Nowy Army List Dark Elves

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Nowy Army List Dark Elves

Post autor: Scimitar »

W pierwszym poście może uda się w przyszłości zamieścić jakiś spójny army list. Na razie przedstawię moje pomysły na niektóre jednostki wraz z uzasadnieniem i przypisaniem do Core, Special, Rare.

LORDS
Highborn
High Sorceress
Hag Queen

HEROES
Noble
Sorceress
Priestess of Khaine

Ponadto każdy Noble/Highborn może wybrać profesję za dodatkowy koszt, nie wliczany do puli przedmiotów:
- Executioner/Master Executioner
- Assasin/Master Assasin
- Beastmaster/Master Beastmaster

CORE
Dark Raiders
Corsairs
Warriors
Slaves

SPECIAL
Executioners
Witch Elves
Shades
Harpies (0-1)
Cold One Chariot
Cold One Knights

RARE
RBT
War Hydra (0-1)
Black Guard (0-1)
Cauldron of Blood *
Manticore **

*- jako wyposażenie dla Priestess of Khaine/Hag Queen
**- w przypadku, gdy ujeżdżana przez Beastmastera

Niektóre pomysły na nazwy i kilka rozwiązań zaczerpnąłem z army listu DE - Temple of Khaine
Ostatnio zmieniony 5 cze 2007, o 21:58 przez Scimitar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Reaper Bolt Thrower @ 120 pkt.
- rare (1 slot na każdy unit korsarzy)

1-2 na slot
Jako załogę proponowałbym 2óch korsarzy (l.a., sdc., 2 hw.) - w końcu to oni powinni te maszyny obsługiwać. Odbiło się to na koszcie.

War Hydra @ 250 pkt.
- rare

Staty jak obecna, ale 6 ataków. Regeneracja. Ponadto w walce może stosować umiejętności bitewne:
- +1 to hit
- stubborn
- plucie w CC (Artillery Dice, S2 no save, autohit)
- może rzucić challange na herosa/championa (dopóki w nim jest, to jest Unbreakable)
Poganiacze jak obecnie.

Slaves @ 3 pkt./model
- core 20-40 w jednostce (1 unit na 1 unit Warriorów)

Staty jak elfa, ale: WS 2, S 2, I 4, Ld 5. Poganiacz ma staty Warriora i la. Każdy oddział niewolników dostaje za darmo 2óch poganiaczy, nie mogą oni walczyć, chyba, że w jakiś sposób znajdą się w HtH z modelami wroga. Zajmują pozycje w ostatnim szeregu, możliwie najbardziej na środku. Traktujemy ich jak bohaterów na potrzeby strzelania (m.in. LOS).
Niewolnicy w odpowiedzi na szarżę wroga mogą dać tylko HOLD.
W każdej fazie walki mogą wybrać, że są Stubborn (jeśli żyją poganiacze), ale ginie wtedy D6 niewolników (poganiacze utrzymują dyscyplinę).
Niewolnicy nie mogą brać Ld od generała, nie mogą do nich dołączyć się żadni herosi. Mogą brać Ld od poganiaczy, jeśli ci jeszcze żyją.
W przypadku gdy zginą wszyscy poganiacze, to oddział w Compulsory move gracza DE deklaruje i wykonuje szarżę na najbliższy oddział DE. Mają Hatered w CC z DE (ale tylko dla ataków kierowanych w DE).

Shades @ 15 pkt./model
- special 5-10

Staty jak obecni, wyposażeni w powtarzalne kusze.

