżyć koszt punktowy, albo ... sam nie wiem ... ale jednostkę bym zostawił (mimo ceny wystawiam ich, są po prostu nie do zdarcia)
- CoD - .... nie mam pomysłu ... ale jeśli pojawi się bochater witchek to jako special mógłby wchodzić
Bohaterowie:
- Highborn - ok
- High sorceress - obniżyć punkty albo dać dostęp do większej ilości lorów (oczywiście wyłączając heaven, light i life)
- Beastlord - napewno nie lore of beast ... nie pasuje mi do kolesia, statów nobla też bym mu nie dawał, gdyż on trenuje bestie a nie walczy, proponowałbym raczej:
a) brak MR gdy jest w grze
b) generał dla bestii na 18", może jakieś przerzuty
c) Harpie bez ograniczenia 0-1
d) gdy dosiada manticory to nie zrzera ona slotu hero (smok tak jak obecnie u highborna), ponadto gdy na niej siedzi jest stubborn
- Master Assasin - taki jak prezentują na GW, lecz bardziej dopracowany
Hero:
- Nobel - ok
-Magiczka - obniżyć koszt awansu na 2lvl + dodanie lorów
- Assasin - obniżyć punktowo
- Beastmaster - jak proponowano wyżej tylko że wersja light (napewno nie zwiększać siły z ww. powodów co u Beastlorda)
To narazie tyle, a nowe pomysły zaprezentuje jutro.
A co do zmian:
- Warriors - ok
- Corsairs - -1 pkt (w końcu mają te dwa ataki i AS na 4+ przeciwko ostrzałowi)
- DR - może shoot&run
- Shades - tylko im dałbym możliwość wykupienia trucizn do kusz (bardzo pasuje do ich klimatu)
- Witchki - jeśli wezmą sztandar i muzyka to Ward na 6+
- Chariot - ok
- CoK - albo 2 ataki dla jeźdzców, albo 2 ataki dla jaszczurów
- Exe - uderzanie po inicjatywie (oczywiści pkt by wzrosły bo KB, siła 5 i uderzanie po inicjatywie to już by było przegięcie)
- Harpie - mogą korzystać z LD Beastmastera na 12"
- Hydra T=6 lub regeneracja i linia wzroku 360 stopni
- BG - albo obniżyć koszt punktowy, albo ... sam nie wiem ... ale jednostkę bym zostawił (mimo ceny wystawiam ich, są po prostu nie do zdarcia)
- CoD - .... nie mam pomysłu ... ale jeśli pojawi się bochater witchek to jako special mógłby wchodzić
Bohaterowie:
- Highborn - ok
- High sorceress - obniżyć punkty albo dać dostęp do większej ilości lorów (oczywiście wyłączając heaven, light i life)
- Beastlord - napewno nie lore of beast ... nie pasuje mi do kolesia, statów nobla też bym mu nie dawał, gdyż on trenuje bestie a nie walczy, proponowałbym raczej:
a) brak MR gdy jest w grze
b) generał dla bestii na 18", może jakieś przerzuty
c) Harpie bez ograniczenia 0-1
d) gdy dosiada manticory to nie zrzera ona slotu hero (smok tak jak obecnie u highborna), ponadto gdy na niej siedzi jest stubborn
- Master Assasin - taki jak prezentują na GW, lecz bardziej dopracowany
Hero:
- Nobel - ok
-Magiczka - obniżyć koszt awansu na 2lvl + dodanie lorów
- Assasin - obniżyć punktowo
- Beastmaster - jak proponowano wyżej tylko że wersja light (napewno nie zwiększać siły z ww. powodów co u Beastlorda)
To narazie tyle, a nowe pomysły zaprezentuje jutro.
Wlasnie wpadl mi pomysl. Ze np. Beastmaster nie moze byc atakowany bez wszystkie mounty bestie itd. Tzn wylacza je z combata, dac mu jakiegos skilla ze powstrzymuje wrogie potworki czy cos przed ruchem i bla bla. Dac go do lord slota i dac staty nobla. Mielibysmy idealnego pana do wycinania wszelkich bardziew ala smoki. Plus standardowe pomysly, ala przerzuty psychologii czy cos w ilus calach od niego dla koksow iinnych bestyjek.
Poison dla kusznikow bylby dobra opcja imo. Wystawisz armie na samych kusznikach? raczej nie. A wspomoze biedne mroczniaki. na shadach z automatu.
Cauldrona zrobic jak kowadelko, moze nie by byl identyczny, ale dzialal na podobnej zasadzie.
Poison dla kusznikow bylby dobra opcja imo. Wystawisz armie na samych kusznikach? raczej nie. A wspomoze biedne mroczniaki. na shadach z automatu.
Cauldrona zrobic jak kowadelko, moze nie by byl identyczny, ale dzialal na podobnej zasadzie.
No przecież właśnie skomentowałeś - widzę jakąs niespójnośćTorres pisze:"Ciezka jazda na Dark Steedach" i "Wywalic Executorow". N/C

