Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

mam pytanko , o co chodzi z odpornością na magię (2) >> jak to się rzuca??

Drugie pytanie : mam problem . Nie wiem jak rozwalić efektywnie gobsy na 1500 pkt . Kolega zazwyczaj wystawia giganta , z 2 rydwany 3 kloce gobsow , kloc orkow , 20 tych zasranych pajęczych jeźdźców , dwóch magów ( ork and gobs ) jak to rozwalić? zawsze do 4 irongutów daje brusiera, czasem butchera . zazwyczaj po jednej dobrej szarży gobsy uciekają . ale tuż za nimi wpada giguś , orki i klapa. przeważnie muszę szybko ratować , i zwracać oddziały żeby ratowac klocek irongutów . Moje pytanie jedno ważne : Co z tym fantem zrobić ? na leadbelchersów nie ma co polegać , najbardziej to ironguci i czasem bulsi . więc czym ich rozwalić ? czym na początku mam się zając ? gigantem , gobsami ?? czy to co bliżej ?

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

odpornosc na magie daje to ze jesli jakis czar jest rzucany na ten odzdzial to mozesz uzyc tyle kostek do rozproszenia go ile wynosi twoja odpornosc na magie...

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

odpornosc na magie daje to ze jesli jakis czar jest rzucany na ten odzdzial to mozesz uzyc tyle kostek do rozproszenia go ile wynosi twoja odpornosc na magie...
Poprawka: możesz użyć więcej... Odporność na magię daje ci dodatkowe kostki, do których możesz dokładać swoje normalne.
Warto pamiętać, że działa to na każdy czar (w tym boundspele), który w jakiś sposób działa na dany oddział. W niktórych przypadkach nie musi to być czar rzucony właśnie na oddział z odpornością. Dodatkowo możesz używać kostek z odporności do rozpraszania czarów pozostających w grze na twoim oddziale.

Maciek

Awatar użytkownika
Parufka
Mudżahedin
Posty: 343

Post autor: Parufka »

Oświećcie mnie czy nie jest tak że nie można użyć do dispelowania tylko kości z MR ale trzeba minimum jednej z puli DS żeby skutecznie rozproszyć czar??

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Parufka pisze:Oświećcie mnie czy nie jest tak że nie można użyć do dispelowania tylko kości z MR ale trzeba minimum jednej z puli DS żeby skutecznie rozproszyć czar??
z cyklu "czytanie Rulebooka nie boli" - można użyć tylko tych z MR.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

[odświeżamy temat]
w ogóle nie rozumiem takich ludzi ksuM , magia ogrowa zła ??
chłopie jeśli grałeś rzeczywiście tymi ogrami to chyba bez ab . Rzucam wszystkie czary defensywne na oddzialy ide do przodu , co podejdzie z małym LD wystarsze , a co podejdzie dobrze opancerzone zabije (jak mi się uda , a przeważnie udaje się :p) , a resztę wpakowuję szarżę i mało co potrafi to wystać.
Gdyby Ogry nie miały magii , to po prostu mało kto by je miał. Bo były by badziewne .

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

coś nowego....dla mnie oczywiście :D
w związku z moją absencją turniejową na dłuższy okres czasu postanowiłem spróbować nowych kombinacji oraz starych kombinacji w nowy sposób :D oto rozpicha :
maksior uberzenie2250 Pts - Ogre Kingdoms Army

1 Tyrant @ 318 Pts
Luck Gnoblar (x1);Brace of Handguns; Heavy Armour
Greyback Pelt [35]
Mawseeker [10]
Tenderiser [50]

1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x2);
Skull Mantle [20]
Dispel Scroll [25]

1 Butcher @ 190 Pts
Tooth Gnoblar (x2);
Bangstick [25]
Dispel Scroll [25]

1 Butcher @ 170 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Gruts Sickle [35]

22 Gnoblars @ 44 Pts
Sharp Stuff

22 Gnoblars @ 44 Pts
Sharp Stuff

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]

4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician

4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician

3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour

1 Gorger @ 75 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 70


Total Army Cost: 2232

możliwe że wywale muzyków z buli żeby wrzucić traperów :D jedyna naprawde widoczna zmiena to tyrant...pozbyłem się warda i ryzykuję głupotą:D
ale za to wyrównuje przewage innych(lepszych) lordów z WS7-8 :D

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Mawseeker bez jade liona to masakra.

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

na 9 moge zdać to jest właśnie ryzyko ale testowałem go z czarek +1t i stubborn, i wtedy wpadł w oddział z nim smok....2 tury i po nim :D (chaośnicki)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Jak?

Wpadł w swojej turze to w swojej magii zdispelował ripa i dupa zbita nie?

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

ja bym dal tyrantowi zamiast tenderaisera: wysd stone neclace + siege braker
stalby sie bardzo trudny do zabicia (jeszcze trudniejszy, a modele z mniejsza inicjatywa latwiej by trafial a s8 zdejmuje savea kawie i wounduje smoki na 2+.

Pozdro

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

tak ale jak trafi na normalna armie to spadnie jego efektywnosc .... bo wiesz np. chaos 5 inicjatywy,elfy 6-7 badz wiecej jedynie na dwarfy polepszy skutecznie bo maja malutka inicjatywe :D

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

siege breaker jest fajny...ale smoka czy inne duże byde trzeba ubić szybkow 1, góra 2 tury więc tend. staje się lepszy.
z tremanam ancientem biłem się chyba przez 3 tury....a później biegałem i chowałem się przed innymi welfami ;)bo byłem na ostatniej ranie...
ward na 5+ nie jest genialny....tylko te S8 mnie kusi :D

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

No i smoka na 3+/2+, a nie 4+/3+.

Ogromna różnica.

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

fakt lepiej go ranizs bo na 3+/2+ ale wbijasz tym tylko 1 wounda ... ja wole ranic na 4+/3+ i jednym zranieniem zadac D3 woundy .... :roll:

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

mi by wystarczylo po prostu go ubic i nie koniecznie szybko a bez wrda na 5+ nawet z tym peltem smok powinien cie zjesc w 1 turze (z jesccem oczywiscie) a ws6 u tyranta to tylko wada, o wiele lepiej wychodzi porownukac ws do inicjatywy (siege braker)
Ten ward na 5+ ma spróbowac oslonic go przed tymi ranami ktore wejda pomimo -1 do trafienia, armatom.

Dzieki takiej kombinacji jest w stanie sam kawe przyjac i spuscic jej manto...

zreszta tenderaiser nie jest taki uniwersalny IMHO...

Pozdro.

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

Romuś z tą kawalerią to wychodzi na remis i na minus mały dla tyrcia...ale stając przy stole a kulając obok kompa to co innego (nie ta aura ;) )

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

oj chlopcy tyrant nigdy nie chodzi sam (przyanjmniej nie u mnie) a 2 od czego mamy magie (regeneracja/+1S)

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

ja wole stubborn na oddziałach jak już widze smoka lecącego na tyranta..wtedy spokojnie moge go bić :D

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

czy ja wiem ja tam wole regenracje .... bo wiesz smok wbija sie w klocek 4-5 iron gutow fcg + tyrant ... tyrant ryczy mu challenge w pysk dostaje jakies tam smieszne hity i ma warda na 5+ i regeneracje na 4+ wiec jest duuuza szansa na przezycie a wtedy zazwyczaj pociskamy smoka/lorda ;)

ODPOWIEDZ