Cauldron of Blood @ 250 pkt.
- rare

Wykupowany jako wyposażenie przez Priestess of Khaine (jak Casket, Kowadło). Terror oczywiście, strzelanie do niego jak obecnie. Daje Ward 3+ na strzelanie dla Kapłanki i gwardzistek.
Działa w shooting phase. Efekt trwa do końca tury DE. Rzucamy na efekty D6:
1-2 LACK OF BLOOD: brak efektu
3-4 HAND OF KHAINE: +1 A dla wszystkich DE w 24''
5 BLOOD FURY: d3 dodatkowego ruchu dla każdego oddziału w 24'' (trzeba szarżować jeśli jest możliwość)
6 BLOOD RAGE: Frenzy i ASF dla wszystkich oddziałów w 24''
Elfie wiedźmy traktują wynik rzutu jakby wyrzucono o 1 więcej (czyli specjalnie dla nich mamy: 1, 2-3, 4, 5-6). Ponadto jeśli dostają Frenzy w wyniku Blood Rage to nie mogą go stracić w wyniku przegranej walki, a także dostają dodatkowy atak (czyli takie frenzy daje im +2 A zamiast +1 A).

Na razie taka drobna porcja pomysłów :)
Dodatkowo zbrojownia:
kusza powtarzalna - 2x multiple shot, poisoned attack. Cena z kuszę dla zwykłego Warriora - 5 pkt., pozostałe koszty odpowiednio większe.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

RBT nie powinni zmianiac
nie dosc ze podrazasz to jeszcze dajesz korsarzy jako wymog
w zamian 2 bronie i 4/5+ save
Nieoplacalne i nie podoba mi sie
To chyba akurat nie ulegnie zmianie

Hydra troszke po tancerzowatemu ;) widac tu skrzywienie z We
wszystko spoko ale zeby miala na stale 6S, stubborn 7-9LD,
bo nadal niewystawialna za bardzo

slave - nie podoba mi sie opcja stubborn - zbyt tania jednostka, zeby byla jak elita

kusza 140 za 10 kolesi z poisonem x20 strzalow

couldron troszke za drogi (kowadlo jest tansze a wiecej robi poniewaz jest kontrolowane

to moje uwagi
pozatym slave nie liczy sie do wystawien jedn core

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

I moga robic flee.

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

co do slavow to jaka opcjonalna jednostka byli w Ved. w citadel journal,
mieli cos w rodzaju animozji (buntowanie sie) i poza innymi statami rowniez obciety Mv co jest calkiem logiczne:
i tak ludzie mieli 3Mova a elfy 4

pozdr

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Załoga Bełtnika Samopowtarzalnego to nie tylko korsarze. Nie mają oni monopolu na uzywanie tej maszyny. Należy dodać że znajduje się ona także na wyposażeniu miast a nie tylko załóg floty. Zwykli żółnierze ją zazwyczaj obsaługują więc nie dorabiajmy że oni powinni ją obsługiwać.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Murmandamus pisze:Załoga Bełtnika Samopowtarzalnego to nie tylko korsarze. Nie mają oni monopolu na uzywanie tej maszyny. Należy dodać że znajduje się ona także na wyposażeniu miast a nie tylko załóg floty. Zwykli żółnierze ją zazwyczaj obsaługują więc nie dorabiajmy że oni powinni ją obsługiwać.
A może lepsza obsługa bolca w opcjach ??

A zauważcie, że Slavy nie mogą dawać flee i ten stubborn ma wynikać, z tego, że ich poganiacze tłuką, by walczyli dalej. A w założeniu (już patrzę czy dopisałem), nie mają mieć możliwości zebrania się.

10 kuszników z tarczami i muzykiem - 135 pkt.
Jeśli uważacie, że kusza powtarzalna bez zmian w cenie to proszę bardzo :) Uważałem, że zatrute ataki podniosą jej cenę o jakieś 25%

A Hydrze koniecznie nie chciałem dawać S6, coby nie robić Treemana-bis. Może dać T6, ale z siłą bym uważał. No i chyba pancerz jakiś, ale zapomniałem dać :D

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Dobra teraz ja sie pokusze, czerpiac grasciami z pomyslow poprzednikow

DE Lord sorcerers dostep do magii fire oraz beast
(mozna sie pokusic o zaczerpniecie z Cult of slaanesh i dawanie markow slanesha z dostepem do tej wlasnie listy czarow-nie bede wlaczyl za to ;) )

Witch elf Hag - heros
death frenzy (ale nic jej to nie robi)
5+ ward/4+ jesli w 24calach od couldrona
nie moze nosic zbroi
moje jezdzic na:
manticorze
posiadac couldron (wtedy nie zabiera slotu rare)