Ja mam inny plan na executorów


Wszyscy się chyba zgadzamy, że champion execów powinien móc kupować przedmioty do 25 pts Dlaczego by nie wrzucić takiego itemka za 20 pts, że dopóki on żyje to unit jest stubborn?
Malo przydatne, zdychalby od pierwszej szarzy.
Zreszta DE z zalozenia maja dzialac jak taki mniej wytrzymaly chaos- rozjezdzac a nie zatrzymywac wroga w oddzialach stubborn. DE maja miec kosmicznego kopa w walce i maja byc szybkie. Ale nie musza miec na kazdym oddziale T4 i save 2+, bo to nie o to chodzi. To nas rozni od chaosu ze strzelamy, a za strzelania brak chaos dostaje wyzsza wytrzymalosc.
Zreszta DE z zalozenia maja dzialac jak taki mniej wytrzymaly chaos- rozjezdzac a nie zatrzymywac wroga w oddzialach stubborn. DE maja miec kosmicznego kopa w walce i maja byc szybkie. Ale nie musza miec na kazdym oddziale T4 i save 2+, bo to nie o to chodzi. To nas rozni od chaosu ze strzelamy, a za strzelania brak chaos dostaje wyzsza wytrzymalosc.
Uważam, że sam koncept DE jest ok, armia jest troszkę średniawa, bo pomysły się pokończyły twórcom w połowie 
Nowy book - to dla mnie tylko kosmetyczne zmiany w celu ugrywalnienia już istniejących jednostek.
Nowe jednostki:
Beast Lord - pomysł fajny, ale nie jako mag
Jednak smok dalej powinien zajmować hero slota no i 0-1. Statsy nobla (tylko 3 W) niech ma nic w tym złego, ale też bez przesady z tą swobodą dla potworów 12" przeżuty na LD i jego zwierzak nie zdaje MR. 75 pts na przedmioty. Harpie nie są 0-1.
Beast master - Droższy, dalej marne statsy (może tylko 1 atak) i 25 pts na przedmioty, ale mantikora nie zajmuje hero slota. Skille 6" przerzuty dla potworów, albo lord i master 100 pts i 50 pts na przedmioty i obaj 0-1.
Kolejny heros którego widzę to hag queen - przedmioty ze świątyni khaine'a + może jakiś mieczk czy cuś. Wystawia Cauldron, ale co on by robił to już nie chciało mi się wymyślać
Z jednostek bym nie dodawał nowych prócz jakiegoś unitu beastów. WE maja 3 drzewne badziewia + WR (też forrest spirit) a dark elfy - czysty hardcore - hydry i harpie 0-1
Nie wiem co to mogłoby być - już wasza inwencja.
Co do reszty to tylko 6 T dla hydry, ugrywalnić jakoś piechotę (Execs, BG, Corsairs) i 2 atak dla coldów, koniec. Reszta jest spoko.

Nowy book - to dla mnie tylko kosmetyczne zmiany w celu ugrywalnienia już istniejących jednostek.
Nowe jednostki:
Beast Lord - pomysł fajny, ale nie jako mag

Beast master - Droższy, dalej marne statsy (może tylko 1 atak) i 25 pts na przedmioty, ale mantikora nie zajmuje hero slota. Skille 6" przerzuty dla potworów, albo lord i master 100 pts i 50 pts na przedmioty i obaj 0-1.
Kolejny heros którego widzę to hag queen - przedmioty ze świątyni khaine'a + może jakiś mieczk czy cuś. Wystawia Cauldron, ale co on by robił to już nie chciało mi się wymyślać

Z jednostek bym nie dodawał nowych prócz jakiegoś unitu beastów. WE maja 3 drzewne badziewia + WR (też forrest spirit) a dark elfy - czysty hardcore - hydry i harpie 0-1

Co do reszty to tylko 6 T dla hydry, ugrywalnić jakoś piechotę (Execs, BG, Corsairs) i 2 atak dla coldów, koniec. Reszta jest spoko.
W wiekszosci sie zgadzam. Dobra, Leszku... We wszystkim sie zgadzam 
Nie mam tylko pomyslu na bestie w specialach. Jakies wieksze jaszczurki? Carnosaury? o.0
Pomysl poswiecania w Cauldronie "schwytanych" wrogow raczej zbyt przekombinowany, co?
Np. Breakujesz oddzial, skladasz w ofierze i cala armia dostaje to a tamto.