Corsarze 9p za model,

CoK rzut na 3ch kosciach, ewentualnie 2x ataki Cold one

Exekutorzy 6WS, strach?, ward?, uderzaja normalnie?
a na powaznie nie mam pojecia co zrobic zeby kolesie za 11p - elita, byla lepsza. bo narazie to dziadostwo jak ja sama wystawic :(

shade - poison

harpie 7LD

witch elves 12p 5+ ward z couldrona

czarna gwardia, 14p

couldron 205p
moc:
24" zasiegu wszystkie elfy maja przerzuty nieudanych zranien (w walce wrecz)
Witch elvki nie traca frenzy, maja 5+ ward
do tego d6
emanacja boskiej mocy Khain'a
1 missfire i wszystkie witchki w 24" maja przerzuty trafien
2 wszystkie delfy w 24" maja hate
3 wszystkie delfy w 24" maja frenzy
4 wszystkie delfy 24" maja hate i freanzy
5 wszystkie delfy wzbudzaja strach
6 wszystkie elfy wzbudzja terror i rzuc na tabelke missfire

1) implozja mocy niszczy couldron zabija obsluge i zadaje d6 ran herosce (na ktore sa: ward i regeneracja)
2) couldron przestaje w tej turze emanowac moca a w nastepnej nie mozna rzucac na efekt
3) couldron przestaje emanowac w tej turze moca
4) couldron zadaje 1 rane with no save of any kind kazdemu magowi (liche tez ;) )
5) couldron nie wytworzyl zadnego efektu
6) moc couldrona dziala na cale pole bitwy w tej turze

Hydra
250p
5ws, 6s, 6t, 6W,3I, 6A 7LD
2ch beastapperrintice
jesli nie ma pogazniaczy to:
podatna na glupote i stubborn
-1 A za kazde 2W wbite
regeneracja 4+
save 4+

slave - core nie liczy sie do ilosci minimalnych jednostek core
m 4, ws 2, bs - ,s2, t3, w1, i1, a1, LD 4

poganiacze - staty elfie light armour, whip + additional handweapon- atak zza szergow - na kazda pelna 10 - 1 poganicz

pkt:
pogazniacz 10
slave 3p
(nie da sie w strzelaniu trafic poganiacza (chyba ze wzornikiem itp) - zaslania sie on slavem, ktory przyjmuje strzale/belt itp

hate De
fear DE(rzut na niemodyfikowany LD)
stubborn jesli poganiacze wytna d6 slave z tylu
podatni na glupote gdy nie ma poganiaczy

nastepnie przedmioty, skille i przynaleznosci
(skasowalo mi sie kurna i ne mam sily wypisywac po raz 2gi

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

zafael pisze: DE Lord sorcerers dostep do magii fire oraz beast
(mozna sie pokusic o zaczerpniecie z Cult of slaanesh i dawanie markow slanesha z dostepem do tej wlasnie listy czarow-nie bede wlaczyl za to ;) )
Opcja ze Slaaneshem interesująca. Fire ok, ale z Beastem to myślę, że nie bardzo :(
Witch elf Hag - heros
death frenzy (ale nic jej to nie robi)
5+ ward/4+ jesli w 24calach od couldrona
nie moze nosic zbroi
moje jezdzic na:
manticorze
posiadac couldron (wtedy nie zabiera slotu rare)
Podoba mi się z tym Cauldronem. A to Death Frenzy = 2x Frenzy ??
Corsarze 9p za model,
W sumie oki :)
CoK rzut na 3ch kosciach, ewentualnie 2x ataki Cold one
Ld na 3d6 jak w Lizakach to bym widział po założeniu specjalnego Bannera.
Exekutorzy 6WS, strach?, ward?, uderzaja normalnie?
a na powaznie nie mam pojecia co zrobic zeby kolesie za 11p - elita, byla lepsza. bo narazie to dziadostwo jak ja sama wystawic :(
Odnośnie Witch Elfek i Executorów mam rozwiązanie, połączone z obecnością herosów odpowiednich.

Mam też koncepcję BG.
shade - poison

harpie 7LD
Ok, ale z harpiami to bym widział, że Ld od BM mogą brać.
couldron 205p
moc:
24" zasiegu wszystkie elfy maja przerzuty nieudanych zranien (w walce wrecz)
Witch elvki nie traca frenzy, maja 5+ ward
do tego d6
emanacja boskiej mocy Khain'a
1 missfire i wszystkie witchki w 24" maja przerzuty trafien
2 wszystkie delfy w 24" maja hate
3 wszystkie delfy w 24" maja frenzy
4 wszystkie delfy 24" maja hate i freanzy
5 wszystkie delfy wzbudzaja strach
6 wszystkie elfy wzbudzja terror i rzuc na tabelke missfire

1) implozja mocy niszczy couldron zabija obsluge i zadaje d6 ran herosce (na ktore sa: ward i regeneracja)
2) couldron przestaje w tej turze emanowac moca a w nastepnej nie mozna rzucac na efekt
3) couldron przestaje emanowac w tej turze moca
4) couldron zadaje 1 rane with no save of any kind kazdemu magowi (liche tez ;) )
5) couldron nie wytworzyl zadnego efektu
6) moc couldrona dziala na cale pole bitwy w tej turze
Nie podoba mi się za bardzo. Te moje zbyt przegięte są ??
slave - core nie liczy sie do ilosci minimalnych jednostek core
m 4, ws 2, bs - ,s2, t3, w1, i1, a1, LD 4

poganiacze - staty elfie light armour, whip + additional handweapon- atak zza szergow - na kazda pelna 10 - 1 poganicz

pkt:
pogazniacz 10
slave 3p
(nie da sie w strzelaniu trafic poganiacza (chyba ze wzornikiem itp) - zaslania sie on slavem, ktory przyjmuje strzale/belt itp

hate De
fear DE(rzut na niemodyfikowany LD)
stubborn jesli poganiacze wytna d6 slave z tylu
podatni na glupote gdy nie ma poganiaczy
A jednak Stubborn przy wybijaniu niewolników ?? :)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

JAk mwoilem troche bralem od was pomysly
A jednak Stubborn przy wybijaniu niewolników ??
tak sobie pomyslalem ze to nie jest glupi pomysl ten stubborn
Jednak za latwo na tanich modelach miec tak niebezpieczna bron
W historii byly uzywane takie metody - dlaczego nie w WFB
Nie podoba mi się za bardzo. Te moje zbyt przegięte są ??
za drogie - wszystkie platformy czesto lepsze sa o wiele tansze:) wprowadzilem element losowosci - zawsze jednak mozna z tym jeszcze pokombinowac
Ok, ale z harpiami to bym widział, że Ld od BM mogą brać.
luz - biora od beastmastera (ale mi chodzilo raczej ze nie sa jego "wychowancami" a 7LD mnie w zupelnosci wystarcza
Beastmaster powinen dawac LD samotnym:
Manticorze i innym zwierzakom bez wlasciciela
Odnośnie Witch Elfek i Executorów mam rozwiązanie, połączone z obecnością herosów odpowiednich.

Mam też koncepcję BG.
wiekszosc ma :P, ale przedmiot na chenpionie bylby ok moim skromnym zdaniem

Czemu nie beast
mamy najwiecej bestii w Warhamcu ale magii nie mozemyt miec ...
tak - klimatyczne ma freanzy ktore jej nic nie robi

nowe potworki calkiem luzem
chimera M6 WS4 S6 T5 W5 I4 A5 LD8 fly 230 terror
cockatrice mv 5ws3 s4 t4 w2 i 4 a3 ld6 50p strach fly 15"
gigantic spider m5 ws3 s5 t4 w4 i 1 a2 ld7 55p strach

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

A co mógłby mieć:
- Assasin
- Executioner
- Witchka
- BM

Chodzi o herosów i te ich "kindredy". Za ile i co by dawały.