Nie mam tylko pomyslu na bestie w specialach. Jakies wieksze jaszczurki? Carnosaury? o.0

Pomysl poswiecania w Cauldronie "schwytanych" wrogow raczej zbyt przekombinowany, co?

Np. Breakujesz oddzial, skladasz w ofierze i cala armia dostaje to a tamto.
Z cauldronem i poświęcaniem to fajnie brzmi, ale w praktyce pomysł troszkę "z dupy"
Przynajmniej ja sobie tego nie wyobrażam. Teraz działa dobrze, ale powinien dawać jakieś fajne bonusy witchkom i coś dla całej armii (może być coś ofensywnego na zasadach kowadła krasnali, tylko że zupełnie inaczej). Chociaż jego siła mogłaby może wzrastać wraz z zabiciem większej ilości wrogów? Może tylko herosów przeciwnika?
Bestie w specialach - też na początku pomyślałem o większych coldach, ale od razu skojarzenie carnozaur, więc nie
Trzeba ogarnąc jakie bestie żyja niedaleko tych ziem waszych i wtedy pomyśleć
Może jakieś bazyliszki, albo co? Ale one znowu kojarzyłyby się z salamandrami... Chodzi o to, żeby było więcej bestii i żeby ten beastmaster miał co robić jeżeli już myślimy o lordzie. To właśnie bestie odróżniaja DE od HE i tego powinniśmy się trzymać 

Bestie w specialach - też na początku pomyślałem o większych coldach, ale od razu skojarzenie carnozaur, więc nie

Trzeba ogarnąc jakie bestie żyja niedaleko tych ziem waszych i wtedy pomyśleć


a co do ołatarzyka, moze jakieś dodatkowe VP jak mengile dają? Ot takie kombinatorstwo 

Co do mocy kociołka w zależności od zabitych to imo pomysł raczej całkiem "z dupy". Niech działa na takiej samej zasadzie jak kowadło tylko pozmieniać efekty.
Co do bestmastera to niech wyprowadza same zimne jedynaki. Przynajmniej będzie coś z T 4 : ]
Co do bestmastera to niech wyprowadza same zimne jedynaki. Przynajmniej będzie coś z T 4 : ]
Ja bym kociołka nie zmienił zbytnio, jedynie zwiększył zasięg działania 36-48"? i lepszy ward dla wichek 5+ i 6+ dla reszty armii było by ok.
BG potanił bym o 1-2 punktu, zasady bez zmian. Exeków i corsazy tez potanił o 1 punk i jest super, shades z poisonem startowo.
Itemki są fajne można by dodać jakieś sztandary
BG potanił bym o 1-2 punktu, zasady bez zmian. Exeków i corsazy tez potanił o 1 punk i jest super, shades z poisonem startowo.
Itemki są fajne można by dodać jakieś sztandary
ja chciałbym zwrócić uwagę na beastmastera, czy jest typem: tarzana, dziadunia który siedzi i uczy szczeniaczka zaganiać owieczki czy takim kolesiem, który tak wytresuje zwierzątko by jego i kumpli nie ruszało, ale wrogów to za jajca chwytało "ala" kolo z braterstwa wilków (okok wychowywał go weteryanrz, ale panem wiadomo kto był). Związku tym jak dla mnie ten beściuch mógłby mieć i nawet 4 t i 3- ataki, broń dodatkową, włócznie, moze jakiś bicz? no i cos ala man-catchera. brak dostępu do cieżkich zbrój, ale płaszczyk jak najbardziej
Kociołek. Kiedys to mówiłem - jakiś bonus np. do hita, wardzik na 5+, może zwiększenie możliwosci czarodziejskich (np każdy mag +1 kośc mocy i dispela, albo +1 do casta). tak aby było cos do ataku, do obrony i do mocy.
Kociołek. Kiedys to mówiłem - jakiś bonus np. do hita, wardzik na 5+, może zwiększenie możliwosci czarodziejskich (np każdy mag +1 kośc mocy i dispela, albo +1 do casta). tak aby było cos do ataku, do obrony i do mocy.