Assasin (??/??)
- KB
- +1 A, +2 WS, +2 I
- jeżeli jest w challangu to unbreakable (jeżeli wogóle jest w jednostce i idzie do challanga to automatycznie ją opuszcza)
- -1 to hit

Executioner (??/??)
- KB
- ha
- GW

Poza tym daje możliwość przesunięcia Executorów do core jeśli jest generałem. Jeden oddział Executorów staje się jego Gwardią i dostaje:
- +1 S, +1 WS, +1 A
- koszt +4 za model (przy normalnym Executorze 10 pk.)

BM
- -1 WS
- la, sdc

Jeżeli jest w armii to wszystkie bestie przestają być 0-1. Harpie przesuwa do core. Daje Ld wszystkim jednostkom, które są bestiami, oraz przerzuty tego Ld.
Do jednostek takich jak Hydra, Harpie itp. dałbym zasadę Beast - mogą brać tylko swoje Ld (ew. poganiaczy).

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

+1 S, +1 WS, +1 A
- koszt +4 za model (przy normalnym Executorze 10 pk.)
Przeginacie i to nieźle 8) Np. w zacytowanym przykładzie. Upgrade do Big Una (+1 ws i +1S) kosztuje 4 pts. A gdyby jeszcze dawał atak, to kosztowałby spokojnie 8.

Opanujcie się chłopaki, bo jeszcze WE przebijecie :P

Pozdr!

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Kołata pisze: Opanujcie się chłopaki, bo jeszcze WE przebijecie :P

Pozdr!
Ale do Bretonni wciąż daleko :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

beastmaster mógłby stawać się magiem i mieć dostęp tylko do beasta, maks na 2lvl za odpwoiednia opłatą...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ta , 4ty lvl odrazu


1lvl magi to maks co może mieć taki beastmaster :)

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

tylko pytanie po co ? niech daje dobre bonusy bestiom a nie bedzie jakos kombajnem do wszystkiego i do niczego. Zreszta dasz mu zbroje i koniec czarowania.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

z tym +1a to przesada
+3p i reszta to samo

beast dla beastmastera - max 1lv - 40p ale po co to komu
staty BM - ws5 s4 i6 a2 ld9
60p
moze brac:
shield
light armour
2xbronie
lanca
sea dragon cloack
moze brac 50p mag przedmiotow

moze dosiadac konia, co, mantysie, chimerĘ
nie zdjada dodatkowego slota z powyzszymi potworami

Scimi - Kindread mi sie zle kojaz
moze lepiej kasta
10ld i 4ataki zamiast zamiast unbreakeble - za duzo mieszasz

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Żeś Scimi slave'ów przegiął. O&G w całej armii nie mają Stubborna, a tutaj DE ze stubbornowymi oddziałami w core'ach za 3 pkt od modelu. :P

Zresztą co do slave'ów w DE to Gav na TWF ostatnio stwierdził, że fluffowo nie pasują, bo niewolnicy u DE to są od pracy fizycznej, a korzystanie z nich w walce byłoby niegodnym zachowaniem dla prawdziwego mrocznego elfa. :)
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

b_sk pisze: Zresztą co do slave'ów w DE to Gav na TWF ostatnio stwierdził, że fluffowo nie pasują, bo niewolnicy u DE to są od pracy fizycznej, a korzystanie z nich w walce byłoby niegodnym zachowaniem dla prawdziwego mrocznego elfa. :)
to mi zepsul trep koncepcje armii

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

b_sk pisze: Zresztą co do slave'ów w DE to Gav na TWF ostatnio stwierdził, że fluffowo nie pasują, bo niewolnicy u DE to są od pracy fizycznej, a korzystanie z nich w walce byłoby niegodnym zachowaniem dla prawdziwego mrocznego elfa. :)
A co tam Gav wie o godnym zachowaniu Mrocznego Elfa. Do łopaty bym go wziął w moim zamku :lol: Choć znając jego talenty to by mi łopatę połamał :roll:

A co Wszechwiedzący Gavin wymyślił odnośnie DE ?? Bo bookiem do 6 ed się nie popisał.

ODPOWIEDZ